سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
فستيوال تابستانی سامسونگ، با خريد يک دوربين عکاسی، فيلمبرداری يا MP3 Player در قرعه کشی يک دستگاه BMW320i شرکت کنيد!
صفحه 3 از 36
صفحه قبلی صفحه بعدی
"۰۴:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

کادر خیلی بسته است. می‌تونست خیلی باز‌تر باشه.
شاید اگر کمی صبر می‌کردید خورشید پایین‌تر می‌آمد، نتیجه‌ی کار به‌تر می‌شد.

موفق باشید.
"۰۴:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

تقریبا کادر را خوب بسته‌اید. ولی باز جای کار داره. اگر می‌شد فضای داخل را با ستون‌ها، به شکل متعادل‌تری پر کنید خیلی به‌تر می‌شد.
نوردهی خیلی زیاده. به‌تر بود نوردهی را در حدی انجام می‌دادید که آسمان نسبتا خوب ثبت شود تا یک ضد نور زیبا حاصل شود.

یک ایراد:
خیلی اصرار ندارم که نام اصلی این بنا یعنی پارسه را استفاده کنید. ولی لا اقل همان تخت جمشید را به کار ببرید. استفاده از نامی که یونانی‌ها به این بنا نهادند، و افتخار به آن، چندان خوب نیست.!
"۲۰:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

این‌جا سایت عکاسیه و طبیعتا محدوده‌ی فعالیت اعضا، در حیطه‌ی عکاسیه. شما یک کار گرافیکی ارسال کرده‌اید. با توجه به اشاره‌ خود شما به اینکه این کار یک کار گرافیکی است فکر نمی‌کنم لازم باشه در مورد ویرایشش صحبت بشه.

خلاصه‌ی حرف من اینه که اصلا چنین تصویری نباید ارسال می‌شد.
موضوع جالب و تاسف‌انگیز (البته نه از بابت کار شما که از بابت بی توجهی اعضا) اینه که الآن این تصویر گرافیکی و نه عکاسی، عکس اول و برگزیده‌ی سایت عکاسیه.
"۲۰:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

دید خوبی است. کلیت کار خوب است. ولی کادر بندی و کمی ترکیب‌بندی نیاز به اصلاح دارد.

حتما روی این ایده کار کنید. می‌توانید به نتایج خیلی جذابی دست پیدا کنید.

موفق باشید.
"۲۰:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

زاویه، کادر بندی،‌عمق میدان، کنتراست و استفاده از نور، به جا و مناسب‌اند.
فقط دوست داشتم اندکی دست چپ، بالاتر باشد.

موفق باشید.
"۲۰:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

کار خلاقانه‌ای است. البته جای کار دارد تا به یک اثر کامل تبدیل شود. نورپردازی کمی ملایم‌تر و کمی تغییر در کادر بندی می‌تونه خیلی موثر باشه.

موفق باشید.
"۲۰:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

کار زیبایی شده است. فضای نویزآلودش! رو دوست دارم. نمی‌دونم چه‌قدر تعمدی بوده. (چون می‌توان با تکنیک‌هایی مثل نوردهی غیر ممتد، نویز را کاهش داد)

وجود دو درخت در پایین کادر خیلی به کار کمک کرده. فضای پایین کادر خیلی دوست‌داشتنی شده.

فقط ای کاش ستاره قطبی را در سمت راست قرار می‌دادید تا با درخت بزرگ‌تر که در سمت چپ قرار گرفته، تعادل به‌تری برقرار بشه.

موفق باشید.
"۱۹:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

طراوت؟!
در هنر‌های دیداری، نشانه‌ها حرف اول را می‌زنند و هنرمند با استفاده از نشانه‌ها سعی در انتقال حس یا مفهوم مورد نظر را دارد.
طراوت را می‌توان با نشانه‌هایی از قبیل، رنگ‌های شاد و متنوع، قطره و آب، برگ، گل، نور ملایم و غیره نشان داد. هر چند در این عکس، هم آب هست و هم برگ، ولی برگ‌هایی که در عکس دیده می‌شوند، کاملا در نقطه‌ی مقابل طراوت هستند. نور شدید است.

فکر می‌کنم در رسیدن به هدف، چندان موفق نبوده‌اید.

موفق باشید.
"۱۹:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

ثبت خیلی زیبایی است. البته تا جایی که مربوط به عکس می‌شه. با نظر جناب علی لیبر کاملا موافقم. ضمن اینکه حتی این افکت را به صورت حرفه‌ای انجام نداده‌اید. کاملا مشخصه.[i]
(نمی‌دونم چرا گاهی ویرایش عکس تا حد انجام یک کار گرافیکی غلیظ می‌شه.)[/i]

من با دیدن این عکس، حس خفقان پیدا نکردم. فضا به نظرم خیلی رمانتیکه. و خیلی رویایی و خواستنی. من در این عکس، اثری از محدودیت ناشی از خفقان نمی‌بینم. گویی این جنگل انتها ندارد.

موفق باشید.
"۱۹:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

فکر می‌کنم برای شروع، کار خوبی باشه. تار بودن عکس، خیلی خوب انجام شده و فضای مبهم خوبی را ایجاد کرده. ولی عناصر موجود در عکس برای ایجاد حسی در حد کابوس، کافی نیستند.
حتما در این زمینه، به طور اختصاصی به تحقیق و تمرین بپردازید.

موفق باشید.
"۱۹:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (-1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

[quote]resize کیفیت عکس را خیلی پایین آورده.[/quote]

ولی جنس این افت کیفیت اصلا ربطی به ریسایز عکس نیست. به نظر می‌رسه عکس کراپ شده.
همچنین کاملا مشخص است که کیفیت اپتیکی لنز دوربین در زوم بالا، کیفیت کار را به شدت کاهش داده است. لذا با توجه به این موضوع سعی کنید تا حد امکان از زوم استفاده نکنید.

کنتراست تصویر کم است. رنگ‌ها خوب ثبت نشده اند. کادربندی هم غیر اصولی است.

نسبت به کارهای قبلی، این کار در سطح پایین‌تری است.

ولی اصل مهم در عکاسی، تمرین و دیدن عکس‌های زیاد است.

موفق باشید.
"۱۹:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (-1) | امتیاز (-1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

عکس، بی هدف به نظر می‌رسه.
ای کاش کمی توضیحات در مورد هدف‌تان می‌دادید.

در مورد دسته‌بندی منظره، اصولا منظور عکسی است که از یک فضای گسترده گرفته شده باشد. مثل یک دشت. یعنی چشم‌انداز قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. بنابراین دسته‌بندی منظره مناسب این کار نیست.

شاید بتوان این کار را از دید انتزاعی مورد بررسی قرار داد. ولی مسلما در دیگر دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرد.

در مجموع این کار، نسبت به کارهای پیشین‌تان، کمی افت دارد.

موفق باشید.
"۱۹:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

تصویر به لحاظ گرافیکی، قوی است. فقط مثلثی که در بالای کادر ایجاد شده کمی اذیت کننده است.
ولی به نظرم بیش از چیزی که گفتید روی عکس کار شده است. فکر می‌کنم بیشتر جلوه‌ی حالت پننینگ، ویرایشی است.
حتی وقتی بیشتر به تصویر نگاه می‌کنم، احساس مونتاژ هم می‌کنم.

مثلا:
1. چه طور همه‌جا محو شده ولی تابلویی که مقابل شیشه‌ی جلوی ماشین است و همین‌طور درختانی که از داخل ماشین دیده‌می‌شوند، کاملا واضح‌اند.
2. در حالی که تقریبا تمامی قسمت‌های ماشین، واضح ثبت شده‌اند، ولی چراغ عقب ماشین، این‌قدر کشیده شده است؟
3. در حالی که می‌توان دانه‌های آسفالت مقابل چرخ جلو را دید، چه‌طور آب‌هایی که پایین کادر هستند این‌قدر محو شده‌اند؟

به نظر می‌رسه کمی بیش از [quote]خیلی کم[/quote] روی این عکس کار شده است.
"۱۹:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

کادر کمی بیش‌از اندازه بسته است. اگر کمی از سمت راست کادر ادامه می‌داشت، بهتر بود. روسری در سمت چپ، یا باید حذف می‌شد و یا در سمت راست هم دیده می‌شد.

شارپنس هم باید با دقت بیش‌تری انجام شود.

موفق باشید.
"۱۸:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (-3) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

به نظر من این کار، ایرادات جدی و اساسی داره. نمی‌دونم باید برای خودم متاسف باشم که این قدر تنگ‌نظرانه به این کار نگاه می‌کنم یا...

من این کار را فقط می تونم از دید یک کار گرافیکی ببینم. نه یک اثر عکاسی. و متاسفانه از نظر گرافیکی هم مشکلات جدی در آن دیده می‌شود.

ویرایش در عکاسی یک موضوع جا افتاده است. ولی کاری که شما انجام دادید، ویرایش عکس نیست. شما با استفاده از عکس، یک کار گرافیکی خلق کرده‌اید. از این رو نمی‌توان ویرایش انجام شده در این عکس را از دید هنر عکاسی مورد بررسی قرار داد.

چون این کار را یک کار گرافیکی می‌دانم، در مورد مشکلات آن چیزی نمی‌نویسم.
"۱۹:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (3) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

ثبت بسیار قوی‌ای را به نمایش گذاشته‌اید.
دوستان در مورد نقاط قوت کار صحبت کردند که از تکرار پرهیز می‌کنم.

خوشحالم که شاهد حضور شما در سایت هستم. امیدوارم این حضور تداوم داشته باشه و استفاده کنیم.

موفق باشید.
"۱۹:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

این ثبت نسبت به کارهای پیشین‌تان کاملا متمایز است.
استفاده مناسب از مد سیاه و سفید، کنتراست نسبتا خوب و استفاده خوب از خطوط، کاملا به چشم می‌آید.
به نظر پاسپارتو کمی به کار لطمه وارد کرده است. فکر می‌کنم یک کادر اندکی پهن‌تر و تیره، خیلی مناسب‌تر بود. همچنین کمی از فضای بالای کادر بهتر بود (به نظر من) حذف شود.

موفق باشید.
"۱۹:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

در تکمیل نظر جناب خندان عرض شود که:
همواره قوانین با محدودیت همراه هستند. ولی این محدودیت‌ها تنها برای کسانی است که می‌خواهند خارج از محدوده حرکت کنند. حال اگر این محدودیت‌ها غیر منطقی باشند، جای ایراد دارد. کسی که هرگز سرعت بالای 120 نمی‌رود، از قانون محدودیت سرعت شکایتی ندارد.

قوانین سایت به خصوص محدودیت متوسط امتیازات که بیشتر مورد شکایت افراد است، به نظر کاملا منطقی است. اگر کسی در نظر دادن به عکس‌ها، خساست به خرج ندهد، هرگز مشکلی پیدا نمی‌کند. ولی کسانی که خواسته یا ناخواسته تیم تشکیل داده‌اند و دایره‌ی امتیازدهی خود را به چند کاربر محدود کرده‌اند، مسلما مشکل پیدا می‌کنند.

من به صورت مداوم امکان سر زدن به سایت را ندارم. ولی تحقیقا به این نتیجه رسیده‌ام که مشکل اکثریت کاربران ناراضی، متاسفانه ناشی از عملکرد نادرست (خساست در امتیاز دهی به عکس‌ها) خودشان بوده است.
"۱۹:۴۲ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

نه ماهش ماهه و نه کوهش کوه.!
عکس بی انگیزه به نظر می‌رسه.
"۱۸:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

[quote]ناگهان که متوجه حضور من شده باشه، برگشت و به من نگاه کرد، حالت دست ها رو دقت کنيد، به اين سمت رفت که روسري خودشو درست کنه، چرا؟ چون «« حسّ »» کرده بود که من دارم عکس ميگيرم. واسه همين اين عنوان رو گذاشتم[/quote]
فکر نمی‌کنم از نظر اخلاق عکاسی، کار صحیحی بوده باشه این کار. عکاسی مخفیانه از کسی که ظاهرا مایل به عکس گرفتن شده نبوده و در گام بعدی، انتشار عکس.
ضمن این‌که من هم چیزی از عکس دست‌گیرم نشد.

موفق باشید.
"۱۲:۳۷ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

فضای این کار را می‌پسندم. کادر و ترکیب و نورپردازی به نظرم خیلی خوب و به جا هستند.

فقط کمی شارپنس بیش‌تر را ترجیح می‌دهم.

موفق باشید.
"۱۲:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

- نور کمه.
- کادر بندی چندان خوب نیست. هم عناصر غیر ضرور زیادی در کادر وجود داره و هم عناصر اصلی، انسجام خوبی ندارند.
- وضوح عکس خیلی کمه.
- رنگ‌ها خوب ثبت نشده اند. احتمال زیاد تنها منبع نوری شما مهتابی بوده است که می‌شد این مشکل را با تنظیم بهتر تراز سفیدی (وایت بالانس) کمی رفع کرد.

در مجموع ضمن این‌که نمی‌توان عکس را بی هدف به شمار آورد، ولی کم انگیزه به نظر می‌رسه و اشکالات فنی زیادی دارد.

موفق باشید.
"۱۱:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

شروع خوبی برای ثبت یک ضد نوره. ولی نیاز به اصلاحات داره.
- فکر می‌کنم کمی نوردهی باید کم‌تر می‌بود.
- کمی بی هدف به نظر می‌رسه. عنصر یا عناصر قدرت‌مند در کادر دیده نمی‌شود.
- کادر بندی نیاز به تغییر داره. فضای تیره و یک دست و خالی پایین کادر، چندان خوب نیست. دو برگی که در طرفین کادر هستند، بهتر بود کامل در کادر باشند. (البته شاید صلیغه‌ای باشد.)
- تعادل در کادر برقرار نیست. کادر به سمت راست سنگینی می‌کند.

(ولی متوجه امتیاز 3+ سرکار وحدت نشدم. امیدوارم من از درک این عکس عاجز بوده باشم)

موفق باشید.
"۱۰:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

همین کادر را با انتقال گیاهان به سمت راست کادر ترجیح می‌دم.
(نباید گیاهان با کلبه اشتراک داشته باشند.) کادر خوبی بستید. چشم به خوبی در گل کادر حرکت می‌کند.

موفق باشید.
"۱۰:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

من دانش مناسبی برای نظر دادن درباره نکات فنی این عکس ندارم. ولی به نظر اگر نگم عالی ولی عکس خیلی خوبیه. حد اقل برای من خیلی آموزنده است.

و واقعا متاسفم که عکس‌های بعضا به واقع کم ارزش از طبیعت، به صفحه اول راه می‌یابند و این عکس تا الان حتی یک امتیاز هم نگرفته.

"۱۰:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

با کلیت نظر سرکار پزشکزاده موافقم.
به نظر می‌رسه عکاس و موقعیت وی در حصار محدود شده نه طبیعت.
شخصا ترجیح می‌دادم کادر کمی باز‌تر باشد.

موفق باشید.
"۰۹:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

ایده‌ی کار خیلی خوبه. ولی
[quote]اون جسم پایین کادر؟
نجومی ؟
فکر کنم تراز نیست[/quote]

در مورد تراز نبودن کادر، می‌شد در زمان ویرایش، با کمی کراپ و چرخاندن مشکل را رفع کرد!

موفق باشید.
"۰۱:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

[quote]روند پردازشی روی عکس تخریبی بود و به ماهیت عکس لطمه زده[/quote]
ممنون می‌شم بیش‌تر توضیح بدید.
"۲۰:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

1. عکس محو است. چنین حالتی یا ناشی از عدم فوکوس مناسب است و یا ناشی از کراپ زیاد.
2. نوردهی زیاد است و عملا تمام جزئیات را نابود کرده است.
3. لکه روشن سمت چپ باید حذف شود.

موفق باشید.
"۲۰:۱۶ ۰۹ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (1793)

ارسال عکس با این ابعاد چه معنایی دارد؟
لطف کنید عکس را مجددا با ابعاد معقول بفرستید.

ممنون.
صفحه 3 از 36
صفحه قبلی صفحه بعدی