سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
صفحه 1 از 5
صفحه بعدی
"۲۱:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | علیرضا غفاری (514)

هر چی نگاه میکنم از عکس نمیشود ایرادی گرفت . عمق میدان عالی با شارپنس خوب رنگها و ترکیب بندی هم مناسبند.
اگر دوستان یک بار در موقعیت مشابه گرفتن این عکس قرار گیرند متوجه میشوند که عکاسی ماکرو چقدر دشواری دارد عمق میدان کم - جنبش سوژه - باد و غیره
منتظر دیدن عکسهای اینده شما هستم.
"۱۳:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

جناب نصیر چرا دیافراگم 6.3؟
با کمی بکگروند محوتر زیبایی این عکس چند برابر میشد.
درست است که با بستن دیاف ریسک خطای فوکوس کاهش میابد اما فکر کنم ارزش این ریسک را داشت.
تنها نقطه ضعفی که به نظرم می اید عمق میدان زیاد این عکس است.
"۰۱:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علیرضا غفاری (514)

در این وانفسای کم بودن عکس خوب که از دیدنش لذت ببریم عکسهای رضا میلانی نعمتی است که بدون انکه نان به کسی قرض دهد و قرض بگیرد سرش در کار عکاسی خودش است.
عکسهایی که نه سوپر ادیت شده اند و نه یک پاسپارتو سه وجبی دارند و نه دیوان حافظ تنها عکسند و عکس و حتی بدون اسم که عکس خوب اسم نمیخواهد.
امتیاز یک به این عکس میدم چون ظاهرا اصلا امتیاز 1 فراموش شده است.
من را ببخشید که به جای نقد فقط روده درازی کردم.
"۱۰:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علیرضا غفاری (514)

دوست عزیز اقای پیمان
اف 4 و سرعت یک هزارم اصلا برای چنین صحنه ای مناسب نیست. برای رسیدن به عمق میدان بیشتر به راحتی میتوانستید با توجه به نو رکافی با اف 8 یا 10 عکس بگیرید. نوعی کروماتیک ابریشن در عکس دیده میشه که نمیدونم علتش چیه شاید عکس زیاد کراپ شده.
سوژه جالبی است و ترکیب بندی کم نقص است.
موفق باشید.
"۲۳:۲۵ ۲۵ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

اقا فکر کنم سر این نور کم باید یقه دلباز را بگیرم. دیروز گفت مونیتورت تنظیم نیست که همه عکسات روشنه من هم یکخورده با احتیاط فایلهام را کانورت کردم. از نظرات دوستان ممنونم. چندتایی عکس از این صحنه گرفتم بقیه را با دقت بیشتری کانورت میکنم.
"۱۹:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (1) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

منظره زیبایی است ایکاش عکس را کمی وایدتر گرفته بودید تا شاخه های درخت در سمت راست کادر اینطور بریده نبود. و در درون کادر بود. شاید با کمی پست پروسس میشد ابرها را کمی برجسته تر کرد.
موفق باشید
"۱۹:۱۲ ۲۵ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علیرضا غفاری (514)

نور بیرون این امکان را به شما میداد که به جای دیافراگم 4 دیافراگم تنگتری را استفاده کنید تا عمق میدان بیشتری داشته باشید. مسئله این است که بک گراند عکس نه در فوکوس است و نه به اندازه کافی خارج از فوکوس. صفحه فوکوس هم نمیدونم به چه علت شارپنس مناسب را ندارد.

موفق باشید
"۰۰:۴۱ ۲۴ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | علیرضا غفاری (514)

عکس جذابی است. واقعا تماشا کردنش لذت بخش است. کادر خوبی را انتخاب کرده اید منتظر عکسهای دیگر شما هستم.
"۰۰:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

سیاه و سفید بودن عکس کاملا بجاست و بر زیبایی کار افزوده. کادر هم نه کامل اما کم نقص است.
شخصا با پاسپارتو موافق نیستم. موفق باشید.
"۱۷:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

جناب رضائیان عکس زیباییست و ته رنگ قهوه ای موجب جذاب تر شدنش شده است اما برش بوته ها در سمت چپ و بالا کمی از زیبایی کادربندی کاسته است.
"۲۰:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

از نظرات دوستان ممنونم. راستش چندتایی عکس از این جناب قورباغه از نماهای مختلف و با کادرهای متفاوت گرفتم فقط متاسفانه به خاطر کم بودن نور نتونستم دیاف را تا ان حد که دوست داشتم ببندم که هم قسمت بیشتری از سوژه واضح بود و هم لنز مربوطه شارپنس بالاتری به من میداد. یک مقداری از کیفیت عکس هم در کم کردن سایز و کوچک کردن عکس از بین رفته.
سعی میکنم یک بار دیگه فایلهای RAW جناب قورباغه را با دقت بیشتری کانورت کنم.
"۱۸:۱۳ ۰۴ آذر ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علیرضا غفاری (514)

دوست عزیز سوژه میتوانست جالب تر مورد استفاده قرار بگیرد. کادر بندی در هم است یعنی عکس شما دارای کانون توجه نیست یعنی چشم در ان گم میشود.
در عکسهای حیوانات معمولا پایین اوردن ارتفاع دوربین کمک کننده است.
یک عکس باید دارای موضوع و هماهنگی باشد یعنی به نظر بیاید که کاستن از ان یا افزودن بر ان به تمامیت ان لطمه میزند اما این عکس انگاری گوشه یک عکس بزرگتر به نظر میرسد.
موفق باشید و در صورتی که نقدی سازنده است از ان بیاموزید و اگر نه تنها نادیده اش بگیرید.
تلاش کنید عکس خوب زیاد ببینید.
"۱۹:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

در مورد كف درست میگید اگر كمی در عكس دیده میشد بهتر بود اما مسئله ادمهایی بود كه در حال گذر بودند و حس كردم وجودشان از زیبایی عكس میكاهد.
در چند عكس مشابه كف هم در كادر قرار دارد ولی جمعیت موجود فضای عكس را خراب كرده اند.
ممنون از نظرات شما
"۲۲:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

مشکل این بود که بالون در حال حرکت به سمت بالا بود و هیچ راهی برای واضح گرفتن ان نبود مگر انکه از ایزو خیلی بالا استفاده میکردم. راستش خودم این حالت بلر بودن را ترجیح میدم و زیاد دنبال شارپ سازی نبودم.
"۰۱:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

[quote]سلام دوست عزیز بازتاب سوژه دقیق نیست رنگها و نور چراغها هم خوب ثبت نشده موفق باشید[/quote]

باید برای اینکار ایزو را بالاتر میبردم تا بتوانم سرعت را بیشتر کنم. ممنون از شما

[quote]شاید زمان نوردهی 2 ثانیه بود با ایزو 80 و دیاف 4 بد نمیشد انعکاس آب هم جالبتر میشد....... از بالا هم برای ساختن یک تقارن خوب کمی کروپ لازمه...................موفق باشید....... [/quote]

در این صورت بازتاب بالن در اب کاملا محو میشد!!. از اظهار نظر شما سپاسگزارم.
همینطور که میبینید خیلی از تنظیمات شمشبر دو دم است که باید یک تعادل نسبی را میان انها رعایت کرد البته معنای این تعادل میتواند از نگاه های مختلف متفاوت باشد.

"۰۰:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | علیرضا غفاری (514)

عکس بسیار زیباییست رنگها نور و کادر بندی بسیار جالب است.
به نظر میرسه که زمان نوردهی هم مناسب انتخاب شده.

"۱۵:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علیرضا غفاری (514)

امان از دست این سیمهای برق که در هیچ جاده ای در ایران نمیتوانید عکسی بدون حضور انها گرفت.
منظره زیبایی است.
"۱۱:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

بله من حدود 1000 تا شات در این باغ زدم. ممنون از نظرات شما
"۱۹:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

این موقعیت از اون وقتهایی است كه ادم ارزوی داشتن یك لنز با دیاف گشاد را داره كه بتونه بكگراند را بلر كنه یعنی عمق میدان كمتری بده. قطعا این عكس با دیاف گشاد میتونست خیلی بهتر باشه ولی فلوس لاموجود....
"۱۹:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

پوریا جان عکس بسیار زیبایی است و فضای وهم الود ان زیبایی ان را دو چندان کرده. به نظر من اگر عکس یکی دو درجه به سمت چپ میچرخید تا خط عمودی پنجره سمت چپ و همچنین ستونهای خانه با با خط عمود موازی میشدند پرسپکتیو زیباتری به دست می امد.
"۱۹:۴۴ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

کادر و سوژه خیلی خوبند اما میتوانستید بهتر از این از این موقعیت استفاده کنید چرا که لحظه نابی است و قرار گیری پرنده ها در قطر عکس جذاب است.
اول انکه سوژه ها در فوکوس نیستند و انگار حالت محوی دارند.
دوم انکه با پروسس بهتر عکس میتوانستید ان را اصلاح کنید کمی افزایش شارپنس - بیشتر کردن سچوریشتن و کنتراست میتوانست عکس را بهتر کند.
به نظر من باید در فوتوشاپ کمی روی عکس کار کنید مطمئن باشید نتیجه خیلی بهتر میشه.
"۱۷:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

عکس زیبایی شده. با اف 5.6 عمق به اندازه کافی کم شده (انتظار نداشتم).
این 300-70 هم بوکه خوبی داده. فقط فرم بال زدن زیاد قشنگ نشده امیدوارم شاتهای بیشتری گرفته باشی.
"۱۶:۰۶ ۱۳ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

[quote]اقايون محترم به نظر شما اين عكس جه حيز جالبي داشت كه اينهمه مرد درموردش نظر دادن؟ و فقط 2 تا خانوم اومد اينجا؟!!! [/quote]
راستش در مورد این سوال در درجه اول این مسئله به ذهن میرسد که لابد از نظر شما این مسئله غیر طبیعی است و نیاز به توضیح دارد دوم اینکه شما یا برای این مسئله یک تحلیل شخصی و دلایلی دارید و در واقع سوالتان گونه ای اعتراض به این وضعیت غیر طبیعی است یا اینکه نه تنها این مسئله را دیده اید و میخواهید دلیل انرا بدانید که به نظر من مورد اول صائب تر است.
اگر بپذیریم که این مسئله طبیعی نیست باید دلایلی داشته باشد یا شما دلایلی برای ان در ذهن داشته باشید که به نظر میرسد اولین تحلیل ممکن شما این است که اقایان به خاطر اینکه عکاس از جنس مخالف است بیشتر به این عکس نظر داده اند یا عکس جاذبه ای برای اقایان داشته(جواب این اتهام با خودشان)
دوم انکه اشکال از زیاد نظر دادن اقایان نیست بلکه خانمها تمایل کمتری داشته اند به عکاس هم جنس خودشان و عکس او نظر بدهند (که باز هم بنده پاسخ گویی این اتهام را به خود خانمها وامیگذارم)
در پانویس این عکس اتهامات زیادی مطرح شد از مالیخولیا داشتن نظر دهنده ها تا...
این ورژن جدید هم در نوع خود جالب است.
فکر نمیکنید تمایز جنسیتی ان هم در محیط مجازی تنها چیزی جز یک نام نیست مگر انکه در این مورد خاص شما مسئله را به عکس ربط داده اید نه عکاس و عکس را دارای جاذبه برای اقایان دانسته اید
فکر نمیکنید اقایان اگر اینقدر دچار فکر و ذهن بیمار باشند جاهای مناسبتری هم در اینتر نت هم پیدا میشود.
"۱۱:۱۹ ۱۳ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

جناب حمزه ای عکس زییایست با سوژه خوب با یک فیلتر پولاریزه رنگها گرم تر و دلچسبتر میشد.
با دوستان هم موافقم ای کاش کمی وایدتر بود. امیدوارم از این سوژه 50 تایی عکس گرفته باشید.
"۲۱:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علیرضا غفاری (514)

ترکیب بندی عکس و فرم نگاه پرنده جذاب است. یک مقداری لکه و نقطه در عکس قابل مشاهده است که باید از کثیفی سنسور دوربینتان باشد. همین مسئله محو بودن در ناحیه دم پرنده قابل مشاهده است که انگار باز هم از لکه سنسور باشد.
لطفا اطلاعات مربوط به عکس مثل شاتر و دیافراگم و لنز و دوربین را به طور کامل ذکر کنید.
"۱۰:۵۱ ۱۲ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

خدا رحمت کند ایرج میرزا را.
بر سر در کاروانسرایی ----- تصویر زنی به گچ بریدند
..............................................................
..............................................................

"۱۶:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۸۶" | مفید (1) | امتیاز (1) | علیرضا غفاری (514)

عکاسی در هنگام افتاب شدید و مستقیم همیشه این مشکل را دارد که سایه روشن ها خیلی تند میشود. من همیشه تلاش میکنم با استفاده از فلاش از میزان این سایها کم کنم.
کم تغییر وایت بالانس برای انکه رنگها سچوریت به نظر برسند هم به اعتقاد من بد نیست.
فیلتر پلاریزه هم شاید راه حل بدی نباشد.
تغییر دیافراگم هم یک تیغ دو دم است برای مثال من ترجیح میدهم بکگراند این عکس محوتر باشد اما از ان طرف انتخاب دیافراگم بازتر از شارپنس اجزای عکس کم میکند.
"۱۲:۳۶ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | علیرضا غفاری (514)

چقدر زیباست این عکس. دلم نمی خواهم وارد شاتر و دیاف و کامپوزیشن و.... بشم.
فقط از دیدن عکس لذت بردم.
موفق باشید
"۱۰:۲۱ ۰۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (514)

ترکیب بندی خوب نقطه قوت عکس است. نمی دونم چرا عکس شارپ نیست شاید سرعت پایین بوده که البته با وضعیت دیافراگم و نور محیط منطقی به نظر نمیاد.
یک کمی هم اوراکسپوز به نظر میاد.
ایکاش براکت میکردین و عکسها را با هم ترکیب میکردین.
سوژه اینقدر جذاب است که باید تعداد زیادی عکس از ان میگرفتین.
"۱۰:۰۴ ۰۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا غفاری (514)

حالا سرعت را دیدم . فکر نمی کنید اف 22 و سرعت 40/1 منطقی نباشد؟
این لنز هم نیاز به این همه تنگ کردن برای افزایش شارپنس ندارید. اف 12 به نظرم ایده ال بود.
صفحه 1 از 5
صفحه بعدی