گالری تصاویر "رضا وهمی"

         
عکس
نام :   Sisterly (امتیاز : 35)
عکاس :   رضا وهمی (امتیاز : 8851)
نوع دوربین :   Nikon
نوع لنز :   Nikon
دیافراگم :   F2.8
نظرات :   18
بازدیدها :   2445
تاریخ ارسال :   ۱۷ آبان ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   7
دسته‌بندی کاربر :   مردم نگاری
دسته‌بندی سايت :   لحظه قطعی , احساسات انسانی , انسان
توضیحات عکاس
با احترام , تقدیم به سرکار خانم پروانه پاری .

"۱۳:۰۳ ۱۷ آبان ۱۳۸۸" | مفید (7) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)


هنر راهي است براي زندگي ، مراقبه است ، دستگيري است ، عشق ورزي است .



يك ماه بعد......... ببينيد :




"۱۳:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (2) | میشـــا افشـــار (1595)

با سلام خدمت شما.
اون خارجی روی لباس سبک کار رو مقداری عوض کرده و جالب شده و یک جوری احساس میشه کلاس سمت چپه بالاتره اما محبت و مهربانی سمت راسته بیشتره.

رنگ کارهاتون رو میپسندم مخصوصا رنگ این سه ارسال آخر و این رنگ رو مناسب این نوع کارها میدونم.
شاید اگه بچه ها سمت چپ بود و فضای چپ رو پر میکردند بهتر بود.

تبریک به خانم پروانه پاری عزیز و هنرمند.
با آرزوی موفقیت در کارتون.
MISHA AFSHAR
"۱۵:۰۱ ۱۷ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محسن رشیدی (7843)

درود بر جناب وهمی

چه بوسه ی زیبایی
یک لحظه ی احساسی زیبای
مهر کودکانه و بازی شان میان خاک
ای کاش به آجر ها بهای بیشتری می دادی / چون می توانند المان های موثری در برابر این کودکان بر خاک نشسته باشند

ارادتمند شما م ح س ن
"۱۶:۴۸ ۱۷ آبان ۱۳۸۸" | مفید (6) | امتیاز (3) | پروانه پاری (3229)

در هوای دو گانگی تازگی چهره ها پژمرد.
بیاید از سایه -روشن برویم.
بر لب شبنم بایستیم در برگ فرود اییم.
برگردیم و نهراسیم در ایوان ان روزگاران نوشابه ی جادو سرکشیم.
شب بوی ترانه ببویم چهره ی خود گم کنیم.
از روزن ان سوها بنگریم در به نوازش خطر بگشاییم.
خود روی دلهره پرپر کنیم.
نیاویزیم نه به بندگریز نه به دامان پناه.
نشتابیم نه به سوی روشن نزدیک نه به سمت مبهم دور.
عطش را بنشانیم پس به چشمه رویم.
دم صبح دشمن را بشناسیم و به خورشیداشاره کنیم.
نزدیک ما شب بی دردی است دوری کنیم.
کنار ما ریشه ی بی شوری است بر کنیم.
و نلرزیم پا در لجن نهیم مرداب را به تپش در اییم.
اتش را بشویم نی زار همهمه را خاکستر کنیم.
قطره را بشوییم در یا را در نوسان اییم.
و این نسیم بوزیم و جاودان بوزیم.
و این گودال فرود اییم و بی پروا فرود اییم.
بر خود خیمه زتیم سایبان ارامش ما ماییم.
ما پروازیم و چشم براه پرنده ایم.
تراوش ابیم و در انتظار سبوییم.
بیایید از شوره زار خوب و بد برویم.
چون جویبار ایینه ی روان باشیم. به درخت در خت را پاسخ دهیم.
و دو کران خود را هر لحظه بیافرینیم هر لحطه رها سازیم.
برویم برویم و بیکرانی را زمزمه کنیم.
(شعر از سهراب سپهری)
دنیای احساس رو فقط تونستم با این شعر سهراب براتون عنوان کنم. هرجقدر در درونم گشتم تا کلماتی را پیدا کنم موفق نشدم و دست به دامان شاعر لطیف سهراب شدم.
تشکر بیکران من رو پذیرا باشید. ارزویم این است که شایستگی این همه لطف و بزرگواری شما را داشته باشم.
خداوند را سپاس برای دوستان خوبم.
مرسی.برای هدیه و مهربانی ایا رقمی هست؟
+بی نهایت
+3
"۰۸:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | شاهین غفاری (2714)

رضا جان سلام
خوب با دنياي پاك اين بچه ها ارتباط برقرار مي كني. خسته نباشي:)
پاك و صميمي شده....
فقط كادر بندي جاي كار داره. اي كاش سر بچه ها وسط نبود..به نظرم مي شد سر بچه ها بيشتر در سمت چپ قرار بگيره و فضاي خالي سمت چپ بيشتر پر بشه...
ممنون از ارسال
"۱۰:۲۳ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

سلام آقا رضا

اون خارجی روی لباس سبک کار رو مقداری عوض کرده و جالب شده و یک جوری احساس میشه کلاس سمت چپه بالاتره اما محبت و مهربانی سمت راسته بیشتره.

ما پروازیم و چشم براه پرنده ایم


شما خیلی مهربونی و خوش قلبی
لحظه شیرین و کودکانه ای رو ثبت کردی رضای مهربان

با احترام
امید امیدواری
"۱۲:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | مرتضی نعمتی (4483)

سلام آقای وهمی
بسیار زیبا و دیدنیه یک لحظه شیرین احساسی
کیفیت و وضوح کار هم بسیار عالیست
موفق باشی
2+
"۱۳:۲۷ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | اسدالله مداح (1118)

سلام جناب وهمی
بسیار زیبا و بقول اجنبی ها Good timing .تن رنگی غالب بر عکس را بسیار می پسندم .
با تشکر بخاطر به اشتراک گذاشتن این ثبت زیبا.
پایدار باشید
یا حق
"۱۴:۱۴ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | سعید حسن عباسی (13758)

سلام رضای عزیز
لحظه ایی ناب از حس دوستی
ثبت مهربان و ارزشمندی است
ممنون
3+
"۱۴:۲۰ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | مصطفـی نیرآبـادی (247)

با سلام خدمت آقا رضای عزیز
باز هم درمورد مسائل فنی به خودم جسارت اظهار نظر نمیدم
نمیدونم چی بنویسم اما لکه های گل روی صورت دختری که داره دوسنشو میبوسه شاید حاصل خشک شدن قطرات اشکی باشه که واقعا این دختر از ته دل ریخته.....
چون اشکش با گل وخاکی که باهاش خلق شده با هم در آمیخته وازچشمهای قشنگش جاری شده.....
موفق وموید باشی
"۱۷:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | مــهدا ســالاری (606)

قدرت شما در ثبت و ماندگار کردن اینهمه حس ستودنی است ... ترجیح می دم نگاه کنم و لذت ببرم .

شاید اگه بچه ها سمت چپ بود و فضای چپ رو پر میکردند بهتر بود.

موفق و پیروز باشید
"۱۸:۰۱ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | مهدی تکلّو (265)

1547...
سلام خدمت آقا رضای عزیز
ایده بسیار عالیه و من هم در اون حد نیستم که ایده های خلاقانه شما ایراد بگیرم
ولی به نظر کاش سمت چپ و راست کادر بهتر تقسیم میشدند
یه کمی باید به راست می چرخیدین
با تشکر
م
ه
د
ی
"۱۸:۵۳ ۱۸ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | مصطفی کاظمی (319)

اما چه رنجی است زیبایی ها را تنها دیدن و بدبختی است تنها خوشبخت بودن ما برای عشق ورزیدن آمدیم پس بایید عشق را به یکدیگر هدیه کنیم

بابا تو دیگه کی هستی ؟
با نظر میشا در بابن رنگ و اون نوشته خارجی موافقم که کلاس دختر رو بالا برده و همچنین لباس های کاملا محلی دختر سمت راست که صفای و صمیمیت روستاسی رو می رسونه به نظر من هم اگه تصویر متمایل به چپ میرفت ( سوژه ها ) بهتر بود یه فضای خالی احساس می شه اگر چه این بوسه آنقدر قشنگه که واقها دست مریضا آقا رضا همیشه احساسات و عشق ثبت کن معلوم خودتتم اهل حالی
ممنون از عکست
"۱۹:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | هادی دهقان‌پور (9761)

بیا تا وقتی که روی این خاک و گِل نفس می‌کشیم قدر با هم بودن رو بدونیم. لحظه‌های قشنگ هم‌زیستی‌مون در کنار اونی که از ازش پدید اومدیم رو تجربه کنیم و رها شیم از هر چه تعلقات این عالم افسونگر و از اصل‌مون فاصله نگیریم...
--------------
راحتی بچه‌ها و فارغ بودن اون‌ها از محیط اطراف‌شون نشون می‌ده که عکاس قصه‌ی ما بسیار هوشمندانه به محیط صمیمی بچه‌ها نزدیک شده و با انتخاب یه موقعیت مناسب، ثبت خودش رو انجام داده. حالت اُریب کودک سمت راست و ثبات و ایستایی کودک سمت چپ، حس خوب احساس امنیت از داشتن تکیه‌گاهی مطمئن رو در ذهنم تداعی کرد. مطمئناً با اندکی کراپ از چپ، این حس، قوی‌تر هم خواهد شد.
3+
"۱۴:۱۹ ۲۶ آبان ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | اسماعیل بیات (124)

سلام خدمت دوست خوبم ...

یک سوالی ذهن حقیر را مشغول کرده است که میخواستم از شما برای به جواب رسیدن کمک بگیرم ...
راستش موضوع در مورد ادیت کردن روی عکس است و اینکه آیا کلا عکاس اجازه ادیت کردن رو داره یا نه ... اگر جواب بله است تا چه میزان ...
میخوام بدنم تا چه حد عکاس ملزم به حفظ اصالت اثر بوده و این در هر ژانر چه قدر این حساسیت کم و زیاد میشه ...... آیا هنری تر کردن آثر مهم است یا اصالت و امانت داری .... راستش رو بخواید همیشه عکاسان این کارو انجام میدادن و همون طور که میدونید این پدیده از ریشه در پیدایش عکاسی دارد . اما آیا صرفا باید در کیفیت بصری و تکنیکی اثر(شارپنس . کنتراست . مد رنگی . روتوش.کنترل رنگ و.....) ادیت را ایجاد کرد یا این حق به عکاس داده میشود که دو عکس را با هم ترکیب کرده و مخلوقی جدید بیافریند...
یک نکته این جا عرض کنم .... در فلسفه هنر از یک واژه به اسم Other نام میبرن و اون رو به عنوان یک لایه که روی یک چیز میشینه و ماهیت اون رو عوض میکنه میدونن .... چند مثال در زیر میارم....میگن سیاه پوستهای آفریقایی در گوش ، بینی و گردن خود حلقه های از فلز میزارن یا در زیر پوست سر یا صورت سنگ گرد میذاشتن تا به یک نوع زیبایی از دید خودشون برسن .. اون فلز در خارج از صورت انسان فقط یک فلز است و چهره ساده فرد بدون فلز ،یک چهره انسانی . اما وقتی اون دو در کنار هم قرار میگیرن کل معنا عوض میشه دیگه نه چهره انسانی است و نه فلز یک ماده ساده هردو در کنار هم با حفظ ماهیتی خاص از خود ،،ماهیتی جدید ایجاد میکنن ... یا وقتی کسی رو صورت یا هر عضوی از بدن خودش خاکوبی میکنه این هر دو ماده (رنگ و فرم خالکوبی با عضو انسانی) ماهیت ، مفهوم و تاثیرشون عوض میشه ...
یک مثال ملموس و قابل درک میزنم .. فکر کنیم رو یکی از دیوار های تخت جمشید یک نقاشی دیواری سیاسی کار بشه ... هر دو ماده با حفظ ماهیت اصلی، تاریخی و قبلی خود مفهومی جدید و تازه خلق میکنن...
با نوشتن این چند سطر خواستم سما دوست خوبم در این باره کمکم کنید که واقعا تا چه حد اجازه داریم مفهوم عکسی رو که گرفتیم عوض کنیم ... یا عکسی ساده . بدون هیچ بار معنایی و هنری رو با ترکیب چند لایه و تکنیک تاریکخانهای به اثری زیبا و ماندگار تبدیل کنیم .... با وجودی که میدونم که نظرات فرق میکنه و هر کس سلیقه خاص خودش رو داره اما این موضوع باید یک جایی حد و مرز مشخصی داشته باشه ...
یکی از دوستان میگفت در مسابقات خارجی معتبر این خط قرمز خیلی زیاده .. یعنی اینکه شما این اجازه رو ندارید ترکیب یا حذفی در عکستون انجام بدید و باید شرکت کنندگان فرمت اصلی فایل و raw را ارائه بدن
تا به وسیله کارشناساشون بررسی بشه یا اگه کسی نمایشگاه میزاره عکس های اینچنینی رو حتما باید در زیرش یا در بروشور نمایشگاه توضیح بده .. من چیزی در باره عکاسی در خارح از ایران نمیدونم و اگر شما دوستان که تجربه خیلی بیشتر و دانش عکاسی بالاتر نسبت به من دارید کمک کنید ممنون میشم تا ببینیم تا چه مقدار با اجازه دخل و تصرف در عکس رو داریم ...


دوست خوبم امروز یک عکس گذاشتم تا لطف کنبد و اونجا به این برادر کوچک خود پاسخ بدید که نظرات سایر دوستان در این رابطه در یک جا جمع بشه و بشه به عنوان یک لیک مفید آموزه های شما دوستان رو با دیگران به اشتراک گذاشت ... در صورتی که این لطف رو در حق این جانب بکنید بسیار ممنون میشم ...

موفق باشید دوستدار شما بیات ....
آقای .. خانم

رو نوشت به: آقای پوریا خلجی .. آقای رامین هوشمندی .. آقای محسن رشیدی .. خانم
پروانه پاری .. آقای رضا وهمی ... آقای مسعود بیرامی .. آقای امید امیدواری .. خانم
میشا افشار .. آقای هادی دهقان پور .. آقای محمد جواد شفیعیان ... خانم
زهرا درویشان .. آقای شهاب صادقی ... آقای محسن نیرو مند .. آقای حامد فرهنگی .. آقای مجید باقر زاده .. آقای آرش کریمی .. خانم
مهدا سالاری ... آقای آرش نصیری
"۲۲:۳۹ ۰۸ آذر ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | موسی ربانی (1228)

خاک، خشت، بوسه، زندگی ...


****فوق العادست جناب آقای وهمی عزیز از دیدن عکسهای شما لذت میبرم
شاید بتونم درک کنم احساس شما را پس از ثبت این عکس


یاحق
+3
موسی
"۰۳:۲۹ ۲۹ آذر ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | حسام تشکر (48)

با درود دگر بار
شما واقعاً حرفی واسه گفتن نمی گذارید از عنوان خواهرانه گرفته تا ثبت این لحظه ی پاک، ساده و دوست داشتنی .. سپاس از ثبت این همه زیبایی ......
"۱۱:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد حسین پوریاقوتی (17)

بسیار عکس قشنگیه، من فکر می کنم که شما برای عکاسی خیلی وقت می ذارید که می تونین اینجور لحظه هایی رو شکار کنید، به خاطر عکساتون بهتون تبریک می گم.
3+