سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
صفحه 1 از 59
صفحه بعدی
"۰۰:۱۶ ۱۷ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | رضا جوادی (8)

بسیار عکس زیباییست,ممنون از اینکه ما رو هم در دیدنش شریک کردید,موفق باشید

[quote]یه سوال: با توجه به فوکال لنت 250 یادت هست این عکس را از چه فاصله ای گرفتید؟ [/quote]
"۲۳:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | پیمان بصیری(0) (1354)

سلام علیرضا جان
عجب کیفیتی انگار گذاشتیش زیر میکروسکوپ!!
چشمهاش خیلی قشنگ افتاده.یه سوال: با توجه به فوکال لنت 250 یادت هست این عکس را از چه فاصله ای گرفتید؟
"۲۳:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش عطرچيان (4520)

رنگ آبی جذاب این سنجاقک و دیتیل و وضوح کم نظیرش را بسیار میپسندم . فوکوس و عمق خوبی دارد که مدیون دیافراگم بسته و فاصله مناسبه و با اندکی فاصله بیشتر با سمت چپ کادر هم موافقم . در کل تبریک میگم بابت این ثبت زیبا ...
"۲۲:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | احمدرضا برازش (4476)

انعکاسها یه حالت ملموسی رو به حشره داده اند.
بافت بالها خیلی خوب ثبت شده. و کلاً کار از شارپنس خوبی برخورداره.
کادر رو خوب بسته اید فقط شاید اگر کادر چپ یه نیم سانتی متری بیشتر با بال فاصله داشت بهتر بود (به نظر بنده)
موفق باشید.
+3محرومم
"۲۰:۲۶ ۱۶ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | رضا رحمتی (5333)

علیرضا جان سلام
آقا چقدر قیافه این سنجاقک آشناست ! به نظرت من چندسال دیگه تمرین کنم چنین عکسی میتونم بگیرم ؟ میخواستم بگم از سمت چپ خیلی کادر تنگه اما فکرت را خوندم ، زمینه و بوکه آن برای زیبایی هرچه بیشتر . ممنون
"۲۳:۲۴ ۱۵ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پیمان بصیری(0) (1354)

یک امتیازش را بذار به حساب کادوی تولد!!(شوخی)
"۲۳:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | پیمان بصیری(0) (1354)

علیرضای عزیز اول تولدت را تبریک میگویم [b] happy birthday to you[/b]
دوم اینکه وضوح عکس مثل همیشه عالیه
"۱۴:۳۴ ۱۵ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (3) | کسری اسلامی (6)

سلام استاد.بعد از یک سال رکود بالاخره تونستم عضو بشم.
همونطور که دوستان اشاره کردن فیگور گاو عالیه!
رنگ آبی ملایم آسمون در بک گراند هم کار رو زیباتر کرده.

موفق باشید.



"۲۳:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | احمدرضا برازش (4476)

کار شارپ ، Gesture زیبا! گاو تمیز!!!
کادر بندی عالی، تنظیم نور هم خوبه.
موفق باشید.
(+2)
"۲۲:۲۶ ۱۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | علی آذرنوش (265)

سلام.
شات خیلی زیبایی شده انگار طرف متوجه دوربین شده و فیگور گرفته.
رنگ و وضوح خیلی خوبی هم داره
موفق باشید
"۲۱:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (3) | امتیاز (2) | حسين اقبالي (2351)

سلام و درود
مثل هميشه تر و تميز و دوست داشتني
كمي با انتقال كادر به سمت راست موافق ترم
رنگ هاي بسيار خوبي داره
ممنون
"۱۸:۴۶ ۱۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (3) | امتیاز (2) | پوریا داعی (2097)

نگاه حیوان خیلی خوب شده و ژست مناسبی دارد ولی فکر کنم رنگ سفید سوژه و آسمان روشن باعث شده چندان جلوه ای نداشته باشد.
موفق باشی
2+
"۱۷:۳۰ ۱۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (3) | امتیاز (0) | رضا رحمتی (5333)

علیرضا جان سلام
دو روز محرومم !! چقدر افه جالبی داره این گاو ، نگاهی کاملاً روشنفکرانه اما خوب شاخ داره و شاخ میزنه ! آفرین ، مثل همیشه دیدی هوشمندانه و بسیار خلاق همران تکنیکی بی نقص و حرفه ای . مخلص علیرضای عزیز و البته شهرام نصیر گرامی
"۱۵:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (4) | امتیاز (2) | وحید شاهوند (1853)

سلام جناب رضائیان
ثبتی با کادربندی بسیار عالی، نگاه حیوان خیلی خوبه
کنترل رنگ و نور هم به خوبی انجام شده
موفق باشی دوست عزیز
"۱۶:۰۹ ۱۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای رضائیان ممنون میشم اگر آدرس ایمیلتان را برای من بفرستید.
sinamx@gmail.com
"۱۴:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (-1) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای حمزه ای کاملا صحیح می گویند.
اکسپوز ایده آل، اکسپوزی ست که هستوگرام تا حد ممکن به سمت راست برود ولی خارج نشود.
این مساله کاملی علمی ست و دلیل کاملا منطقی دارد که الان فرصت توضیح دادنش را ندارم، اما با کمی جستجو می توانید دلیل آنرا پیدا کنید.

[quote]کاملا مخالفم. اگر عکسی را Over کنید دیگر نمی توانید بافت های burn شده رو زنده کنید، اما با Under گرفتن (البته برای این لنزهایی که دارم) بعدا می شه قسمت های under رو خصوصا در فرمت Raw درست کرد[/quote]
این بجث آور و آندر هم که شما مطرح کردید کاملا اشتباه است، چه نور زیادتر از حد باشد و چه کمتر از حد (منظورم خارج شدن از سمت چپ و راست هیستوگرام است) با هیج روشی نمی توان اطلاعات را بازیابی کرد، حال چه فورمت عکس jpg باشد چه CR2 .
"۱۱:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | عليرضا رضائيان (4372)

خیلی خوبه که این مباحث مطرح بشه و خوشحالم که این عکس سرآغازی برای شروع بود. با مطالبی که درباره رفتار سنسور گفتی موافقم، این قضیه ممکنه از یک دوربین تا دوربین دیگه فرق بکنه. اما همیشه منطق رو در اینگونه علومی که شاید نصف آن تجربی است به رخ نکش. حتی سنسورها و نورسنج ها هم در بهترین شرایط ممکن است اشتباه کنند و اصولا دوربین یک آفریده بیشعور است. موفق باشی
"۱۱:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | عليرضا رضائيان (4372)

دلیلی ندارد که هیستوگرام را به سمت راست متمایل کنید، هیستوگرام باید از توزیع نرمال برخوردار باشد. نقاط Burn شده (یا سوخته) نقاطی است که از شدت نور، بافت خود را طوری از دست میدهند که دیگر با هیچ ابزاری در مراحل بعدی نمی توانید بافت را زنده کنید. ضمنا من جسارت نکردم که شما کاشف این روش هستی، اما هر کسی برای خود روشی دارد و مادامیکه نتیجه مطلوب حاصل شود، دلیلی برای اشتباه بودن فرایند های طی شده وجود ندارد.
"۰۸:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | هوشنگ خلجی (3232)

سلام جناب رضاییان
مدتها بود منظره به این زیبایی ندیده بودم ,تونالیته رنگ وکادر عالیه ,سافت شدن شات آرامش خاصی رو بر فضای کلی حاکم کرده ممنون لذت بردم
"۲۳:۴۸ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (3) | مسعود عرفانی (677)

سلام عليرضا جان معلومات فني اندك من در حد نظر به عكست نيست . فقط ميگويم بسيار رويايي و روح نواز دست مريزاد
3+
"۲۳:۴۳ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (4) | امتیاز (0) | افشین قشقایی (1139)

سلام: با تشکر از آقای حمزه ای که از عکاسان خوب هم هستند و آقای رضائیان بابت بحث های مفید در خصوص اشتراک نظرات و تجربه ها. ذکر چند نکته را خالی از لطف نمیدانم . در مورد [quote]عکس به فرمت RAW گرفته شده و من معمولا عکسهام رو 1 تا 1.5 استاپ Under می گیرم (کمتر از میترینگ نورسنج دوربین). [/quote]

من با این متن به شکل عموم مخالفم. این موضوع کاملا به کادر و ماهیت المانهای درون آن و ترند رفتار سنسور دوربینتان از بابت داینامیک رنج و تونل رنج بستگی دارد. و یک اصل نیست. بعنوان مثال با این کادری که در تصویر دیده میشود من با دوربین خودم اگر میخواستم ثبتی را انجام دهم طبق فرمایش آقای حمزه ای عمل میکردم. ولی اگر منبع نوری (شدید) در تصویر دیده میشد ممکن بود با توجه به نوع کادر گفته شما را اجرا کنم چرا؟ چون سنسور دوربین من نسبت به بازیافت مناطق روشن رفتار بهتری دارد تا مناطق تاریک پس ترجیحا برای حصول نتیجه ای بهتر منطبق با نظر آقای حمزه ای عمل میکردم. البته ناگفته نماند در کنار این موضوع تونل رنج سنسور دوربین میبایست حتما رفتار آنرا مد نظر داشت تا به این معضل posterization گرفتار نشد. بطور کل رفتار هر دوربینی( از بابت سنسور) نسبت به این موضوع با توجه به نوع کادر میتواند بسیار متفاوت باشد. و این موضوع مورد اشاره شما قطعا یک اصل نیست. و اگر بخواهیم یک قانون عمومی را در این موضوع بسط دهیم (خارج از رفتار سنسور) گفته آقای حمزه ای منطقی تر مینماید.[quote]چند استاپ نوردهی بیشتر انجام داد تا جاییکه مناطق هایلایت از بین نروند و هیستوگرام تا حد ممکن به سمت راست متمایل باشد.[/quote] خوب امیدوارم جسارتی از این بابت نشده باشد. اما بنده یک عقیده ای دیگر دارم( در همین راستای نظر آقای حمزه ای) . با توجه به مواردی که پیشتر اشاره شد بنظرم منطقی است هر کس با هر دوربین روند رفتار سنسور دوربینش را از بابت موارد اشاره شده بداند . آنهم استفاده از چند استپ نوردهی ای متفاوت با یک کادری ثابت و تصحیحات کرو و غیره(سه نقطه) و رویت بافت عکس از بابت از دست ندادن دیتیل ها یا رفتار نویزی پیکسل هایی که کاملا نور دریافت نکرده اند(نویز فلور) و بازیافت مناطق پر نور ووووو. به گمانم اینگونه بهتر میشود با استفاده از تجربه شات های انجام شده با دوربین های مورد نظر تنظیمات را با توجه به شرایط پیش رو انجام داد.پاینده باشید
"۲۱:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (3) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (823)

[quote]کاملا مخالفم. اگر عکسی را Over کنید دیگر نمی توانید بافت های burn شده رو زنده کنید، اما با Under گرفتن (البته برای این لنزهایی که دارم)[/quote]
بدیهی است عکسی که overexpose شده باشه نمیشه بازیابی اطلاعات کرد. بنده عرض کردم تا حد ممکن هیستوگرام به سمت راست متمایل باشد تاحدی که نواحی overexpose نداشته باشیم. یعنی هیستوگرام محور سمت راست را قطع نکند. من منظور شما رو از burn هم نفهمیدم. در ضمن این قضیه هیچ ربطی به نوع لنز نداره. البته ممکنه این سلیقه شخصی و روش شما باشه هیچ ایرادی نداره، اما موضوعی که بنده عرض کردم یک روش علمیست که دلیلی کاملا روشن و منطقی داره و چیزی نیست که من کشفش کرده باشم
"۲۱:۰۴ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | عليرضا رضائيان (4372)

محمدجان، امتیاز مهم نیست، همین که سر زدی و کامنت گذاشتی یک دنیا ارزش دارد. ارادتمند
"۲۱:۰۳ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | عليرضا رضائيان (4372)

خوشحالم که بالاخره یه نفر پیدا شد که مثل من افتخار شاگردی ایشون را داشته باشه در اینجا. بسیار انسان مودب، پربار و افتاده ای هستند، همواره به یادشون هستم و براشون آرزوی موفقیت دارم. ممنون دوست من
"۲۱:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | عليرضا رضائيان (4372)

و البته یادم رفت که بگم که هیچ نویزی روی ابرها وجود نداشت، من عادت دارم عکس هام رو نویز گیری کنم و این نویز گیری فقط برای از بین رفتن نویزهای رایج نیست بلکه بیشتر برای از بین بردن luminance noise و chrominance noise هست وگرنه اصل عکس (خصوصا با این ایزوی 100 و فرمت Raw فاقد هرگونه نویز معمول است. نکته دیگر اینکه به دلیل نویز ریداکشن بافت ابرها از بین نرفته (به قول شما البته)، دلیل این مساله تنظیم پریزرو دیتیل در مقادیر پائینه که تقریبا جزو favorite های منه و به عنوان یه سبک ادیت دنبالش می کنم.
"۲۰:۵۴ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | عليرضا رضائيان (4372)

کاملا مخالفم. اگر عکسی را Over کنید دیگر نمی توانید بافت های burn شده رو زنده کنید، اما با Under گرفتن (البته برای این لنزهایی که دارم) بعدا می شه قسمت های under رو خصوصا در فرمت Raw درست کرد. ممنون
"۲۰:۵۱ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | عليرضا رضائيان (4372)

Canon EFS 18-55 IS 1/200/000 Rls
Canon EFS 55-250 IS 2/700/000 Rls
"۱۷:۳۲ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | امین شیشه گر (996)

سلام.فوق العاده زیبا و خوشرنگ است و ممنون از توضیحات فنی که ذکر کردی.کمی رنگ آبی در آسمان و ابرها غالب شده که دوست داشتم کمتر از این باشد.
ممنون از این ارسال چشم نوازشما.
"۱۷:۱۱ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (3) | حامد زراعتي (1884)

منظره قشنگيست و از اون بهتر نوشتن مراحل انجام بود كه خيلي جنبه آموزشي دارد و از همه مهم تر ممنون از تقديم عكس به استاد روح نواز من هم هرچه بلدم از ايشان فراگرفتم و مديون زحماتشون هستم باز هم ممنون.
"۱۶:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | بهرام بیدقی (1767)

سلام و درود بر علیرضای عزیز
یکی از بهترین شاهکاراته وضوح و عمق و اشباع رنگها عالیه . 3/1 پایین ثبت رو بیشتر دوست داشتم
پاینده باشی
صفحه 1 از 59
صفحه بعدی