گالری تصاویر "محسن رشیدی"

         
عکس
نام :   سولما (امتیاز : 33)
عکاس :   محسن رشیدی (امتیاز : 7843)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D300
نوع لنز :   Sigma
مدل لنز :   Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
دیافراگم :   F2.8
سنسور :   12 MP
شاتر :   1/30 ثانیه
ایزو :   1600
نظرات :   25
بازدیدها :   1580
تاریخ ارسال :   ۲۹ آذر ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   احساسات انسانی , انسان
توضیحات عکاس
در یکی از روستاهای اطراف شهرستان روانسر / از مجموعه عکس های سفر به روانسر با اعضای خانه ی عکس کرمانشاه به تاریخ 1388/9/27

"۲۳:۵۵ ۲۹ آذر ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

"۰۰:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | هــــ انـــ یـــــ ه شکیبا (1066)

سلام
خود سوژه و حالتش به تنهایی اینقدر تامل بر انگیز هست که انسان را درگیر کند
نگاهش...
اما چندان از خوب بودن کادر مطمئن نیستم، نمی دون کادر های دیگه رو امتحان کردین؟
چشم بیش از حد به اطراف میچرخه مخصوصا سهم بخاری خیلی زیاده
تم رنگی بسیار مناسبه
موسیقی عجین بود...
موفق باشید+2
"۰۱:۰۰ ۳۰ آذر ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | موسی ربانی (1228)

سلام بر جناب رشیدی عزیز

چشم بیش از حد به اطراف میچرخه مخصوصا سهم بخاری خیلی زیاده

این فضایی که ترسیم کردید منو به شدت یاد خانه ی مادربزرگم میندازه

با این همه اون حس غریب عکس رو خیلی دوست دارم

یاحق
+2

موسی
"۰۲:۰۵ ۳۰ آذر ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد ابراهیمی (446)

سلام دوست عزيز
عکس بسيار تأثير گذاری ارسال نموديد. وجود هيکل نا هنجار و مهيب يک ماشين گرما در کنار جسه نحيف يک پيرزن که نگاهش آدمو به فکر فرو ميبره، شايد بشه گفت سخت و شيرين يا شايدم تلخ و گرم...
من که فضای عکس رو خيلی دوست دارم و فکر ميکنم کادربندی و زاويه با منظور خاصی انتخاب شدن.

مرسی از عکس زيباتون.
پیروز باشید و سربلند.
"۰۲:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | ش. ن. (332)

سلام آقای رشیدی
شما حالات رفتاری و روحی سوژه هاتونو خوب درک میکنید و این جای تقدیر داره وباید گفت ثبتهای اجتماعیتون بی نظیره.بسیار تاثیر گذار بود.در مورد این ثبت ایکاش لباس آویزان در تصویرنبود.همیشه موفق باشید:ناظری
"۱۱:۰۴ ۳۰ آذر ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (1) | بهاره شهاب (537)

سلام آقاي رشيدي
سوژه خيلي خوب است
اما با كادر بندي شما موافق نيستم كادر خيلي شلوغه
چشم بیش از حد به اطراف میچرخه مخصوصا سهم بخاری خیلی زیاده
موفق باشيد
SHAHAB
"۱۲:۰۰ ۳۰ آذر ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (3) | نیما حیدری نژاد (1121)

درود بر م ح س ن رشیدی عزیز
انسان - احساسات انسانی
وقتی این دو کلمه رو میبینم خیلی از قوانین رایج جاشون رو به معانی سنگین و عمیق میدن
اون نگاه خسته و سنگین رو خیلی دوست دارم و دنیای این پیرزن که خلاصه شده در این اتاق و تکه لباسی که به دیوار آویزون شده همه و همه خوبن و به نظر نقطه قوت کارت تو اون بخاری و کتری روشه که روشنه و اون پیرزن چشم انتظاره که شاید ...
خیلی لذت بردم از این کارت

"۰۲:۳۰ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | را مین هوشمندی (7541)

سلام
به نظر من کادر می تونست خیلی متفاوت تر از این، انتخاب بشه.
با این حال حس برداشت و بویژه نگاه پیرزن خیلی زود مفهوم ( هر کس برای خود مفهومی ) را منتقل می کند، برای من انتظاری صبورانه، صبورانه، صبورانه!
ممنون از شما
پاینده باشید.
2+
"۰۲:۴۵ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهدی فاطمی (424)

امتیاز منفی نمیدم ،چرا که دور از جون تو این سایت مثل توهین میمونه
جدا از شما بعید است که چنین عکسی رو به نمایش بگزارید . کارتون ترکیب بندی ضعیف و ادیت به مراتب ضعییفتری دارد!!!

فاطمی
۲- که لحاظ نشد!!!!!!!!!1

"۰۲:۴۵ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهدی فاطمی (424)

برای افرادی که برای گرفتن امتیاز حسه خاصی از این ثبت گرفتن (با اینکه اشاره کردند این عکس مشکلات تکنیکی دارد ) متاسفم. واقعا میگم ..........

"۰۷:۴۱ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (1) | شهاب صادقی (2549)

سلام محسن خان
اين شاتت را كه ديدم ياد حرفهاي مادرم افتادم كه از پير زني تعريف ميكرد كه وقتي مينشسته زانو هاش ازشانه هاش بالاتر بود.اين يعني فرتوت و شكسته و پير.و تو خوب شكارش كردي.
تو استادي و من هرچي بگم ...
كادر را خيلي بالا نبستي ؟به نظرم بهتر بود پاهاش كامل معلوم ميشد.تم سياه و سفيد چطور بود ؟
"۰۷:۴۷ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (1) | عزیز عباسی (10130)

سلام ________________
سوژه خيلي خوب است
اما با كادر بندي شما موافق نيستم كادر خيلي شلوغه
چشم بیش از حد به اطراف میچرخه مخصوصا سهم بخاری خیلی زیاده

علاوه بر نگاه پیرزن .. من کتری روی بخاری رو دوست دارم .
موفق باشی
عزیز
"۱۰:۴۴ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (1) | پروانه پاری (3229)

سلام جناب رشیدی محترم
جسارتا میخواستم نکته ایی رو عرض کنم البته این به نظر و عقیده ی شما بستگی داره. خوبه که در بحثهاو نقدهای عکسهاتون کمی حضور خوب خودتون رو به ما مخاطبین نشون بدید و ابهاماتی که برای ما وجود دارد را اگر امکانش بود بر طرف سازید.برقراری تعامل برای بهتر دیدن و اموزش من مبتدی و ....
-------------------
حالت بسیار جالبی از پیره زن را ثبت کردید.
در باره ی کادر دوستان توضیح فرمودند.
شادیتان پایدار
+1

"۱۱:۱۹ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید شریعتی (0) (1533)

سلام جناب رشیدی عزیز.
برداشت گیرایی شده.
کادر بندی زیبا شده .اول زیاد از کادر خوشم نیومد اما با نگاه دقیق تر دیدم قرار دادن اجاق گاز و کتری الزامی بود..فکر کنم شما و اقا رضای وهمی کل روستا های شمال و گشتید .
موفق باشید
"۱۳:۱۴ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | مجیب محمدی (172)

به نظر من هم بر خلاف دوستان کادر بسیار درست و هوشمندانه بسته شده و تمام المان های درون شات وجودشون لازمه...
فقط احساس می کنم ته رنگ آبی تو بالانس رنگ ها زیاد شده که فک می کنم عمدی باشه؟
واقعا از سرمای این شات و فرم سوژه نمیشه گذشت!
"۱۳:۱۹ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (1) | هادی دهقان‌پور (9761)

سولمای نحیف قصه‌ی ما، خیلی آروم خودش رو به منبع گرمایشی نزدیک می‌کنه و اهمیتی به حضور سوژه‌های ناآشناش نمی‌ده. هرچند بخاری و کتری روی آن، می‌تونین کلید‌هایی باشن تا سولما و جنس محیطش رو بیشتر بشناسیم، اما زاویه‌ای که برای ثبت انتخاب کرده‌اید، باعث تأکید حجم بخاری و تسلط بیشتر اون بر فضای عکس شده. رنگ‌ها حضور کمی در محیط دارند. کاش دست پیره‌زن را هم می‌داشتیم. عناصر تیره‌ی سمت چپ کادر، حجمی از یک انسان رو نشون می‌دن که پیره‌زن رو «از بالا» نگاه می‌کنند...
با احترام
"۱۶:۵۱ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | حمید سبحانی (902)

با سلام جناب رشیدی

تصویر زیبایی رو شات زدین

و نگاه و چهره این پیرزن ظن هر کسیو از درون اون به جوش میاره

اما با کادر اصلا موافق نیستم
و دعا می کنم سولما زمستون راحتی رو از سر بگذرونه
موفق باشید
با احترام سبحانی
"۱۸:۱۷ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمدعلي سلیم لوئی (2401)

سلام محسن جان

میدونم شرایط نوری خوبی نداشتی و به سختی تونستی شرایطو کنترل کنی اما کاش کادر دیگه ایی میبستی...


ارادت محسن عزیز
+1.5
"۱۹:۵۶ ۰۱ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | گل مریم یزدانی نژاد (800)

سلام
خيره چشمانش با من گويد:
كو چراغي كه فروزد دل ما؟

حس عجیبی دارد.
حس درون عکس های شما وصنوعی نیست.
پیش خودم گفتم این پیرزن به چی فکر می کنه.
...
میدونم شرایط نوری خوبی نداشتی و به سختی تونستی شرایطو کنترل کنی اما کاش کادر دیگه ایی میبستی...
موفق باشید.
+2
"۰۱:۱۹ ۰۲ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی لرستانی (2406)

درود محسن
در مورد نور که حرفی نیست چون خودم اونجا بودم D:
و میدونم خیلی نور بد بود
ولی در مورد کادر بندی میتونستی بهتر عمل بکنی
دقت نکردیا
(:
1.5
"۰۱:۵۶ ۰۲ دى ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | روشنک هوشمند (233)

سلام .

نگاه سوژه و حالت نشستنش غريب و ترسناك و غم انگيز است . نا اميدي مطلق .. شايد هم آخر خطي كه نفهميده كي آغاز شده .. كي طي شده و كي به آخر رسيده .. نگاهي و حالتي كه تماشاچيان مهربان شهري را به تواضعي آميخته با ترحم و احساساتي انساندوستانه ناخودآگاه تشويق مي كند و خود رنج مي كشد .. انساني كه سنت ، زحمت و مشقت تاكسيدرميش كرده تا ما به او نگاه كنيم و لبخند بزنيم و وجود داشتنش را تحسين كنيم .. و شايد آرامش ظاهريش را حسرت بخوريم ..

كادر شما را دوست ندارم . سوژه را حيف و ميل كرده !.. وجود بخاري و كتري اضافه است و بر كادر سنگيني بي موردي وارد كرده .. تمركز را از روي سوژه بر ميدارد و كمكي به مفهوم عكس نمي كند .. به اين سوژه بايد نزديكتر ميشديد .. انگاري زير بخاري له شده !..
"۰۸:۰۴ ۰۲ دى ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | پریا اسکندری (36)

سلام دوست عزیز
با دیدن عکستون حس خوبی بهم دست داد
دوستان درمورد کادر گفتند و من هم با اونها موافقم

---پریا اسکندری
"۱۲:۳۲ ۰۲ دى ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد گل محمدی (1641)

سلام
خود سوژه و حالتش به تنهایی اینقدر تامل بر انگیز هست که انسان را درگیر کند.
کراپ لباسها از چپ و کراپ از راست تا نزدیکی کتری را زیبا تر میدانم .(نظر شخصی)

تم رنگی بسیار مناسبه
+2مشاهده کادر کراپ شده از نظر من
"۱۲:۳۶ ۰۲ دى ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد گل محمدی (1641)

به نظر من نبودن لباسها در عکس تنهای شوژه ار بیشتر نمایان میکند
"۱۴:۱۶ ۰۳ دى ۱۳۸۸" | مفید () | امتیاز (0) | محمد صفرپور/ نوروز (1792)

درود بر هنر مند گرامي اقاي رشيدي

مدتي بود كانكتت نشده بودم براي مشاهده ي عكس هاي شما


امااين عكس:

اين نوع انتخاب سوژه هاخاص شماست وجذاب هستند.

نگاه سوژه نافذ است وعكس توانسته است

مفهوم خودرابيان كند(البته من

برداشت هاي زيادي داشتم)

(عكس هاي شمابراي من خيلي جالب هستن)

به اماتور ها سر بزنيد

محروم از امتياز
+3

م
ح
م

هرگاه بتوانیم از نیروی تخیل به همان اندازه استفاده کنیم که از نیروی بصری استفاده می کنیم هر کاری انجام پذیر است .کارلایل