سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات

صفحه 36 از 40
صفحه قبلی صفحه بعدی
"۱۰:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

ثبت زیبایی است. یک ثبت خوب از یک منظره‌ی زیبا.
من کادر افقی (مثل پانوراما) را ترجیح می‌دهم. عناصر موجود در پایین عکس باعث حواس پرتی می‌شوند. با یک کادر افقی کشیده، درخت سمت چپ هم می‌توانست حضوری فعال داشته باشد.
"۰۸:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

در این ترکیب‌بندی، موضوع اصلی مورد نظر شما با با موضوع اصلی عکس فرق می‌کند. در واقع اگر اشاره نمی‌کردید، بیننده ماشین را موضوع اصلی به حساب می‌آورد. در واقع تلاش شما برای توجه دادن به استراحت گربه، تلاش موفقی نبوده است.
در ضمن کادر فعلی هم مشکلاتی دارد. مثلا گیاهان پاپیتال پایین سمت چپ نصفه و نیمه ثبت شده‌اند که جا داشت سهم بیشتری به آنها می‌دادید. روشنایی آسمان بالای کادر هم خوب نیست. برای همین فکر می‌کنم اگر سر دوربین کمی به سمت پایین بود نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شد.
همچنین موضوعات متناسب نیستند. مناظر شهری تعریفی دارد که این عکس به هیچ وجه در آن نمی‌گنجد.
"۰۸:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

خوش آمدید.
حالت و فیگور قرار گرفتن موضوع زیباست. هر چند نور کمه ولی هماهنگی خوبی میان موضوع و زمینه به وجود آمده است.
فقط دلیل شارپ نبودن عکس رو متوجه تمی‌شم. حیف این کار زیبا نیست؟ در صورت شارپ بودن، تضاد میان بافت موضوع و زمینه هم می‌توانست به زیبایی کار کمک بیشتری بکنه.
به هر حال ممنون از ارسالتون.
"۰۸:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (-1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

کادر بندی را اصلا مناسب نمی‌دانم. ضمن اینکه با نصفه افتادن سر مخالفم، به نظرم اگر کسی عنوان را نبیند، به نظر می‌رسد که موضوع اصلی کلاه است نه پر.
مثلث مشکی سمت راست هم اضافه است.
رنگ ها هم همنشینی جالبی ندارند. در واقع رنگی بودن کار، نه تنها کمکی نکرده است، بلکه ناهماهنگی میان رنگ‌ها به اثر لطمه وارد کرده است.
می‌شد شارپنس هم بیشتر باشد.
"۰۴:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

سرعت و لحظه‌ی ثبت، خیلی خوبی که باعث شده بال‌های پرنده به خوبی ثبت بشوند. نویز هم زیاده. البته با توجه به ایزوی 1600 خیلی خوبه. ولی با نرم افزارهای مخصوص می‌شد کاهش پیدا کنه.
ولی موقعیت پرنده مناسب نیست. اصلا سر پرنده معلوم نیست.
به لحاظ نرم‌افزاری، جای کار بیشتری را داشت. برای نویز و همچنین شارپنس.
"۰۳:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (-1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

خودتون اشاره کردید که این عکس احتمالا با انتقادات زیادی مواجه بشه. من که هر چی نگاه می‌کنم هیچ کار خاصی در عکی نمی‌بینم که بخواهم از آن تعریف کنم. فکر می‌کنم از هر چیزی که صحبت بشه، فقط از اشکالات صحبت بشه.
این عکس هیچ نقطه‌ای که در نگاه اول، جلب توجه کند ندارد.
اگر دوستان ایراد نگیرند که عکاس نمی‌تونه پرواز کنه، به نظرم ارتفاع کم باعث شده که پیچ جاده چندان نمود زیبایی نداشته باشه.
عکس به نظر بی انگیزه میرسه.
موضوعات مخصوصا سیاه و سفید ربطی ندارد.
من که چیزی در این عکس ندیدم. منتظرم تا توضیحات شما رو بخونم.
"۰۲:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

گفتنی‌ها توسط دوستان گفته شد. ثبت زیبایی است. کادر و ترکیب‌بندی، طیف‌های رنگ سبز و کنتراست، همه در خدمت یک کار خوبه. فقط ای کاش اثری از انسان و مصنوعات بشری در عکس نبود.
سر بالا بودن دوربین رو هم می‌پسندم.
سمت راست فریم چرا بزرگتره؟ هر چند ایراد فنی عکس نیست ولی به کار لطمه وارد کرده.
موفق باشید.
"۰۲:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

عمق میدان عالی، موضوع را از پس زمینه جدا کرده که توانسته نمایی زیبا به نمایش بگذارد.
ترجیح می‌دهم که سر دوربین کمی به سمت پایین باشه.
فوکوس باید بهتر می‌بود. خیلی بهتر بود که برگ های سمت راستی هم در فوکوس نباشند.
"۲۱:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

گرفتی مارو؟
در عین زیبایی عکس به خاطر نور، ترکیب‌بندی جالب نیست. اینکه من خورشید رو بیان کردم که وسط نیست، می‌خواستم بگم که به ترکیب زیاد توجه نشده. به نظرم بالا سمت چپ خیلی خالیه. یا اینکه شیئ بالای خورشید به نظر اضافه می‌رسه.
اصلا وسط بودن خورشید خوب نیست. ولی از سردرگمی بهتره.
"۲۰:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

[quote]مگه دوربينهاي كامپكت لنز وايد دارن [/quote]
پیشنهاد من برای یک عکس بهتر بود. یعنی فکر می‌کنم باهمین ترکیب‌بندی و ازفاصله‌ی کمتر با یک لنز واید، می‌شد عکس بعتری ثبت کرد.
بعضی مدل‌های کامپکت سونی مثل w7 قابلیت نصب لنز واید رو دارند.
"۲۰:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

ثبت خوبیه. به خوبی فضای بازارهای شمال را منعکس می‌کنه. فقط تضاد رنگی خوب نیست.
کادربندی هم می‌توانست با رعایت قانون یک‌سوم بهتر بشه.
در حالت ایده آل اگر از فاصله‌ی نزدیک‌تر و با یک لنز واید عکس می‌گرفتید خیلی بهتر می‌شد. با این کار می‌توانستید عمق میدان را هم کاهش دهید.
"۲۰:۰۷ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

نور خوبه. رنگ‌ها هم خوب ثبت شده‌اند.
برگ‌های بالای کادر عکق خوبی به وجود آورده اند.
من کنتراست و نیز سهم بیشتر برگ‌های بالای کادر رو ترجیح می‌دهم.
عکس را بزرگتر و اطلاعات را کامل ارسال کنید. ممنون.
ولی حضور فرد و استیلش هیچ کمکی نمی‌کنه. من در نگاه اول اصلا متوجه منظور شما یعنی گرم شدن نشدم. فکر کردم منظورتون تعطیلاته و این فرد داره استراحت می‌کنه.
"۲۰:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

موقعیت خورشید اصلا ماسب نیست. حتی وسط هم نست. در واقع در هیچ نقطه‌ی خاصی قرار نداره.
با رعایت قانون یک سوم می‌شد یک عکس زیبا حاصل بشه.
اطلاعات هم که ناقصه.
"۲۰:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

ترکیب‌بندی مناسب نیست. همانطور که اشاره شد، حضور دختر کم رنگه. درواقع این ترکیب بندی، عکس را بیشتر شبیه عکس طبیعت کرده تا یک عکس مفهومی.
همچنین فضای بالا اضافه و بلا استفاده است.
کنتراست بیشتر آسمان به عکس کمک می‌کرد.
نزدیک‌تر شدن به موضوع را پینهاد می‌دهم.
"۱۹:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

سایز کوچک است. و جزئیات دیده نمی‌شه.
کادر بندی خوب و مناسب است.
اطلاعات همراه عکس هم ناقصه. فراموش نکنید که در هنگام ثبت نام تعهد داده‌اید که اطلاعات کامل رو ارسال کنید.
منتظر کارهای بهتر شما هستم.
"۱۹:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

تضاد رنگ‌ها خوبه. ولی از این تضاد استفاده خوبی نشده.
در واقع کادربندی اشکال داره. به طوری که این کادر بندی کمکی به توجه به گل نمی‌کنه.
ضمن اینکه نمی‌دونم چرا عمق میدان تا این حد زیاده.
همچنین رنگ سبز باید تقویت می‌شد.
"۱۹:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

عکس خیلی تار شده. ثبت رنگ‌ها هم خوب نیست.
همچنین کادر متقارن نیست.
اطلاعات همراه عکس هم ناقصه. فراموش نکنید که در هنگام ثبت نام تعهد داده‌اید که اطلاعات کامل رو ارسال کنید.
"۱۹:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

کنتراست خوبه.
موقعیت برگ‌ها می‌توانست خیلی بهتر از این باشه. گوشه ی سمت راست خیلی خالی شده.
نمی‌دونم چرا بک‌گراند برام آزار دهنده هست.
همچنین موقعیت سیم یا نخ اصلا خوب نیست.
"۱۹:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

ضمن اینکه از پاسخ فنی شما سپاسگزارم، امیدوارم هر چه زودتر کارهای جدیدتان را ببینم.
ولی آیا عکس من شایسته‌ی امتیاز منفی آن هم 3- بود؟ آیا این امتیاز یک امتیاز فنی بود یا چیز دیگر؟
"۱۹:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

اطلاعات کافیه. ممنون.
درباره کادر یک پیشنهاد داشتم. من کادر متقارن رو ترجیح میدم. تقریبا همین کاری که شما ارائه کرده‌اید. با این نفاوت که دوربین از ارتفاع کمتر عکسبرداری کنه و نقریبا یک سوم پایینی زمین باشه.
ولی هنوز هم متوجه نمی‌شم که چرا عکس اینقدر تاره.
"۱۷:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

با نظر جناب تهرانی کاملا موافقم.
در ضمن طبیعی بودن عکس، ارتباط خوبی با بیننده برقرار می‌کند.
"۱۷:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

کنتراست مناسبه.
ای کاش موقعیت پسر و پرنده‌ها بهتر بود. با این حال حس خوبی در محیط جریان داره که به خوبی توسط عکاس به ثبت رسیده است.
اطلاعات کامل را حداقل به خاطر تعهدی که دادید، ارسال کنید.
ممنون
"۱۷:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

رنگ‌ها خیلی خوب ثبت شده اند.
کادر بندی اشکالاتی دارد. اگر خط افق پایین‌تر بود، ضمن اینکه انعکاس هم ثبت می‌شد، نمای بهتری از آسمان در عکس دیده می‌شد. حالت فعلی آسمان به کار لطمه وارد کرده است.
"۱۶:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

جناب کاشفی عزیز. هدف از راه‌اندازی این سایت،‌ایجاد بستری برای نقد عکس و تلاش برای بالا بردن سواد بصری افراد (چه فرستنده‌ی عکس و چه بینندگان آن) است. اگر کسی عضو شد باید پی نقد رو هم به تنش بماله. اگر قرار باشه هر کسی در نقدش به نکات منفی اشاره کنه هم به نظر او نمره‌ی منفی بدهیم و هم به عکس‌هایش نمره‌های 3- که سنگ رو سنگ بند نمی‌شه.
ببینید. موارد مورد اشاره‌ی من رو سایر دوستان هم تقریبا مورد تایید قرار دادند. نویز (یا هر چیز دیگر) در این عکس زیاده. ناشی از زمان عکاسی است با ناشی از عواملی دیگر فرقی نمی‌کند. مهم وجود ان است که برای عکس خوب نیست. اصلا کاری هم به این ندارم که تقصیر عکاس است یا تقصیر سایر عوامل. چون کاری به عکاس و سایر عوامل نداریم. فقط داریم درباره‌ی وضع موجود عکس بحث می‌کنیم.
در مورد کادربندی هم که شما من را متهم به نداشتن هیچ درکی از کادر بندی و رنگ بندی و ... می‌کنید یباید بگم که اگر با نظر من مخالف هستید و حتی با نظر دوستان در خصوص کجی کادر مخالف هستید، در یک نظر جدید به آنها جواب دهید. اعتراض خود را از این مسیر اعلام کنید نه از امتیاز 3- به عکس دیگران.
البته من هیچ ادعایی در خصوص کادر بندی و رنگ بندی و غیره ندارم و مهمترین دلیل من برای حضور در این مکان، افزایش دانش دراین خصوص است و اگر کسی نقدی در این خصوص به عکس‌های من داشته باشد با کمال میل پذیرای آن هستم. اتفاقا من به نقدهایی که از کار من، ایراد خوب گرفته باشند، نمرا‌ی مثبت میدهم (که باید بدهم).

شما مرا متهم به این کردید که اشکال الکی از عکس گرفتم. خیلی مایلم در خصوص نقد این عکس، [b]پاسخ فنی[/b] شما را بدانم.
"۱۶:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

چه کسی و به چه دلیلی به نظر من نمره‌ی منفی داده؟ اینجا چه خبره؟
"۱۶:۱۲ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

دوستان لطف دارند. به جای اینکه عکس را نقد کنند و نمره بدهند، یا تلافی می‌کنند (که ای کاش تلافی می‌کردند) و یا در خصوص سایر عکس‌ها بحث می‌کنند.
جناب کاشفی نمره‌ی 3- دادند. بعنی این عکس یک افتضاح است. نه کادر بندی داره، نه نور مناسبه، نه رنگ، و اینکه اصلا معلوم نیست برای چه دلیلی این عکس ثبت شده است. مگر نه اینکه نمره‌ی 3- بدترین نمره است. پس باید آن را برای بدترین عکس‌ها صرف کنیم. اینکه دوستان تشخیص دادن که این عکس یک افتضاح است یک بحث است و اینکه بخواهند تلافی نمره‌ی 1- بنده را به عکسشان با 3- جبران کنند یک بحث دیگر.
اگر جناب کاشفی توضیحات بیشتری ارائه بدهند هم استفاده می‌کنم و هم خیلی ممنون می‌شم. من که هدفم از حضور در این سایت، یاد گرفتنه. پس کسانی که چیزی می‌دانند لطف کنند یاد بدهند.
ای کاش لینک عکس‌ها را هم می‌گذاشتند تا اگر کسی خواست بیشتر نسبت به این ماجرا بداند، به آن‌ها مراجعه کند و یک مقایسه‌ی منفصفانه میان نقد من و نقد دوستان داشته باشه.
من در خصوص عکس‌های مورد اشاره که لینکشان را هم در پایین ذکر می‌کنم در خود عکس‌ها نظر تکمیلی را ارائه می‌کنم.
لینک عکس‌هایی که مورد نقد قرار گرفتند و در اینجا به آنها اشاره شد:
[url=http://aks.akkasee.com//photo_full.php?photo_id=2096]عکس جناب کاشفی[/url]
[url=http://aks.akkasee.com//photo_full.php?photo_id=2091]عکس سرکار مسیبی[/url]

واقعا متاسفم.
"۱۶:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

[quote]ایراداتی که گرفتید اصلا منتقدانه نیست.و انگار که اصلا چیزی در مورد لحضه قطعی نمیدونید... پیشنهاد میدم بیشتر مطالعه کنید .یا حد اقل سعی کنید شما هم از یه آتش بازی عکسی بگیرید تا متوجه بشید که فرصت عکاسی چقدر کمه ![/quote] (این نقل قول در جواب به یکی از عکس بنده نوشته شده است!

سرکار خانم مسیبی. به خاطر اینکه با قطعیت زیادی گفتید که درباره‌ی لحظه‌ی قطعی چیزی نمی‌دونم، چشم؛ حتما یک مطالعه‌ی اختصاصی در این خصوص خواهم کرد. خیلی هم ممنونم که کاملا صریح به این موضوع اشاره فرمودید.
ولی در مورد عکس گرفتن از آتش بازی باید بگم که هر چند از آتش بازی عکس خوب نتونستم بگیرم، به اندازه کافی از موضوعاتی که عکس گرفتن از آنها با محدودیت‌های زیادی مواجه بوده عکس گرفته‌ام (که البته آنها هم تعریف خیلی خاصی ندارند) و کاملا با مشکلات آشنا هستم. ولی قبول کنید که این‌ها هیچ ربطی به مشکلات عکس نداره. وقتی یک شخص عکسی را می‌بیند، به این فکر نمی‌کند که عکاس این عکس را با چه دوربینی گرفته یا اینکه شرایط حاکم بر عکاسی چه بوده است.
من تلاش شما را برای ثبت این کار تحسین می‌کنم. چون نور و وضوح خیلی خوبه. البته قبلا هم به اینها اشاره کرده بودم. ولی من چیز خاصی در عکی ندیدم. شاید اگر در عکس شما گوشه‌ی یک ساختمان دیده می‌شد (البته به شکلی مناسب) و یا دو انفجار را ثبت کرده بودید، به مراتب کار بهتری می‌شد.
من هم خیلی عکس دارم که در شرایطی ثبت شده که به لحاظ عکاسی در آن لحظه قابل تحسین هستند. ولی آن لحظه تنها عاول برای خوب بودن آن عکس نیست.
من در پاسخ به نقد آن‌ها، مشکلات را منکر نمی‌شوم. بلکه با تایید و پذیرفتن آنها، فقط می‌گم که من در آن شرایط بهتر این را نمی‌توانستم ثبت کنم. من نه لنز واید دارم نه لنز ماکرو دارم نا فیلتر ها UV و پلاریزه و غیره. ولی در زمان عکاسی می‌دانم که اگر فلان وسیله را در اختیاز داشتم عکس بهتری ثبت می‌کردم. پس اگر کسی گفت که چرا از لنز واید استفاده نکردی نمی‌گم که آماتورم. حرفش را می‌پذیرم. چون به نکته‌ی درستی اشاره کرده بود. حال اگر نسبت به ایراداتی که من گرفتم،‌ پاسخ فنی دارید که بی صبرانه منتظر شنیدن (خواندن) آن هستم.

[i]به طور خلاصه پرداختن به شرایط قبل از عکاسی و پرداختن فنی به خود عکس دومقوله‌ی کاملا مجزا هستندکه امیدوارم در بررسی‌ها از هم تفکیک بشوند.[/i]
باز هم تاکید می‌کنم در اولین فرصت در مورد لحظه‌ی قطعی مطالعه می‌کنم.
"۰۷:۴۵ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

کادر بندی، کنتراست و وضوح عکس خوبه. فقط من استفاده از رنگ‌های سرد را ترجیح می‌دهم. گرمای رنگ‌های عکس که تداعی کننده‌ی صمیمیت است در تقابل با مفهوم مورد نظر به نظر می‌رسد.
همچنین کادر خلوت‌تر، خیلی مناسبتر بود.
"۰۵:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

در مورد نظر قبلی بگم که در واقع در زمان ارسال من توضح شما را نداشتم.

و اما عکس:
نور خیلی ضعیفه. نویز هم خیلی زیاده. شارپنس هم کمه.
با داشتن سه‌پایه، کار باید خیلی بهتر از این‌ها می‌شد.
ستاره‌ی سمت چپی چرا بد ثبت شده؟
"۰۵:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1908)

نور خیلی ضعیفه. نویز هم خیلی زیاده. شارپنس هم کمه.
با داشتن سه‌پایه، کار باید خیلی بهتر از این‌ها می‌شد.
ستاره‌ی سمت چپی چرا بد ثبت شده؟
صفحه 36 از 40
صفحه قبلی صفحه بعدی