گالری تصاویر "جواد ابراهیمی"

         
عکس
نام :   دریاچه قو (امتیاز : 46)
عکاس :   جواد ابراهیمی (امتیاز : 176)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D80
نوع لنز :   Nikon
توضیحات لنز :   55-200
فیلتر :   Gradual
توضیحات فیلتر :   Singh Ray 3 stop hard
سنسور :   10 MP
ایزو :   400
نظرات :   36
بازدیدها :   1910
تاریخ ارسال :   ۰۱ خرداد ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   8
دسته‌بندی کاربر :   منظره
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , ساحل و دریا
توضیحات عکاس

"۲۰:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (4) | امتیاز (1) | مــهدا ســالاری (606)

تصویر ساده و زیباییه . اما کاش توضیحاتی همراهش بود که مشخص می شد با ادیت به این کادر رسیده اید یا از تابلو نقاشی تصویر برداری شده ؟!

"۲۰:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | جواد ابراهیمی (176)

سلام دوست عزیز.

از کامنت شما ممنونم.

دوست عزیز، کسی‌ واسه عکس گرفتن از یه تابلو نقاشی که فیلتر GND استفاده نمیکنه.این عکس واقعی‌ هست و با ادیت این شکلی‌ شده.




"۲۰:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | مــهدا ســالاری (606)

از توضیحتون ممنونم ، اما قویا معتقدم ندانستن عیب نیست و نپرسیدن عیبه ...
حال بیشتر از قبل می دونم ...
"۲۱:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | وهب رامزی (1921)

سلام آقا جواد

نظر دادن در مورد این کار به کمی برام سخته.تصویر خیلی زیبایی شده! حس خیلی خوبی داره.واقعا هم شبیه یه تابلو نقاشی شده.
کنتراست،رنگ های گرم و زنده،کادر بندی قرص و محکم همه از نقاط قوت این کاره.
با ادیت قوی که انجام شده کار از کرار خارج شده اما این که آیا اصالت خودش رو به عکس حفظ کرده یا نه جای تامل داره.
دوست دارم دقایق زیادی خیره بشم به این کار.

بامهر
"۲۳:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | علی صارمی (1026)

سلام و ممنون از ارسال انصافن می شه گفت که عكس از لحاظ تكنیک و موضوع بدون اشكال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است.)
البته که مفهوم ادیت شاید در جامعه عکاسی ما هنوز به درستی درک نشده باشه و خیلی ها بگن آره این که با فتوشاپ درست شده با این حال بایستی بی تامل این موارد کار خودمونو بکنیم
خیلی لطف می کنی اگه در باب نحوه ادیت توضیحی بدی
در ضمن خوشحال می شم نظرتو راجع به کارام بدونم
به نظر من خلق فضایی اینگونه پس زمینه إهنی قوی می خواد
موفق باشی
+3
"۲۳:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

با سلام خدمت شما
ثبت بسیار چشم نوازی شده
کادربندی دقیق و رنگ بندی از نقاط قوت ثبت هستند
اادیت هم به غنای ثبت افزوده
پاسپارتو هم جلوه جالبی به ثبت بخشیده
...موفق باشي دوست من
+2


"۰۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (6) | امتیاز (3) | را مین هوشمندی (7541)

بدون شک این یک اثر هنری فوق العاده است.
فارغ از اینکه آن را عکس بنامیم و یا هر چیز دیگر!
بارها افسوس این را خورده ام که چرا گالری سایت عکاسی دسته بندی فتو آرت را به مجموعه دسته بندیهای خود نمی افزاید. این کار چند مزیت دارد، یکی اینکه دیگر این نوع ارسالها بخاطر استفاده از هنر ویرایش به انزاوا نمی روند و دیگر آنکه در دسته بندی خود ارزیابی می شوند همچنین هنر مندانی که علاقه بیشتری به خلق آثاری از این دست دارند فضا و فرصت در اختیارشان قرار می گیرد. که البته تا کنون از طرف مدیریت محترم سایت هیچگونه موضع گیری خاصی در این زمینه گرفته نشده است.

بافتی که بر روی عکس اضافه کرده اید و نیز افکتهای بکار رفته و خود عکس که از کادری خوب و قدرتمند برخوردار است، از عکس شما یک اثر هنری ویژه بوجود آورده است.
تبریک.
پاینده باشید.
3+

"۰۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (4) | امتیاز (0) | محمد رضا شهبازی (678)

بارها در مواقع مختلف اعلام کرده ایم که با کارهایی که به هر حال با عکس مرتبطند مشکلی نداریم و در گالری پذیرای آنها هستیم. مطابق درخواست شما دسته بندی فتو آرت را هم به دسته بندیهای اضافه کردم.

"۰۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمدرضا دهقان پور (3348)

واقعا ممنونم! یعنی من باز دیگر هم اگر بگذارم اینطور با اعتراض های عجیب مواجه نمی شه؟!

"۰۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمدرضا دهقان پور (3348)

اصلاحیه : اگر من بار دیگر هم اگر عکسی بگذارم . . .

"۰۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | را مین هوشمندی (7541)

خیلی از توجهتون ممنونم جناب شهبازی!
باعث کمال مسرت و خرسندی است که می بینیم تا این اندازه موضوعات گالری و عکسهای دوستان و نیز کامنهتا را پیگیرانه دنبال می کنید. قوت قلبی است!

امیدوارم در ادامه کار شایسته ایی که چندیست با عنوان راهنمای گالری انجام می دهید، به موضوع دسته بندیها هم توجه بفرمائید و آنها را از دید گالری "بازتوضیح" دهید، ممنون از حسن توجهتون.
"۰۲:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | امید امیدواری (1727)

سلام آقای ابراهیمی
شما با استفاده از فیلتر و ادیت روی عکس یک اثر را آفریده اید . این یعنی هنر...
+3
"۰۲:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | آرین مرادی (600)

درود
بافتی که بر روی عکس اضافه کرده اید و نیز افکتهای بکار رفته و خود عکس که از کادری خوب و قدرتمند برخوردار است، از عکس شما یک اثر هنری ویژه بوجود آورده است.

3+: عكس از لحاظ تكنیک و موضوع بدون اشكال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
موفق باشید.
"۰۹:۴۰ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | مجید باقرزاده (3543)

سلام جناب ابراهیمی
تصویر بسیار زیبائی را از این منظره خلق ثبت و ارسال کرده اید
ادیت جذابی را اعمال کرده اید
متاسفانه اگزیف فایل از بین رفته است ( نظر یک آماتور )
همیشه تندرست و پیروز باشید
+2
"۰۹:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | فاطمه حسین زاده (1608)

با سلام
شات فوق العاده ای شده
ادیت هم بسیار استادانه انجام شده
کادر بندی خوبی داره و همینطور پاسپارتو جالب
کمی امضا ریز نیست؟
ممکنه ازتون خواهش کنم کمی در مورد ادیت توضیح بدید؟
3+: عكس از لحاظ تكنیک و موضوع بدون اشكال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)

"۰۹:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | فاطمه حسین زاده (1608)

کمی امضا ریز نیست؟
بعد از مدت ها توجه کردم و دیدم نوشتید:
To My love, Narges
احساستون قابل تحسینه
موفق باشید
"۱۰:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | منوچهر بهمنی (3156)

سلام آقاي ابراهيمي
كار بسيار زيبا و ديدني شده/نور و رنگ جذاب و رويايي شده/كادر و تركيب بندي هم خيلي خوبه/
هميشه شاد و خندان باش
"۱۰:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | محسن رشیدی (7843)

درود بر جناب ابراهیمی

مانند یک نقاشی زیبا ، پر از سکون و آرامش است
ادیت انجام شده خیلی به زیبایی عکس کمک کرده
کادر و ترکیب هم ساده و زیباست

ارادتمند شما م ح س ن
"۱۰:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | اسدالله مداح (1118)

سلام جناب ابراهیمی
خود ثبت به تنهایی زیباست.اما پروسس شما انرا جذاب تر و دلنشین تر کرده است .از هارمونی و رنگی ایجاد شده بسیار لذت بردم .
پایدار باشید
یا حق
"۱۰:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (2) | سعید حسن عباسی (13758)

سلام جواد عزیز

صرف نظر از نقدها و سلیقه ها برای موضوعیت ادیت عکس ، نتیجه کار بسیار زیبا و جذاب شده است.
خود نیز گاها برای بعضی از عکسها ادیتی از این سبک را می پسندم و بسیار دوست دارم.
ادیت خوبی انجام شده در عکسی که کادر و ترکیبی ایده آل دارد.
رنگ مایه های جذاب ، ترکیب خوب و ادیت موثر از نکات مثبت ثبت شماست.

ممنون از ارسال
"۱۱:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | داوود ارسلانی (1085)

سلام بر جناب ابراهیمی.
انصافا عکس زیباییه.
شاید به عقیده برخی دوستان عکس کمی از اصالت خودش به دور مونده باشه ولی این دلیل بر بد بودن اون نمیشه.
مطمئنا ادیت با تبحر و با آگاهی کامل بر روی اون انجام شده چون بعیده ندانسته و با آزمون و خطا به چنین ادیتی رسید.
فضای گرم کار بسیار زیبا و دیدنی ست.
نکته ای که از لحاظ عکاسی بشه در مورد اون نظر دادن کادر فوق العاده این عکسه.

موفق باشید.
"۱۲:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد بوژمهرانی (185)

سلام جناب ابراهیمی
هرچند ادیت بسیار قویه شما کار رو مانند یک تابلوی نقاشیه زیبا درآورده ولی بدون شک بدون این نوع ادیت هم عکس از زیبایی و قدرت بسیار در جذب بیننده برخوردار است از این نمونه کارها کمتر در سایت دیده میشود برای این ثبت زیبا به شما تبریک میگویم
"۱۴:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | علــــی آذرنوش (1614)

سلام جناب ابراهیمی !!
دقیقا مانند یک تابلوی نقاشی شده، نمیدونم چقدر عکس رو پروسس کردید ولی نتیجه کار خارق العاده ست.
ای کاش اطلاعات عکس هم موجود میبود
ممنون از ارسال
2+
"۱۸:۰۷ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (4) | امتیاز (0) | جواد ابراهیمی (176)

با عرض سلام خدمت همهٔ دوستان.

از اینکه با نظرات دلگرم کنندتون من رو به کارم امیدوار تر کردید بسیار ممنونم.

عذر میخوام که به علت کندی سایت امکان جواب دادن به تک تک نظرات برام مقدور نیست اما سعی‌ می‌کنم به طور عمومی‌ جواب بدم.

انتقاد دوستان در مورد اینکه در این کار ادیت بر خود عکس برتری پیدا کرده رو میپذیرم. در این مورد زیاد بحث شده و من هم سعی‌ می‌کنم از نظرات هر دو طرف استفاده کنم.

بسیار خوشحالم اگه که این عکس مایه انتقال حس آرامش به دوستان شده. هدف من هم از ارسال این عکس چیزی جز لحظه‌ای رهای از زندگی‌ شلوغ و سرگیجه آور شهری نبوده.

در مورد ادیت باید عرض کنم که مراحل اصلی‌ به این شکل هست:

۱- ادیت فایل raw در CS۳ تنظیم ویت بالانس و افزودن ترم سبز. بازیابی نقاط روشن. افزودن شارپنس.

۲- تنظیم level و curve در فتو شاپ افزودن لایه Black&white با opacity پائین.

۳- افزایش مختصر شارپنس

۴- افزودن یک لایه از بافت با حالت ادغام overlay

۵- اضافه کردن پاسپارتو

۶- تقدیم اون به همسر بسیار عزیز و فداکارم نرگس که مایه خوشبختی‌ من در زندگیمه.


"۱۹:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (6) | امتیاز (0) | شهرام آشنا (901)

خانم سالاری، محترمانه، پرسشی معقول مطرح کردند:
تصویر ساده و زیباییه . اما کاش توضیحاتی همراهش بود که مشخص می شد با ادیت به این کادر رسیده اید یا از تابلو نقاشی تصویر برداری شده ؟!

عکاس/گرافیست محترم جناب ابراهیمی، به کامنت ایشان نمره ی منفی داده، با تبختر و تغیر پاسخ فرمودند:
دوست عزیز، کسی‌ واسه عکس گرفتن از یه تابلو نقاشی که فیلتر GND استفاده نمیکنه.این عکس واقعی‌ هست و با ادیت این شکلی‌ شده.

خطاب به خود و عزازان بیننده عرض می کنم:
اینحا کلاس اخلاق نیست؛ اما، رعایت اخلاق، ضروری است.

و اما بعد.
1- ارسالی که اگزیف ندارد، بدرستی، پرسش برانگیز است. به این ارسال بنده توجه فرمایید. برغم دستکاری و اعمال جلوه ی گرافیکی، همچنان داری اگزیف است.
2- پاسخ داده شده، سوای لحن آن، نه تنها جامع و مانع نیست، که بیش از پیش، نامفهموم بوده، با این فرض است که "قیلتر GND" برای پرسشگر محترم و سایر بینندگان گالری، بمانند خود پاسخ دهنده، اظهر من الشمس است. بنده، بعنوان یکی از بینندگان اعلام می کنم که نمیدانم "فبلتر GND" چیست. آیا مراد از "فیلتر"، نوع سخت اقزاری آن است، یا دیجیتال؟ ممکن است ما را از دانش فنی خود بی نصیب نگذارند؟

پیروز باشید.


"۱۹:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (0) | جواد ابراهیمی (176)

سلام دوست عزیز.

من هم جسارت و بی‌ ادبی‌ که کسی‌ نکردم و بر خلاف فرمایش شما، به تمام نظرات امتیاز مثبت دادم. البته نمیدونم چه شکلی‌ باید اثبات کنم. اگر دوستان میدونن که جایی‌ هست که امتیازات ثبت می‌شه لطف کنن و بهم بگن که نشون این دوستمون هم بدم.

مسلما ایشون سوال نه معقولی‌ نکردند. من هم جواب نه معقولی‌ ندادم. شاید بهتر بود به جای فیلتر GND به این نکته اشاره می‌کردم که با این لنز روی این بدنه، امکان گرفتن عکس از یک تابلو نقاشی با این پرسپکتیو خیلی‌ کمه.

اما در مورد تشکیک شما هم باید عرض کنم که حذف اگزیف احتمالا به خاطر استفاده از فتو شاپ برای ادیت و بعد از اون هم استفاده از پینت واسه کاهش حجم عکس بوده.

به هر حل من می‌تونم عکس ادیت نشدش رو جایی‌ پست کنم و ادرسش رو اینجا بذارم که اگه مشکل و سؤ تفاهمی هست بر طرف بشه. البته این رو هم اضافه کنم که امروزه دیگه تغییر دادن اطلاعات اگزیف با استفاده از نرم افزار‌های موجود کار نشدنیی نیست.

دوست عزیز، من با هیچ کسی‌ دشمنی ندارم. حتا با شما که به زبون بی‌ زبونی من رو متهم به جعل یا تقلب می‌کنید و بدون اینکه با من در مورد پاسخ به خانم سالاری صحبت کنید، در مورد من قضاوت می‌کنین و من رو به نقض اخلاق محکوم می‌کنین.

اگه عکس هام رو اینجا گذشتم صرفا به این خاطر بوده که فکر کردم که اغلب حاضران اینجا سطح سواد بالاتری از مخاطب سایت‌های اشتراک عکس مثل فلیکر دارند (که البته اشتباه هم نکردم).

در مورد فیلتر GND هم باید عرض کنم که این فیلتر، یک قطعه شیشه‌ای ساده هست به شکل مستطیل که نصف اون تیره تر و نصف اون روشن تر هست. در مواقئی استفاده می‌شه که بخشی از تصویر از نور زیادی برخوردار هست و بخش دیگری نور کمتری داره. در واقع روشی‌ هست برای افزایش دامنه دینامیک نور. (dynamic range).

به هر حال به شما حق میدم، متاسفانه محیط مجازی اینترنت امکان انتقال حس افراد رو نداره و ممکنه باعث سؤ تعبیر بشه. من مجددا با یه پست دیگه از خانم سالاری و احیانا دوستان دیگه‌ای که فکر می‌کنن از جانب من توهینی بهشون شده، عذر خواهی‌ می‌کنم.

در ضمن الان که به نظر خانم سالاری نگاه کردم متوجه شدم که ایشون هم امتیاز مثبت گرفتند.

پیروز باشید.





"۲۲:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر مبصر (24)

با فرمایش شهرام خان کاملا موافقم
جسارتا مکان عکسبرداری یا اگر امکان آن نیز میباشد اصل فایل رو مرحوم بفرمائید تا بنده نیز استفاده کنم
از لحاظ عکاسی باید عرض کنم اختصاص دادن دو سوم به آسمان و یک سوم کادر به دریا تکلیف دید رو مشخص میکنه

شما که زحمت کشیدی یک کراپ یا برش از پایین هم نتیجه بهتری برای تصویر سازی شما داره
با توجه به قرار گرفتن مکان خورشید در آسمان تصویر از شدت نور شدیدی برخوردار بوده که احتمالا با کراپ از بالا حذف شده
در این جا لزوم استفاده از فیلتر GNDرو بفرمائید بنده هم یاد بگیرم
"۰۱:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | جواد ابراهیمی (176)

دوست عزیز،

این عکس رو چند ماه پیش گرفتم. مکان عکس هم شهر لوزان سوئیس در کنار دریاچه ژنو هستش.

بر خلاف تصور شما، نور اون اندازه که شما فکر می‌کنین شدید نبود البته نه به این معنا که نور کاملا یک نواخت پخش شده بود. وجود فیلتر GND هم در این عکس باعث شده که نور ۲/۳ بالای صفحه تا حدود زیادی متعادل بشه. اصولا فیلتر GND در همین شرایط به درد میخوره. یعنی‌ وقتی‌ که قسمتی‌ از تصویر نوری بسیار شدید تر از قسمت‌های دیگه اون داشته باشه.

در ضمن این رو هم اشاره کنم که آسمون تا حدودی حالت دمپ داشت.

در مورد کادر بندی، درسته که قانون یک سوم به شکل دقیق رعایت نشده اما تا حدودی که به عکس لطمه نزنه سعی‌ کردم که این مورد لحاظ بشه. توجه کنین که کراپ بیشتر از پایین، انعکاس تصویر قایق در آب دریاچه رو خراب میکرد.

پاینده باشید.

در ضمن لینک عکس بدون ادیت رو هم اینجا میتونین ملاحظه کنین. امیدوارم که این دیگه اگزیف همراه داشت باشه.


http://i43.tinypic.com/2iad444.jpg
"۰۱:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | هادی دهقان‌پور (9761)

ای کاش می شد این سبک ادیت را برایمان شرح دهید
به راستی که زیبا و لطافت خاصی در این زمختی دیده می شود

2+: عكس با كیفیت است ولی بهتر هم می توانست باشد. ـ مشکلات اندکی از لحاظ تکنیک یا موضوع دارد.

موفق باشید
"۰۲:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمدرضا دهقان پور (3348)

مانند یک نقاشی زیبا ، پر از سکون و آرامش است

به راستی که زیبا و لطافت خاصی در این زمختی دیده می شود

ممنونم از ارسال زیبای شما
موفق باشید دوست عزیز
"۰۲:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (7) | امتیاز (3) | علیرضا سیفی (136)

با سلام

آقاي ابراهيمي كارتون بافت زيبا و فضاي گرم و آرامش بخشي داره. منو ياد كارهاي ترنر انداختين و عنوان بندي هم درست مثل موومان اول حكايت بجايي از دلنشيني ثبت شماست. ضمن تشكر از نقد و نظرات دوستان محترم و توضيحات شما ميخواستم نظرات خودم رو در مورد اديت عكس به استحضار اون دسته از دوستاني كه با اين مسئله مخالف هستند برسونم.

بخش مهمي از رسالت يك عكاس يا هنر عكاسي ثبت و انتقال لحظه هاي مختلف زندگي بشري و كل هستيه كه ما در اونها حضور نداريم. عكاسان بسياري براي همين منظور دست به ريسك هاي مختلفي ميزنن تا اون امر پنهان يا فرار از نظر اكثريت رو در جعبه اتاق تاريك گرفتار و برسم سوغاتي نه صرفا ديدني و لذت بردني بلكه بعنوان يكي از مهم ترين عناصر آگاهي دهنده ذهن بشري به ما عرضه كنن و مسلمه كه در اين راه شرط اول صداقت در انتقال پيامه. از خبرنگاري و ثبت لحظه هاي حساس زندگي سياسي، اجتماعي يك ملت گرفته تا هزار توي مخوف و بكرغاري كشف نشده...

اما اين هنر{عكاسي} بخش مهم ديگه اي رو هم شامل ميشه. چيزي تقريبا متضاد با بخش بالا;

يعني اينكه اغلب اوقات ما از ديدن اونچه كه هميشه مي بينيم خسته ميشيم و دوست داريم چيزي جديد تر، متضاد يا دگرگون شده نسبت به امر طبيعي پيش روي خودمون ببينيم. و اصولا هم تعريف هنر در همين انتخاب شيوه بازنماييه كه شكل مي گيره. وقتي كه پاي سبك، نوع نگاه، هدف، منظور، ايدئولوژي شخصي يا هر چيز ديگه اي كه دال بر زنده بودن و صاحب راي بودن هنرمنده به ميدان مياد، دستكاري و تغيير فرم اثر هم تبديل به ملزومات، ابزار و عناصر اساسي كار عكاس ميشه. هرچند در عكاسي اين امر تا اونجا پيش نميره كه عكس از حالت عكس بودن خودش در بياد و در چيز ديگه اي استحاله بشه.

نبايد اين رو فراموش كنيم كه تمامي امكاناتي كه اين برنامه كامپيوتري (فتوشاپ) داره همان ابزار دوران آنالوگ يا سيستم هاي مكانيكي هستند كه براي تسهيل و سرعت بخشيدن به كار هنرمند از عكاس گرفته تا نقاش و تصوير ساز و ... در يك جا جمع شدن. بطريقي اگر ديد ما نسبت به اين مساله يعني اديت انقدر راديكال باشه، در وهله اول بايستي دوربين ديجيتال رو كه تقليدي ست از دوربين آنالوگ (و آنهم ناقص و فعلا رو به رشد. كيفيت تصوير در فيلم نگاتيف برحسب مولكول و در سيستم ديجيتال بر پايه واحدي مجازي يعني پيكسله) كنار بگذاريم و با دوربين مكانيكي كار كنيم !

مسلما اكثر دوستان با سيستم آنالوگ و مراحل ثبوت و ظهور فيلم آشنا و يا خودشون در اين زمينه صاحب تجربه هستند و ميدونن كه عكاس ها زمان زيادي رو در لابراتوار صرف كار كردن بر روي يك عكس مي كردن. وقتيكه عكاس فضا يا افكت خاصي رو براي فيلم در نظر مي گرفته ميبايستي كه تمام تغييرات مد نظرش رو بصورت دستي و مكانيكي روي فيلم اعمال كنه. مثلا حتي نوع داروي ظهور بر روي خروجي مؤثر بوده و براي رسيدن به كنتراست بيشتر صرف نظر از حساسيت و نوع فيلم خود دارو و كارخانه سازندش هم در اين امر دخيل بودند. و يا مسائل ديگه مثل خود لنز مورد استفاده در هنگام ثبوت و ...

و يا مثالي از سينما: بر روي فريم هايي كه تصويري از آسمان در اونها وجود داشته بعلت عدم تمركزي كه فضاي زياد آسمان در چشم ايجاد ميكنه و ديد رو از سوژه هاي اصلي كه در پايين كادر قرار دارن منحرف ميكنه، يك طيف تيره به بالاي تصوير اضافه ميكردن. اين كار با فيلتر انجام ميشده و ميشه. اما اگر بطريقي اين مسئله موقع فيلمبرداري فراموش شده باشه و امكان بازگشت به محل نباشه چه راهي غير از لابراتوار يا همين فتوشاپ (لابراتوار مدرن) وجود داره؟

تيره كردن يا تغيير تن بخشي از تصوير كه مانع رؤيت و تمركز بر روي سوژه ميشه (اين تغيير هميشه اونقدر يكدست و طيف مانند نيست كه يك فيلتر واقعي نصب شده بر روي لنز بتونه اون رو براي ما انجام بده) ، تغيير تناليته، نياز به رنگ كردن دستي بعضي قسمتها، اعمال تغييرات در كادر، تغييرات معمول اما مهم مثل كنتراست، تغيير سطح تيرگي و روشني، حذف كامل يك عامل اضافي و آسيب رساننده از تصوير، اضافه كردن عناصر تقويت كننده، تغيير پرسپكتيو و ... همه و همه مثال هايي از الزام وجود عاملي بنام اديت در روند كار عكاسي هستند.

در يك جمعبندي كلي بايد بگم همين دكمه هايي كه توي فتوشاپ بالا و پايين يا چپ و راست مي بريم معادل مدرن و يك جا جمع شده همان مراحلي هستند كه در آن دوره هاي دور و دوست داشتني -كه امروز به خاطرات دنياي تصوير بدل شدن- و بصورت دستي انجام ميشده.

ضمن تشكر از دوستان و عرض پوزش بخاطر طولاني شدن صحبت بي ارتباط نديدم كه يك فريم از تيتراژ سريال تاريخي سربداران رو كه در مراحل لابراتواري بر روي فيلم و سي سال پيش از اين و در دوران فقدان نگاتيف بوسيله آقاي اكبر عالمي انجام شده بعنوان شاهكاري از كارهاي لابراتواري و تيتراژ فيلم در اختيار دوستان بگذارم. اين كاركه با مرارت بسيار در لابراتوار و به طريقه دستي انجام شده امروز بوسيله فيلتر emboss در فتوشاپ و با زدن يك دكمه قابل دسترسيه.

titraj_alami





"۰۲:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمدرضا دهقان پور (3348)

ممنونم از توضیحات عالیتان
بار ها بر سر ادیت عکسهایم بر خلاف خواسته شخصیم منظقه ای برای به حاشیه کشاندن و جر و بحث شده اند

موفق باشید
"۰۸:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | غلام حسین زارع (1502)

سلام
من نمونه کاری رو که گذاشته بودید دیدم ولی نمی دانم چرا بودن فیلتری را که جنابعالی عنوان کردید کی استفاده نمودید حس نمی کنم؟؟؟
اگر اشتباه نکنم فایل پیوستی شما باید فایل خروجی دوربین باشد.
البته به نظر من این تصویر یک کار گرافیکی است
(نظر یک آماتور)
اینحا کلاس اخلاق نیست؛ اما، رعایت اخلاق، ضروری است.
جناب آشنا هم درست گفتند که چرا به کسی که از شما سوال پرسیده جواب منفی داده اید
اگر می خواهید مطمئن شوید که امتیاز منفی داده اید یا نه روی عنوان مفید کامنت اول کلیک کنید تا متوجه بشید.
موفق باشید.
"۰۹:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | ارشیا کمانگیر (-353)

سلام .
بدون توجه به تکنیکت ثبت زیبایی شده .
نقاشی زیبایی از طبیعت و مخلوقات پروردگار متعال
"۱۱:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (0) | مجید باقرزاده (3543)

سلام مجدد جناب ابراهیمی
این تصویر شما باعث شد تا بیشتر بیاموزم و سایت نیز پذیرای تصاویر ادیت شده یا فتو آرت نیز باشد
بسیار جای تشکر دارد هم از دوستان که با بحثهای سازنده شان باعث آموزش میشوند و هم از مدیران سایت که به این موارد کاملا نظر داشته و در جهت بهبود قدم برمیدارند
از همه کمال تشکر را دارم
ضمنا تصویر بدون ادیت شما را نیز دیدم و کلی لذت بردم
تصویر بدون ادیتش بسیار عالی بوده که این تصویر نیز با ادیت به این کیفیت به وجود آمده
در ضمن اگزیف هم داشت :)
همیشه تندرست و پیروز باشید
"۱۴:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | نجمه اسفندیارپور (291)

سلام خدمت اقای ابراهیمی
اولین چیزی که بیننده رو جذب عکس میکنه فضای فوق العاده ارامش بخش عکس وتکنیک بالای اونه ...رنگهای گرم و هم چنین برانگیختن حس شدید کنجکاوی در مورد نحوه ی ادیت عکس!
...چیزی که من خیلی تو عکس دوست داشتم و به فضای گرم و .هنری و عا شقانه ی کار کمک میکنه بودن فقط *یک دونه قو (یا نمیدمنم شاید مرغابی اگر اشتباه نکنم!!) تقریبا وسط کادر هستش...به انتقال حس کمک میکنه ...
خیلی دوست دارم بدون ادیت تصویر رو هم ببینم...

فکر میکنم بعضی دوستان نوشته ی پایین عکس رو با امضا ء عکاس اشتباه گرفتن ...(.فاطمه حسین زاده عزیزم...:(کمی امضا ریز نیست؟)!!!!
.
.
*عکاس این عکس بسیار زیبا و پر از احساس را به همسرشون تقدیم کردن که این قدر شناسی بسیار جای تشکر دارد...)