گالری تصاویر "محسن رشیدی"

         
عکس
نام :   زندگانی سیبی ست (امتیاز : 35)
عکاس :   محسن رشیدی (امتیاز : 7843)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D300
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED
دیافراگم :   F2.8
سنسور :   12 MP
شاتر :   1/8 ثانیه
ایزو :   400
نظرات :   32
بازدیدها :   1783
تاریخ ارسال :   ۲۰ شهريور ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   مناظر روستایی , فضاهای داخلی , انسان
توضیحات عکاس
تقدیم به دوست عزیزم ، جناب رضا وهمی (از مجموعه عکس های روستای زیارت در استان همیشه سبز گلستان)

"۱۶:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | مهران مافی بردبار (763)

سلام آقای رشیدی
عکس خوبیرو ثبت کردید
ادیت خوب و استفاده بجا از ابزار Dudge تاثیر خوبی روس عکستون گذاشته
خوشحال میشم نظرتونو درباره خنده رنگارنگ بدونم
موفق باشید
"۱۶:۳۱ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (1) | حامد بارچیان (1458)

سلام به م ح س ن عزیز
باید بگم حس عمیق نگاه و تفکر زن نقطه عطف عکس شماست.
اما نمیدانم چرا این کار را در اندازه شما نمیدانم و نسبت به عکسای قبلت ...!
در این فضا من دوست داشتم از زاویه پایین همه چی برانداز بشه.
نور لامپ رو نمیپسندم.
حالت پیر و سبد سبزی اش نشان از زحمت همیشگی مادرانمان است.
کلا به نظرم عکسی معمولیست.
محسن جان شرمنده که بی ادبی کردم.
باغت آباد دوست من

"۱۶:۳۱ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

محسن جان شرمنده که بی ادبی کردم.
اختیار داری حامد جان
این چه حرفیه
"۱۶:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (1) | داوود ارسلانی (1085)

سلام.
این عکس هم از لحاظ نوع ادیت با چند کار قبلی مشترکه ولی از نظر کاربندی، ترکیب بندی عکس و انتخاب زاویه انصافا بسیار از اونها پایینتره و از یک عکس معمولی فراتر نمیره.
زاویه انتخابی و وایدنس بالا و همچنین شلوغ بودن بیش از اندازه کادر در کنار سهم ناچیزی که به پیرزن از عکس داده شده فقط یه حس رو به انسان منتقل میکنه و اون هم حقارت وکوچکی این پیرزنه، که در خوشبینانه ترین حالت فقط میتونه حس ترحم رو نسبت به او تحریک کنه.

امیدوارم همیشه موفق باشید!
+1

"۱۶:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

سپاس از بیان نظراتتان
فقط یک نکته در مورد ارتفاع دوربین :
فقط یه حس رو به انسان منتقل میکنه و اون هم حقارت وکوچکی این پیرزنه
این مورد یک نماد بصری ست نه یک حس جاری ...
حقارتی از عکس به من منتقل نمی شود و فقط این بیان نماد است که باعث می شود شما این برداشت را داشته باشید که عکاس از بالا به سوژه هایش نگاه کرده

"۱۶:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | داوود ارسلانی (1085)

این مورد یک نماد بصری ست نه یک حس جاری ...
البته فکر میکنم از بالا نگاه کردن به سوژه یک تکنیک و یا شیوه باشه و خوب همه ما هم میدونیم که این تکنیک برای انتقال یک حس، یک پیام و یا یک معنی به کار میره و یکی از رایج ترین این معانی کوچک جلوه دادن و حقیرشمردن سوژه به هر علتی ست.
و این طبیعیه برای یک بیننده که هر گاه ببینه عکسی با این شیوه و زاویه نگاه گرفته شده به این تنیجه برسه که عکاس و یا کارگردان فیلم سعی در رسوندن چنین پیامی داشته، حالا اگر خود صاحب اثر هم چنین قصدی رو نداشته باشه.
"۲۳:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | شفیع فیروزبخش (409)

سلام جناب رشیدی

در چند کار اخیرتون یه سبک متفاوت با بقیه کار هاتون دیدم، علتش چیه ؟
مخصوصا در ثبت رنگ ! مشتاق شدم بدونم !؟!

"۲۳:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

سپاس

علتش چیه ؟
در پی آموختن ام
و همچنان پیش می روم
تقریبا به آن چه که می خواهم نزدیک تر شده ام
متاسفانه این عکس مورد استقبال قرار نگرفت ولی از نتیجه ی این کار بیشتر راضی ام تا بعضی از عکس های گالری ام که امتیاز بسیاری به خاطر شاد بودن رنگ ها دریافت کرده است.
"۰۰:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | یاسر قمی (110)

سلا م
مرسي از نظرتون
فعلا شاگرد هستيم درس پس مي دهيم
اولين تجربه هاي عكاسي بنده ميباشد.
اما D300 كاريش نمي شه كرد.
وديدن عكس هاي شما يك ديناي ديگري رو مي خواهد
"۰۱:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | موسی ربانی (1228)

سلام محسن جان عزیز
این عکس هم مثل عکسای قبلی متفاوت و حاشیه ساز!
هر عکسی که نقد زیاد داشته باشد یعنی در میدان توجه قرار گرفته است به هر حال چه خوب باشد چه بد. . .
نور لامپ کمی اذیت میکنه و نگاه پیرزن کمی مصنوعی شده """حاج خانم آماده باشید میخوام ازتون عکس بگیرم"""
جسارت بنده رو ببخشید..
اردتمند شما موسی+2

"۰۱:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

"""حاج خانم آماده باشید میخوام ازتون عکس بگیرم"""

:))

نه این طوری نبود
شاید مصنوعی به نظر بیاد ولی در واقع تو حس و حال خودش بود
"۰۶:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

سلام محسن جان
تو این عکس وجود عناصر متفرقه زیاد به عکس کمک کرده
من هر قسمت عکس رو می بینم بعد دوباره یه نگاه به پیرزن می کنم انگار زندگی این پیرزن رو تشریح کردی و توضیح دادی حتی اون لامپ هم اگر میشد کامل داشته باشیمش نشون میداد که چه زندگی ساده و بی ریایی داره.

با احترام
امید امیدواری

"۱۲:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | حمید سبحانی (902)

سلام جناب رشیدی

طبق معمول عکس خوبیو ثبت کردین

حس بسیار خوب و نابی داره عکس
اما باید بگم شما اونقدر کارای خوب گذاشتین که این یکی معمولی به نظر میرسه
با عرض ارادت
"۱۴:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | فرشته اصلاحی (223)

سلام جناب رشیدی. با وجود نور پردازی و ادیت خوب من هم با نظر آقای ارسلانی موافقم. توانایی شما در ثبت تصاویری در این محیط انتظار ما را بالا برده. جدای از این پیرزن تا حدودی حظور شما را به رخ کشیده که ای کاش این طور نمی شد. باز مشتاق دیدن تصاویر خوبتان هستم.
"۱۶:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | حامد رمضانی (761)

جناب رشیدی
1- بالای کادر سمت راست نور اضافی وجود داره
2- به نظر حقیر این زاویه که شات زدید میتونستید با فوکال بالاتر و یا یک لنز نرمال این کار رو انجام بدین که در اون حالت کشیدگی پایین عکس به وجود نمی آمد.
3- چرا با دیاف 2.8 ؟
اگه امکان داره توضیح بدین. بیشتر چنین موقعیتهایی بهترین دیاف همون دیاف میانی لنزه که بهترین نتیجه رو میده.
4- نور کاذب زیادی در عکس وجود داره که حس عکس رو تا حدود زیادی از بین میبره.

"۱۶:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

سپاس جناب رمضانی

1- بالای کادر سمت راست نور اضافی وجود داره
بله ، تنها منبع نوری خانه است ...

2- به نظر حقیر این زاویه که شات زدید میتونستید با فوکال بالاتر و یا یک لنز نرمال این کار رو انجام بدین که در اون حالت کشیدگی پایین عکس به وجود نمی آمد.
تمام خانه یک وجب بود ... فوکال بالاتر عکسی دیگر می ساخت و از هدفم به دور می شد
گمان نمی کردم که کشیدگی پایین کادر چندان هم عکس را ضعیف کرده باشد ، به هر حال ...

3- چرا با دیاف 2.8 ؟
اگه امکان داره توضیح بدین. بیشتر چنین موقعیتهایی بهترین دیاف همون دیاف میانی لنزه که بهترین نتیجه رو میده.

با این فوکال و با این دیاف به عمق میدان مناسبی دست پیدا کردم و صد در صد عکس در محدوده ی فکوس قرار گرفته است.
به سرعت شاتر دقت کنید ... 1/8 و نیز دوست نداشتم از ایزو بالاتری استفاده کنم که باعث کاهش کیفیت عکس بشود
به اجبار به دیافراگم پایین پناه آوردم والا در مورد دیاف حق با شماست

4- نور کاذب زیادی در عکس وجود داره که حس عکس رو تا حدود زیادی از بین میبره.
نور کاذب ؟
می شود کمی بیشتر توضیح بدهید.


ارادتمند شما م ح س ن
"۱۷:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | پروانه پاری (3229)

سلام اقای رشیدی.
نمی خواستم مزاحم شما بشم.!!!!!!!!!!
مواردی که دوستان فرمودند رو تکرار نمی کنم.و موافق هستم.
اما یه چیزی در اولین نگاه بدون اینکه بقیه ی نظرات رو بخونم رو احساس کردم و اینکه عکس شما با توجه به ادیت مخصوص شما و نور پردازی
شبیه فیلم شده. انگار
پای یه فیلم مستند رنگی زنده نشستی.
من این عکس رو دوست دارم.
پایدار باشید.
"۱۸:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیکروز بهادرمنش (452)

با سلام.تصویر زیباست،من نمی دانم چرا همه دوست دارند یک قصه برای عکس ببافند!منظور اینکه حتما در پی مفهومی ماورایی از عکس هستند.
جنابعالی در دسته بندی تان،گروه های مستند را انتخاب کرده اید،عکس شما در قالب یک گزارشگر بسیار خوب بوده است،جزییات آشپرخانه کار را بسیار جذاب کرده است!
فکر میکنم علت حذف نکردن لکه ی نوری گوشه کادر،وجود سایه های ایجاد شده توسط اون بوده،اما من هم فکر میکنم کاشد بریده شده بود.
شخصا فکر نمی کنم که این زاویه و با توجه به واید بودن آن،توی سر سوژی زده باشد!
ممنون از ارسال زیبایتان،اعضا عادت دارند عکس ها مثل پوستر باشد.قصد جسارتی به عکسی نداشتم و هیچ ادعایی هم ندارم.باور کنید!
+2
"۱۸:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | مسعود بیرامی (359)

سلام
بنده هم هم فکر خانم پروانه هستم

مواردی که دوستان فرمودند رو تکرار نمی کنم.و موافق هستم.
اما یه چیزی در اولین نگاه بدون اینکه بقیه ی نظرات رو بخونم رو احساس کردم و اینکه عکس شما با توجه به ادیت مخصوص شما و نور پردازی
شبیه فیلم شده. انگار
پای یه فیلم مستند رنگی زنده نشستی.


ممنون از ارسال
به گالری من و اخرین کارم خار استوار یه سری بزنید خوشحال میشم از نظراتتون استفاده کنم
"۱۸:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | مرتضی نعمتی (4483)

سلام آقای رشیدی
زاویه زیبایی را برای برداشت انتخاب کردی حس خوبی رو منتقل میکنه این برداشتتون
مثل برداشت های قبلی شما زیباست
ممنون که سر زدی
موفق باشی
2+
"۰۱:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | موسی ربانی (1228)

دوباره سلام محسن جان
راستش خیلی رفتم و اومدم و نظرات دوستان رو خوندم
میخوام حرف خودم رو تا حدی پس بگیرم(اگه اشکالی نداره؟)
عکسهای قبلیت رو به محض اینکه میدیدم بی برو برگرد به نظرم بهترین بود و خیلی بهشون فکر نمیکردم اما این یکی راستشو بخوای خیلی ذهنم رو درگیر کرده واقعا هم نمیدونم چی راجع بهش بگم
اولین چیزی که فکر میکنم انتخاب دقیق و هوشمندانه ایست همون لامپ جنجال برانگیزه به نظر بنده چیزیست که در تکامل عکس نقش داشته و در تحقق روشنایی نهفته در شعر(زندگانی سیبی ست) و نهفته در زندگی این پیرزن روستایی کمک بسزایی کرده و به طور کلی همانطور که به سادگی اجازه حضور نور در بالا ترین قسمت کادر خود را دادی به همین سادگی عکس بسیار زیباست...
اما راجع به ژست پیرزن هم باید بگویم که همانطور که خودت گفتی : در واقع تو حس و حال خودش بود این امر کاملا حس میشه
کلام آخر من : بازی نور و سایه در عکس عالی شده
بابا دستمریزاد
دوستدار تو
***موسی***

"۰۱:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

تنها یک کلمه می توانم بگویم :
ســــپاس
"۰۹:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | شاهین غفاری (2714)

سلام محسن جان
استفاده از لنز وايد در اين عكس به نظرم از اينكه توانسته كمكي براي نشان دادن و بعد فضاي زندگي حاج خانم باشد (كه اصلا به نظرم از نقاط قوت عكس هست) اما از لحاظ بصري كشيدگي سبد و كناره هاي كادر لطمه اي به وضعيت رئاليستي عكس وارد كرده.
ضمنا نور چراغ هم كمي آزار دهنده شده.
سرافراز باشيد
ش.غفاري
"۱۰:۰۳ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | هادی دهقان‌پور (9761)

عکس، یه فضای آشنای روستایی رو به‌نمایش می‌ذاره. فضایی که همیشه مادربزرگ و پدربزرگم رو توی این مکان‌ها دیدم و قابل لمسه. اتاق‌هایی با سقف‌های کوتاه و کاربری‌های متنوع! ارتباط خوب المان‌ها و رابطه‌ای که با ته‌رنگ زرد برقرار کردند، جای‌گیری خوب و مؤثر عنصر انسانی، ارتفاع دوربین از سطح زمین و پرداخت نسبتاً خوب جزئيات رو می‌تونیم از نکات برجسته‌ی عکس به‌حساب بیاریم. در کنار اون، رابطه‌ی غیرمفید کیسه‌ی صنعتی و بطری خالی نوشابه، لطمه‌ی ناخوشایندی به فضای سنتی و صمیمی عکس زده. نکته‌ای که به ذهنم می‌رسه در مورد کادربندی است. با نگاهی به برش‌های بالا و راست کادر، این مسئله که می‌شد قدری کادر رو به چپ آورد تا ضمن جلوگیری از برش نامناسب عناصر سمت چپ، از فضاهای خالی راست و بالا کاست، در ذهن تداعی پیدا می‌کنه.
در یک جمع‌بندی کلی می‌شه گفت: عکس، در حال تفسیر فضای داخلی زندگی روستایی ایرانی است و علی‌رغم حالت غیرطبیعی‌ای عنصر انسانی‌اش، ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می‌کنه.
نظرم صادقانه بود...
با احترام
"۱۳:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | توماج زنگویی (3104)

درود بر محسن رشيدی عزيز،
خيلی دير به اين کار رسيدم!
فضای گويا و تاثير گذار و ميميک صميمی پيرزن و حالت دست ها، جذابيت بصری خاصی برام داره ضمن اينکه تحت تاثير احساسات هم قرار ميگيرم.
اما در مورد کادر با آقای محمد رضا دهقانپور موافقم.
محسن جان عکس بسيار زيباست اما دوست داشتم از نزديک و با چشم هام اينجا رو می ديدم!
محرومم.
ارادتمند.
"۱۶:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | غلام حسین زارع (1502)

سلام
والا من مبتدی چی بگم که همه دوستان اومدن و گفتن
ولی من این زاویه دید رو نمی پسندم چون به نظرم یه حس ترحم برانگیز نسبت به سوژه ایجاد می کند ولی نه چون یه جور غرور رو می تونم توی نگاه این شخص بخونم البته به نظر من مبتدی
ولی در کل چیزی از ارزش کارتون کم نمی کنه
خوشحال می شم عیب و ایراد کارام رو بهم گوش زد کنید.
با مهر 2+
البته بعد از چند ارسال نا فرجام سایت از رو رفت و من از رو نرفتم
که نه تنها در این مورد ارسال بلکه امروز ظهر سایت حسابی حالم رو گرفت
"۱۰:۴۵ ۲۳ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | بهزاد گرامی (10)

به نظر مي رسه با وجود محدوديتهايي كه براي زوايه بندي داشتي بهترين كادر همين بوده. ولي اي كاش اون گوني خالي و بطري رو برمي داشتي تا حس عكس بهتر منتقل مي شد.
ضمنا از كامنتي كه براي عكس من گذاشتي ممنون.
"۱۲:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (1) | هما بهرام پرور (168)

درووووووووووود
زندگی سیبی است!!!
زندگی الان سیرو سبزیه!:D
حالا بعد شوخی
عکس قشنگی شده...ادیت و ترکیبهای رنگیش رو دوست دارم...ولی ترجیح می دادم بالای عکس کات بشه تااون منبع نوری از بین بره...اون کپسول گاز اون گوشه هم نگاه رو الکی می دزده
و نمی دونم این نگاه از بالا به پایین به پیرزن رو دوست ندارم...به نظرم بزرگتر از این حرفهاست که از بالا یه پایین بهش نگاه بشه!
خونه روستای..کاهگلی و چوبی!کاغذ آلمینیوم پشت گاز و دمکنی و زیردیگیه حصیری...پارچه های که گوشه خونه رو گرفتن.. تا جوراب بلند پیرزن و لبخندش! ساده صمیمیت و دوست داشتنی
همیشه شاد باشین
"۰۲:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | گل مریم یزدانی نژاد (800)

سلام م ح س ن
مثل همیشه خوب و عالی
عکس بسیار دلنشینیه
فقط اگه اون نور بالا سمت راست و یه مقدار از فضای راست تصویر حذف می شد که اون گازی که چپ هست کامل می افتاد به نظرم ترکیب بندی زیبا تری می تونست داشته باشه.
موفق و سر بلند باشی.
"۱۷:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | عادل ... (23)

چه آشپزخانه مرتبی ، چه چیدمانی ، انگار منتظر شما بوده ! آقا محسن اگر اون کیسه خالی کود اونجا نبود خیلی بهتر بود .
همیشه سلامت باشی
"۱۷:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | حسین داج (48)

salam

az dide besyar daghighetoon mamnoonam

baram jaleb bood ke inghad noe dorbin vasat mohem bood ke ....

_____

man hich kodoom az in ghavanino nemidoonam

rooye edite axsam

har tor ke be dideganam ghashang tar oomad

hamoono save mikonam

ama khoshal misham

mano rahnamae konid ke be soorate elmi va ba dide elmi be ax negah konam

www.photodaj.com

www.761.ir

montazeret hastam dash M O H S E N