سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
فستيوال تابستانی سامسونگ، با خريد يک دوربين عکاسی، فيلمبرداری يا MP3 Player در قرعه کشی يک دستگاه BMW320i شرکت کنيد!
صفحه 3 از 11
صفحه قبلی صفحه بعدی
"۰۱:۲۹ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | پوریا داعی (3234)

سلام
فیگور سوژت خیلی جالب شده مشکل فریز و نویز که احتمالا به دلیل ایزو بوده و بک شلوغ.. فکر کنم اگر در همین حالت یک برداشت با وضوح خوب و بک خلوط می داشتی خیلی دیدنی می شد..
موفق باشی
2+
"۰۱:۱۹ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (709)

[quote]به نظر من یک کادر افقی میخواهد [/quote]
این کادر که افقی هست! شاید منظورتان عمودی بوده.
با بقیه نظرتان موافقم. ممنون.
"۰۱:۱۲ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش عطرچیان (4777)

به نظر من یک کادر افقی میخواهد و کمی تغییر زاویه . این لنز هم مناسب فضاهای داخلی نیست . یک دیاف 2.8 هم شاتر سریعتری میداد و هم ایزوی کمتری که میتونست دست را فریز کند و کیفیت را هم ارتقا دهد . با وجود اینکه فیگور خاصی در دولت آبادی بزرگ دیده میشود اما به نظرم میرسد که لحظه های بهتری هم برای فشردن شاتر و ثبت شدن در یک کادر وجود داشته و شکار نشده . مرسی ...
"۰۱:۱۱ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (709)

در مورد بک گراند و بوکه کاملا درسته. من فعلا دارم تمرین می‌کنم و یاد می‌گیرم؛ خیلی از اصول اولیه عکاسی رو. ولی باید برای عکاسی خبری به طور جدی در فکر یک لنز f2.8 باشم؛ و بعد یک دوربین حرفه‌ای‌تر مثل نیکون D300. (البته وقتی که مهارتم در عکاسی از حداکثر توان D40 فراتر رفته باشه!)
در این عکس از حداکثر f در فوکال مربوطه (f5.6@55mm)استفاده کرده‌ام و دستکاری عکس در نرم‌افزار برای محو کردن زمینه را هم زیاد دوست ندارم به ویژه در عکس خبری که این کار در حکم گناه کبیره است! و حتی در چنین موردی هم که به استناد کار صدمه‌ای نمی‌زنه بهتره انجام نشه تا عکاس بدعادت نشه:)
"۰۱:۰۳ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | ???? ????? (401)

[quote]توقعم هميشه شکار لحظه هاي ناب است! [/quote]
"۰۰:۵۴ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | ادريس عباسي (12206)

حالت سوژه رو تا حدودي ميپسندم و برداشت نسبتاً خوبي از نظر فرم شخصيت شده!
زمينه و بکگراند برداشت بيشترين لطمه رو به برداشت زده که کاملاً اجتناب ناپذير بوده و در برداشتي گفته بوديکه اينها صحنه هاي غير قابل تکراري هستند! ولي من بيننده توقعم هميشه شکار لحظه هاي ناب است! شايد بوکه بکگراند ميتونست بهترين کمک باشه!
موفق باشي
"۱۴:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | محمد سعید مریدی (2202)

دوست عزیز جناب آقای قزوینی
دیتیلی از ساختمان نمایشگاه را به نمایش گذاشتید.
نور و کنتراست مناسب.
کادر و ترکیب می توانست بهتر باشد.
در توضیحات فرموده اید زشتی ها را نمایش داده اید، اگر منظور نمای بیرونی ساختمان است که نماسازی نشده که این امری است معمولی و اگر چیز دیگری است لطفا توضیحات کاملتری را بفرمایید.
برای تلاشتان.
موفق باشید.
"۱۴:۱۶ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمدرضا گودرزی (12503)

بسیار برایم جالب بود در یک شات چهره این دو بزرگوار را با هم ببینم.
اول تبریک
بعد خوش بحالتان که از نزدیک خدمت استاد رسیده اید
"۰۹:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | پوریا داعی (3234)

سلام
به نظرم برداشت وظيفه خود که ژورنالیستی است را به خوبی انجام می دهد.
اما شاید کادر های دیگر مثلا عمودی با کادر بازتر از بالا و پایین (که البته فرمودید پایین برداشت شلوغ بود) بهتر می شود؛ اکنون به نظر فضای برداشت تنگ می آید و دو سوژه سعی در ایجاد فاصله دارند (از دید بصری)
موفق باشی
2+
"۰۷:۰۹ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا رحمتی (4839)

علی جان سلام
بجز سایه و کوچکی کادر ( کادر بازتر برای نشان دادن دو شخصیت بصورت کامل ) و البته زاویه مناسب نکته ای بهذهنم نمی رسد .
"۰۴:۵۴ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | ساسان ساسان (1627)

قدر شان را بدانید.

+6
"۰۲:۱۶ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (709)

در مورد [b]مجموعه عکس [/b]بودن، تا حدی با شما هم‌عقیده‌ام.

در مورد [b]ساده‌ترین[/b] بودن، از دوستان دیگر هم خواهش می‌کنم نظر بدهند.

اما به طور کل، در بسیاری از عکس‌های خبری/ژورنالیستی، تا جایی که من می‌دانم، ثبت یک اتفاق است که اهمیت دارد.
در اینجا، اتفاق ِ حضور این دو هنرمند بزرگ ایرانی در کنار هم (که معلوم نیست دوباره کی این اتفاق بیفتد و عکاس‌ها هم حضور داشته باشند برای ثبت آن). پس به دلیل این یک ویژگ ساده، این عکس می‌تواند مهم باشد. (یادمان نرود که یکی از بدترین عکس‌های دنیا، به معنای عام، یعنی عکس لحظه ترور بی‌نظیر بوتو، برای عکاس‌اش جایزه به ارمغان آورد.)

صدالبته که بهتر است عکس ویژگی‌های هنری و شاخصه‌های تکنیکی بالاتر و نگاه ویژه‌ای (نگاه/سبک عکاسانه) داشته باشد.
اما گاهی وقت‌ها، همین که یک عکس ِ خوب (به معنای عام) هم ثبت شود، کافی است.

برای درک بیشتر وضعیتی که عکس حاضر تحت آن گرفته شده، شما یک عکاس آماتور (یعنی من) را تصور کنید که در جایی که کلی از هنرمندان بزرگ ایرانی حضور دارند و هر لحظه‌اش اتفاق است و یک صدم ثانیه دیرتر یا زودتر فشردن شاتر به معنای از دست دادن اتفاق یا ثبت نامناسب آن (از لحاظ مثلا فیگور سوژه‌ها و..) است و ضمنا کلی عکاس دیگر (آماتور و حرفه‌ای) هم دور و برت و دور و بر سوژ‌ه‌ها هستند و..، آن‌وقت چنین عکسی گرفتن هم خودش کلی هنر می‌خواهد.
از این صحنه، من چندین عکس گرفتم. در تعدادی از آنها، یک آقایی پشت سر خانم بینا نشسته بود و عکس را خراب کرده بود. جلوی این دو هنرمند، روی میز، کیک و لیوان‌های یک بار مصرف شربت و خودکار و دفتر و جعبه سیگار و فندک و.. هم بود که یک فورگراند شلوغ ساخته بود. به هر حال، این یک عکس نسبتا بهتر درآمد. نمی‌گویم بهتر از این نمی‌شد گرفت، من بهتر از این نتوانستم بگیرم. دفعه بعد، حتما بهتر می‌گیرم.
و همه اینهای که نوشتم، به قصد توجیه ایرادهای عکس نیست؛ فقط وصف شرایط بود. و در نهایت، بیننده، فارغ از شرایطی که عکاس داشته، انتظار دارد که یک عکس خوب ببیند.

[quote]به نظرم اندکي فضاي بين ايندو زياد شده و يک سوم مياني برداشت بار منفي داره![/quote]
ادریس عباسی هم کاملا درست نوشته و به هر حال برای این موضوع هم شاید می‌شد فکری کرد.

به هر حال، ممنون که وقت گذاشتید و نظر دادید.
"۰۱:۴۲ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سیدمحمدحسین موسوی فراز (543)

سلام
اين عكس اگر توي يك مجموعه عكس باشه از ديدار اين دونفر خوبه ولي همين جوري اين ساده ترين شكليه كه مي شه عكس گرفت از دو نفر.
"۰۱:۳۹ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | ادريس عباسي (12206)

وضوح و کيفيت برداشت بسيار خوب شده!
حضور هر کدام از شخصيت ها به تنهايي در يک کادر نيز به نظرم ميتونست گيرايي بالاتري داشته باشه! به نظرم اندکي فضاي بين ايندو زياد شده و يک سوم مياني برداشت بار منفي داره!
موفق باشي
"۲۳:۱۶ ۰۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | مرتضی رفیع خواه (1761)

ثبت مفهومی زیبایی شده کادر و ترکیب و افعا عالی بسته شده اگر خانم نگاه خانم به سوی فرد ایستاده می بود فوق العاده زیباتر می شده
مد سیاه سفید رو می پسندم اما با نوع سیاه سفیدش مشگل دارم دوست داشتم گرم تر می بود و از درجات خاکستری تیره تری استفاده می شد در کل بسیار لذت بردم ممنون موفق باشی
"۱۴:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد سعید مریدی (2202)

واقعا عکس پر مفهومی است.
انتخاب سیاه ئو سفید مناسب.
مثلث بوجود آمده از 3 عامل انسانی و تفاوت نگاه کودک با فرد ایستاده بسیار جالب است.
کادر کمی بازتر.
نور و کنتراست مناسب.
موفق باشید.
"۲۱:۰۹ ۳۰ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | یاسر رضایی (6867)

سلام علی جان
اول : عکست برای من بی تفاوتی آدما نسبت به همدیگه رو (در حالی که در کنار هم هستند) تداعی میکنه ! فاصله ها .
دوم : برات چندتا عکس سیاه و سفید میفرستم (با اجازت بنده که رفتم فضا , شما را نمی دانم .)
و در آخر : Rezaei_yaser@yahoo.com
+ تشکر
"۱۸:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (3) | فریده قزوینی (136)

من هم از چند دوست عکاسی که ایمیل مربوطه رو برام فرستادن تشکر می کنم.

به نظر من حضور المانهای این عکس یک خانواده رو تداعی می کنه. حتی به نظر می رسه کار کارگردانی شده باشه و این در حالیکه عکاسی در یک محیط شلوغ و خارج از کنترل بوده، یک نکته عالی است.

با حالت سیاه و سفید این عکس موافقم و فکر می کنم به تاثیر گذاری اون خیلی کمک کرده.

از ارسال این عکس بی اندازه سپاسگذارم.
"۱۱:۳۷ ۳۰ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | پوریا داعی (3234)

[quote]عکس‌های سیاه و سفید را به "رادیو" تشبیه کرده بود[/quote]
سلام
برداشت اصلی را ندیدم ولی فکر کنم در این برداشت رنگها هم خالی از لطف نباشند. ولی بعضی وقتها که عکس فاقد رنگ است باعث می شود بیننده در تخیلات خود رنگها را حدث بزند با سلیقه ای که خود دارد؛ و این موضوع عکس را زیبا می کند..
موفق باشی
poriadaie@gmail.com
[quote]مشتاقانه منتظر email شما هستم.[/quote]
2+
"۰۸:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | فاطمه حسین زاده (777)

fatima.h11@gmail.com
امان از این حواس پرت!آخه امروز عصر کنکور دارم و خودمم نمیدونم چی می نویسم.
مشتاقانه منتظر email شما هستم.
راستی دعام کنید.
یا حق
"۰۸:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | فاطمه حسین زاده (777)

با سلام
ایده جالبی بوده mode سیاه و سفید.اما من نمیدونم چرا تابحال هیچ عکسی رو تو این حالت نگرفتم.
به نظرم برای سوژه های خیلی خاص میشه این mode رو انتخاب کرد.
نمیدونم.شاید اگر email ی که میگید رو بخونم نظرم راجع به این قضیه عوض بشه.
این عکس هم حالب شده.فقط کاش اون آقا پشت سرش نبود.یه جورایی انگار داره می پاد!
شاید هم عمداً توی کادر بوده.
کاش کمی به راست قدم بر می داشتید تا اون خانم پشتی هم نباشه.اینطوری ، پس زمینه عکس اون دیوار میشد و به نظرم بهتر بود.
به هر حال شما استاد بنده هستید.
موفق باشید
"۱۹:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا رحمتی (4839)

علی جان سلام
حالا نمی دونم ولی من دوست دارم کل ساختمان باشه که میگی اون کابل ( که همه جا هست ) مانع بوده . کیفیت کارت عالیه . مخلص برادر
"۰۲:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (709)

ممنون پوریا جان!

[quote]فکر نکنم در مد های دیگر جذابیتی اینچنینی داشته باشد![/quote]
دقیقاً!

[quote]اگر محدودیت ها اجازه دهد[/quote]
که نمی‌داد! یک کابل برق مشکی از جلوی ساختمان رد شده بود که اگر عقب‌تر می‌رفتم در کادر می‌افتاد. مجبور شدم این فاصله و زاویه را انتخاب کنم و از این واید‌تر هم نمی‌شد بگیرم (با فوکال 18 گرفتم).
"۰۱:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | پوریا داعی (3234)

فرم برداشت خیلی جالب شده، پر از ریتمهای تکرار که با وضوح ثبت شده اند..
انتخاب مد رنگی هم بسیار مناسب بوده و فکر نکنم در مد های دیگر جذابیتی اینچنینی داشته باشد!
در مورد کادر برداشت هم چون حالت کلی بنا را نمی دانم نمی توان زیاد نظر دارد ولی به نظر یک مقدار Zoom Out تر که ارتفاع بیشتری از بنا با عظمت بیشتر نمایان باشد بهتر است (اگر محدودیت ها اجازه دهد)
موفق باشی
2+
"۱۸:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (709)

ممنون پوريا جان!
در مورد لوكيشن عكاسي درست حدس زدي:)
عكس اين قاب، مال "عباس كوثري" است. در آن نمايشگاه، مجال خوبي وجود داشت براي تجربه كادرهاي متفاوت، كارهاي نو و ديدهاي شبه‌انتزاعي و مفهومي.
واقعيتش، كادر اصلي اين عكس بزرگ‌تر بود و از بالا، پايين و راست بيشتر ادامه داست.
سمت بالا و پايين فقط ديوار بود و در سمت راست، چهار تا ليبل نصب شده بود (روي ديوار) كه عنوان و نام عكاس مربوط به چهار تابلوي عباس كوثري را نوشته بود.
موقع اديت براي ارسال عكس، يك‌دفعه متوجه انعكاس‌هاي داخل تابلو و حالت زن‌هاي تابلو شدم.
بنابراين عكس را سياه و سفيد كردم، از بالا و پايين و راست تا لبه قاب كراپ كردم و نور و كنتراست را طوري تنظيم كردم كه انعكاس‌هاي داخل تابلو داراي تاكيد بيشتري شوند.
و به اين شكل، به اين عكس رسيدم (سه نقطه به قول فريد ثاني!)
"۱۸:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | پوریا داعی (3234)

[quote]این عکس و دو عکس قبلترت ( سایه ها با عنوان گفتگو ) را تجربه در سبک تازه ای میدانم [/quote]
راستش منم نفهمیدم چطور به این برداشت رسیدید!؟ و بنا بر این حد اقل برای من یکی انتضاعی مفهوم خوبی دارد!
ولی احتمالا اون تصویر داخل قاب باید مال اون [quote]گالری از عکس‌های "مهدي قاسمي"[/quote] باشید که قبلا یک برداشت از گالری را قرار داده بودید.
موفق باشی
2+
"۱۱:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا رامش (534)

دوست بسیار عزیز
سلام
اکس را دیدم و مدت طولانی.هر چه نگاه کردم به انچه که شما را به این شات رسانده نرسیدم.
قاب سایه ها و ان دو قاب در 2 قطع عمودی و افقی و اما ان 2 رشته از سر تماشاچی سمت راست نقطه بی تعادل قاب شماست که مدام نگاه را میدزدد.
ایام به کام
ارادتمند-رامش
"۰۸:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | مهدی مزینانی (1669)

سلام دوست خوبم.کار زیبا و در خور تاملی شده.دسته مفهومی واقعا به جا و صحیح میباشد.اما این کار نمیتونه یه کار انتزاعی باشه.چون فرمهای قابل شهود انسانی در اون دیده میشه و این با تعریف انتزاع در تضاده.ممنون از شما.
"۰۷:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (2) | علی اکبر خندان (1600)

سلام
[quote]این عکس و دو عکس قبلترت ( سایه ها با عنوان گفتگو ) را تجربه در سبک تازه ای میدانم که اتفاقاً امکان زیادی برای پیشرفت دارد [/quote]
کار زیبایی شده کادر و جای تماشاچیان در کادر زیبا و دیدنی شده
"۰۵:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (2) | رضا رحمتی (4839)

علی جان سلام
این عکس و دو عکس قبلترت ( سایه ها با عنوان گفتگو ) را تجربه در سبک تازه ای میدانم که اتفاقاً امکان زیادی برای پیشرفت دارد . موفق باشی
صفحه 3 از 11
صفحه قبلی صفحه بعدی