گالری تصاویر "محسن رشیدی"

         
عکس
نام :   گمشده (امتیاز : 76)
عکاس :   محسن رشیدی (امتیاز : 7843)
نوع دوربین :   Sony
مدل دوربین :   Sony DSLR-A100
نوع لنز :   Sony
مدل لنز :   Sony SAL 18-70 mm F3.5-5.6
دیافراگم :   F5.6
سنسور :   10 MP
شاتر :   1/500 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   62
بازدیدها :   2770
تاریخ ارسال :   ۰۴ فروردين ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   2
دسته‌بندی کاربر :   زن مسلمان
دسته‌بندی سايت :   پرتره , مناظر روستایی , سیاه و سفید
توضیحات عکاس
یک زن مسلمان ، اهل همان جایی که گمشده بود

"۰۴:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (3) | صباح معروفی (1458)

با سلام ودرود وتبریک سال نو خدمت شما
آقای رشیدی بسیار ممنون ازبابت اظهار نظر وراهنمایی هایتان درمورد آخرین ثبتم
بازهم ثبت زیبایی از شما اینبار ازیک پیرزن کورد کرمانشاه کادربندی زیبا ترکیب بندی عالی ومدرنگی زیباتر فقط باعنوان نمی توانم کناربیایم خلاصه این نظر شخصی من است وجزو ضعف عکس محسوب نمی شود وبه نظر من این ثبت بدون عیب ونقص است درضمن ممنون ازبابت موسیقی زیبایی که ازاستاد علیزاده گذاشته اید .
راستی اگر برایتان مقدور است روش گذاشتن موسیقی وآهنگ دراین مکان را برایم بنویسید.
باتشکر
سال خوب وخوشی رابرایتان آرزو می کنم.
3+

"۰۴:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود بر جناب معروفی عزیز

بنده فایل موسیقی را در سایت زیر آپلود می کنم:
http://rghost.ru/
سپس از طریق گزینه ی "افزودن لینک" که در بالای هر کامنتی وجود دارد ، لینک مورد نظر را به متن انتخاب شده ام وصل می کنم

سپاس از لطفتان
"۰۴:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | افشین ابراهیمی جم (149)

سلام جناب رشیدی...
ممنون از راهنماییتون، چشم.
امیدوارم بتونم بیشتر از راهنمائیتون استفاده کنم.و ثبت های بهتری داشته باشم.
خوشحالم کردید که سر زدید.
باعث دلگرمیه ، ممنون.
ثبت بسیار زیبا و پر مفهومی داشتید...
موفق باشید
"۰۸:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | یونس جهانگیری (1422)

با سلام و عرض ارادت.قطع شدن دست سمت راست این خانم زیاد جالب نیست پیشنهاد میکنم کادر را پائین تر میگرفتید تا هم دست قطع نمیشد و هم روشنی سمت راست پائین بیشتر به حالت پیشزمینه تبدیل میشد و تعادل را برقرار میکرد تا اینکه الان به حالت نیمه و نا خواسته تبدیل شود و سایه ای را که به حالت یکدست وجود دارد ناآرام سازد.بالای سر شخص فضایی هست که زمینه را برای این امر مهیا میکند.(البته عکس شما ار بسیاری از عکسهای دیگر بهتر است و قابل تقدیر میباشد)این نظر من است دوست عزیز و شاید هم درست نباشد.موفق و پیروز باشید.

"۰۸:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود بر جناب جهانگیری
صحیح می فرمایید ، اگر دستان از کادر بیرون نمی رفت عکس ایده آل تری به دست می آمد ولیکن کادر بازتر از پایین را به هیچ عنوان نمی توان پذیرفت.
از قواعد مدیوم شات که آگاه باشید چنین چیزی را هرگز بیان نخواهید کرد
فضای بالای سر هم بسیار بسته است ، در قوانین یک کادر مدیوم نمی باید چشمان شخص را به سقف کادر چسباند ، ... شاید این نکته برای کلوژآپ جامعیت داشته باشد و در عکس بنده این فضای خالی برای نظم بخشیدن به نگاه بیننده رها شده است
سپاس
"۱۰:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | زهرا درویشیان (4596)

اهل همان جایی که گمشده بود
اين حس كاملا تو فضا وجود داره. اون سايه هاي عمودي تيز- اون در كه انگار با چسب چسبوندنش. اون چشم زن كه يكيش معلوم نيست و يكيش در سياهيه.....همه چيز گم شده.....در كل هر، با نگاه بيشتري كه به عكست ميندازم به تقسيمات مساويت بيشتري مي رسم. خيلي توازن تو فرما برقراره. تبريك....خوبه
گوشه چادر اون بالا- اون فرم رو ميگم... چقدر ارتباط حسي برقرار ميكنه.
"۱۰:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | شهریار هنر (134)

کمتر کسی را پیدا میکنی که گم نشده باشد ، مسخ نشده باشد ، خودش باشد . برخی که گمشده پول و قدرتند و در این گمشدگی همه چیزشان را گم کرده اند . بعضی گمشده در هویت خویش اند و بدنبال هویتی خیالی خود را چیزی سوای خودشان میدانند و یا کمی پس رفته تر ، به بودن چیزی که نیستند باور دارند و در نشئگی زندگی را سپری میکنند و برخی دیگر در نشئگی این گروه گم می شوند !! فرزند 30 ساله یک بقال یا بنگاه دار که هنوز پول تو جیبیش را بابا می دهد فکر میکند آدم بسیار مهمی است و وقتی در دنیای واقعی کم می آورد در کمتر از یکسال از دیپلم به لیسانس تبدیل می شود !! و تعداد زیادی گم شده دیگر را بدنبال خود به هپروت توهم آمیزش رهنمون می شود و ... . مدیری که مدیریت نمی داند و در بازی های کودکانه مجیز گویی و ... گم می شود . کسی که هیچ نیست و در توهمش خود را برترین میداند حتی اگر صاحب زن و فرزند باشد در دنیای واقعی که باید راهنمای فرزندش باشد پشت او مخفی می شود چون گم شده است !! و این بیماری گمشدگی و توهم زدگی در جایی که مستعد است به سرعت سرایت می کند . اما این پیرزن شاید رنج گمشدگی فرزندانش را بدوش می کشد .
حتی اگر تغییر مد رنگی در نظرتان بود بهتر بود از مد سپیا استفاده می کردید . همچنین سمت حرکت پیرزن اقتضا می کرد که سمت چپ او خالی باشد . موفق باشید و خدانگهدار

"۱۰:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود بر شهریار هنر
عکس را بر روی 7 رنگ سپیا امتحان کردم ولیکن تاثیری را که مد نظر داشتم را انتقال نمی داد ،
همچنین سمت حرکت پیرزن اقتضا می کرد که سمت چپ او خالی باشد
برای تاکید بر بک از انرژی مخالف سوژه استفاده می کنند و با این روش تاکید بر محیط به اندازه ی تاکید بر سوژه اهمیت می یابد
این نوع کادربندی کاملا اصولی و البته قدیمی ست
سپاس
"۱۰:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | مرتضی نعمتی (4483)

سلام آقای رشیدی
برداشت زیبا و تاثیرگذاری شده کادر بندی وتم سیاه سفید فضای خاصی به عکس داده
ممنون که سر زدی
موفق باشی
2+
"۱۱:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | پوریا افخمی (1785)

2+: عكس با كیفیت است ولی بهتر هم می توانست باشد. ـ مشکلات اندکی از لحاظ تکنیک یا موضوع دارد.
"۱۱:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش کریمی (609)

سلام محسن جان
عمق میدان رو کاملا میپسندم...
کادر هم عالی شده..
فکوس هم خوب انجام شده
موفق باشی

"۱۲:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (1) | رضا وهمی (8851)

سلام محسن جان
اولا سال نو مبارک
دوما تولدت مبارک
سوما پوزش بابت تاخیر .البته بنده مقصر نیستم . چندین بار تماس گرفتم جهت عرض ادب , اما در دسترس نبودید حتی تا روز سوم.
......................
ترکیب خوبی دارد عکستان .
و آن کوچه ای که در انتهای کادر , گویا از نا کجا آباد می آید . بسیار دلنشین است .
آثار ادیت در لبه ها بسیار اذیت میکند و کاملا مشهود است .
کمی شارپنس زیاد شده , حتی روی چهره هم احساس میکنم تاثیر منفی گذاشته .
مد انتخابی را بهتر از سپیا میدانم و اینکه امیدوارم کادر بسته تر و یک پرتره مخصوص از این پیرزن را از دست نداده باشی که مطمئنم با توجه به علاقه ای که به این سبک از عکاسی داری حتما این کار را انجام دادی.
موفق و سلامت باشید دوست عزیز.

"۱۲:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود و سپاس
واقعا مرا شرمنده کردید
..........
آثار ادیت در لبه ها بسیار اذیت میکند و کاملا مشهود است.
متوجه فرمایشاتتات نشدم ، ... ،ادیت خاصی صورت نگرفته
کمی شارپنس زیاد شده , حتی روی چهره هم احساس میکنم تاثیر منفی گذاشته .
راستش به خاطر تذکرات قبلی باز متوجه چنین شارپی بودم ولیکن دید شخصی ام برای رسیدن به هدف مورد نظر چنین شارپی را پسندید

باز هم به خاطر لطفی که به بنده ی حقیر داری تشکر می کنم

"۱۲:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

آثار ادیت در لبه ها

نوار سفیدی که بر اثر افزایش شارپنس دور چادر و پیراهم پیرزن مشخص است .
"۱۲:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | پوریا داعی (4297)

سلام
ترکیب و کامپوزیشن زیبایی دارد و فرم دست هم به زیبایی کمک کرده جهت حرکت به خارج کادر با عنوان سازگار شده و تم تیره..
فقط به نظرم اندکی شارپ زیاد شده است!
موفق باشی
2+
"۱۲:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | میلاد مطهری (1973)

سلام و عرض تبریک
ثبت خوبی شده با مد رنگی و شارپ مناسب، در کل با نظرات جناب وهمی موافقم و از زیاده گویی پرهیز می کنم.
موفق باشید
+2
"۱۳:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (3) | مجید باقرزاده (3543)

سلام جناب رشیدی عزیز
تصویر جذاب و گیرائی را از این پیره زن ثبت و ارسال کرده اید
تم رنگی سیاه و سفید نیز به جذابیت کار کمک کرده است
همیشه تندرست و پیروز باشید
+3
"۱۳:۱۲ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | سیاوش سلیمانی صحنه (314)

سلام مسن رشیدی عزیز
همون چند لحظه اول که این عکس رو ارسال کردی این رو عکس رو به دقت نگاه کردم
چیزی توی نگاه پیرزن هست که نمی زاره فکر تبدیل به کلام بشه ترکیب بین دیوار و در و کوچه و سایه ها همه همه
احساس تنگی نفس به من دست می ده گلوم رو فشار می ده
حس خوبی این زندگی
"۱۵:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | تارا مصباحی‌نیا (439)

سلام جناب رشیدی!
با گفته جناب جهانگیری موافقم.بهتر بود دست پیرزن به صورت کامل درون کادر قرار می گرفت.
فضای تاریک کار به برانگیختن حس مخاطب کمک زیادی کرده.انتخاب تم سیاه و سفید هم به گیرایی بیش تری به عکس بخشیده.
حس گمشدگی از صورت پیرزن به خوبی قابل درکه.
قطعه موسیقی استاد علیزاده هم به درک مفهوم تصویر کمک بسیاری کرد.انتخاب یک قطعه موسیقی برای هر کدوم از عکسهات کار بسیار جالبی است که به القای مفهوم کمک بسیاری می کنه.هم چنین باید گفت که موسیقی های انتخابی برای عکسهات معمولا با فضای عکس همخوانی دارن.
با آرزوی سالی خوش
3
"۱۶:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | سمیرا حاتمی (428)

تنهاترین ساکن دیاری گمشده، با نشانه هایی از تمام گم شده ها بر چهره اش، چشمانش در پشت سایه سیاه ولی انگار ... به گمشده ها نمی ماند....
رازآلود و قابل تامل
ممنون


"۱۷:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (1) | محمدامین صاحب پور (3160)

سلام بر محسن عزیز :
سال نو مبارک...
با سیاه و سفید کار موافقم اما به نظرم با موضوع و حسه موجود خوب نتونستی کنار بیای.نسبت به حسه عکست به نظرم ضعیف کار کردی. با نگاه پیرزن به دوربین موافق نیستم.فکر میکنم با curve هم کار کردی اما به نظرم در جهت مفهوم نبوده!!!
موفق و سربلند باشی
+1
"۱۸:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | حمیدرضا پیره (985)

سلام نکته قوی کارت در نور بازتابی به صورت و جلوه کردن خطوط هستش.ولی با کادر بندی و وجود اون در فلزی و بک موافق نیستم.دیوار سمت چپ هم چشم رو منحرف میکنه.مد رنگ هم با سوژه هماهنگ هستش.موفق باشید.پیره
"۱۸:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | کوروش قاضیان (291)

سلام محسن عزیز صورت چروکیده پیرزن مرکز ثقل اثرشماست اما حیف که دست پیرزن را کات زده ای واز نیروی اثرت کاسته موفق و پیروز باشی1+
"۱۸:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (3) | کاوه اردبیلی (104)

کادربندی زیبا ترکیب بندی عالی ومدرنگی زیباتر
قطع شدن دست سمت راست این خانم زیاد جالب نیست
اندکی شارپ زیاد شده است.ترکیب و کامپوزیشن زیبایی دارد و فرم دست هم به زیبایی کمک کرده
نوار سفیدی که بر اثر افزایش شارپنس دور چادر و پیراهم پیرزن مشخص است اذیت کننده است

.....همه چيز گم شده.....خيلي توازن تو فرم ها
برقراره.

در کل عکس خوبی ست و تاثیر آن عمیق.اینکه لینک موسیقی می گذارید بسیار برام جالبه: یه جور تلفیق بین دو هنر و فضا سازی و تاثیر بیشتر عکسه.

"۱۸:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | کاوه اردبیلی (104)

جناب آقای شفیعیان
خوشم می اید که اصلا و به هیچ وجه روحیه نقد پذیری ندارید!..فقط ابراز تاسف برای شما دوست نه چندان عزیز!..دغدغه شما چیست؟؟.امتیاز؟؟.شهرت؟؟.....یا پیشرفت؟.با کدام موافق اید؟.یک نقد بر عکس های استاد شفیعیان یعنی له شدن شما توسط این استاد!!(اگر اشتباه می کنم تصحیح کنید).وقتی شما در این فضای کوچک نمی توانید نقد بر خودتان بپذیرید در فضای بزرگتر چه می کنید؟.استاد شفیعیان میخواهید من یه پروفایل درست کنم به اسم خودم منفی بدم و امتیاز ها رو سوی شما روانه نموده و با لفظ استاد از شما خدافظی کنم؟؟.این انتقاد است که ما رو بزرگ می کنه نه یک کلمه : استاد!!!!!!!!!!
جناب رشیدی عذر می خوام این و نوشتم ولی لازم بود از نظرم...واقعا ببخشید.
"۲۱:۲۶ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | را مین هوشمندی (7541)

باسلام و تبریک سال نو
و البته با تاخیری زیاد:
تولدت مبارک!


اهل همان جایی که گمشده بود
یکی از اون توضیحات مختصر و بغایت مفید!
همیشه در این تردید بسر می برم که آیا عکس را همراه توضیح عکاس ببینم و یا بدون اون! انصافن اینجا توضیح شما خیلی تاثیرگذاره و بیننده رو صاف می بره به همون جایی که باید!
فرصت نشده نظرها رو بخونم، به نظر من هاله دور چادر پیرزن گمشده! باعث شده اون از بک جدابشه و یه جوری انگار تحمیل به اون! نمی دونم آگاهانه و بقصد همین منظور بوده و یا ...
به هر حال پیشنهاد می کنم بدون اون هاله هم کار و ببینید.
اهل همان جایی که گمشده بود
فضای عکس بخصوص بک راند اون و فیگور و حالت سوژه در تداعی این گمشدگی نقش موثری داره و به نظرم از این نظر عناصر برداشت سرجای خودشون هستند.
کاش میشد سهم دیوار چپ کادر و یه کم بیشتر کنید البته نه اینکه از راست بسته بشه!
سال خوبی رو براتون آرزومندم
پاینده باشید.
2+

"۲۱:۲۶ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

سپاس از همراه همیشگی ، جناب هوشمندی عزیز
عیدتان مبارک
"۲۲:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | محمدرضا دهقان پور (3348)

درود بر شما
تولدتان را هم تبریک عرض می کنم
انگار که تنها چروکهای این خانم کهنسال چشم را به سوی اطراف عکس می کشاند تا عکس را بهتر و بیشتر حس کرد
اصولا خودمی دانید که از این نوع عکسها اصلا تصویر زیاد جالبی را در ذهن خود ندارم! اما خب حتما در ذهن جناب رشیدی چیز خاصی موجب رغم خوردن این عکس گردیده!

سال خوب و خوشی را برایتان آرزو می کنم
+1
"۱۷:۱۷ ۰۵ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا میری (6)

باسلام و تبریک سال نو
در کادربندی دقت کنید
زیباست

موفق باشید
"۱۹:۱۳ ۰۵ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | میترا سماوکی (561)

چه حس خوبی داره
سایه های روی صورت پیرزن و اون چشمی که پشت چادرش پنهان شده ......
نوار سفیدی که بر اثر افزایش شارپنس دور چادر و پیراهم پیرزن مشخص است اذیت کننده است

موفق باشید
"۲۰:۲۶ ۰۵ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | محمدعلي سلیم لوئی (2401)

سلام دوست من,

احساس و حال و هوای عکس رو دوست دارم.
ولی بنظرم کنتراست و شارپ روی صورت زیاد شده.درسته؟
هاله سفید دور سوژه(سمت راست سوژه)به کار لطمه زده..

موفق باشی
+1
"۲۲:۵۶ ۰۵ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | شهاب صادقی (2549)

درود بر محسن عزیز
خوش گذشته که ؟؟؟
عکس جالب یاست از پیری یه نفر.
چند تا نکته را بگم شاید مفید باشه. البته شما خودت استاد عکاسی هستی
کات شدن انگشتان دست راست پیرزن به نظرم نا مناسب میاد.
حاشیه سفید سمت راست چادر و زبری بیش از حد دیوار سمت چپ حاکی از افزایش زیاد شارپنس و کنتراست هست.
فکر کنم وجود نویز عمدی به عکس میتونست کمک کنه.

موفق باشی
"۰۰:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | نازنین پیرمحمدی (84)

salam
aksetoono dishab didam nazaram ersal nashod
emshab ba deghate bishtari negah kardam
moosighiro goosh dadam
...va tozihat
(gom shodane zane mosalman )
hamahangiye khoobi ijad kardid
backgrande pirezan (koocheha)be khoobi ebhamo gomshodegiro miresoonan.
va contraste noore chehre be zibaeeye aks afzoode.

"۰۰:۲۸ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | احسان تحویلیان (1228)

سلام و عرض ادب و تبریک سال نو و به قول آقای هوشمندی با تاخیر تولدتون مبارک. هرچند من مثل شما موقع شناس نیستم.

این کارتون رو خیلی دوست داشتم. کادربندی خوبه، تناسبات خوبه، تقریبا همین حالت بهترینه. فقط چند مورد رو عرض می کنم. به نظرم اگر رعایت می شد، کار بی نقصی از آب در میومد. هرچند العان هم دیوانه وار پر از حس و حاله.


اول: اون دیوار سمت راست بالا که نور بهش تابیده بهتر بود در ادیت همرنگ قسمت های فرو رفته در سایه بشه.

دوم: دست پیر زن برای اینکه کات شدنش تو ذوق نزنه بهتر بود نقاط "های لایت"ش تیره بشه تا کمتر چشم رو به خودش جلب کنه.

سوم: شارپ سازی به نظرم بیش از حد و غیر کنترل بوده. یعنی در مواقعی بسیار خوب و در مواردی بیش از حد بوده. به عنوان مثال مرز چادر و بک گراند تبدیل به خطی روشن شده که بیش از حد مشخصه و در اکثر نقاط هم نویز ها تشدید شدند. حقیر در شارپ سازی معمولا تصویر ادیت نشده را هم از دست نمی دهم. به این صورت که تصویر ادیت نشده را در زیر لایه ها قرار می دهم و تصویر شارپ شده را هر جایش که تشخیص دادم بیش از حد شارپ شده با ابزار پاک کن پاک می کنم به این صورت این قسمت ها ترمیم می شود.


من معمولا عیب و ایراد های کارهای دوستان را ذکر نمی کنم و به نکات مثبت بسنده می کنم ولی بعضی مواقع بعضی شات ها را به علت سخاوت صاحب اش از خود می پندارم. به همین خاطر سعی می کنم به این صورت بهترش کنم و خود را به جای صاحب اصلی می پندارم.

لطف شما و ارادت بنده پاینده باد.
"۱۱:۲۸ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | سهیل زندآذر (3669)

با سلام و تبریک سال نو.
تصویر اجتماعی خوبیست و حالت این پیرزن و سیاه و سفید بودن کار و وجود نویز در بکگراند به زیبایی کار کمک زیادی کرده تنها نکته ای که از زیبایی کار کاسته کراپ شدن قسمتی از دست چپ از پایین هست و وجود هالهای سفید دور چادر پیرزن که از زیبایی کار کم کرده.با ارزوی سالی خوب و پر از موفقیت.
"۱۲:۴۳ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | علــــی آذرنوش (1614)

سلام !!
سوژه رو در حالت مناسبی شکار کردید.
کنتراست برداشت بسیار مناسب به نظر میرسه.
دست سوژه بهتر بود به این شکل کراپ نمیشد.
سر بزنید.
"۱۴:۱۶ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | علیرضا «کوروش» صالحی (1770)

معشوقه به سامان شد
تا باد چنین بادا !
کفرش همه ایمان شد
تا باد چنین بادا !
ملکی که پریشان شد
از شومی شیطان شد
باز آن سلیمان شد
تا باد چنین بادا !
یاری که دلم خستی
در بر رخ ما بستی
غمخواره یاران شد
تا باد چنین بادا !
زان خشم دروغینش
زان شیوه شیرینش
عالم شکرستان شد
تا باد چنین بادا !
شب رفت صبوح آمد
غم رفت فتوح آمد
خورشید درخشان شد
تا باد چنین بادا !
عید آمد و عید آمد
یاری که رمید آمد
عیدانه فراوان شد
تا باد چنین بادا !
عید نوروز بر شما هنر مند عزیز مبارک باد.
+2 بعنوان عیدی
"۱۹:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | نیکروز بهادرمنش (452)

با سلام خدمت دوست کرمانشاهیو هم سن عزیزم آقای رشیدی.
عیدتون مبارک!
والله من توی کار حس گمشدگی،بد بینی و . . . یه چیزی توی همین مایه ها میبینم.درست حدس زدم؟بک گروند کار که توش یه مسیر خیلی به فضای عکس(گم شدگی) کمک کرده.نگاه به دوربین هم فکر میکنم در راستای مفهومی بوده که میخواستید القا کنید،گویا عکاس(یا بیینده) هم براش غریبه،هیچ کس رو نمی شناسه . . .
نمی دونم درست عکس رو فهمیدم یا نه؟
محسن جان،یه سوال داشتم:اگر اسم واسه عکست انتخاب نمی کردی،امکان چینن برداشتی واسه همه وجود داشت؟اصلا،عکس باید اسم داشته باشه؟اگر عکسی بتونه بدون اسم منظور خودشد برسونه و به اسم شعر(کاری که سایر دوستان به طور فراوان انجام میدهند) واسه القای معنیش نیازی نداشته باشه،نقطه ی قوت عکسه؟یا اصلا ربطی نداره؟این سوال ها رو پرسیدم چون بعضی هز عکس ها این قدر گنگ هستند(از دید بنده ی حقیر و نا آشنا با عکس و عکاسی) که ناچار به کمک اسم و توضیحات سعی میکنم مفهموم عکس رو بفهمم.در واقع من عکس ندیدم،چند جمله یا اسم هم ضمیمه ی عکس بوده تا من اون رو فهمیدم و در واقع عکس مثل یک رسانه ی مستقل عمل نکرده؟
خوشحال میشم راهنماییم کنی؟
با اردات
دوست بوشهریت،نیکروز بهادرمنش
+3

"۱۹:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود بر جناب بهادرمنش

اصلا،عکس باید اسم داشته باشه؟

بگذار برای سوال ات کمی عقب تر برویم
می دانی که انسان با زبان زندگی می کند و به همین دلیل بیشترین پیشرفت بشر از دست آورد های هنر در زمینه ی ادبیات بوده و اکثر مکاتب ادبی و فلسفی از ادبیات شروع شده اند و برای نقد و تفسیر تمامی هنر ها ما مجبوریم که از زبان استفاده کنیم مانند اکنون که من چیزی را نوشته ام و شما چیزی را می خوانید . در نقد آثار تصویری و موسیقیایی مجبور به استفاده ی زبانیم و جالب آن که ما این هنر را از کودکی می آموزیم
پیشرفت ادبیات در نظم واجی و انضباط موسقیایی ختم نمی شود ، کلام می تواند شما را در حیطه ای از احساسات فرو کند و نیز می تواند از ایهامات گسترده ای استفاده به کار ببندد
شک نکنید که پیچیده ترین تصاویر باز هم می توانند در زبان تفسیر و روایت شوند ، این مورد هم نسبی ست ولی هم چنان وابستگی به ادبیات در تمامی رشته های هنری دیگر وجود دارد
آن چه می ماند سخن خالق اثر هنری ست ، پیش گفتاری که فهم اثر را هم سو با نگاه هنرمند می کند ، شاید هنرمند بخواهد که بر ایهامات تاکید کند یا آن که بخواهد سر نخ هایی بدهد ولیکن آن چه در هنر مدرن مورد تایید است این است که توضیحات خالق (هنرمند) نباید همچون تفسیری جامع قرار بگیرد .
البته در تماشای آثار تصویر هم تاکید می شود که نام اثر نباید بیننده را فریب دهد و ذهن او را از واقعیت درک شده دور کند . مهم این است که در تصویر کنونی من واقعیت تلخ گمشدگی دیده می شود و این کلام بر ایهام تصویری می افزاید . توضیحات بنده شاید بر بیننده اثر مثبتی بگذارد و نقدی مفهومی تر را به کار ببرد ولی اگر من نام و توضیحات را حذف می کرد و به جای آن از بیننده می خواستم که عکس را عمیق تر ببیند ، هرگز به چنین نتیجه هایی نمی رسید و اگر من در نهایت چینن توضیحاتی می دادم هرگز باور نمی کردند ، پس زبان در این محل برای بیننده هایی که نمی توانند به راحتی با عکس هایی که ساختار مفهومی ندارند اما بار مفهومی را به دوش می کشند ، راه گشا باشد . منظورم این است که بیننده های ما با تمام هوش و فهمشان نمی توانند هم سو با هنرمند فکر کنند مگر آن که نام اثر در ابتدا به ایشان کمک کند
در نهایت این چنین می گویم که اسم اثر تاکیدی بر نگاه خاص بیننده است که این مهم بسیار ظریف است و باید به دقت انتخاب گردد.
اگر توجه کرده باشید ، بنده برای القای حس و فکرم نه تنها متوسل به زبان نشده ام بلکه به موسیقی هم روی آورده ام.
در نهایت یک سوال می ماند ، آیا این عمل بنده باعث از بین رفتن تعدد معانی تصویر شده ؟ آیا این اسم باعث شده است که عکس چیزی غیر از خود را به نمایش بگذارد ؟

ارادتمند شما م ح س ن

"۱۹:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

عکس مثل یک رسانه ی مستقل عمل نکرده؟
با این که به صورت کوتاه در این مورد گفته ام ولی دوباره عرض می کنم
درست می فرمایید ، تصویر رسانه ای دیگر است که زبان و نحو بیان خود را دارد و اسم اثر باید راهگشایی بر چنین تصویر باشد نه آن که برای تصویر مفهومی ایجاد کند که از نظر بیننده غیر قابل دریافت است
نباید زبان استقلال تصویر را زیر سوال ببرد بلکه باید هم جهت با عکس ، مفهوم را گسترش دهد
شخصا بار ها به اسم های انتخابی دوستان گلایه کرده ام که باعث فریب مخاطب شده است ، مخصوصا توضیحات بلند و جامع در مورد آنچه که از تصویر دریافت نمی شود .

"۱۹:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | نیکروز بهادرمنش (452)

باز هم سلام.زر ممنون از وقتی بابت جواب دادن به سوالم گذاشتید.کمتر کسی هست که توی سایت اینقدر با حوصله جواب افراد آماتور رو میده.به جرات میتونم بگم افراد مثل شما توی سایت کم نظیرند.
من تا حدودی یه جوابم رسیدم،و اون این بود که عنوان عکس نباید مفهومی رو به بینده تحمیل کنه،در واقع یک جور راهنما و تاکیده.و علتش هم اینه که بیننده های ما با تمام هوش و فهمشان نمی توانند هم سو با هنرمند فکر کنند مگر آن که نام اثر در ابتدا به ایشان کمک کند.
فقط یه سوال در آخر،منظور شما از بیننده ها،اعضای این گالری خاصه یا بینده رو به طور عام منظورتون بوده؟
ممنون از لطف بی نهاییتون به بنده.شرمنده کردید.ان شا الله بتونم از صحبت های شما توی ارسال های بعدی استفاده کنمو پله پله پیشرفت کنم.(که البته مدتی است ارسال های ضعیفی داشتم).
به امید موفقیت شما در سال جدید و سال های یعد از اون . . .

"۱۹:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود مجدد

سپاس از لطفتان دوست عزیز ، شما نسبت به بنده لطف دارید

من تا حدودی یه جوابم رسیدم
بعد از ارسال کامنت متوجه پراکندگی سخنانم شدم ولی اگر گذری بر "کتاب آبی" اثر ویتکنیشتاین داشته باشید پی می برید که سخن گفتن در مورد زبان باید چنین در هم تنیده و پیچیده باشد . در کل عذر می خواهم که توانایی زبانی کافی برای بیان گفته هایم را ندارم

منظور کلی بنده این بود که اسم و توضیحات تا حدود معقولی برای آثار نیاز است ولی در جمع هنری ایران (نه تنها سایت) نیاز به کمی به توضیحات هم هست و این را نیز قبول دارم که عکاسان با توضیحات هجو عکس ها را بیشتر تخریب می کنند تا تعالی مفهومی ببخشند

فقط یه سوال در آخر،منظور شما از بیننده ها،اعضای این گالری خاصه یا بینده رو به طور عام منظورتون بوده؟
منظور اصلی بنده از بیننده ، عکاسان آماتور و نیمه حرفه ای بود که تمام اعضای سایت عکاسی را شامل می شود


ارادتمند شما م ح س ن
"۰۲:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید سعید سمیع زاده (103)

عالی بود استاد

+3
"۰۲:۳۳ ۰۷ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | شفق کلهر (711)

این کادر بندی و در پرتره های دراماتیک دوست دارم و بخصوص سیاه و سفید بودن کار رو.
حالت پرسشگر پیرزن عنوان شما رو کامل می کنه
دردناک بود و تاثیر گذار
موفق باشید
"۰۳:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | صادق خدامرادی (162)

سلام بر همشهري خوب و محترم
سال نو شما مبارك

عكس عاليه
برداشت و انتخاب موضوع
رنگبندي
فقط كادر از سمت راست مي تونست بسته تر باشه

ممنون

از چندمتر داشته من ديدن كنيد
"۱۱:۳۴ ۰۷ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | سید محمد شمسی (4672)

با سلام و تبريك هم بابت عيد و هم تولدتان و البته تاسف بابت تاخير
كار متفاوتي ست احساس را به خوبي منتقل مي كند حسي از سرگشتگي
ارادتمند و ارزوي بهروزي براي شما دوست عزيز
"۱۵:۱۶ ۰۷ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | علی مصلح (494)

سلام و درود و تبریک...من که میام اینجا چون یه کلاس درس بینظیره و دوست دارم دوستان کارهای من رو هم نقد کنن...دستتونن درد نکنه...فقط به نظرم میاد که شارپنس یه مقدار زیادی بالا رفته...ممنونم از ارسال.پیروز باشید.
"۰۰:۳۲ ۰۸ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

با سلام و عرض ادب خدت دوست عزیزم
اومدم که نگید هنوز از ارادتم به شما کم شده
بسیار خوشحالم که کارهامو نقد می کنید
تمامی فرمایشاتون رو در سری بعدی کارهام از قبیل عمق میدان و فوکوس ر و... با وسواس خاصی به کار بسته ام
در مورد ثبتتون تنها نقطه ضعف رو اضافه کردن شارپ می بینم
موفق باشید
ارادتمند
+2



"۰۰:۳۲ ۰۸ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

اختیار دارید جناب شفیعیان
بنده گمان کردم که هنوز از دست بنده عصبانی هستید
از دیدن کامنت تان بسیار مسرور شدم

ارادتمند شما م ح س ن
"۰۳:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | نیما ابوالقاسمی (433)

محسن عزیز...
پیش از هر چیز زادروزت رو بهت شادباش می گم
و همین طور رسیدن نوروز و سال 2568
در مورد این تصویر نمی دونم چی بگم...عاشق این فرم کارهام
فقط باید جلوی این کار زانو زد و سکوت کرد
پس چند ثانیه سکوت:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ممنونم محسن عزیز از این شاهکار
شاد باشی دوست من
سالی نیک و پر از شادمانی برایت آرزو مندم
با احترام 3+

"۰۳:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود بر دوست عزیز جناب ابوالقاسمی
بسیار مرا شرمنده کردید
جبران این لطف شما برای من غیر ممکن است
بسیار از محبتتان سپاس گذارم

"۰۳:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | نیما ابوالقاسمی (433)

محسن جان...
تو خودت میدونی که من الکی نه از کاری تعریف میکنم نه امتیاز میدم...برعکس سعی میکنم تا جایی که ممکنه نقد کنم و سخت گیری چون معتقدم با این سخت گیری هاست که تازه کارهایی مثل من بهتر میشن...اما خب نخست اینکه تو تازه کار نیستی دوست من و دو اینکه برای این کار هیچ نکته منفی به ذهنم نرسید...
پس لطف نبود عزیزم و تعریف بیهوده هم نبود...پس نیازی به جبران آن نیست...
اما اگر شادباش زادروزت منظورت باشه که اون هم از سر وظیفه بود و باز هم نیازی به جبران نیست
:)
شاد باشی دوست خوب من
"۰۹:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید بی نیازی (177)

جناب اقای رشیدی با اینکه عکس جذابی را ثبت کرده ولی کاش دست راست پیرزن درون کادر بود با اینکه در هدروم جای زیادی داشته اید
"۱۶:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | نادر همتی (622)

خوب از لحاظ تکنیک شما خودتان استاد هستید و جای برای نظر نیست ..تنها چیزی که توجه مرا به خود جلب کرد روشنایی مربع شکل گوشه راست و بالایی کار بود که چشم را از صورت زن به سوی خود منحرف می کند و تمرکز بر سوژه را می کاهد با کراپ از سمت را را در صورت تمایل امتحان کنید. به نظرم عکس گرم تر و متمرکز تر می شود.نوروز پیروز

"۱۶:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

سپاس از لطفتان
ولی حضور آن مربع در گوشه ی بالا سمت راست و مثل در پایین کادر باعث ایجاد تعادل بصری در کل اثر شده است
اگر این دو روشنایی اضافه می بودند دیگر نیازی به کراپ نبود و می توانستم با ادیت آن را به سایه های هم جوار خود تبدیل کنم ولی همان طور که گفتم برای ترکیب اثر لازم بودند

دوستان دیگر هم به کراپ شدن دست اشاره کردند ، بنده نیز قبل از ارسال متوجه آن شدم ولی متاسفانه نمی توانستم کادر را فدای عناصر دیگر کنم ، اگر کادر کراپ می شد باعث می شد که تصویر از مدیوم شات به کلوزآپ تبدیل بشود که این اصلا منظور من نبود

ارادتمند شما م ح س ن
"۱۸:۴۲ ۱۲ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | نگار رجبی (308)

سلام آقای رشیدی عزیز
عکس جدید تون را دیدم اما چشمم به این عکس افتاد و تر جیح دادم روی این اثر شما کامنت بذارم چون به سلیقه ام نزدیک تره
شرمنده از بابت دیر دیدن
چند روزی نبودم
از حس و حال این پیر زن و پیری زیادش خیلی خوشم اومد
میدونم خیلی در مورد این عکس صحبت شده پس حرفی نمی مونه برای من.
فقط یک سوال
شما چطور شارپ تصاویر را افزایش مدید؟موقع عکاسی یا در طی ادیت؟ممنون میشم را هنما ییم کنید
مرسی
سال نو و تو لد تون مبارک با تاخیر فراوان
فکر کنم 2 فروردین بوده.درسته؟

"۱۸:۴۲ ۱۲ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود بر خانم رجبی عزیز
سپاس از لطفتان و تشکر از تبریک تولدم
روز تولدم 2 فروردین بود که دوستان مهربان بسیاری چون شما مرا شرمنده کردند
-----
شارپنس را می توان در داخل دوربین افزایش داد و اغلب هم دوربین ام را بر کنتراست بالا و شارپنس بالا تنظیم می کنم ولی این افزایش شارپ و کنتراست در داخل دوربین چندان موثر نیست و ادیت های بعدی در فتوشاپ می تواند کار را تکمیل کند
با رفتن به گزینه ی زیر در فتوشاپ می توانید میزان شارپنس اثر را افزایش بدهید:
Filter>Sharpen>Smart Sharpen
ولی اگر می خواهید از تاثیرات مخرب ادیت جلو گیری کنید بهتر است از فایل خام (Raw) استفاده کنید
ادیت بر فایل های خام همیشه تا حدود زیادی موثر تر است و میزان تخریب آن بسیار کمتر است

نمی دانم توانسته ام کمکی کرده باشم یا نه ولی اگر سوالی هست ، می توانید به ایمیلم بنویسید:

Springoxygen@yahoo.com
Springoxygen@Gmail.com

ارادتمند شما م ح س ن
"۱۷:۰۵ ۱۳ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | هما بهرام پرور (168)

سلام
اول اینکه دیوارهای قدیمی و خانمی پیر با چهره مهربان در کنار اون و سیاه و سفید کار کردنتون رو خیلی دوست دارم و می پسندم...کنتراستونم خیلی خوبه...دستهای چروکیده با چهره چروکیده که چادر نیمی از اون رو پوشنده خیلی خوب نشون داده شده
دوم اینکه ا، تولدتون 2فروردین؟!! چه جالب!چون تولد شوهرخواهر من هم 2فروردین و خواهر من به همین دلیل روز جشن عروسیشون رو 2فروردین گذاشت! که چه دو فروردینی بود امسال! بهتون با 10 روز تاخیر خیلی خیلی تبریک می گم...و آرزوهای خوب براتون می کنم...اشکال که نداره؟!
همیشه شاد باشین

"۱۷:۰۵ ۱۳ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود بر خانم بهرام پور
واقعا از لطفتان متشکرم
بنده را شرمنده کردید
امیدوارم سالی زیبا و پربار را در پیش داشته باشید
ارادتمند شما م ح س ن
"۲۰:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | امیررضا پاکرو (764)

چه کار خوبی و صحنه ای جالبتر
فکر کنم اگه کادر بسته میشد رو ی پیرزن هم کار خوبی میشد
کادر دست با اون انگشتر و چانه پیرزن خیلی بهم حس خوبی میده
مد رنگی خیلی مناسبه البته شاید کنتراست کمتر هم خوب بود
یکم هم نویزهای کار زیاده
+1
"۰۲:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | علی غلامی (43)


سلام دوست وقت شناس !

ازاظهارلطف مجددت نسيت به خودم ممنونم .
عكس زيبا همه جا خريدار دارد ، بويژه عكس هايي از
زندگي مردم عادي ! تصاويرسياه وسفيدت دررابطه با
مناظروزندگي روستايي همه زيباودلنشين هستند. مثل
عكس هاي ، نان ، روستا نشين ، عضوي ازيك خاطره ،
وسوسه مرگ و ... واين چيزي به جزمفاهيم تأثيرگذار
آنان نيست .
null

"۰۲:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

ممنون جناب غلامی
بابت دقت در سایر آثارم
و لطف همیشگی تان