گالری تصاویر "کامبیز اخباری"

         
عکس
نام :   Fear (امتیاز : 60)
عکاس :   کامبیز اخباری (امتیاز : 60)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D70
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   Nikon AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED
دیافراگم :   F5.6
سنسور :   6 MP
شاتر :   1/500 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   71
بازدیدها :   4139
تاریخ ارسال :   ۱۷ تير ۱۳۸۶
علاقه‌مندی‌ها :   7
دسته‌بندی سايت :   پرتره
توضیحات عکاس

"۱۵:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمدرضا گودرزی (14253)

فکوس عالی ، شارپنس و وضوح فوق العاده ، رنگهای درخشان و نور پردازی حرفه ای آن هم به این لنز!!
فقط عنوان را زیاد جالب توجه نیست.
"۱۵:۵۴ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | بهرنگ فاطمی (605)

فکر می‌کنم از یک منبع نوری سافت استفاده نموده‌اید؛ شاید وجود یکی دیگر در زاویه مخالف نور بهتری را بر تصویر ساطع می‌کرد... عدم حضور گردنبند هم تصویر را زنده‌تر نشان می‌داد... در کل پرتره‌ی زیبایی است... موفق باشید/ب.
"۱۵:۱۰ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سعیده امین (137)

خیلی واضح و شفاف. آرایش به هم ریخته کاملا تو انتقال مفهوم مورد نظرت موثر بوده.فوکوس کاملا دقیق.ممنون
"۱۶:۰۸ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مازیار یعقوبی (5694)

كامبیز جان نمی دونم چی بگم .ولش كن اصلا چیزی نمی گم. فقط امتیاز می دم.
"۱۸:۳۸ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | علی مظهری (663)

کادر فوق العاده است ، حس ترس رو به خوبی القا میکنه
"۱۸:۵۳ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | Latif Niroubakht (1274)

به نظر شما اگه كادر از سمت راست با رنگ سیاه كشیده میشد و به دید دختره عمق میداد...چقدر عالی میشد.؟؟.....من درك ترس رو هم از رخ دریافت نمیكنم...بیشتر حالت انتظار ناامیدانه است.اما نور و رنگ رو تحسین میكنم
"۱۹:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

در اینكه عكسیه با رعایت استانداردهای اولیه شكی نیست دستت درد نكنه
ولی این عكس به لحاظ پرتره بودنش چند مشكل داره 1- نگاه عاری از احساسی خاص و كاملا در خدمت و متوجه عكاس 2 - در عكاسی پرتره عموما عكسهای مطرح نگاهشان به بیننده بوده میتوانید مطالعه كنید 3- اویزان شدن موها در پشت و سمت راست و در میان تاریكی بدون اینكه در خدت كارت باشه بشدت به اون لطمه زده 4- یه نگاهی به موهای دختر در وسط پیشونی بیانداز ....
پرتره به زعم من سخت ترین نوع عكاسیه .... نباید شیفته فیگورت بشی باید دركش كنی....
"۱۹:۳۴ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | بابک آفریده (235)

من در این عكس فقط وضوح و شارپنس می بینم خوب این غنیمت است. نه فرم سوژه و نه حس اون قابل پذیرش نیست كنترل نورپردازی خوبه ولی هدفمند نیست. ضمنا ذائقه مخاطب شناسی شما خوبه !!!
"۱۹:۴۲ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سینا رشیدی (197)

همان طور که دوستان گفتن عکس از لحاظ حرفه ای عالی شده ولی من با نظر آقای نیروبخت
در مورد حالت صورت موافقم بیشتر انتظارناامیدانه ای رو تداعی میکنه تا ترس
"۱۹:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | مهدی پناهی (71)

عالیه ومن با نظر آقای گودرزی موافقم
"۲۰:۴۶ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش عطرچیان (5007)

یك پرتره فوق العاده با استفاده از همه تجهیزات مناسب ... نورپردازی ، نورسنجی ، فوكوس و وضوح و همینطور كادر ایده آل ... بافت پوست به خوبی درآمده و زیبایی مدل و نوع نگاه خاص دخترانه وی هم به زیبایی كار افزوده ...
"۲۲:۰۲ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (-1) | سهند صبوحی (1490)

حس سوژه رو نمیپسندم
نمیدونم مبنای اسم گذاریتون چی بوده اصلا حس ترس نداره و خیس کردن موها و صورت مفهوم عرق کردن از شدت ترس رو ابدا نمیده
آرایش چشمها هم به زیبایی چهره لطمه زده
از دوستانی که خلاف عقیده من نظر دادن معذرت میخوام
موفق باشید
"۲۲:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (5007)

آقای صبوحی خدایی همچین عكسی باید منفی بگیره ؟ شاید این برمیگرده به توقعی كه از یك حرفه ای دارید ، ولی بازم به نظر من منصفانه نیست ...
"۲۲:۱۵ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | اشکان صفی (322)

در تکنیک کار تو شکی ندارم کامی عزیز و اصلا موافق این نیستم که یه پرتره باید حس داشته باشه از این حرفا مخصوصا که میدونم مقصود تو از عکس سبک پرتره نیست ....دقیقا تنها نقطه خوب چهره برای من چشم ها هستش نمی دونم ظاهرا همه چیز این سایت سلیقه ای هستش...
"۲۳:۰۱ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

در تکنیک کار تو شکی ندارم کامی عزیز و اصلا موافق این نیستم که یه پرتره باید حس داشته باشه از این حرفا مخصوصا که میدونم مقصود تو از عکس سبک پرتره نیست ....دقیقا تنها نقطه خوب چهره برای من چشم ها هستش نمی دونم ظاهرا همه چیز این سایت سلیقه ای هستش...

اشكان عزیز .... همین كه میبینم دوستان خوبی مثل تو سبك كار من رو درك میكنم برام واقعا ارزش داره و كافیه ... ممنون از تو و همه دوستان كه نظراتشونو میدن ... به هر حال هر كس سلیقه ای داره !
آقای صبوحی خدایی همچین عكسی باید منفی بگیره ؟ شاید این برمیگرده به توقعی كه از یك حرفه ای دارید ، ولی بازم به نظر من منصفانه نیست ...
آرش جان ممنون از لطفی كه داری ....
"۲۳:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

نمیدونم كی ای درسها رو به شما یاد داده دوستان (پرتره نباید حس داشته باشه؟؟؟؟؟؟)
درست میگید واقعا اینجا همه چیز سلیقه ای شده ... ؟؟؟
اخه انصاف بدین هنر بدون احساس معنی داره؟؟؟؟؟؟
لطفا اگه به همدیگه لطف دارین بیرون از سایت ابراز كنید وتا میتوانید نامه فدایت شوم برای هم بفرستید....
كم كم داره خیلی غیر قابل تحمل میشه این سایت . . . .
"۲۳:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمدرفیع نبی زاده (997)

دوستان نظرات خوبی دادن ،وضوح عکس خوبه ، اما حسی که باید از این عکس به بیننده منقل بشه ، نمیشه !
"۰۰:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

(در تکنیک کار تو شکی ندارم کامی عزیز و اصلا موافق این نیستم که یه پرتره باید حس داشته باشه از این حرفا مخصوصا که میدونم مقصود تو از عکس سبک پرتره نیست ....) آقای اشكان عزیز
خود عكاس تو دسته بندی عكسش قید كرده ( پرتره) اونوقت شما مطمئنید كه منظور دوستتون پرتره نیست؟؟؟؟؟؟ تازه اگه اینطوره بفرمایید دسته بندی عكس ایشان كدومه؟؟؟
رعایت ادب و احترام به هنر , آدم رو مجبور به سكوت میكنه..... سكوتی سرشار از ناگفته ها ......
البته این توضیح رو برای این اضافه كردم كه خود عكاس نظر آقای اشكان رو كاملا تایید كردن....
"۰۰:۳۸ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

نمیدونم كی ای درسها رو به شما یاد داده دوستان (پرتره نباید حس داشته باشه؟؟؟؟؟؟)
خانم ماندگار . دوست عزیز . به هیچ وجه لازم نیست انقدر زود اعصاب خودتون رو بهم بریزید ... دوستان دیگه هم همونقدر كه شما در مورد نظر دادن به خودتون حق میدین حق دارن نظرشون رو بگن و تبادل نظر كنن ... پس نه دعوایی هست نه چیز دیگه ... من هم به عنوان یه عكاس كوچیك تو این جمع سعی میكنم از تمام نكات خوبی كه تو نظرها میبینم استفاده كنم و اگه ایرادی هم غیر حرفه ای به عكسم گرفته شد مسلم خیلی راحت از كنارش میگذرم .... اگه این سایت هم برای شما داره غیر قابل تحمل میشه راه های خیلی بهتری هست از این راه ! موفق باشید
"۰۰:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

در ضمن بار اولی نیست كه با همچین بحث هایی تو محیط وب برخورد مینكم ... سال هاست با وب و سایت های مربوط به عكس زندگی میكنم و تمام این مسائل رو دیدم ... بهتره به جای جوش آوردن یه خورده منطقی تر صحبت كنیم و همدیگه رو به روش دیگه ای قانع كنیم .... واسه این عكس فكر كنم كافی باشه ... بهتره ادامه ندیم ....
"۰۰:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

آقای اخباری اولا طفره نرید لطفا... جواب بدین بجای تذكر دادن به من برای رفتنم از سایت
عصبانی هم نیستم فقط نارحتم كه سایت رو دارید محفل دوستانه میكنید ..
الان كه در مقام پاسخ برامدی لطفا جوا بده كه 1- پرتره نباید احساس درش باشه؟؟
2- در دسته بندی عكس این عكس رو چه مینامی؟
سوالهای بسیار دیگری دارم كه اونها رو ترجیح میدم نگم چون شما جنبه انتقاد رو ظاهرا ندارید
"۰۰:۰۹ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

آقای اخباری اولا طفره نرید لطفا
اولا كه بنده احتیاجی نمیبینم كه بیشتر از این با شما بحث كنم ... تمام دوستانی كه میبینید سالهاست با بنده دوست هستند خارج از محیط وب . پس احتیاجی نیست اینجا رو محفل دوستانه ببینیم ... در مورد سایر سوالات شما هم ترجیح میدم كه جوابی ندم و شما فكر كنی كه من طفره میرم !! :) ... دوستانی كه منو میشناسن میدونن كه انتقاد خوب رو چطور قبول میكنم . پس تو این مورد هم با شما بحثی ندارم ... موفق باشید ....
"۰۰:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1490)

من هم به عنوان یه عكاس كوچیك تو این جمع سعی میكنم از تمام نكات خوبی كه تو نظرها میبینم استفاده كنم و اگه ایرادی هم غیر حرفه ای به عكسم گرفته شد مسلم خیلی راحت از كنارش میگذرم .... در تکنیک کار تو شکی ندارم کامی عزیز و اصلا موافق این نیستم که یه پرتره باید حس داشته باشه از این حرفا مخصوصا که میدونم مقصود تو از عکس سبک پرتره نیست ....دقیقا تنها نقطه خوب چهره برای من چشم ها هستش نمی دونم ظاهرا همه چیز این سایت سلیقه ای هستش...

اشكان عزیز .... همین كه میبینم دوستان خوبی مثل تو سبك كار من رو درك میكنم برام واقعا ارزش داره و كافیه ... ممنون از تو و همه دوستان كه نظراتشونو میدن ... به هر حال هر كس سلیقه ای داره !
آقای صبوحی خدایی همچین عكسی باید منفی بگیره ؟ شاید این برمیگرده به توقعی كه از یك حرفه ای دارید ، ولی بازم به نظر من منصفانه نیست ...
آرش جان ممنون از لطفی كه داری ....

ممنون از حس نقد پذیری شما دوست عزیز
"۰۰:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

اگر جواب قانع كننده ای دارید بگید و در ضمن این گفته اخر شما (عذر بدتر از گناهه)
و اتفاقا من خیلی كوتاه اومدم چون با تعارفهای دوستانه كاری ندارم ولی وقتی كه در مقام دفاع از همدیگه دارید نسخه برای كم تجربه ها میپیچید ( اصلا موافق این نیستم که یه پرتره باید حس داشته باشه ) نمیتونم سكوت كنم
"۰۰:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | مرجان جابرانصارى (554)

عكس به لحاظ نور و شاربنس عالیه ولی به غقیدهء من به عنوان یك برتره زیبا ایراد داره و اون این كه فك بایین مدل كمی جلوست و برای رفع این مشكل میبایست سر مدل رو كمی بالاتر میبردین یا اینكه hi angel عكاسی میكردین.موفق باشید.در ضمن بهتره كه اكه دوستان سؤالی می برسند خونسردانه جواب بدین!
"۰۰:۰۱ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مرجان جابرانصارى (554)

عذر میخوام منظورم low angel بود اشتباه نوشتم
"۰۰:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (5007)

خانم ماندگار به نظرم بهتر است این بحثهای حاشیه ای در اینجا مطرح نشود ... شاید دوستی نظری داده اند كه شما قبول ندارید ولی واقعا دلیلی برای این لحن تند شما نمیبینم ...
"۰۱:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

اتفاقا اگر اولین كامنت منو ببینی كاملا نقد بود و دیگر هیچ .... و حتی فراتر هم رفته بودم و تبریك گفتم به این دوست كم تحمل, ولی با گپهای دوستانه بجای نقد و (كاملا سلیقه ای) به نظر دیگران دهن كجی میكنن و تازه كار همدیگر رو هم تایید و تمجید میكنن و اتفاقا به نظر من باید روشن بشه
كه حاشیه چیه و متن كدومه و من اصلا حاشیه نمیرم و از ایشان جواب خواستم ( ..خانم ماندگار به نظرم بهتر است این بحثهای حاشیه ای در اینجا مطرح نشود ) و اقای عطرچیان اگر ابتدا به ساكن كسی بگوید ( پرتره لازم نیست حس داشته باشه) . فقط یك نظره و من سكوت میكنم هر چند شدیدا مخالف باشم ولی وقتی كه در مقام جواب نقد محترمانه و كارساز دیگران این گفته رو بشنوم سعی میكنم تذكر بدم و در ضمن اقای اخباری كار بجایی كردن كه ادامه ندادن ...........و تمت موفق باشید
"۱۰:۳۴ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | اشکان صفی (322)

یا خدااااااااااااااااااا....سر حرف من چه قدر بحث شده عجب بابا چراااااااااااااااااااا دلیلش چیه ....مانا عزیز من خودم شاید خیلی شده بع عکس های کامی گیر بدم خودش هم شاهده الان دو سالی میشه میشناسمش درسته قبول دارم شاید به قول شما کار خوبی نباشه منم احترام میزارم میگم درسته ولی نگاه کنید ممکنه این کار برای من نکته ای داشته که گفتم خوبه من به نظر شما احترام میزارم شما چی ...نه من نیازی دارم برای کامبیز چاکرم مخلصم کنم نه اون نیازی داره به این حرف های من همه ما داریم کار میکنیم و کار خودمون رو بلدیم و هیچ شکی نیست...من خودم تو این سایت اومدم شروع کردم به نقد کردن همون دو روز اول 4 تا ایمیل ناسزا برام اومد به خدا راست میگم در صورتی که کار های خیلی خیلی بدی بود ....حالا اگه دسته بندی fashionتو این سایت باشه چی و این عکس تو این دسته بندی باشه چی بازم این حرفا بود نمیدونم من هنوزم سر حرفم هستم پرتره نباید حس داشته باشه می دونی گاهی اوقات باید تو یه پرتره زیبایی فرد رو نشون داد که البته این زیاد تو عکاس های ایرانی جا نیوفتاده و هزار ها عکس پرتره میشه گرفت حتما نباید حس ترس ناراحتی و هزاران جور حس دیگه بده....در مورد کسی که به من آموزش دادن میخوای بگم کجا به من آموزش دادن برید ازشون بپرسید برید سایت فتو دات آی آر و فتو دات نت دو سایتی که هنوز من دارم ازشون چیز یاد میگریم همین بچه های سایت فتو خودمون دوستانی که میشناسمشون و یکیش همین کامی خودمون بردید ازش بپرسید چی به من یاد داده ...من تا به حال سر کلاس هیچ استادی نشستم نه پولشو دارم نه حسشو چیزی رو که میشه از همین دوستان یاد گرفت چرا ....
"۱۱:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | عارف مرادی (168)

وضوح، نورپردازی، فوكوس و بسیاری از اصول پرتره در عكس كاملاً رعایت شده، تصویر بسیار زیباست اما مدل حالت ترس رو به بیننده القا نمی‌كنه (دوستان هم فرمودن) به نظر من حالتی شبیه به نگرانی و ناراحتی و شاید هم بغض (با توجه به اشك جمع شده در چشم) رو نشون می‌ده انگار مجبورش كردن از معشوقش جدا بشه!!
موفق باشید.
"۱۱:۱۰ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)



ممنون عارف عزیز . كاملا با نظرت موافقم ....
"۱۲:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سامی مجابی (296)

پرتره بسیار تکنیکی و قشنگی هست... نورپردازی فوق العاده است...
ولی من هم با عنوان خیلی موافق نیستم... این عکس حس ترس رو به من القاء نمی کنه... من بیشتر احساس بهت و حیرت رو از این عکس استنباط می کنم... توی چشم های این دختر بیشتر سکون و شوک دیده می شه... مثل کسی که خبر مرگ عزیزی رو بهش داده باشند...

موفق باشید...
"۱۲:۵۳ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | احمد عزتی (86)

مرسی كامبیز عزیز ... :) شات خوبی شده .. یه عكس دیگه با همین عنوان داشتی كه به نظرم اون بیشتر حس ترس رو میرسوند .. از لحاظ تكنیكی تو كارت واردی و من هم اینجا مشكل خاصی نمی بینم ... فقط به نظرم همون حس ترسه كه زیاد توش دیده نمیشه و بیشتر به سمت نگرانی و بغض و آشفتگی رفته ... زاویه نور اگه از پایین تر بود چطور میشد ؟ دوست داشتم اون رو هم ببینم ... در مورد بحثهایی كه شد هم سكوت می كنم كه میدونم ادامه دادنش بی فایده است ..!
"۱۳:۵۹ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید عامری (4478)

این ازسال رو به دو دلیل این که خیس شدن صورت و فیکس نبودن آرایش کمی آرایش سوژه رو به هم زده.زیر چشم هم نمیتونم اوور اکسپوز شدنش رو هم منطقی ببینم.در مورد اون قطره زیر چونه هم به نظر من کاش نمیبود.اما خیس بودن و نوع نگاه و شفایت این عکس تنها به یک حس جست و جو گر دچاره و تپمیتونم ته مایه ش رو ترس ببینم.در مورد حس هم که گفتمانی بس شدید شد .باید بگم که حس واقعن در این عکس دیده نمیشه؟؟؟ متعجبم...
درباره موها هم کاش اینطوری روی صورت و لب سوژه رو نمیگرفت.اما اینم بگم که همین هم نوعی نگاه آشفته و حاکی از ترس رو با موهای پریشان سوژه میتونم پی بگیرم..
"۱۳:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امیر کلباسی (1122)

خیلی زیباست آقای اخباری ....نورپردازی بهترین پارامتر این عکسه
"۱۴:۳۳ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

سامی عزیز كاملا باهات موافقم و خوب در مورد اسم همونطور كه دوستان گفتن میشد اسم بهتری انتخاب كرد ...
-----------------
احمد جون مرسی از دید همیشه خوبت و اینكه خوب و منطقی عكس ها رو برسی میكنی ...
------------
مرسی سعید عزیز از نظرت ...
--------------------
امیر جان ممنون
"۱۴:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمد دهاقین (804)

اصلا با عنوان موافق نیستم....به هیچ وجه حس ترس را منتقل نمی كند بیشتر حس كنجكاوی-نیاز به عاطفه و توجه یك جنس مخالف را القا می كند ولی تصویر خوبی است.مرسی
"۱۷:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | بابک آفریده (235)

بحث طولانی جدیدا در صفحه اولیها پیش میاد! من فقط نظرم رو گفتم. مشكلی كه من و برخی دوستان مثل من داریم رو شاید بشه به اینصورت بیان كرد.
من منكر كیفیت خوب عكس نیستم و منكر وقت گذاشتن و تلاش عكاس در ثبت بی نقص نیستم. حرف من درك هنری ماست. ما چه چیز را هنر میدانیم. این بحث طولانی است كه نمی خوام ادامه اش بدهم. مسلما این عكس از بسیاری از كارهای مشابه در سایت از نظر اجرا در سطح خوبی قرار دارد. مشكل اصلی من اینه كه كسانی كه هنر را پیشه میكنند راه را به خطا نروند و دیگران نیز الگوی كار خود را بر آن قرار ندهند. امتیاز دادن های بدون استدلال نشانه ای از تحریك مخاطب عام است نه انتقال حس به او كه دومی در هنر مدرن هدف اول و آخر است.
با الگو قرار گرفتن چنین كارهایی برای دیگران سطح توقع ما روز به روز كاهش می یابد. با چند به به كم دلیل كاری را آنقدر بزرگ میكنیم كه برای عده ای آن غایت هنر تصور می شود. متاسفانه فرهنگ ما به هر دلیل روز به روز به سمت كم عمق شدن پیش می رود كه بخشی از اون ناشی از سیر فرهنگ جهانیه و بخشی هم تصاعدی از شرایط داخل. سطح سلیقه مردم در سطح سریالهای كم ارزش تلوزیونی نزول كرده و .... ما به عنوان جویندگان هنر نباید در این ورطه قرار بگیریم. هنر واقعا كار جدی است. لااقل در سطح آماتوری خودمان با آن جدی برخورد كنیم. کار را تحلیل کنید. فرم + محتوا + اجرا این سه اصل رو در کار بیابید بعد نظر خودتان را با استدلال بدهید.
"۱۸:۵۵ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهراب علیپور (25)

من نمی دونم این چه سبكی در عكاسی `رتره هست لطفا كمی در خصوص سبك جدید تان توضیح بدید تا بیشتر استفاده كنیم
متاسفانه دوباره یك عكس دختر توی سایت امد و سیل به به و چه چه های بی دلیل و بی منطق شروع شده اگر كسی هم در سمت ایراد گیری حرفی بزند هر چند كه حرف منطقی بزنه سركوب می شه كه البته طبیعی هست.
تمام ایراد های خانم ماندگار 'گرفتند كاملا درست هست و مشخص كه ایشان حداقل 2 صفحه از اصول اولیه عكاسی پرتره مطلب خوانده است و من این نكته را اضافه میكنم كه در عكاسی پرتره رفله ای كه روی عنبیه چشم می افتد نباید روی مردمك هم بیفتد همچنین رفله باید گرد باشد البته سبك كار شما مخصوص و جدید هست خوشحال می شوم كمی هم توضیح دهید
"۱۹:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

تمام ایراد های خانم ماندگار 'گرفتند كاملا درست هست و مشخص كه ایشان حداقل 2 صفحه از اصول اولیه عكاسی پرتره مطلب خوانده است
متاسفانه من هنوز وقت نكردم این 2 صفحه رو بخونم . در اولین فرصت این كارو میكنم .
( تمام این حرف و حدیث ها رو فقط موفقیت میبینم تو مسیری که برای رسیدن به هدفم به خاطرش میجنگم ! سبکی که تو تمام دنیا شناخته شده است و بنا به دلایلی که همه شما بهتر از من میدونین تو ایران به عنوان استفاده ابزاری از زن برای تحریک احساس مخاطب !!! شناخته میشه ... موفق باشید )
"۱۹:۲۸ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (-2) | محبوبه نجفی (81)

با نظر آقای سهراب علیپور کاملا موافقم به نظر من جای این عکس ها واقعا تو این سایت نیست
به قول معروف عکس های مردمی پسند وخالی از فکر هنری بهتر بود کمی در مطابقت اسم وخود عکس دقت به خرج می دادید
اگه به جای دختر یه پسر توی عکس بود به نظرتون اینقدر جلب توجه میکرد
پس نشون میده شما کاملا با سلیقه اکثر مخاطبان گالری عکس رو گرفتید
افسوس می خورم که عکس هایی رو در سایت دیدم که از نظر ترکیب بندی ودید هنری عالی بوده ولی به خاطر همین سلیقه ای برخورد کردن کاربران دیده نشده
و این برای اهداف سایت عکاسی جای بسی سئوال هست؟؟؟؟؟؟...............
"۱۹:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

واقعا متاسفم ... اول برای خودم كه وقت میذارم و اینجا عكس آپلود میكنم ... دوم برای یه سری عقاید كه ظاهرا قراره مثل سایر مسائل به زور تحمیل بشه !!! بحث رو ادامه نمیدم .... موفق باشین
"۲۰:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | فضل الله بیژنی (607)

با خانم نجفی كاملا موافقم . و آقای علیپور. امتیاز بی جهت به عكس هایی كه اینچنین جنبه احساسی دارند و بدون در نظر گرفتن اشكالات فنی عكس دور از عكاسی حرفه ایه .
با تشكر از آقای علیپور
"۲۰:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

مهندس انقدر رو خودت و كیبورد فشار نیار . به خدا نه واسه خودت خوبه نه واسه دكمه 8 كیبورد !
"۲۰:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمدرضا علیخواه (546)

کامبیز عزیز
این مسائل ادی هست یکی از عکس شما خوشش می آید و به به و چه چه می کند دیگری بدش می آید و فقط ایراد می گیرد
اگر کسی به کار خود ایمان داره حتما انجامش می دهد اگر عکس شما این امتیاز را نمی آورد این ایرادها هم گرفته نمی شد من هم با بعضی از ایراد ها موافق هستم و تا انجا یی که اطلاع دارم عکاسی پرتره یک سری قواعد کلاسیک دارد مانند همین هایی که دوستان گفتند به علاوه اینکه مثلا دید باید در دوربین با شد که تمام این قوائد فقط در خصوص چهره های مشهور میتواند زیر پا گذاشته شود.
نور را نسبتا خوب کنترل کردی و خیلی خوب توانستی که سایه بینی را حذف کنی اما ایرادی که داره حجم را خیلی خوب نتوانستی القا کنی قسمتی از بینی سیاه شده و قسمتهایی از صورت سفیدک شده که به نظرم اگر نورت را مایل تر می کردی و نرم تر مشکل حل می شد
اگر دارم اینقدر ریز می شم در کارت دلیلش این هست که حس میکنم سعی کردی حرفه ای عکس بگیری
اما صراحتا می گم که به نظر من این مدل عکس هیچ سبک خاصی نیست و سبک به راحتی به وجود نمی آید فکر می کنم دوستان هم از همین جمله شما به هیجان آمده اند
"۲۰:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

( تمام این حرف و حدیث ها رو فقط موفقیت میبینم تو مسیری که برای رسیدن به هدفم به خاطرش میجنگم ! سبکی که تو تمام دنیا شناخته شده است و بنا به دلایلی که همه شما بهتر از من میدونین تو ایران به عنوان استفاده ابزاری از زن برای تحریک احساس مخاطب !!! شناخته میشه ... موفق باشید )
یه نگاهی به كامنتها از اول بنداز این نتیجه گیریه آخرت هم دقت كن
تو كه هی بدترش میكنی
غرور زیباترین چیزیه كه هنرمند باید داشته باشه این جمله آخرت
غروره یا تكبر بیجا . و من قضاوتش رو واگذار میكنم به دوستان ......
میدان جنگ كه نیست دوست من - هیچ ربطی هم به استفاده ابزاری از زن نداره و
تازه انصاف بده حداقل در این مورد خاص كسی جلوتو نگرفته كه این عكسو گذاشتی.......

ما یه اشتباهی كردیم شما كوتاه بیا سر جدت..... داری وقت همه رو میگیری ....
"۲۰:۰۸ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهراب علیپور (25)

ای کاش دوستمون آقای بیژنی بجای آن چند نقطه جمله را کامل می کردند تا برای کسی سوالی پیش نیاید البته آخرش هم نفهمیدم که سبک شما چی هست کاش از من هم تشکر می کردی من این همه زحمت کشیدم ایرادهای کارت را گفتم من به این دلیل بهت منفی ندادم که فکر نکنی نظرم خصمانه بوده
"۲۱:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | ارش مظفری (275)

یه سوال از دوستان دارم .چرا وقتی میخوایم یه نکته اموزشی را بگیم حتما باید عکاس را مخاطب قرار دهیم و با خرد کردنش به هدفمون برسیم ؟بیایم نظر بدیم انتقاد کنیم ولی منطقی ...بجا و بدون حاشیه.فکر میکنم تهمت سنگینی به یه عکاس باشه که عکسهاش را اپلود کنه بخاطر تحریک مخاطب !این جمله هنرمند را تا حد یه دلال پایین میاره و هنر را وسیله ای برای ابراز وجود !
به نظر من جناب اخبازی مثل تمام کسانی که عکسهاشون را دوست دارن و اونا را برای بقیه اپلود میکنن تا نظرات بقیه هنرمندان را بشنون عکس اپلود میکنن.
من از طرف ایشون به خاطر این سوء تفاهم ها معذرت میخوام.
"۲۲:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | حمید کمالی (358)

من ترس را توی صورت این خانم نمی بینم. حالت ترس را نم توان به راحتی به خود گرفت باید آدم هنرپیشه باشد. این حالت چهره كسی است كه به او بگوییم به یك نقطه خیره شو و تكون نخور تا عكست را بگیرم.ولی خود عكس زیباست.
"۲۳:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (5007)

دوست عزیزم آقای اخباری ... این مشكل اعتراضات تند به كارهای شما یك مقدار از آنجا آب میخورد كه مدتی پیش عكسهایی بی كیفیت و كاملا معمولی به صرف دختر بودن سوژه امتیازات بالا میآورد و همین امر گلایه های بسیاری از اعضای گالری من جمله خود من را به دنبال داشت ... اما متاسفانه حساسیتی كه به دنبال این موضوع ایجاد شده بود باعث شده است كه هر گونه عكسی كه سوژه ای مونث داشته باشد با برخی اعتراضات گاها غیرمنصفانه مواجه شود ... كارهای شما هم مطمئنا بدون ایراد نیست اما سطح كارتان را بسیار بالا میدانم و در آخر فقط یك چیز میتوانم بگم ... اونم اینكه مبادا دلسرد شوید ...
"۲۳:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

خانم ماندگار با شما یك نفر كه به هیچ وجه صحبتی ندارم :) اگه وقت شما گرفته میشه میتونی اصلا این پیج رو باز نكنی ! كار سختی نیست !
-----------------
آرش مظفری عزیز ممنون از تو . من به هیچ وجه ناراحت نشدم . فقط شناختم نسبت به محیط و افراد اینجا بیشتر شد ... گرچه بیشتر از این تو این سایت فعالیت نخواهم كرد ... ولی بد نیست دوستان بدونن كه نزدیك 4 ساله تو foto.ir و قبل از اون سایت های مشابه فعالیت اینچنینی میكنم . و به جرات میگم هیچ كجا برخوردهای زشتی مثل اینجا ندیده بودم .... به هر حال باید دلیل برای عقب بودنمون از همه چی داشته باشیم ... هیچ چیز بی دلیل نیست ... و باز هم خوشحالم آرش جان كه اینجا هم شخصیت هایی مثل تو رو میتونم پیدا كنم و از صحبت كردن باهاشون لذت ببرم . همین مهمه و بس :)

خوش باشید
"۲۳:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

آرش عطرچیان عزیز نظر شما رو همین الان بعد از دادن نظر قبلی خوندم ... ممنون از لطفت . كاملا متوجه شرایط حاكم به این سایت شدم ... مطمئن باش اگر قرار بود با این حركات دلسرد بشم الان با 23 سال سن استودیو شخصی نداشتم و به كاری كه عاشقانه دوستش دارم مشغول نبودم :) از نظرات همه دوستان استفاده كردم ... و ترجیه میدم اینجا فعالیتی نداشته باشم ... از دوستان خوبی مثل تو تشكر میكنم كه خارج از هر بحث سلیقه ای و سیاسی ! ایراد كار رو حرفه ای میگرند و این تنها نكته ای هستش كه برام ارزش داره ... آرزوی موفقیت برای تو و سایر دوستان دارم .
"۲۳:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | فریدون سلماسی (15)

من به این عکس امتیای نمیدم
ایشالا دوستان در اینده هنر عکاسی رو در چهره و این چیزها نبینند و در باطن عکس نگاهی داشته باشن
"۲۳:۵۴ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (5007)

به عنوان عضو كوچكی از گالری از شما درخواست میكنم كه در تصمیمتان تجدید نظر كنید ... با كنار كشیدن شما و كسانی مانند شما هیچ چیز درست نمیشود ... به راهی كه در پیش گرفتید محكم و استوار ادامه دهید ...
"۲۳:۲۸ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

آرش جان دقیقا همین كارو میكنم منتهی نه تو این محیط :) اگر Foto.ir بیای ( یا شاید باشی ) خوشحال میشم اونجا ببینمت .... قربان تو :)
"۲۳:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امیر جعفری (370)

وووووووووووووووووووووووووو....
چیکار کردی تو پسر!!!!
فوکوس 20، شارپنش 20، حالت سوژه 20، حس 20، کادر 20؛ میانگین 3!!!
حیف که عددی بیشتر از این نداره!
"۲۳:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

آقای اخباری بعد از این همه ناسزا وتوهین كه به ایمیل من فرستادین ظاهرا آروم شدین ......
شرم آوره .... ما كه دعوایی نداشتیم چرا نظر مخالف رو برنمیتابی.... چند بار ازتون سوال كردم
حاشیه رفتی و باز دیگران رو متهم كردی به درك نكردن دگم بودن و بیسواد بودن
اگه دشنام هایی كه در ایمیلت به من گفتی صادقانه اینجا هم تكرار كنی ممنون میشم كه همه بدونن چقدر تحمل نظر مخالف رو داری...
متاسفم ......
متاسفم......
"۲۳:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (5007)

موفق باشید ...
"۲۳:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمد منتظری (780)

این عکس در خیلی زمینه ها استانداره.. و این چیزیه که تو این سایت غنیمته.. فکر کنم دوستانی که فقط نظر میدن و عکس نمیذارن، بهتره برن عکس بگیرن تا تجربه کسب کنن، بهتر از نظر بی خود دادنه...
"۲۳:۲۸ ۱۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز اخباری (60)

خوب من اصلا قصد نداشتم كه این كارو بكنم ولی حالا كه این ها رو اینجا نوشتید مجبورم . PM ای كه جنابعالی دقیقا 5 دقیقه پیش به من داید رو با جواب های خودم save كنم و اینجا بذارم .... ( در حالیكه اصلا دوست داشتم این كارو بكنم ... ) در ضمن اگر ذره ای اطلاعات از وب داشتید میدونستید كه اون كه شما دادین ( نه من ) پی ام بود تو یاهو نه ایمیل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عین متن پی ام شما و جواب من : ( شرمنده از تمام دوستان ... اولین باریه كه مجبورم این كارو بكنم )

manaphoto2: ghafia ro bakhty dooste aziz motmaenan kesy dar sathe shoma peyda nemishe be in had khodkhah lotfan dige pm nadin(tamana mikonam)
Kamikam: tamana nakon chon enghadr poroo va bi adab hasti ke bayad javabe to va amsale toro dad
manaphoto2: ddige dary shoresho dar miary age nary kamenthato too site mizaram
Kamikam: moteasefane too aksaye dige site ham ke didam dargiri ziad ijad karde boodi va khob neshoon az halo roozet dasht . man khodkhah va t amame oon chizayi hastam ke migi
Kamikam: hamin alan inkaro bokon
Kamikam: dar zemn shoma ke 2 safhe portrait khoondi jash vaght bezar 2 safe english ham bekhoon ke bedooni comment ro chetori minvisan !!!!
"۰۹:۳۳ ۲۱ تير ۱۳۸۶" | مفید (-1) | امتیاز (0) | منصور محمدی (1372)

اقای محترم اگر قرار به نقل قول كردن باشه باید همه گفتگوی جذاب و پر از ناسزای خودتان را با بنده
عینا میآوردید نه قسمتی از آن را كه به نفع خودتان است( البته به نظر خودت به نفعته)
چند بار ازتون خواهش كردم كه ادامه ندین خواهش كردم كه بی اجازه صحبت نكنید چون ID یك امكان مجازی كاملا شخصیه كه ادب حكم میكنه برای ورود اجازه بگیری
ودر ضمن ظاهرا شما برخلاف وعده ای كه داده بودید كه حرف نمیزنید دارید ادامه میدید ان هم از نوع
بد اون . و من هم چاره ای ندارم جز اینكه رسما از شما به اتهام تهمت . ناسزا و اوردن بخشی از اطلاعات شخصی من در یك سایت عمومی به مدیریت سایت شكایت خواهم كرد .
"۱۷:۰۴ ۳۰ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | ???? ????? (401)

این ماندگار هم كه گندش رو درآورده!
"۱۶:۴۰ ۱۸ آبان ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمد شیرانی (827)

ایرادهای تخیلی بعضی ها واقعا جالب است! ممنون کامبیز جان مثل همیشه عالی
"۰۹:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | یوحنا اسفندیاری (162)

ایول عکس پرتره.من همیشه عکس های شما رو میپسندم.جالبه یک عکس چقدر حواشی داشته.درود به تو
"۰۹:۱۱ ۲۲ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | احسان صباغی (3382)

كنتراست و رنگ بندی و حالت و فیگور مناسب سوژه ایجاد حس عجیبی را كرده است كه می توان از آن برداشت های متفاوتی را داشت كه آن را به یك اثر هنری نزدیك می كند .
به علاقه مندی هایم اضافه كردم . پیروز و موفق باشین .
"۰۳:۲۸ ۲۷ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | ساسان ساسان (1626)

مطالب مندرج در بالا را نخواندم (لزومی نمی بینم) پس اگر تكراری شد ببخشید.
[p]
با اختلاف فاحش , این زیباترین عكسیست كه در این سایت تا كنون دیده ام و از هر نظر بی نقص مینماید. اگر در حوالی هالیوود میتوانستید مشابه این كار كنید, می بایستی تا حال میلیونر باشید (البته اگر هنوز میلیونر نباشید كه در آنصورت میلیارد لغت صحیج خواهد بود. و من Really دولاری صحبت می كنم نه ریالی...).
[p]
تیتر عكس "ترس" احساس به تصویر كشیده شده نیست ( شاید منظورتان حس عكاس بوده و نه سوژه كه اگر اینطور باشد باید بگوییم با شخص بسیار زیركی در مقابل هستم! ) ولی من فقط به عكس نمره می دهم نه به عنوان, داستان و یا دوستان. حس قابل روئت از جانب من در اینجا "بهت" و یا "تنفر" می باشد.
[p]
در همین خط قدم بردارید كه موفقیتتان تضمینی است.
"۰۲:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (3) | آروین عظیما (644)

با عرض سلام.من رو حساب علاقه ای که به پرتره و به خصوص عکاسی مد و فشن دارم سرچ کردم.اولا کارها اکثرا فوق ضعیف بود.فقط اونایی رو کلیک میکردم که کمی ارزش دیدن داشت!این عکس نظرم رو جلب کرد.نظرات دیگران رو خوندم و تا حدودی واقف به بحث شدم.حیف که انگار 2 سالی دیر رسیدم.نظر بنده هم این هست که همیشه نیاز به احساس نیست!همیشه نیاز به این نیست که پشت یک تصویر فکری خوابیده باشه!خیلی اوقات کیفیت-شارپنس-کادر-رنگ-زاویه-سوژه- میتونه کافی و بس باشه و کارو بسیار موفق کنه!+اینکه از خواب خرگوشی بیدار شید!چرا از حقیقت فرار میکنید؟زن جنس لطیف و ظریفیست که همیشه چشم نواز بوده مسلما عکساش طرفدار بیشتری نسبت به جنس مرد خواهد داشت.این طبیعت هست و نمیشه منکرش شد!حالا هی خودتون رو به در و تخته بزنید و انکارش کنید!آقا عکست فوق العاده اس.تبریک میگم
"۱۴:۱۶ ۱۴ آبان ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر کیانوش وثوقی (0)

موفق باشی هنر مند...
"۱۰:۳۴ ۱۸ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | احمد خیراله نژاد (1837)

http://www.pic4ever.com/images/bc8.gif
"۱۰:۳۶ ۱۸ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | احمد خیراله نژاد (1837)

"۱۶:۴۰ ۱۸ تير ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسن دوالفقاری (15)

دستتون درد نکنه عکس بسیار زیبایی است هم از لحاظ تکنیکی وهم سوژه خوبی داره ازلحاظ نور هم عالیست به امید دیدن کارهای دیگرتون موفق باشین.