سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
صفحه 1 از 10
صفحه بعدی
"۲۰:۰۵ ۱۷ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | رضا رحمتی (5646)

علی جان سلام
اتفاقاً زاویه بسیار جالبی شده . انگار خانم با دستی مردانه آب مینوشد!! کمی ته رنگ ( بنفش ) داره . ممنون
"۲۰:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | سیدمحمدحسین موسوی فراز (543)

سلام
حالت سوژه خوب و قشنگه. ولي اون آقاي عكاس رفته زير دست محمود و خراب شده. همين تصوير از رو اگر از اون طرف مي ايستادي و شكار ميكردي بهتر بود...
"۱۴:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | سعید کاظمی (227)

ثبت خوبي ا ست
حالت سوژه هم زيباست
مثل حالت پوسترها
مد سياه و سفيد هم مناسب هست
موفق باشيد
خوشحال ميشم نظرتون رو در مورد آخرين کارم (.[url=http://aks.akkasee.com/photos/52383/?extraParams=%253BsortBy%253A&]برايم تكه ابري بياور [/url])بدونم
"۲۳:۲۱ ۰۸ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | فرید ثانی (8139)

جس جالبی داره عکستون! نقدی و توضیحی به نظرم نمی رسه اما دیدنش برایم جالب بود
ممنون و موفق باشید!
"۲۰:۳۶ ۰۸ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا رحمتی (5646)

علی جان سلام
بسیار زیباست . این افرادی که پرتره شان بر دیوار است هنگام عکس گرفتن چقدر فکر می کرند روزی این پرتره ها تاریخ میشود ! آفرین
"۱۰:۱۱ ۰۵ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | پوریا داعی (2514)

ایده جالبی بوده! از صفحه دوربین فیلم برداری!!
بهتر بود از چپ یک مقدار باز تر باشد تا اعداد کامل باشند.
و دسته بندی هم نمی دونم چی باید باشه!!
(;
موفق باشی
1+
"۱۸:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (620)

راستي شما چرا عكس‌هاي آن شب را اينجا نمي‌گذاريد؟ مثلا همين عكسي را كه در همين شات مشغول گرفتن‌اش هستيد..
"۱۷:۵۰ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (620)

[quote]چه تصوری داشتید؟[/quote]
تصور خوب! بگذار براي گفتمان حضوري:)
"۱۷:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | حميد جاني‌پور (766)

چون راستش از "حميد جاني‌پور" تصور ديگري داشت.

چه تصوری داشتید؟
من تقریبا" ۴سال است که دارم از نویسندگان ایرانی (( مترجم-نویسنده و شاعر)) عکاسی می‌کنم پاتق‌من‌هم نشر چشمه است. خوشحال می‌شم که ببینمت.
"۱۳:۴۷ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (620)

[quote]بدلیل اینکه خودم در بک‌گراند کارتون هستم[/quote]
حسابي شوكه-سورپرايز شدم:) چون راستش از "حميد جاني‌پور" تصور ديگري داشتم:) و هيچ وقت فكر نمي‌كردم كسي را كه عكس‌هايش را اينجا ديده‌ام و به عكس‌هايش نظر داده‌ام را قبلا ديده‌ام! (چقدر "را"!)
از اين آشنايي كه به اين شكل اتفاق افتاد، و اين اتفاق، بسيار خوشحالم!
اميدوارم اين ارتباط چه در فضاي مجازي و چه واقعي بيشتر ادامه پيدا كند و بتوانم از تجربيات شما استفاده كنم.
ممنون و موفق باشيد!
"۱۰:۳۱ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | حميد جاني‌پور (766)

جناب علي‌اكبر قزويني. شاید تمام دوستان با بک‌گراند عکس‌تون مخالف باشند ولی بنده بسیار موافق هستم بدلیل اینکه خودم در بک‌گراند کارتون هستم. ممنون از ارسال‌تان.
"۰۸:۲۷ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | سعید کاظمی (227)

با سلام
من هم با نظر دوستان در مورد حالت سوژه موافق هستم
و حالت خوبي داره
اما زاويه انتخابي رو نمي پسندم
و اينکه فوکوس اگه روي دست راستش بود کار قوي تري رو ميساخت
کنترل نور هم در گوشه سمت راست بالا خوب نيست
موفق باشيد
خوشحال ميشم نظرتون رو در مورد آخرين کارم بدونم
"۰۷:۳۳ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا رحمتی (5646)

علی جان سلام
کادر و ترکیب این عکست که با تفکر و آرایش عناصر بر اساس فرم آنها انجام شده بسیار عالیست . موفق باشی
"۰۱:۳۷ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4636)

بله منظورم همون عمودی بود ! :)
"۰۱:۲۹ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | پوریا داعی (2514)

سلام
فیگور سوژت خیلی جالب شده مشکل فریز و نویز که احتمالا به دلیل ایزو بوده و بک شلوغ.. فکر کنم اگر در همین حالت یک برداشت با وضوح خوب و بک خلوط می داشتی خیلی دیدنی می شد..
موفق باشی
2+
"۰۱:۱۹ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (620)

[quote]به نظر من یک کادر افقی میخواهد [/quote]
این کادر که افقی هست! شاید منظورتان عمودی بوده.
با بقیه نظرتان موافقم. ممنون.
"۰۱:۱۲ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش عطرچیان (4636)

به نظر من یک کادر افقی میخواهد و کمی تغییر زاویه . این لنز هم مناسب فضاهای داخلی نیست . یک دیاف 2.8 هم شاتر سریعتری میداد و هم ایزوی کمتری که میتونست دست را فریز کند و کیفیت را هم ارتقا دهد . با وجود اینکه فیگور خاصی در دولت آبادی بزرگ دیده میشود اما به نظرم میرسد که لحظه های بهتری هم برای فشردن شاتر و ثبت شدن در یک کادر وجود داشته و شکار نشده . مرسی ...
"۰۱:۱۱ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (620)

در مورد بک گراند و بوکه کاملا درسته. من فعلا دارم تمرین می‌کنم و یاد می‌گیرم؛ خیلی از اصول اولیه عکاسی رو. ولی باید برای عکاسی خبری به طور جدی در فکر یک لنز f2.8 باشم؛ و بعد یک دوربین حرفه‌ای‌تر مثل نیکون D300. (البته وقتی که مهارتم در عکاسی از حداکثر توان D40 فراتر رفته باشه!)
در این عکس از حداکثر f در فوکال مربوطه (f5.6@55mm)استفاده کرده‌ام و دستکاری عکس در نرم‌افزار برای محو کردن زمینه را هم زیاد دوست ندارم به ویژه در عکس خبری که این کار در حکم گناه کبیره است! و حتی در چنین موردی هم که به استناد کار صدمه‌ای نمی‌زنه بهتره انجام نشه تا عکاس بدعادت نشه:)
"۰۱:۰۳ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | یلدا ذبيحی (5517)

[quote]توقعم هميشه شکار لحظه هاي ناب است! [/quote]
"۰۰:۵۴ ۰۴ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | ادريس عباسي (12185)

حالت سوژه رو تا حدودي ميپسندم و برداشت نسبتاً خوبي از نظر فرم شخصيت شده!
زمينه و بکگراند برداشت بيشترين لطمه رو به برداشت زده که کاملاً اجتناب ناپذير بوده و در برداشتي گفته بوديکه اينها صحنه هاي غير قابل تکراري هستند! ولي من بيننده توقعم هميشه شکار لحظه هاي ناب است! شايد بوکه بکگراند ميتونست بهترين کمک باشه!
موفق باشي
"۱۴:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | محمد سعید مریدی (2175)

دوست عزیز جناب آقای قزوینی
دیتیلی از ساختمان نمایشگاه را به نمایش گذاشتید.
نور و کنتراست مناسب.
کادر و ترکیب می توانست بهتر باشد.
در توضیحات فرموده اید زشتی ها را نمایش داده اید، اگر منظور نمای بیرونی ساختمان است که نماسازی نشده که این امری است معمولی و اگر چیز دیگری است لطفا توضیحات کاملتری را بفرمایید.
برای تلاشتان.
موفق باشید.
"۱۴:۱۶ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد رضا گودرزی (12483)

بسیار برایم جالب بود در یک شات چهره این دو بزرگوار را با هم ببینم.
اول تبریک
بعد خوش بحالتان که از نزدیک خدمت استاد رسیده اید
"۰۹:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | پوریا داعی (2514)

سلام
به نظرم برداشت وظيفه خود که ژورنالیستی است را به خوبی انجام می دهد.
اما شاید کادر های دیگر مثلا عمودی با کادر بازتر از بالا و پایین (که البته فرمودید پایین برداشت شلوغ بود) بهتر می شود؛ اکنون به نظر فضای برداشت تنگ می آید و دو سوژه سعی در ایجاد فاصله دارند (از دید بصری)
موفق باشی
2+
"۰۷:۰۹ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا رحمتی (5646)

علی جان سلام
بجز سایه و کوچکی کادر ( کادر بازتر برای نشان دادن دو شخصیت بصورت کامل ) و البته زاویه مناسب نکته ای بهذهنم نمی رسد .
"۰۴:۵۴ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | ساسان ساسان (1618)

قدر شان را بدانید.

+6
"۰۲:۱۶ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | علي‌اكبر قزويني (620)

در مورد [b]مجموعه عکس [/b]بودن، تا حدی با شما هم‌عقیده‌ام.

در مورد [b]ساده‌ترین[/b] بودن، از دوستان دیگر هم خواهش می‌کنم نظر بدهند.

اما به طور کل، در بسیاری از عکس‌های خبری/ژورنالیستی، تا جایی که من می‌دانم، ثبت یک اتفاق است که اهمیت دارد.
در اینجا، اتفاق ِ حضور این دو هنرمند بزرگ ایرانی در کنار هم (که معلوم نیست دوباره کی این اتفاق بیفتد و عکاس‌ها هم حضور داشته باشند برای ثبت آن). پس به دلیل این یک ویژگ ساده، این عکس می‌تواند مهم باشد. (یادمان نرود که یکی از بدترین عکس‌های دنیا، به معنای عام، یعنی عکس لحظه ترور بی‌نظیر بوتو، برای عکاس‌اش جایزه به ارمغان آورد.)

صدالبته که بهتر است عکس ویژگی‌های هنری و شاخصه‌های تکنیکی بالاتر و نگاه ویژه‌ای (نگاه/سبک عکاسانه) داشته باشد.
اما گاهی وقت‌ها، همین که یک عکس ِ خوب (به معنای عام) هم ثبت شود، کافی است.

برای درک بیشتر وضعیتی که عکس حاضر تحت آن گرفته شده، شما یک عکاس آماتور (یعنی من) را تصور کنید که در جایی که کلی از هنرمندان بزرگ ایرانی حضور دارند و هر لحظه‌اش اتفاق است و یک صدم ثانیه دیرتر یا زودتر فشردن شاتر به معنای از دست دادن اتفاق یا ثبت نامناسب آن (از لحاظ مثلا فیگور سوژه‌ها و..) است و ضمنا کلی عکاس دیگر (آماتور و حرفه‌ای) هم دور و برت و دور و بر سوژ‌ه‌ها هستند و..، آن‌وقت چنین عکسی گرفتن هم خودش کلی هنر می‌خواهد.
از این صحنه، من چندین عکس گرفتم. در تعدادی از آنها، یک آقایی پشت سر خانم بینا نشسته بود و عکس را خراب کرده بود. جلوی این دو هنرمند، روی میز، کیک و لیوان‌های یک بار مصرف شربت و خودکار و دفتر و جعبه سیگار و فندک و.. هم بود که یک فورگراند شلوغ ساخته بود. به هر حال، این یک عکس نسبتا بهتر درآمد. نمی‌گویم بهتر از این نمی‌شد گرفت، من بهتر از این نتوانستم بگیرم. دفعه بعد، حتما بهتر می‌گیرم.
و همه اینهای که نوشتم، به قصد توجیه ایرادهای عکس نیست؛ فقط وصف شرایط بود. و در نهایت، بیننده، فارغ از شرایطی که عکاس داشته، انتظار دارد که یک عکس خوب ببیند.

[quote]به نظرم اندکي فضاي بين ايندو زياد شده و يک سوم مياني برداشت بار منفي داره![/quote]
ادریس عباسی هم کاملا درست نوشته و به هر حال برای این موضوع هم شاید می‌شد فکری کرد.

به هر حال، ممنون که وقت گذاشتید و نظر دادید.
"۰۱:۴۲ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سیدمحمدحسین موسوی فراز (543)

سلام
اين عكس اگر توي يك مجموعه عكس باشه از ديدار اين دونفر خوبه ولي همين جوري اين ساده ترين شكليه كه مي شه عكس گرفت از دو نفر.
"۰۱:۳۹ ۰۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | ادريس عباسي (12185)

وضوح و کيفيت برداشت بسيار خوب شده!
حضور هر کدام از شخصيت ها به تنهايي در يک کادر نيز به نظرم ميتونست گيرايي بالاتري داشته باشه! به نظرم اندکي فضاي بين ايندو زياد شده و يک سوم مياني برداشت بار منفي داره!
موفق باشي
"۲۳:۱۶ ۰۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | مرتضی رفیع خواه (1744)

ثبت مفهومی زیبایی شده کادر و ترکیب و افعا عالی بسته شده اگر خانم نگاه خانم به سوی فرد ایستاده می بود فوق العاده زیباتر می شده
مد سیاه سفید رو می پسندم اما با نوع سیاه سفیدش مشگل دارم دوست داشتم گرم تر می بود و از درجات خاکستری تیره تری استفاده می شد در کل بسیار لذت بردم ممنون موفق باشی
"۱۴:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد سعید مریدی (2175)

واقعا عکس پر مفهومی است.
انتخاب سیاه ئو سفید مناسب.
مثلث بوجود آمده از 3 عامل انسانی و تفاوت نگاه کودک با فرد ایستاده بسیار جالب است.
کادر کمی بازتر.
نور و کنتراست مناسب.
موفق باشید.
صفحه 1 از 10
صفحه بعدی