گالری تصاویر "Morteza Safataj"

         
عکس
نام :   Temple Of Spring (امتیاز : 33)
عکاس :   Morteza Safataj (امتیاز : 1299)
نوع دوربین :   Sigma
مدل دوربین :   Sigma SD10
نوع لنز :   Sigma
مدل لنز :   Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC
توضیحات لنز :   @ 10 mm FL
فیلتر :   پولاریزه
توضیحات فیلتر :   1 Stop ND
دیافراگم :   F22
شاتر :   1/2 ثانیه
ایزو :   100
نظرات :   30
بازدیدها :   4187
تاریخ ارسال :   ۰۸ تير ۱۳۸۶
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , منظره
توضیحات عکاس
ابتدای کار هیچ ایده ای نداشتم برای ثبت این منظره, به دلیل وزش باد و نور کم.هیچ شانسی برای Freeze کردن Foreground نداشتم.به همین دلیل تصمیم گرفتم حرکت گلها و چمنزار را ثبت کنم و با استفاده از یک 1 Stop ND و بستن دیافراگم موفق شدم.طالاقان.

"۲۳:۳۹ ۰۸ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | حسین لوحی نژاد (1349)

عکس زیبایی شده مخصوصا ابرها و عمق آنها به زبایی عکس کمک کرده با وجود آفتاب چطور نور کم بوده است؟ موفق باشید
"۰۰:۱۲ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | Morteza Safataj (1299)

1.استفاده از Polarizing Filter که خودش 2 Stop نوردهی را بیشتر می کنه.2.وجود ابر جلوی آفتاب.3.نسبت وزش باد به نور محیط.برای ثبت کردن چمنزار حداقل سرعت 1/60 نیاز بود.ممنون.
"۰۰:۳۹ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سهند صبوحی (1490)

خیلی زیبا عکاسی میکنید آقای صفا تاج
رنگها و خلوص و واقعی بودن اونا عالی شده ،
راستی واسه ثبت اسمان آبی و برجستگی ابرا جکار کردید ؟ (تکنیک مورد استفاده ؟)
قدیما که ما از فیلتر زرد استفاده میکردیم(عکاسی آنالوگ)
موفق باشید
"۰۰:۳۳ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | Morteza Safataj (1299)

ممنون, در عکاسی رنگی از Polarizing Filter و سیاه سفید صافی قرمز. من از پلار استفاده کردم.
"۰۰:۳۲ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش عطرچیان (5007)

بسیار زیبا و چشمنواز ... تركیب رنگ و بازی خطوط در این تصویر تماشاییست ... كادر و تركیبی سنجیده و ماهرانه ... فرم ابرها با تاریك و روشنشان و اشعه های آفتاب پشت آن ، مقدار motion blur پیش زمینه و آن كوههای دوردست را دوست دارم ... از بابت ارائه’ اطلاعات كامل در مورد كارهایتان و همینطور وسوسه ای كه در من برای شناخت بیشتر فیلترها ایجاد كردید متشكرم ...
"۰۰:۴۲ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | امیر کلباسی (1122)

محشر شده . ترکیب و تنوع رنگها خیلی زیبا شده موفق باشید
"۰۰:۱۸ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سید مصطفی امام (60)

آفرین بر ایده و اجرای خوبتان .... بارها عکسهای زیبای فراوانی از طیعت دیده ایم . اما زیبایی عکس بجز در زیبایی طبیعت در خلاقیتتان نهفته است .
"۰۲:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمود محکی (29)

عكس جالبی شده.
در نگاه اول دریاچه سمت راست به نظر نمیاد و ابرها آدم رو برای چند لحظه میخكوب می كنه.
"۰۶:۳۴ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سامی مجابی (296)

کادر بندی فوق العاده... و ممنون از توضیحات کامل تکنیکی... فقط اگر ذکر می کردید که مکان گرفتن این عکس کجاست خیلی عالی می شد...

موفق باشید
"۰۸:۰۶ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (-1) | کورش عنبری (179)

تركیب‌ عناصر دیدگانی اصلن جالب نیست و بهتر است بگویم كه آزاردهنده‌ هم هست، رنگ‌ها و انتخاب پیش‌زمینه و فاصله‌ی كانونی لنز به كار به شدت لطمه زده است. و امضای عكاس!
"۰۹:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهدی كیهان (30)

آفرین
"۰۹:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سها تفرشی (962)

نور و رنگ عكس و تركیب بندی بسیار خوبه. حركت و باد به خوبی حس میشه.
"۰۹:۱۸ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | پوریا کلینی (1515)

بسیار زیبا شده . مثله یه تابلوی نقاشی
خیلی لذت بردم
آفرین
"۰۹:۱۴ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | مریم کریمی (134)

حرفی ندارم جز تصدیق زیبایی عکس.موفق باشید.
"۰۹:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | بابک دیناروند (272)

.استفاده از Polarizing Filter که خودش 2 Stop نوردهی را بیشتر می کنه.2.وجود ابر جلوی آفتاب.3.نسبت وزش باد به نور محیط.برای ثبت کردن چمنزار حداقل سرعت 1/60 نیاز بود.ممنون.
آیا فیلتر پولارایز نوردهی را بیشتر میكند؟ منظور زمان نوردهی است یا میزان آن؟ كدامیك؟
آیا برای فریز كردن باید دیاف را بست یا لازم است از دیاف بازتر استفاده كرد؟
به دلیل وزش باد و نور کم.هیچ شانسی برای Freeze کردن Foreground نداشتم.به همین دلیل تصمیم گرفتم حرکت گلها و چمنزار را ثبت کنم و با استفاده از یک 1 Stop ND و بستن دیافراگم موفق شدم.طالاقان.
چیزی كه به نظر میرسه در نوركم برای فریز كردن می توانستید دیاف را بازتر كنید اما به نظر شما دیاف را بسته اید كه به اصول عكاسی در تضاده ؟؟؟ با دیاف 22 و زمان 2/1 ثانیه عكس به این شكل درامده آیا با دیاف بزرگتر مثل 8 امكان گرفتن عكس فریز شده وجود نداشت؟
آیا با افزایش ISO به 400 یا 800 با دیاف 8 نمی توانستید عكس را فریز كنید؟؟؟ حتما میدانید در فاصله كانونی های 10-20 با دیافهای 5.6 هم می توانید عمق میدان مناسبی برای عكس های طبیعت داشته باشید؟ من فكر میكنم امكان فریز كردن به بهترین شكل مهیا بوده
حتی با توجه به موقعیت خورشید رد آسمان می توانستید این كار را بكنید چون زمان كافی داشتید
من هم به كلیه دوستان موافقم عكس زیبایی است اما نگویید امكان فریز كردن وجود نداشت چون می توانم با حساب و كتاب فنی برایتان ثابت كنم شما می توانستید به راحتی صحنه را فریز كنید
"۱۰:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | Morteza Safataj (1299)

با بک, من فارسی سخته برام تایپ کنم.تما یل داری Mail بزن. حساب کتاب فنی کاره خاصی نداره. ما همه از مدرسه یاد گرفتیم حسابشو و فنی هم که ابتدای ورود به عکاسی همه یاد گرفتن. اگر فکر می کنید F/5.6 کافی هست برای این منظره 100% اشتباه می کنید حتی با 10mm FL و شما خیلی چیزایه دیگه هم نمی دونید منظورم شرایط منه. مثلا Noise روی ASA 200 or 400 or more روی دوربین من و باز هم مطمئن باشید که من با تمام این اصول آشنا هستم و دارم زندگی می کنم با ها شون.آیا با افزایش ISO به 400 یا 800 با دیاف 8 نمی توانستید عكس را فریز كنید؟؟؟ حتما میدانید در فاصله كانونی های 10-20 با دیافهای 5.6 هم می توانید عمق میدان مناسبی برای عكس های طبیعت داشته باشید؟ من فكر میكنم امكان فریز كردن به بهترین شكل مهیا بوده
"۱۱:۲۱ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علی رضائیان (290)

مرتضی برای این منظره فكر میكنم یكم كم لطفی كرده. منظورم ایجاد یك فضای كاملا هارمونیكه. شاید حرفم درست نباشه ولی به نظرم میرسه سهم آسمون یه كم زیاده كه البته فقط نظر منه.
"۱۱:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی رضائیان (290)

منظورم زمین بود. اشتباه نوشتم.
"۱۱:۱۹ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | اشکان صفی (322)

مرتضی جان کار خوبی شده و از تنکنیک خوبی استفاده کردی و چون خودمم اون جا بودم میدونم چه شرایط بد نوری و هوایی رو داشتی از همه چیز استفاده خوبی بردی چه از فور گراند چه از ابر ها ولی یه کم کادر شلوغه که زیاد مهم نیشت در کل کار خوبی شده..
"۱۱:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | Morteza Safataj (1299)

علی, کاملا درست گفتی, با هر دو ترکیب گرفتم ولی من الویت رو به زمین میدم و اینو به شخصه انتخاب کردم. ممنون اشکان, شانس اوردیم همین هم گیرموم اومد آره کمی شلوغ هست.
"۱۲:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمدرضا علیخواه (546)

من عکاسی طبیعت زیاد کار نکردم اما با دیدن کار های اقای صفا تاج چیزی که من را جذب خودش کرد تایم عکاسی بوده به نظر من دلیل زیبایی کارهای ایشان همین است همچنین اشنایی ایشان با دوربین شان.
واقعا لذت بردم از اینکه برای اولین بار دیدم یک عکاس این قدر با نویز دوربین دیجیتال آشنا هست که به محض کمبود نور حساسیت را بالا نمی برد من به عکاسی طبیعت و کار های کارت پستالی علاقه ای ندارم اما از عکاس هایی که به تکنیک کاملا آشنا هستن و زحمت کشیدن برای رسیدن به اطلاعات خوشم میاد و قابل ستایش هستند
در مورد این عکس باید بگم که کاملا با اصول عکاسی طبیعت منطبق هست و کوچکترین ایرادی هم نداره نکته قشنگ اینه که این ترکیب بندی ترکیب بندی مورد علاقه آقای صفاتاج هست چون در کار دیگه ای از ایشان دیدم(عکسی که از ساحل گرفته بودند) به نظر من ایشان به صورت کاملا حرفه ای با عکاسی آشنا هستند در تمام کارهای ایشان نه مشکل نور پردازی وجود دارد و نه عمق میدان وایشان با کنترل کامل از امکانات خودش استفاده کرده است ادی عکسها هم در حد معقول انجام شده است.
خیلی معذرت می خواهم که بجای نقد عکس از عکاس تعریف کردم ولی دوست داشتم این تکات را برای علا قه مندان ملموس تر کنم تا دوستان تازه کار بتوانند در کارهای آینده ازچنین نکاتی بهره ببرند.
البته لازم به ذکر است که در این عکس اگر زمان اکسپوز کمتر میشد تا گلها کاملا محو میشدند حالت شاعرانه تری پیدا میکرد اخر الان نه کاملا محو هستند (البته من از شرایط انجا اطلاع کافی ندارم)
با آرزوی موفقیت برای ایشان و تمام علاقه مندان به عکاسی
"۱۲:۰۴ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | Morteza Safataj (1299)

این ترکیب بندی ترکیب بندی مورد علاقه آقای صفاتاج هست محمدرضا, ممنون کاملن درس فرمودین. هر عکاسی باید یه Style مخصوص داشته باشه.
"۱۲:۳۴ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | بابک دیناروند (272)

اگر فکر می کنید F/5.6 کافی هست برای این منظره 100% اشتباه می کنید حتی با 10mm FL و شما خیلی چیزایه دیگه هم نمی دونید منظورم شرایط منه. مثلا Noise روی ASA 200 or 400 or more روی دوربین من و باز هم مطمئن باشید که من با تمام این اصول آشنا هستم و دارم زندگی می کنم با ها شون
بحث سر آشنا بودن و نبودن شما نیست و من در این خصوص كوچكترین شكی ندارم اما مطمئن باشید كه F5.6 كافی بود شما عمق میدان زیادی نمی خواستید فقط تپه پیش زمینه كافی بود كوههای اون ته هنوز هم زیاد خوب مشخص نیست و اصلا دلیل نداره كاملا شارپ باشه
شرایط شما هر چه كه می خواد باشه می تونستید یكم صبر كنید تا خورشید یكم نورش شدید تر بشه
تا جایی هم كه میدونم دوربین شما از یه سیستم سنسور 3X ساخت شركت فاویون استفاده می كنه كه تو این ایزوها نویزش با یه نویز ریداكشن ساده نابود می شد
"۱۲:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | بابک دیناروند (272)

اگر فکر می کنید F/5.6 کافی هست برای این منظره 100% اشتباه می کنید حتی با 10mm FL و شما خیلی چیزایه دیگه هم نمی دونید منظورم شرایط منه. مثلا Noise روی ASA 200 or 400 or more روی دوربین من و باز هم مطمئن باشید که من با تمام این اصول آشنا هستم و دارم زندگی می کنم با ها شون
بحث سر آشنا بودن و نبودن شما نیست و من در این خصوص كوچكترین شكی ندارم اما مطمئن باشید كه F5.6 كافی بود شما عمق میدان زیادی نمی خواستید فقط تپه پیش زمینه كافی بود كوههای اون ته هنوز هم زیاد خوب مشخص نیست و اصلا دلیل نداره كاملا شارپ باشه
شرایط شما هر چه كه می خواد باشه می تونستید یكم صبر كنید تا خورشید یكم نورش شدید تر بشه
تا جایی هم كه میدونم دوربین شما از یه سیستم سنسور 3X ساخت شركت فاویون استفاده می كنه كه تو این ایزوها نویزش با یه نویز ریداكشن ساده نابود می شد
"۱۲:۰۴ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | بابک دیناروند (272)

اگر فکر می کنید F/5.6 کافی هست برای این منظره 100% اشتباه می کنید حتی با 10mm FL و شما خیلی چیزایه دیگه هم نمی دونید منظورم شرایط منه. مثلا Noise روی ASA 200 or 400 or more روی دوربین من و باز هم مطمئن باشید که من با تمام این اصول آشنا هستم و دارم زندگی می کنم با ها شون
بحث سر آشنا بودن و نبودن شما نیست و من در این خصوص كوچكترین شكی ندارم اما مطمئن باشید كه F5.6 كافی بود شما عمق میدان زیادی نمی خواستید فقط تپه پیش زمینه كافی بود كوههای اون ته هنوز هم زیاد خوب مشخص نیست و اصلا دلیل نداره كاملا شارپ باشه
شرایط شما هر چه كه می خواد باشه می تونستید یكم صبر كنید تا خورشید یكم نورش شدید تر بشه
تا جایی هم كه میدونم دوربین شما از یه سیستم سنسور 3X ساخت شركت فاویون استفاده می كنه كه تو این ایزوها نویزش با یه نویز ریداكشن ساده نابود می شد
"۱۶:۰۵ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمد دهاقین (804)

به نظرم عكس زیباییست ولی قطر پایین رونده سریعا دید را به پایین سمت راست تصویر و بیرون كادر هدایت می كند(؟) لطفا در صورت امكان اساتید در این باره توضیح بدهند...
"۲۱:۲۹ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کاوه هندی زاده (30)

زیباست
"۲۱:۰۶ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کیارش بهروزمهر (42)

besiyar ziba va delnavaz!tabrik migam.
"۲۱:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امیر جعفری (370)

ووووووووو
چیكار كردی تو پسر. چه شارپی داره عكست مخصوصا اون ابر بزرگه انگار داره از عكس كنده میشه. هیچی نمیتونم بگم بجز 3 امتیاز. موفق تر باشی...
"۰۱:۱۱ ۱۰ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امین شیشه گر (1308)

این عکس از سایر جهات قابل قبول و برای من که به عکاسی طبیعت علاقه مندم زیبا و آموزنده بود.