گالری تصاویر "حمیدرضا پیره"

         
عکس
نام :   طلوع یک گل (امتیاز : 6)
عکاس :   حمیدرضا پیره (امتیاز : 985)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon DSLR 40D
نوع لنز :   Sigma
نظرات :   14
بازدیدها :   539
تاریخ ارسال :   ۰۷ شهريور ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   طبیعت
توضیحات عکاس

"۱۹:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | امیرحسین افشار (16)

جناب پیره سلام
انتخاب حالت مانوئل مربوط به زمانی است که همه چیز در اختیار عکاس باشه اعم از نور، سوژه ،امکانات استدیوئی فلاش،فون و غیرو
چند تا پیشنهاد
تقدم دیافAv
دیاف8
کادر کامل
نورسنجی بخشی
کاهش نورسنجی به میزان دواستاپ
سبز باشید

"۱۹:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیره (985)

سلام.من اعتقاد زیادی به نور سنجی خود دوربین ندارم .البته ببخشید نورسنجی دستی فقط مختص استدیو نیست .اگه فرصت داشتم و چند شات دیگه بر میداشتم به نتیجه بسیار بهتری میرسیدم.کمی عجله داشتم.دو استاپ کمتر 8 نمیشه و فکر کنم دیاف 9 هستش شما فکر نمیکنید دیگه این عمق رو نداریم.در ضمن به نظرم این نور و فضای رنگی مناسب و خوبه هر چند میشد کاملتر باشه.ممنون و موفق باشید
"۲۰:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | امین حسنی کندسر (286)

سلام جناب پیره
کار زیبایی شده.
با کمی کادر بازتر و افقی موافقم.
حوشحال میشم نظرتون رو در مورد کارهام بدونم.
شاد و پیروز باشید.

"۲۰:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیره (985)

سلام .ممنونم .کادر افقی؟؟بدون شک کادر افقی جوابگو نیست واین کادر بسیار به جا و زیباتر هستش.باز بودن کادر در حد چند سانتی متر رو بهتر میدونم.بازم ممنونم
"۲۱:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | محمدامین صاحب پور (3160)

سلام به جناب پیره :
نور خوبی بر فضا حاکم بوده...اما به نظرم دیاف باید بازتر انتخاب میشد تا نور دهی کمی سریع تر باشه تا شاید حرکت گل بر اثر وزش باد توی این عکس نمایان نمیشد...یا گل حرکت داشته و یا فوکوس مناسب نبوده...وضوح کلی تصویر هم به نسبت 40 دی بودن دوربین خیلی پایینه...
شادباشی دوست خوبم
+1
"۲۲:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیره (985)

سلام.نور خوبی بر محیط حاکم بوده و نظر شما اینه که نور سنجی خوبی صورت نگرفته .توضیحات کامنت آقای افشار رو بخونید.من نمیگم که این کار ایرادی نداره نورسنجی میشد بهتر انجام بگیر ولی در فرصت و دقت بیشتر این کار اینقدرا ایراد نداره با توجه به ریساسز و عواقب اون شما پیشنهاد دیاف باز تر رو دادید و آقای افشار دیاف بسته تر پس میبنید که من دیاف مابین رو انتخاب کردم بهتر عمل کردم ولی به شخصه با پیشنهاد شما بیشتر موافقم.در ثانی به نظرم بهتر برای دیدن کار دوستان فاصله مناسب از مانیتور رو رعایت کنیم نزدیک شدن به مانیتور تا حدی که پیکسل کار هم مشخص بشه مشخه که با این سایز کار از نظر کیفیت خوب جلوه نمیکنه .بازم قبول دارم که کار به دقت بیشتر احتیاج داشته که این فرصت رو من نداشتم.ممنونم و موفق باشید
"۰۰:۲۲ ۰۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | داوود ارسلانی (1085)

علیرغم دقتی که در هنگام گرفتن عکس صرف کردین باید بگم ادیت رو بابی دقتی انجام دادید.
عمل شارپ کردن اصلا خوب انجام نشده.
گلبرگها هم از کادر بیرون زده.
نکات مثبت، رنگهای گرم زیبا و عمق میدان و بک عکسه.

موفق باشید!

"۰۰:۲۲ ۰۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیره (985)

سلام .بیرون زدن گلبرگها فکر نکم زیاد مهم باشه .به نظرم کادر هم خوب بسته شده.قبول دارم که شارپ کار پایین هست خوب اونم به علت یکی نوع لنز که احتیاج به سه پایه داره و همچنین ریسایز میتونه باشه.این کار رو با عجله گرفتم ولی خوب دیدم که به اشتراک بگذارم و دوستان هم ببینند.ممنونم.
"۰۱:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | کوروش قاضیان (291)

سلام حمید عزیز.حدس می زنم علت انتخاب این سوژه
چه بوده.بادیدن اثرت درک حس هم ذات پنداری دارم +2

"۰۱:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیره (985)

سلام کوروش عزیز.چه خبر خیلی ممنون از اینکه سر زدی خوشحالم کردی .روز جمعه گذشته با کسرا رفتیم طرفهای ریژآو زنگ زدم به همرات گفتم شاید بیای جواب ندادی.این عکس هم تو چند لحظه که بین راه وایسادیم گرفتم عجله داشتیم و اگه فرصت بود کار از این هم کاملتر و بهتر میشد.تماس بگیر
"۰۵:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | صباح معروفی (1458)

با عرض سلام واحترام
عکس نسبتا خوبی رو ثبت کرده اید دوست عزیز آقای پیره فقط احساس می کنم فکوس به خوبی انجام نشده این رو درگلبرگهای بالایی آفتابگردان می بینم کادرروزیادی بسته اید با کمی بازتر نمودن کادر موافقم حالت قرار گیری سوژه زیبا نیست ای کاش در ساعاتی ازروز این عکس رو می گرفتید که آفتابگردان روبه آسمان وخورشید قرار می گرفت من تصاویر زیادی رو از گلهای آفتابگردان دراین حالت دیده ام وبرایم بسیارزیبا ودلنشین بوده درمورد کنترل نور هم که دوستان گفتند.
با تشکر
ارادتمند شما
صباح معروفی
1+
"۱۲:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیره (985)

احوال شما .به نظرم بجز مورد شارپ کار ایرادی نداشته باشه .دوستان اکثرا رو کنترل نورسنجی تاکید داشته اند من نمیدونم کجا این کار اینقدر مشکل نوری که دوستان اشاره دادهند مشکل داره آیا قسمتی از کار اوور شده و یا بر عکس نور ملایم و یک دستی داره.که شاید تا حدودی تحت تاثیر شارپ کار قرار گرفته من هنوز با عمل ریسایز که برام خوشایند نیست مشکل دارم.حتی بعد از اینکه کار ارسال میشه باز هم آسیب میبینه.خوب چی میشه کرد.در مورد حالت کار با شما موافق نیستم و به نظرم این حالت میتونه رمانتیکتر از حالت پیشنهادی باشه در ثانی من باید چقدر صبر میکردم شرایط من اجاز نمیداد والا دوست داشتم که تو حالتهای مختلف شات بزنم.بازم ممنونم.
"۱۳:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیرحسین افشار (16)

ببخشید من دیر خدمت رسیدم
من اعتقاد زیادی به نور سنجی خود دوربین ندارم
سيستم نورسنجی در دوربينهای ديجيتال
آگاهی از چگونگی سنجش نور در دوربين شما، جهت حصول نتايج دقيق و قابل پيش بينی در عکاسی، امری
حياتی بشمار ميرود. سيستم سنجش نور، مغز متفکر دوربين شما و تعيين کننده ی سرعت شاتر و اندازه ی
ديافراگم، بر اساس شرايط نوری و ميزان حساسيت سنسور است. حالتهای مختلف سنجش نور، اغلب، بدينقرارند:
، (Spot) نقطه ای
،(Partial) بخشی
، (Center-Weighted) موزون متمايل به مرکز
(Matrix or Evaluative Zone) و ماتريسی يا ارزيابی ناحيه ای
هريک از اين حالات، در شرايط نوری خاص خود، مفيد واقع شده، در شرايط نامناسب، کيفيت کار را کاهش
مي دهند. داشتن درکی صحيح از اين حالات و کاربرد بجای آنها، کيفت کار عکاس را بهبود می بخشد.
يادآوری: نور عامل و نور بازتابی
کليه سيستمهای نورسنجی تعبيه شده در درون دوربينها، دارای يک نقيصه ی اساس اند، بدينقرار که، تنها، قادر به
سنجش نور بازتاب يافته از سوژه اند. اين امر، بدان معنی است که، در بهترين حالت، تنها ميتوانند برآوردی
تقريبی از ميزان نور تابيده بر سوژه داشته باشند.
چنانچه کليه اشيا ی واقع در کادر دوربين،به يک ميران نور تابيده شده از منبع را باز ميتابيدند، شرايط نورسنجی
ايده آل بوده، هيچ مشکلی پيش نمی آمد. اما، در دنيای واقعی، چنين توازنی برقرار نبوده،شدت نور بازتابی از اشيا
مختلف، بسيار از يکديگر متفاوت است. يه همين سبب، سيستم نورسنجی دوربين، بر اساس ميران
روشنايی نور بازتاب يافته از اشيا برنگ خاکستری متوسط، تنظيم شده است. اگر دوربين، مستقيما بسوی اشيا
برنگی روشنتر و يا تاريکتر از خاکستری متوسط، نشانه رود، نورسنج داخلی آن، محاسبه ای نادرست انجام داده،
ميزان نوردهی را کمتر يا بيشتر از ميزان مناسب، برآورد می کند
"جبران نوردهی"، برای اجتناب از خطای نورسنج دوربين، بسيار مفيد است. صرف نظر از حالت نورسنجی
انتخاب شده، در موارديکه سوژه و زمينه، هردو روشن باشند (کبوتر سفيد و برف)، ميزان نوردهی محاسبه شده،
کمتر ميزان لازم، و در مواردی که سوژه ی تيره رنگ بر زمينه ای تيره قرار داشته باشد (سگ سياه و کپه ی
ذغالی)، ميزان نوردهی، بسشتر از ميزان لازم، خواهد بود. معمولا، عکاسی در روزهای برفی، 1+ نوردهی
جبرانی، و عکاسی درمحييطهای تيره، 1- جبران نوردهی، را می طلبد.
به نقل از مقاله آقا شهرام
دو استاپ کمتر 8 نمیشه و فکر کنم دیاف 9 هستش شما فکر نمیکنید دیگه این عمق رو نداریم
بنده عرض کردم کاهش نور سنجی در حالت تقدم دیاف
دیاف مناسب برای این ثبت8
نورسنجی دستی فقط مختص استدیو نیست
حالت گردونه انتخاب مانوئلM رو عرض کردم به تقدم دیافAv
به نقل از جان و باربارا گرلچ در دیجیتال نیچر فتوگرافی
سبز باشید
"۱۲:۱۱ ۰۹ شهريور ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیره (985)

تمام چیزهای رو که فرمود هاید همه جز معلومات اولیه یک عکاس هستش .نحوه کار من ترکیبی از داده های دوربین و در آخر تصمیم خود م هستش.اما در مورد دیاف شما اگه اطلاعات اگزیف عکس روملاحضه بفرمایید میبینید که دیاف 1/7 هستش و دو استاپ بیشتر دیاف 9 میشه نه دیاف 8 البته چیز مهمی نیست .موفق باشید امیدوارم این رد و بدل نظرات ما بین ما ادامه داشته باشه