گالری تصاویر "محمد امدادی"

         
عکس
نام :   The Green Mile (امتیاز : 16)
عکاس :   محمد امدادی (امتیاز : 961)
توضیحات دوربین :   Canon 350D
توضیحات لنز :   Canon EF 70-200 L f4 @ 184
دیافراگم :   F5.6
سنسور :   8 MP
شاتر :   1/2000 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   16
بازدیدها :   709
تاریخ ارسال :   ۲۰ خرداد ۱۳۸۶
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , مناظر روستایی , حومه شهر
توضیحات عکاس
حوالی شهر نیشابور

"۱۲:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سعید رئیسی (23)

به نظرم کنتراست رنگها یکم زیاد شده... شاید اگر یه ادیت کوچیک میکردید عکستونو تاثیرگذارتر میشد
"۱۲:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | این مكان تعطیل است (1200)

عكس قشنگی شده و طنز زیبایی در اون هست. به نظر من كنتراست عكس طبیعیه فقط در قرمزی تابلو كمی اغراق شده كه شاید جهت تمركز توجه انجام شده باشه اما به نظر كمی دید رو روی اون میخكوب میكنه. به هر حال عكس جالبیه. من كه لذت بردم. موفق باشید.
"۱۲:۱۳ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | Latif Niroubakht (1274)

به نظرم قسمت بالای تابلو رو بعدا خودت گذاشتی......البته با عرض معذرت.....خیلی مصنوعی و تابلویه
"۱۳:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد امدادی (961)

دقیقا درست میگید چون :

هم یك تابلوست اونم از نوع راهنمایی و رانندگی و
هم خیلی مصنوعیه چون ساخته دست بشره
"۱۳:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | صادق طاهری (319)

این عکس ساخته شده نیست. چرا که پیدا کردن همچین زاویه هایی زیاد سخت نیست، اینجا باید به دید عکاس آفرین گفت. کنتراست شدید تابلوی راهنمایی و رانندگی در این نور طبیعی است.
"۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علی رنجبران (1528)

سوژه جالبیه.به هر حال من اعتقادی به این حرف که عکس مونتاژ شده ندارم و لی به عنوان یک فوتومونتاژ هم ایده اون رو میپسندم. به گمانم اگر در ترکیب بندی علامت رو در 3/1 سمت راست قرار میدادید بهتر بود چون عملا فضای پشت کادر شما بی مصرف باقی مونده .بلور شدن بکگراند جالبه اما بلور شدن جلوی کادر به کار شما لطمه زده
"۱۹:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | Latif Niroubakht (1274)

من نمیفهمم...اینجا قراره عکاسی یاد بگیریم یا کار ساختگی با فوتوشاپ؟؟؟؟!!!!!آقایون ...خانومها......برای اونهایی که دوست دارن با فوتوشاپ؛ آفریینده بشن...سخت متاسفم و خیلی هم متاسفم.........بهتره که دوربینهارو خلع سلاح کنید....
"۱۹:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امیر سوکی (2026)

من نمیفهمم...اینجا قراره عکاسی یاد بگیریم یا کار ساختگی با فوتوشاپ؟؟؟؟!!!!!آقایون ...خانومها......برای اونهایی که دوست دارن با فوتوشاپ؛ آفریینده بشن...سخت متاسفم و خیلی هم متاسفم.........بهتره که دوربینهارو خلع سلاح کنید....
سلام.
خیلی تند نرید ، از بقیه هم کمک نگیرید . منظور آقای امدادی از اون جمله این نبود که تابلو رو خودشون اضافه کردن ، منظورشون این بود که اگر تابلو مصنوعی به نظر میرسه ، به خاطر اینه که یک جسم دست ساخته ی بشری است ....
اما راجه به عکس :
دوست داشتم بدون حفظ ابعاد عکس ، کمی از پایین کراپ شود . یعنی عکس کمی باریک تر شود .
به دید شما تبریک میگویم ، اسم و عکس هر دو زیبا هستند .
شاید میشد با نشستن بر روی زمین ، شهر دور افتاده ی عکس حذف شود .
ممنون.
"۲۱:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (-1) | سهند صبوحی (1490)

درمورد ساختگی بودن عکس با آقای نیرومند موافقم
"۲۱:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | آرش عطرچیان (5007)

اعتقادی به این حرف که عکس مونتاژ شده ندارم ولی به عنوان یک فوتومونتاژ هم ایده اون رو میپسندم ... شاید میشد با نشستن بر روی زمین ، شهر دور افتاده ی عکس حذف شود ... كمی عمق بیشتر شاید بهتر بود ...
"۰۱:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید نقشبندی (274)

محمد جان مثل بقیه عکسات دید متفاوتی رو ثبت کردی، عکس جالبی شده فقط در مورد بکراند شلوغ کادر فکر میکنم اگه خلوت میبود تاثیر عکس بیشتر میشد ، گو اینکه درک میکنم این شلوغی اجتباب ناپذیره
دقیقا درست میگید چون :
هم یك تابلوست اونم از نوع راهنمایی و رانندگی و
هم خیلی مصنوعیه چون ساخته دست بشره

در ضمن لحن کلام کنایه آمیزت در صحبت کردن با این استاد تازه وارد یکم براشون سنگینه!! ، گویا منظورتو درست متوجه نشدن!!
و در پایان لازمه بگم آقای امدادی از دوستان عکاس قدیمی این سایت هستن و سبک خاصشون برای ما قدیمی تر ها ، کاملا جا افتاده و فکر نمیکنم ایشون نیازی به ساخت یک عکس تخیلی داشته باشند چون این تخیل در اختیار ایشونه، و اگر میبینیم عکسهای کمی از ایشون در گالری آپلود میشه
علت بی خردی بعضی افراد در گالریست، افرادی که بعضا فرق پروسس و پرتقال رو از هم تمیز نمیدهند و باید براشون کلاس درس فیزیک نور گذاشت!!
بهتره که دوربینهارو خلع سلاح کنید....
بله ممنون میشیم که خلع سلاح کنید و برید سراغ همون داستان پرتقال!!!
ممنون
"۰۱:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (5007)

از جناب نقشبندی معذرت میخوام اما فكر میكنم كه هنرمندان به تواضعشان معروفند ...
"۰۹:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سها تفرشی (962)

راستش نمیخواهیم تند برانیم اما دست خودمون كه نیست! ... فكر كنم این عنوان را در ذهن داشتید و این عكس را برایش گرفتید. اگر اینطور است فكر كنم این عنوان خیلی خیلی جای كار بیشتری هم دارد. اما همین عكس هم در نوع خودش خیلی جالب شده. فورگراند فلو شده هم به حس كار كمك كرده. ....به نظرم اگر دوستان كمی مهربان تر از دوستانشان دفاع كنند به جایی بر نخورد!
"۱۱:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمد ایمانیان (0)

تناقضات ناگزیر فضای سایبر
اسلاوی ژیژك متفكر اسلوانیایی در اثر كوتاه خود "هنر امر متعالی مبتذل" در جایی به این نكته ی پوشیده از دید اشاره می كند كه چگونه در نظام به شدت نمادین معاصر كه از كدها و نشانه های فضای سایبر اشباع شده است , ناگهان امر سایبر از امر واقعی سبقت می جوید و خود را واقعی تر از هر فاكتی بر ذهن سوژه آوار می كند.
... دور از ذهن نخواهد بود كه كار بشر مدرن سر آخر به آنجا برسد كه امكان وقوع امر واقع را به كلی انكار می كند !
اگر چه عكس - به قول والتر بنیامین "آنچه در دوران تكثیر مكانیكی از كف می رود هاله اثر هنری است" - فاقد آن هاله ی ناب هنری است - و صد البته در جای دیگری باید به تفصیل به آن پرداخت - لیكن در فضای سایبر و با وجود ابزار آلات پیچیده و معجزه گری مانند نرم افزارهای گرافیكی - از جمله فتوشاپ - كه بیشتر اكسیر كیمیاگران و چوب جادوی جادوگران را به یادمان می آورد ! - حفظ باور به ثبت امر واقع را كه به مدد دوربین های حساس و پیشرفته امروزی و نبوغ عكاس صورت میگیرد , به شدت دشوار ساخته است.
به همین دلیل تنها راه اعاده باور به فردی كه به دلیل گرفتار شدن در فضای نمادین سایبر ایمان به امر واقع را از كف داده است - فردی كه به لحاظ موقعیت تاریخی اش علی الاصول قادر به تفكیك امر واقی از امر خیالی نیست - نشاندن او در جای سوژه (عكاس) است. چرا كه این تنها عكاس است كه به خاطر موقعیت منحصر به فردش تجربه گرفتن عكس را از سر گذرانده.
بنابراین راهی برای ایجاد باور باقی نمیماند... مشاهده گر - در اینجا منظور فردی است كه منكر واقعی بودن عكس است (آقای لطیف نیروبخت) - راهی برای تشخیص واقعی یا مصنوعی بودن اثر ندارد ! فضای سایبر قضاوت در باب وثاقت اثر را مخدوش و مبهم ساخته است !
تنها راه باقیمانده همان حضور فرد در لحظه ثبت عكس توسط عكاس است. تصویری كه علاوه بر متاثر ساختن سلول های سنسور دوربین عكاس , مستقیم و بی واسطه بر روی سلولهای شبكیه ی فرد حاضر دیگر اثر میگذارد و هیولای شك را از پای در می آورد ! امكانی كه اتفاقا در لحظه ی ثبت این اثر برای من فراهم بود تا در كنار عكاس - محمد امدادی - حاضر باشم و صحنه را نظاره كنم . امكانی كه همواره برای هر كسی مهیا نیست !
"۱۱:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهدی بهتاش (467)

دید و انتخاب فاصله کانونی به خوبی انجام گرفته. 200-70 واویلا!
دوست داشتم فضای خارج از فکوس جلوی تصویر کراپ می شد.
وجود روستای در دوردست بنظرم لطمه ای به کار نزده.
می تونستی بازم سچوره کنی عکس رو!
حرف مفت کنتر نداره!!
"۱۳:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سعید نقشبندی (274)

از جناب نقشبندی معذرت میخوام اما فكر میكنم كه هنرمندان به تواضعشان معروفند ...
دوست عزیز ، من هنرمند عکاسی نیستم و هنرمندی من در چیز دیگریست که کمی از من فاصله گرفته ،اما در مورد فروتنی صحبت کردید، گو اینکه اینجا فروم نیست و نبایست این مطالب بیش از حد ادامه پیدا کند، من با عذرخواهی از دوستان مدیرم چند تا کلمه مینویسم...
فروتنی را اکثر بچه های سابق فروم تجربه کرده اند و برای منم همینطور بوده ، اما غالب اوقات نه تنها در کین و بین چنین بحثهایی ، حتی زمانی که به یک نفر یاد میدهی چگونه دوربین در دست بگیرد* و فوکوس* کند،پیرو همین فروتنی به او الطافی میکنی بعد از مدتی بایدانتظار داشته باشی که با زنجیر به تو حمله کند !!!( استعاره!)
در مورد فروتنی که شاید من ندارم و اگر بخواهم یک هنرمند را سنبل خود معرفی کنم که تا شاید منظورم را بهتر درک کنید ، انتخاب من صد البته به جای هنرمندانی مثل ماتیس یا دگا بزرگانی مثل سالوادور دالی و آمادئو مودیگلیانی خواهد بود !! پس میبینیم که همگی به تواضع معروف نبوده اند.
حالا بیاییم فرض کنیم که من فروتن باشم و این جمله فلسفی و ادبی! را به لحاظ فروتنی نادیده بگیرم
بهتره که دوربینهارو خلع سلاح کنید....
مشکل حل خواهد شد؟؟ دیگر کسی توی این گالری عکس خرس* و وزغ* از سایتها سیو نمیکند ؟ و اینجا قرار نمیدهد تا دوستان ساعتها در مورد مباحث فنی و تکنیکی آن بحث کنند!؟
از آن به بعد افراد قبل از حرف زدن کمی و فقط کمی میاندیشند؟! آیا مواظب نحوه بیان خود خواهند بود!؟ باتوجه به سابقه کوتاه ما در استفاده از محضر چنین ابر اساتیدی!؟