سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
فستيوال تابستانی سامسونگ، با خريد يک دوربين عکاسی، فيلمبرداری يا MP3 Player در قرعه کشی يک دستگاه BMW320i شرکت کنيد!
صفحه 1 از 6
صفحه بعدی
"۲۱:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (3) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

[quote]کاملا مخالفم. اگر عکسی را Over کنید دیگر نمی توانید بافت های burn شده رو زنده کنید، اما با Under گرفتن (البته برای این لنزهایی که دارم)[/quote]
بدیهی است عکسی که overexpose شده باشه نمیشه بازیابی اطلاعات کرد. بنده عرض کردم تا حد ممکن هیستوگرام به سمت راست متمایل باشد تاحدی که نواحی overexpose نداشته باشیم. یعنی هیستوگرام محور سمت راست را قطع نکند. من منظور شما رو از burn هم نفهمیدم. در ضمن این قضیه هیچ ربطی به نوع لنز نداره. البته ممکنه این سلیقه شخصی و روش شما باشه هیچ ایرادی نداره، اما موضوعی که بنده عرض کردم یک روش علمیست که دلیلی کاملا روشن و منطقی داره و چیزی نیست که من کشفش کرده باشم
"۱۶:۰۶ ۰۹ تير ۱۳۸۷" | مفید (4) | امتیاز (2) | پيام حمزه اي (845)

[quote]من معمولا عکسهام رو 1 تا 1.5 استاپ Under می گیرم (کمتر از میترینگ نورسنج دوربین). عکس در کامپیوتر با استفاده از نرم افزار کانن پروفشنال، پس از افزایش 7/0 استاپ نوردهی، [/quote]
البته این کار اشتباهیست و دقیقا عکس این روش توصیه می شود. یعنی بهتره برای داشتن حداکثر S/N (نسبت سیگنال به نویز) و استفاده از حداکثر توانایی سنسور چند استاپ نوردهی بیشتر انجام داد تا جاییکه مناطق هایلایت از بین نروند و هیستوگرام تا حد ممکن به سمت راست متمایل باشد. ضمنا با این روش نویز کمتری خواهید داشت و از پوستریزاسیون ( posterization ) هم جلوگیری خواهید کرد. بعدا در مرحله پروسس نور عکس را به اندازه دلخواه تنظیم می کنید. در این عکس به علت وجود نویز در ابرها و استفاده زیاد از نویز ریداکشن بافت ابرها از بین رفته.
اینها رو فقط محض اطلاع عرض کردم والا دلیل نمیشود که از عکس زیبای شما لذت نبرم.
موفق باشید
"۲۱:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

بله جناب شعاعی. اشتباه لپی بنده را ببخشید.
با فاصله کمتر دماوند خیلی کوچک میشد.
ممنون
"۱۷:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

حدود ساعت 11 شب
قطعا لازمه. ولی چون ریموت کنترل یا همون دکلانشور برای دوربین من کمیاب و گران است من از یک تکه کش استفاده می کنم!!
ضمن اینکه اگر شما از دیاف بسته تر استفاده کنید دیگه ستاره ای ثبت نمیشه! برای star trcae معمولا از پایین ترین دیافراگم ممکن لنز استفاده میشه
ممنون
"۱۷:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | پيام حمزه اي (845)

کادر، کنتراست و حال و هوای عکس خیلی خوبه. با توجه یه نبودن نور مزاحم با استفاده از سرعت پایین (همانطور که آقای گودرزی فرمودند) کار متفاوتی خلق میشد
اما همین هم زیباست
"۱۶:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | پيام حمزه اي (845)

عکس زیبائیست. به نظرم سهم آسمان بیشتر میشد بهتر بود. اما متوجه نشدم منظورتون از "استفاده از فاصله کانونی بالاتر و ..." چیه؟ شما با استفاده از فاصله کانونی بالاتر عمق میدان کمتری خواهید داشت که برای داشتن همچین عکسی مناسب نیست. البته عمق میدان این عکس کافی به نظر می رسد
"۰۰:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

سپاسگزار از همه
اینها گل ژربرا هستند. شاید به این دلیل از هم دور هستند و پشت به هم چون با هم قهر هستند!
"۰۹:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

ادریس و حسین عزیز. ممنون از نظرتون
"۱۶:۱۹ ۰۳ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

ایده و فضای رنگی فوق العادست. شاید میشد کادر بهتری بست. اما همین هم خیلی خوبه.
"۱۶:۰۵ ۰۳ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

از لطف همه سپاسگزارم.
کامیار جان عکسهای من خوب یا بد به هر دلیلی به صفحه اول هم نمی رسه. که اهمیتی هم نداره. من برای دانستن نظرات دیگران عکس می گذارم. اما چیزی که برام مهمه نظر شماست و از لطفت ممنونم.
"۱۶:۰۳ ۰۳ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | پيام حمزه اي (845)

ایده و فضای رنگی فوق العادست. شاید میشد کادر بهتری بست. اما همین همین هم خیلی خوبه.
"۲۳:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)


[quote]روی عكس كار هم شده؟[/quote]
من raw عکس می گیرم بنابراین قطعا روی عکس کار شده.
اینجا ساحل دریای مازندران حوالی سی سنگان است. در این وقت سال خلوته. ساعت عکاسی هم 11:20 بود. نمی دونم چه توضیحی دیگه ای باید بدم.
ممنون
"۲۲:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | پيام حمزه اي (845)

کار زیباییست اما به نظر من خود آدمها کمی به کار لطمه زده. کادر رو احتمالا از این پایین تر نمی تونستید ببندید بنابراین شاید بهتر بود توی کادرتون نبودند.
ممنون
"۲۲:۰۷ ۱۰ آذر ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | پيام حمزه اي (845)

تا حالا عکس شب با ستاره هایی به این زیادی و به این شکل سوزنی ندیده بودم. خیلی زیباست. فقط به نظر من کاش کمی سهم گیاهان بیشتر بود.
"۱۱:۳۸ ۲۹ مهر ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

[quote]اما اگر كادر از سمت چپ بازتر بود فكر نمي كنيد بهتر بود.[/quote]
مسلما بهتر بود به شرطی که عناصر مزاحم دو طرف کادر وجود نداشت.
ممنون از نظرات
"۱۴:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | پيام حمزه اي (845)

اگر كمی در كادر بندی دقت میشد عكس خیلی بهتری از آب در می اومد
"۱۳:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

[quote]والا من هم کمی سردرگم شدم! عکس فتوگرافیکه یا یک شات است؟[/quote]
یك شات هست . كویر هم نیست ساحل دریای خزر. اونها هم ماسه است همین. در مورد كنتراست خیلی دلم می خواست كه می تونستم بیشترش كنم. ولی باعث از دست دادن برخی نواحی میشد.
ممنون
"۱۵:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

[quote]کاش می گفتی کجاست .[/quote]
مرغزار
"۱۴:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

ممنون از همه.
مکان عکاسی اطراف رینه است.
اگر منظورتون شارپنس کل تصویره، نمی دونم شاید.
"۱۱:۰۷ ۲۱ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

جناب شفیعی از فلاش استفاده نكردم
ممنون
"۱۲:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | پيام حمزه اي (845)

کادر بندی که مورد خاصی نداره و یک کادر ساده و کلاسیکه. به گمانم ساعت عکاسی مناسب نبوده. تهیه یک عکس سیاه و سفید با دقت زیاد و کنتراست مناسب نتیجه بهتری خواهد داد. ضمن اینکه حرکت و حالت سوژه خیلی حس انزوا رو نمی رسونه شاید اگر جهت حرکت طور دیگری بود بهتر بود.
ممنون
"۱۶:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | پيام حمزه اي (845)

با رعایت نكاتی كه دوستان گفتند در مورد كادر (بستن كادر طوری كه مناره به سمت چپ می رفت انتهای دیوار از سمت چپ هم كات میشد) كار خیلی قشنگتری میشد.
موفق باشید
"۱۶:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

ممنون از همه نظرات.
در مورد كج بودن كادر نمی دونم فكر نكنم كادر كج باشه. اما اون كلبه روی یك شیبه. كادر افقی خوب نمیشد به دلیل اینكه عناصر مزاحمی وجود داشت. اما در مورد درخت شات دیگری هم از این صحنه دارم كه كلبه به سمت راست رفته و درخت حذف شده. اما من اینو بیشتر دوست دارم.
ضمنا در مورد تركیب 3 عكس منظورم 3 شات از این منظره با نورسنجی های متفاوت برای بدست آوردن حداكثر داینامیك رنج بود نه تركیب 3 شات مختلف.
"۱۰:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | پيام حمزه اي (845)

كار خوبیه ولی فكر كنم با چرخش زاویه كادر بهتری ساخته میشد. برای این كادر كراپ از چپ لازمه.
ممنون
"۱۰:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | پيام حمزه اي (845)

ایده قشنگیه. فقط اون خط سفید اگر پایین كادر نبود بهتر بود. و اینكه چرا دیافراگم 3.5؟
"۱۲:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

[quote]فلاش زدید ؟[/quote]
بله
[quote]فقط کمی با دیاف بسته تر موافقم [/quote]
اگر منظورتون بسته تر از f/18 هست ، نمیشد.
ممنون از همه نظرات
"۱۲:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

خانم دلیر دماوند هزاران ساله که این دود رو داره چون یک آتشفشان نیمه فعاله. دود قله دماوند مربوط به گاز حوضچه های گوگردی اطراف قله هست که مخصوصا وقتی که آفتاب می خوره به هوا بلند میشه. این حفره ها از ارتفاع 5000 متر به بالا هست که در جبهه جنوبی بیشتر به چشم می خوره(همین جبهه ای که شما عکس گرفتید). همین گازهای گوگردیه که صعود دماوند رو مشکل می کنه. گاهی اوقات در یکی از این حفره ها که، معمولا دود متعلق به همون حفره است، سر و صدای عجیبی هم شنیده میشه!
"۱۴:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

تنظیمات انجام شده روی این عكس: leveling, sharpness, resize
بی تعارف هیچ فیلتر و ادیتی هم برای خورشید انجام ندادم! خود خورشیده
با تشكر از همه
"۱۳:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پيام حمزه اي (845)

با تشکر از همه
آقا میلاد برای من نظر شما مهمه. امتیاز خیلی مهم نیست. تشکر
"۱۰:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | پيام حمزه اي (845)

کاش سوژه پشتش به دوربین بود. شبیه عکسهای یادگاری شده. اینجا قله درفک نیست؟
ممنون
صفحه 1 از 6
صفحه بعدی