سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
صفحه 1 از 76
صفحه بعدی
"۱۰:۵۴ ۱۳ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | سینا رحمتی (6245)

سلام.
ترکیب بندی، عمق میدان، کنترل نور و .. . بسیار عالیست و حداکثر استفاده را از فاصله کانونی پایین، نموده اید.
ترکیب رنگی خیلی خوبی دارد، برخی صخره ها در وسط کادر، سورمه ای هستند که به نظر من چندان جالب نیست.
موفق باشید.
"۱۶:۱۷ ۱۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (-1) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای رضاییان عزیز.
در مورد مودبانه حرف زدن که متوجه نشدم کجا بی ادبی کرده ام.
در سایر موارد هم از شما بسیار متشکرم که در مورد نور آفتاب این مطالب را گفتید. برای بنده از آب خوردن هم راحت تر است که بخواهم در مورد چیزی که اطلاعی در موردش نداشتم و اظهار نظر غلط کردم، عذرخواهی کنم. هنوز در ابتدای راه هستم و دانسته هایم صدها برابر کمتر از نادانسته هایم است.
در ضمن اگر ممکن است ایمیل شما را داشته باشم.
sinamx@gmail.com

- - - - -
آقای رضا رحمتی از شما هم سپاسگزارم.
"۱۶:۰۹ ۱۲ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای رضائیان ممنون میشم اگر آدرس ایمیلتان را برای من بفرستید.
sinamx@gmail.com
"۱۵:۴۷ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | سینا رحمتی (6245)

داشتم در گالریتون می چرخیدم که به این عکس رسیدم، بهترین عکستان است، دلم نیامد امتیاز نداده بروم.
موفق باشید.
"۱۵:۲۸ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای مریدی من چند بار باید بگویم که از مطرح کردن مسایلی که به این عکس ارتباطی ندارد، در این محل خودداری نمایید؟!
"۱۵:۲۱ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (-2) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

چرا شما فکر کردید که من از موضع خودم پایین آمدم؟
"۱۵:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقایان اقبالی( و مریدی)
کاملا مشخص است که چه کسی غیر عاقلانه و چاله میدانی حرف می زند.

[b]نمونه ای از کلمات بکار رفته توسط شما:[/b]
[quote]خيلي پر رو مغرور تشريف دارين ما شالله
یک مباحثه نیاز به رفتار عقلانی دارد که متاسفانه در شما نمی بینم
اینجا چاله میدان نیست که اینگونه پاسخ می دهید.
انگار شما اعتماد به نفست خيلي از حدت زده بيرون
ظاهرا جايتان تنگيده!![/quote]

همانطور که مشخص است شما جز توهین کار دیگری نکرده اید. (اگر فکر می کنید غیر از این است، شما نیز زحمت بکشید و توهین های بنده را نقل قول کنید.)
بنده فقط به 2 مشکل تکنیکی عکس شما، که آقای مریدی ازآن 2 اشکال بعنوان نقطه قوت عکس نام برده بودند انتقاد کردم. نه به شخص شما توهین کردم نه هنرتان را زیر سوال بردم (در حالیکه شما خیلی راحت گفتید: [quote]گيرم كه در برخي ژانرها به مدد امكانات و وقت عكس هاي قابل قبولي مي گيريد [/quote]).

به هر حال بنده هیچ مشکلی با شما ندارم، علاقه ای نیز به ادامه بحث ندارم، برای آنکه خواسته شما نیز بی پاسخ نماند نظرم را در مورد عکس آقای سلیمی می دهم.

در مورد عکس آقای سلیمی: من چندان اصالت عکس برایم مهم نیست (البته معتقدم که بر عکاس واجب است که اکر تغییرات گرافیکی روی عکس انجام داده، حتما ذکر کند). برخی از عکسها کاملا حسی هستند (مثل عکس آقای سلیمی و یا حتی همین عکس آقای مریدی) و در این عکسها برخی مشکلات تکنیکی مثل آور و آندر اکسپوژر و یا نویز ممکن است نه تنها نقطه ضعف عکس محسوب نشود، بلکه نقطه قوت یک عکس نیز به شمار آید. در این عکسها شاید قوانین موجود در مورد ترکیب بندی نیز حتی صدق نکند، و ممکن است بنا بر سلیقه افراد، نظرات خیلی متفاوتی نیز در مورد اینگونه عکسها وجود داشته باشد که همگی محترمند. بنابراین عکس آقای سلیمی حتی اگر فتوگرافیک نیز باشد، باز برای من جذاب است و امتیاز کامل را می گیرد، و حتی عکس برگزیده ام می شود (همانطور که 2 نفر دیگر نیز این عکس را برگزیده اند) و این کاملا شخصی است و قاعدتا من نباید بابت آن به کسی جواب پس بدهم. اما بحث عکس شما کمی فرق می کند، شما یک عکس ماکروی زنبور ارسال نمودید و این ژانر عکس، کاملا تکنیکی است (البته مثال نقض نیز دارد) و عدم وضوع و یا نور نامناسب یک پوئن منفی برای عکس به شمار می آید. حال اگر کسی فلو بودن عکس را یک پوئن مثبت در نظر بگیرد، [b]کمی عجیب [/b]است و اگر بگوید عکس خیلی وضوح دارد و شارپنس اش خوب است و کاملا نت است، قاعدتا [b]خیلی عجیب[/b] است.

[i]البته پر واضح است که این مواردی را که گفتم نظر شخصی بنده است، و وحی منزل نیست و ممکن است مورد تایید شما و یا افراد دیگر نباشد. [/i]
"۱۳:۴۷ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | سینا رحمتی (6245)

سلام سعید جان
می دانم که کنترل نور اینگونه فضاها چقدر مشکل است.
به هر حال رنگ عکس چندان جالب نیست.
تیره گی های عکس نیز کمی زیاد است.
انتخاب سرعت شاتر و دیافراگم نیز نامناسب است.

موفق باشی.
"۱۳:۳۳ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

ترکیب بندی عکس بسیار مناسب است.
استفاده درستی از خطوط و منحنی ها کرده اید.
رنگ آسمان کمی با ایده آل فاصله دارد.
موفق باشید.
"۱۲:۵۸ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (-2) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای رضا رحمتی
بنده هم قبول دارم که می شود زیر نور مستقیم آفتاب نیز عکس ماکروی قابل قبول گرفت، اما مطمئنا عکسهای ایده آلی از کار در نمی آیند. در لینک زیر می توانید نمونه کار های یکی از عکاسهای خوب ماکرو را ببینید، تا جاییکه من دیدم کمتر عکسی بود که زیر نور مستقیم خورشید باشد، و اگر زیر نور بود، اصلا کنتراست زیادی در عکس دیده نمی شود.

[url=http://www.juzaphoto.com/eng/photos_fauna-macro.htm]juzza[/url]
"۱۱:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | سینا رحمتی (6245)

کادر این عکس از عکس بعدی بهتر است.
تنها مشکل این عکس، همانطور که خودتان نیز گفتید، تابش نور مستقیم خورشید.
با آقای اقبالی در مورد سرعت شاتر موافقم.
"۱۱:۲۷ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

سلام
کمی کادر شلوغ است. بهتر بود با کمی جابجایی برخی از شاخه ها را از کادر بیرون می کردید.
متاسفانه زمان مناسبی را نیز برای ثبت انتخاب نکرده اید، معمولا برای اینگونه ثبت ها بهتر است، زمانی اقدام به اکسپوز کنید که از نور مستقیم خورشید خبری نباشد.
در کل ترکیب عکس قبلی را بیشتر می پسندم.
_ _ _ _
امیدوارم نظرم تخریبی، و امتیاز صفر هم، توهین به شما، محسوب نشود.
[quote]نکات مثبت و منفی عکس یکسان است [/quote]
"۱۰:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

الحمدلله!
"۲۰:۴۷ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای مریدی، لطفا مسایلی که به این عکس ارتباطی ندارد را اینجا مطرح نکنید. من ادامه بحث را پای کامنت شما در ذیل عکس خودتان پیگیری می کنم!
"۱۶:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (-2) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای اقبالی عزیز (بدون علامت تعجب)
از کی تا حالا عجیب پنداشتن نظر دیگران بی احترامی محسوب می شود؟
هنوز هم به نظری که دادم معتقدم. (عدم وضوح و غیره)
-- -
آیا اینکه بنده در کل پروفایلم یک عکس ماکروگرافی ندارم، دلیل می شود که در مورد وضوح و یا نور عکس ماکروگرافی اظهار نظر نکنم؟
-- -
[quote]اظهار نظر پركارترين ماكرو كار سايت در پايين هست[/quote]
متوجه نشدم از که صحبت می کنید، به هر حال برایم اصلا اهمیت ندارد که پرکارترین کاربر و یا حتی پر امتیازترین کاربر سایت نظرش راجع به یک عکس چیست، من نظر خودم را دارم، و سعی می کنم نظرم بدون غرض و صادقانه باشد. وگرنه تعریف و تمجید بی دلیل و دادن امتیاز که خرجی برایم ندارد. شما هم اینقدر عصبانی نباشید، اتفاقی نیافتاده، خونی هم ریخته نشده، فقط یک نفر نظرش را گفته، همین!

موفق باشید.
"۱۴:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

ثبت بسیار خوبی است.
اتمسفر عکس فوق العادست.
من هم مثل شما برای نبودن یک لنز تله حسرت خوردم.. .
موفق باشید.
"۱۴:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (-1) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای حمزه ای کاملا صحیح می گویند.
اکسپوز ایده آل، اکسپوزی ست که هستوگرام تا حد ممکن به سمت راست برود ولی خارج نشود.
این مساله کاملی علمی ست و دلیل کاملا منطقی دارد که الان فرصت توضیح دادنش را ندارم، اما با کمی جستجو می توانید دلیل آنرا پیدا کنید.

[quote]کاملا مخالفم. اگر عکسی را Over کنید دیگر نمی توانید بافت های burn شده رو زنده کنید، اما با Under گرفتن (البته برای این لنزهایی که دارم) بعدا می شه قسمت های under رو خصوصا در فرمت Raw درست کرد[/quote]
این بجث آور و آندر هم که شما مطرح کردید کاملا اشتباه است، چه نور زیادتر از حد باشد و چه کمتر از حد (منظورم خارج شدن از سمت چپ و راست هیستوگرام است) با هیج روشی نمی توان اطلاعات را بازیابی کرد، حال چه فورمت عکس jpg باشد چه CR2 .
"۱۲:۰۲ ۱۰ تير ۱۳۸۷" | مفید (-1) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

آقای اقبالی
در مورد عکس آقای سلیمی صحبتی با شما ندارم، چرا که آن عکس را دوست دارم و این کاملا شخصی است و شما ارتباطی پیدا نمی کند. (برای اطلاع جنابعالی عرض می کنم که ایشان نه پسرخاله بنده است، نه تا بحال ایشان را دیده ام و نه تا کنون به یاد دارم به عکسی از ایشان نظر داده باشم و نه یادم می آید که ایشان به عکسی از بنده نظر داده باشد!)
در مورد این عکس هم بهتر است از عکاسانی که قبولشان دارید سوال کنید و بخواهید بدون رودربایسی در مورد کنتراست و وضوحش اظهار نظر کنند تا متوجه شوید که عکس شما بسیار بی کیفیت است و شما با ناشیانه ترین روش ممکن سعی بر برطرف کردن آن نموده اید.
"۱۶:۲۵ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

ثبت جالبیست.
ترکیب بندی کاملا مناسب است، [quote]قرار گیری دو جفت چشم در دو نقطه طلایی.[/quote]

موفق باشید.

"۱۶:۰۹ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

سلام ناصر جان
از آنجاییکه می دانم به نظر صریح و بی پرده علاقه بیشتری داری، بدون تعارف نظرم را می گویم.
ترکیب بندی اصلا مناسب نیست.
بلور کردن قسمتی از کادر نیز اصلا به جذابیت عکس نیافزوده است.

در کل عکس "رفتم از این دیار" خیلی قوی تر بود.

ارادتمند/س ر
"۱۵:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | سینا رحمتی (6245)

کادر مناسب و کلاسیکی دارد.
همانطور که دوستان نیز گفتند کمی تصویر تار است که یا بخاطر عدم استفاده از پایه است و یا بخاطر ریسایز کردن عکس.
"۱۵:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

[quote] ترکیب بندی خطوط با دقت انجام شده ،اما نتیجه اونجوری که باید دلنشین نشده شاید به خاطره پرسپکتیو و برش بالای کادر باشه [/quote]
"۱۵:۵۰ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

سلام سعید عزیز
ثبت بسیار خوبیست/
شخصا دوست داشتم کمی سهم آسمان کمتر بود.
کمی هم شارپنس ابرها زیاد است.
در کل ثبت خوبیست؟
قله هم رفتید؟
"۱۵:۴۸ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

ثبت قبلی خیلی قوی تر بود.
در این ثبت به نظر می رسد که عکاس از پس چسباندن عکسها بر نیامده، در حالیکه در عکس قبلی این جدا بودن عکسها کاملا مشخص بود که آگاهانه توسط عکاس صورت گرفته است.
موفق باشی. . .
"۱۵:۴۴ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (-1) | امتیاز (3) | سینا رحمتی (6245)

آفرین، بی نظیر و خلاقانه است این عکس.
برگزیدمش!
حرفی برای گفتن ندارم، فقط می بینم و لذت می برم.
"۱۵:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

ثبت بسیار خوبیست.
ترکیب بندی ایده آل است.
کنترل نور بسیار عالیست.
فقط کمی افزایش شارپنس احتیاج دارد.
موفق باشی دوست عزیز. ..
"۱۵:۳۸ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

ایده جالبی است
اما حیف که این ایده خوب را در فضای (لوکیشن) مناسبی اجرا نکرده اید.
به هر حال ثبت ارزشمندی ست. . .
"۱۵:۳۶ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

سلام فرید جان
ثبت خوبیست
ترکیب ساده و روانی دارد، البته ترجیح می دادم کمی سر دوربین پایینتر بود.
اینطور که مشخص است کمی غبار در فضا وجود دارد که کمی از جذابیت بصری عکس کاسته است.
موفق باشی.. .
"۱۵:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (3) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6245)

[quote]وضوح خوبی دارد.
نور و کنتراست مناسب.[/quote]

انصافا بعضی از نظرات خیلی عجیب است!
بزرگترین نقطه ضعف این عکس [b]عدم وضوح مناسب [/b]است، و مشکل دیگر نیز عکاسی زیر نور مستقیم است که باعث شده [b]کنتراستهای شدیدی[/b] بوجود بیاید!
"۱۳:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | سینا رحمتی (6245)

سلام خانم دلیر
ثبت خوبیست، در مورد زیاد بودن کنتراست با آقای مریدی موافقم.
به نظر من اگر ثبت را به زمان غروب آفتاب که طیف رنگی خیلی بهتری وجود دارد و شدت نور نیز کمتر است موکول می کردید و سرعت شاتر را هم تا حدود یک ثانیه کاهش می دادید، به ثبت بسیار جذاب تری دست پیدا می نمودید.
صفحه 1 از 76
صفحه بعدی