گالری تصاویر "رضا وهمی"

         
عکس
نام :   چقدر زود دیر میشود (امتیاز : 67)
عکاس :   رضا وهمی (امتیاز : 8851)
نوع دوربین :   Nikon
نوع لنز :   Nikon
دیافراگم :   F5.6
سنسور :   12 MP
شاتر :   1/250 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   34
بازدیدها :   2404
تاریخ ارسال :   ۲۰ شهريور ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   مفهومی , انسان
توضیحات عکاس
به جمله زير عكس كمي عميق تر بيانديشيم ؛ با احترام , تقدیم به مهدا سالاری عزیز

"۲۰:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (8) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)



همه ما يكي هستيم . از هر تجربه ات چيزي ياد مي گيري . چه خوب و چه بد .
وقتي از چيزي درس مي گيري ، پس آن چيز واقعا تجربه بدي نيست .


"۲۲:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (3) | محمدامین صاحب پور (3160)

سلام به رضا وهمی عزیز :
این پیر زن روستایی فکر کنم دیگه معروف شد...همه عکس گرفتند...واقعا این عکس نشون میده که با وجود دوربین یکسان و امکانات یکسان اما ایده های اجرا و زاویه ها واقعا با هم متفاوته و این جمله معروف که عکاسی تمام نشدنیست...
خیلی کادر بندی خوب انجام کرفته...رنگ و عنوان کار هم عالی شده...
به شما بابت عکس زیبایتان و خانم سالاری بابت هدیه ارزشمندی که گرفتند تبریک میگویم...
شاد و سربلند باشید
+3
"۲۲:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (3) | علیرضا ارمندپیشه (490)

آقای وهمی سلام
به نظرم بعضی وقتها نمی بایست درسهایی را یاد گرفت چرا که طعم تلخشان تا ابد زیر زبان حس می شود و شاید زندگی را به تباهی بکشد..وقت جبران تا کی یا به چه بهایی؟!

با درود بر شما
عکس بسیار زیبایی از کار درآمده و به نظرم همه چیز همان جا که باید باشند هستند.
شاید در کادر قرار دادن جعبه و تخته چوبهای ترک خورده قدیمی نیز تمثیلی از پیری و همچنین چین و چروکهای کاملا مشخص صورت پیر زن هستند..
به شما به خاطر ثبت این اثر تبریک میگویم.
با سپاس
"۲۳:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | مــهدا ســالاری (606)

سلام جناب وهمی :
از لطف شما صمیمانه متشکرم ...
تصویر بسیار زیبا و لطیفیه ... توضیحات شما هم بسیار آموزنده بود ...
با آرزوی موفقیت روز افزون شما دوست محترم ...
با احترام 3+


"۲۳:۰۸ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (3) | حامد بارچیان (1458)

سلام آقا رضا
عکسی لذت بخش،آرامش بخش و کلاسیک که شاید طعم بهترش را 10 سال دیگر بتوان چشید.
کادری هنرمندانه که به قول آقای ارمندپیشه چوبهای ترک خورده قدیمی حال و هوای خاصی بهش بخشیده.
قناعت را میتوان در دو انگشتش دید که نه زری دارد و نه زیوری.فقط گردنبندی که شاید از مادرانش سر سفره عقد بهش رسیده باشد.
هرچه بیشتر به عکس می نگرم صورت پیرزن و حالت نگاهش مرا دیوانه تر میکند.+3
باغت آباد دوست من
"۲۳:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (3) | محسن رشیدی (7843)

درود بر جناب وهمی

پزیشن و میمیک صورت شخص خیلی به زیبایی عکس کمک کرده
بک ساده هم مناسب است.

ارادتمند شما م ح س ن
"۰۱:۰۳ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمد حسینی (30)

عکس عالیه!
اما یه سوال داشتم من عکسامو از دوربین وارد کامپیوتر میکنم زنگش تیره تر میشه چرا اینجوریه؟
"۰۱:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (1) | داوود ارسلانی (1085)

از زیبایی کار همین بس که چه خوب سه قسمت عکس را تقسیم کرده ای و سهم هر کدام را به تناسب داده ای!
اما من به شخصه تفاوتی بین این دو سوژه شاید نبینم. شباهتها بین این دو اونقدر زیاد و گسترده ست که به زحمت میتونم دو چیز جدا به حساب بیارمشون.

فقط کاش پیرزن کمی کمتر تحت تاثیر حضور دوربین قرار گرفته بود ... کاش.


زیبا بود جناب وهمی!

"۰۱:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (6) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام دوست عزيز
ممنونم از حضور گرمتان .
البته در ارائه اينگونه عكسها يقينا اهدافي مد نظر عكاس قرار دارد كه هر چقدر در انتقال آنها توسط عكس ، موفق تر باشد ، به هدف و تعالي خودش نزديكتر خواهد شد.
شما فرموديد كه :

من به شخصه تفاوتی بین این دو سوژه شاید نبینم. شباهتها بین این دو اونقدر زیاد و گسترده ست که به زحمت میتونم دو چیز جدا به حساب بیارمشون.

البته اين نظر محترم شما را از سه باب ميتوان بررسي كرد :
اينكه به طور ظاهري به قضيه بنگريم و آن نرده هاي چوبي و پيرزن را مقايسه كنيم . نميدان آيا واقعا اينقدر شبيه هستند يا خير . اما يقينا نميتوان انتقادي وارد ساخت در اين باب چون خودتان هم فرموديد كه نظر شخصي شماست و نظر دوستان براي بنده و سايرين محترم است.
و از باط باطن و درون و جوهره عكس : يقينا شايد بتوان به عنوان يك نكته جدي بر روي اين مساله انديشيد كه شايد شباهتهاي باطني بين اين دو عنصر در عكس ، از اهداف اصلي عكاس بوده باشد . نكته اي كه شما با تيز بيني به آن اشاره نموديد . پس دقيقا شما به خواسته عكاس بيش از هر شخص ديگري نزديك شديد .كه اگر اينگونه بوده باشد نميدانم چرا شباهتها مورد تاييد قرار نگرفته است؟
البته مجددا ياد آور ميشوم كه اين موارد فقط يك فرضيه است و نميخواهم با ارائه خط مشي در ديد ساير دوستان نسبت به عكس تغييري ايجاد كنم . همانگونه كه شما راحت و بدون ذهنيت نگرستيد ، ديگران نيز يقينا از چنين حقي برخوردارند . اينك هم كه اين نظر را مينويسم بالغ بر 18 نفر از دوستان ، با ارائه نظرات خوبشان بنده را شرمنده محبت خود كرده اند و ميدانم كه تاثير اين سخنان اكنون كمتر از گذشته است .

فقط کاش پیرزن کمی کمتر تحت تاثیر حضور دوربین قرار گرفته بود ... کاش.

تجربه اندكم در اين وادي پرمخاطره و لذت بخش ، يادآور اين مساله است كه هرچه در ارائه آثار مستند به واقعيت نزديكتر باشم ، عكس تاثير بيشتري را بر مخاطب ميگذارد . سعيم بر اين است كه حقيقتي را كه ميبنم ، از دل بگذارنم و بر دل نشانم . لذا نگاه مستقيم سوژه و يا تحت تاثير قرارگرفتن آن به واسطه دوربين ، كلا عكس را متحول و در مسير جديدي قرار خواهد داد . پيشنهاد ميكنم به طور ذهني ، حالت و احساس سوژه (البته اگر قابل انتقال باشد ) را از سوژه برداريد و نتيجه حاصله را در جلوي چشمانتان مجسم كنيد .
به راستي اثر تاثيرگذارتر ميشود يا كليشه اي تر و بيروح تر . در آنصورت آيا ميتوان رابطه اي بين عكس و خواسته عكاس و حتي عنوان عكس يافت ؟
البته از اين مادر مهربان عكسهاي بسياري دارم .با تاثير و بي تاثير ، اما انچه خواسته قلبي خودم است ، ان چيزيست كه به حقيقت نزديكتر است .
باز هم از لطف بسيارت ممنونم دوست مهربان .
زياده گويي ام را ببخش .
موفق و سلامت باشيد .


"۰۱:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | داوود ارسلانی (1085)

سلام رضا جان.
فکر نمی کردم گفته هام لایق چنین پاسخ بلند بالای باشه.
اگر کمی دیر جواب میدم من رو ببخش.

مطمئنا منظور من از مقایسه این دو تاکید بر وجوه مشترک و شباهتها بود و صد البته شباهتهای باطنی.
از عمده شباهتهای بین این دو سالیان دراز و بس طولانیه که از عمرشون میگذره و اولین چیزی که در وهله اول به چشم میاد آثاریه که این عمر دراز بر چهره و وجود این دو گزاشته.
نمیدونم کار درستیه مقایسه کردن انسان با چند تکه چوب اما من فقط خواستم بر دیرین بودن این دو - که مهمترین شباهته - تاکید داشته باشم.
حتی شاید بشه اون عینک شکسته رو هم وارد گود کرد و یه مثلث تشکیل داد. :)
"۰۲:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | میلاد پروز (253)

سلام و خسته نباشید
مثل بقیه کارهاتون اثری مردم پسند و احساسیست.
خیلی ممنون از نظر مفیدتون
موفق و شاد باشید.
"۰۳:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیکروز بهادرمنش (452)

با سلام . . .
دست های گره خورده و حالت نشستن سوژه بسیار جذاب و گیراست . . .
رنگ تیره ی لباسش جلوه ی خاصی در مقایسه با رنگ های روشن بک دارد . . .
چهره اش،نگاهش،عینک بند زده اش،صورت پر چینش و دهان دوخته اش حس افسوس خوردن را القا می کند،درست القاییده شدم؟؟
اون تخته چوب ها،به عکس تعادل داده.
ممنون از ارسال زیبایتان،با این چهره کمی آشنا بودم.
"۰۳:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (3) | راضیه رستمی (1094)

سلام

عجب سادگی بی تکلفی ، چه دنیای بی شیله پیله ای
تمام نگاهم به عینک چسب خورده است
فرم سوژه واقعا زیباست
مرسی بابت ارسال
+3
"۰۷:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد مهدی ابریشمی (843)

سلام آقاي وهمي
همه چيز در اين اثر بوي كهنسالي و پيري مي دهد كه به نقد جواني خريده شده -و نگاهي كه در حسرت ايام خوش جواني سپري شده -ياد اين شعر افتادم :
-گر يك درمت از دست رود به حسرت سر انگشت گزي/هيچت از عمر هدر رفته پشيماني نيست/راستي زود دير ميشه
باسپاس فراوان
"۰۸:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | پروانه پاری (3229)

درود بر شما اقای وهمی
ثبت زیبا و جالب و دیدنی است.
با جمله ی نوشته شده درگیر هستم. نمی تونم کاملا اونو بپذیرم. کسب تجربه یه چیزه . انجامش چیز دیگه ای است.
با تشکر از شما.
"۱۰:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | حمیدرضا پیره (985)

پوزیشن و فرم گیرای پیر زن که حکایت از مسیر پر پیچ وخم زمان گذار زندگی دارد و تقویت ضرب آهنگ این فرم با تخته های فرسوده کنار اون .کومپوزیسیون قوی رو تداعی میکند.زمان برای همه ما میگذرد و زندگی ما چه زود بو ی پوسیدگی میدهد.
"۱۰:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | هدیه جعفرزاده (116)

با سلام خدمت آقای وهمی.از اینکه به کار های من سر زدین و منو از نظراتتون بهره مند کردین ممنونم.ثبت بسیار زیبایی انجام دادین.واقعا جمله ی زیر عکس بیانگر نگاه این پیره زنه.سر بلند وپیروز باشید.
"۱۲:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمدعلي سلیم لوئی (2401)

سلام رضا جانه ل!

کم کم داره اون عکس قشنگ قشنگا رو میشه هاااا!
نگاه عمیق و کادری ساده و گویا از نقاط قوت این کارته.

نور و رنگ خوب شدند(از لحاظ هماهنگی با موضوع و سوژه)

از اون ثیتهاییه که بک گراند و فورگراند با هم تناسب دارند.

لذت بردم
ارادتمند
+3
"۱۳:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | شاهین غفاری (2714)

جناب وهمي عزيز سلام
چه خوب كردي كه دست ها را در كادر آوردي. دست ها اولين چيزي بود كه نگاهم را بعد از صورت به خودش جذب كرد. اين نوع عكس ها حس مناسبي از نظر بصري ايجاد مي كند. كنترل نور مناسب هم از نقاط قوت عكس است.
دست مريزاد
سرافراز باشيد
ش.غفاري
"۱۵:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (3) | راحله غلامی (1144)

سلام آقای وهمی

ببخشید که با تاخیر اومدم و این عکس زیبا رو دیدم .
کارتون طبق معمول از لحاظ رنگ و کادر و حسی که به بیننده می ده حرف نداره .

چه خوب كردي كه دست ها را در كادر آوردي. دست ها اولين چيزي بود كه نگاهم را بعد از صورت به خودش جذب كرد

یه تبریک به شما بابت ثبت زیبا و با مفهومتون
و یه تبریک به خانم سالاری بابت این هدیه جاودان
+3
"۱۵:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | ز ز (17)

سلام
توي چشمهاي پير زن خستگي و شكستگي رو ميشه ديد...كاس من اونجا بودم و عينك اين مادر عزيز رو چسب ميزدم تا اينطوري نباشه..
عكس خوبي بود
يا علي
"۱۵:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | وحید قاسمی زرنوشه (1511)

سلام آقا رضا عزیز

وقتی این عکس ها رو میبینم حسرت میخورم که ای کاش منم همراهتون بودم در این سفر... .

به نظرم از پایین زود قطع شده و اگر کمی بیشتر فضای پایین رو داشتی حس تکیه دادن دست ها به زانو بهتر القا میشد.
و همچنین شارپنس بیشتر رو پیشنهاد میکنم .

این عکس در تم سیاه و سفید هم عکس موفقی خواهد بود.

امید وارم من رو ببخشید "کمی در عکستون دست بردم
که میتونید در این قسمت ببینید.

همچنین در این قسمت.

"۱۵:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام وحيد عزيز و مهربان
ممنون از لطف بسيارت و از وقتي كه گذاشتي .
همانطور كه با حرفه اي گري و تيز بيني ات فهميدي ، جزو آن دسته از ثبتهايي است كه جاي بسيار براي پرداخته تر شدن در تاريكخانه ديجيتال را دارد.
اما آنچه كه برايم مهم بود ، به تصوير كشيدن حقيقت بود . حقيقتي واقعي از يك تصوير واقعي و يك احساس واقعي . در واقعه يك زنجيره كامل بين عنوان ، توضيحات (كامنت اول) و تصوير ، وجود داشت كه از زمان ثبت تا زمان ارسال ادامه داشت و اين امر مرا وادار نمود تا حد امكان ، تصويري حقيقي تر را ارائه دهم .
باز هم از لطف و محببت ممنونم دوست خوبم.
"۱۹:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | مصطفـی نیرآبـادی (247)

باسلام خدمت آقا رضاي عزيز
به نظر بنده نقطه قوت اين عكس شما ، ماوراء مسائل فنيه عكاسيه .
به نگاه متفاوت شما علاقه مندم .
كادر بندي خوب ، جذابيت كار را دو چندان كرده
موفق و موئيد باشيد
ارادتمند:
مصطفي نيرآيادي
"۲۱:۲۶ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | ارش میروکیلی (21)

salam aghaye vahmi
shayad bayad hame chiz ro khodemon tajrbe konim. zaviyeye dorbino dost daram va kadre khobi ham bastid. khaste nabashid.
"۲۲:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | منوچهر بهمنی (3156)

سلام دوست عزيز آقاي وهمي
ممنون از لطف و محبت شما
چه ثبت فوق العاده اي شده/حس گذر زمان رو به خوبي نشون مي ده/كادر بندي و تركيب كار عاليست/رنگ بك خيلي با سوژه و حس اون همخواني دارد.
هميشه شاد و خندان باشي
"۰۰:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | وحید خالقی (251)

با سلام خدمت جناب وهمی نظر من راجع به عکسهای شما مثبت هستش (خوبه)
من یک سوال فنی داشتم من یک دوربین 400 d کانن دارم و در آینده از آنجایی که علاقه زیادی به نیکون دارم قصد خرید دوربین d700 را دارم لطفا شما بگویید از کیفیت دوربین راضی هستید
و اگر می شود یک عکس به انتخاب خودتان فول سایز raw برام ارسال کنید ممنون میشم

e-mail : photographer_vahid@yahoo.com
"۰۹:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | رعنا ** (31)

سلام
واقعا قشنگ شده
میتونی با نگاه کردن به عکس پیری رو توی صورت چروک خوردش ببینیو خستگی رو از نوع نشستنش تمیزی رو از چارقد سفیدش نداری رو از لبهای که به خاطر نداشتن دندو تو رفته و عینکی که چسب خورده و...
واقعا عکس خالصی داری
ممنون میشم به من هم کمک کنید
"۱۴:۱۸ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (2) | غلام حسین زارع (1502)

سلام بر شما
کار خوبی، شات زیبایی شده به قول یکی از دوستان وقتی عکاس حرفه ای باشد کار هم حرفه ای میشه.
این عکس رو که دیدم یاد خدا بیامرز مادربزرگم افتادم.
به هر حال کار خوب و ثبت زیبایی شده
موفق و سربلند باشید.
خوشحال می شم سری هم به کارای من بزنید
با مهر 2+
"۱۸:۱۰ ۲۶ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | ابوالفضل بنائیان (54)

سلام جناب اقای وهمی
سوژه و ایده جالب شما ستودنی ست
"۰۵:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | سیدعلی حسینی فر (1000)

رضا جان از اظهار لطفت و از اینکه اینقدر وقت گذاشتی برای نقدی که برام نوشتی بسیار ممنونم.
آقا رضا من از هیچکی دلگیری ندارم آخه من خودمو بدجوری درگیر عکاسی کردم (از گرفتن عکس بگیر تا مراحل سخت ویرایش عکسها(گاهی حتی چند ساعت برای یه عکس..! ) و توضیحات عکسام)،طوری که حتی تو خواب هم بیشتر اوقات مشغول عکس گرفتنم،تدریس عکاسی و ارائه مقالات عکاسی هم از برنامه های کاریمه که ترجمه رو هم شامل میشه،راستش وقت کمتری برای اینترنت و نوشتن نقد عکس برای بچه ها دارم و هیچ انتظاری هم از بچه برای نوشتن نقد برای عکسام و دادن امتیاز به عکسام ندارم،اینکه عکساهام بتونن ایده خوبی،احساس خوبیو به تماشاگراشون القا بکنن برام کافیه ...
"۲۱:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | امین خسروشاهی (2543)

درود بر تو دوست گرامی و عزیز.از الطاف شما بسیار ممنونم.انچه که به هنر بها میدهد مسلما رسالت ان است.حال انکه این رسالت را چگونه باید تعریف کرد خود مسئله ای گران است و دلیل ان نیز پیدایش این همه سبک در هنر است.شاید در شرایط کنونی "خودمان " بهترین کاربرد و رسالت هنری این باشد تا که چشم بگشاییم بر هرانچه که چشم بران می بندند.هر چند در صورتی نا زیبا.
الحق که شما نیز در سبک خود زخمه ای زده اید بر ساز هنر و این ساز ناکوک جامعه.
شما و افکارتان را می ستایم و ارزوی موفقیت بیش از پیش برای دوستی چون تو...
"۱۴:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد رضا معصومی (990)

مرسی . رضای عزیز . من دوست دارم این وع عکاسی رو . خودت میدونی که چقدر به این عکس ها که سادگی دلیل آراستگی اونهاست لذت مبرم .
باز هم ممنون .

با احترام +2
"۱۴:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد رضا معصومی (990)

با دسته بندی مفهومی اصلا" موافق نیستم .
دلایلم رو حضوری میگم . این به این معنی نیست که عکست مفهوم نداره ولی دسته بندی عکست مفهوئمی نیستم .
یا حق