گالری تصاویر "احسان تحویلیان"

         
عکس
نام :   چرک اما شیرین (نوستالگیا) (امتیاز : 13)
عکاس :   احسان تحویلیان (امتیاز : 1228)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon DSLR 40D
توضیحات دوربین :   Nokia N95 8GB Mobile
سنسور :   5 MP
نظرات :   17
بازدیدها :   537
تاریخ ارسال :   ۲۳ آبان ۱۳۸۷
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   لحظه قطعی
توضیحات عکاس
بعضی وقت‌ها آدم درمیان جمع باز هم تنهاست، اگر بقیه دوستش داشته باشند دیگر اسمش تنهایی نیست، نوستالگیاست واندکی حالت مازوخیستی ... عشق من اینه که جمعه ها دوربین به دست پیاده روی کنم. ترجیحا تو محله های پایین شهر. این سه تا رفیق فابریک های من هستند و یجورهایی مدل های من ... این شات منو یاد کودکی هایم می اندازد، وقتی که پوسته آدامس خرسی رو بیشتر خودش دوست داشتیم و لحظه شماری میکردیم که با توف عکسشو بچسبونیم پشت دستامون، وقتی که لواشک آلو رو دور انگشت اشاره می پیچیدیم و لیس می زدیم، وقتی که لاک ناخن مامانی رو یواشکی به ناخن می زدیم و فکر می کردیم بزرگ شدیم. وقتی هم که پفک می خوردیم و لب هامون نارنجی شده بود می دویدیم جلو آینه و فکر می کردیم رژ (یا به اصطلاح اون زمون، ماتیک) زدیم. وقتی که ساقه دوتایی گیلاس رو به گوشمون آویزون می کردیم، وقتی که ... به شخصه کودک درونم رو نکشتم، من هنوزم که میخوام لوووس بشم به آدامس میگم: آدانس ... هانری کارته برسون اعتقاد داشت لحظه ای در عکاسی وجود دارد که قابل برگشت و بازسازی نیست، لحظه ای که مجموع انرژِی آزاد شده از سوژه در عکس قابل مشاهده است، برسون آن لحظه را لحظه قطعی می نامید.

"۱۵:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | یوسف فقیهی (121)


سلام

کادر بندی تون جالبه ولی فوکوش جالبه .

در مورد توضیحاتتون هم و لحظه قطعی به حس شما در زمان عکاسی بر میگرده چون من نتونستم جز شوق مخلوط با تعجب چیزی در صورت سوژه هاتون ببینم .

موفق باشید

"۱۵:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | یوسف فقیهی (121)

خط اول رو تصحیح میکنم :

کادر بندیتون جالبه ولی فوکوس جای کار داره .

"۱۵:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان تحویلیان (1228)

ممنون از حضورتون

فکوس بخاطر نوع ادیت تحت تاثیر قرار گرفته
"۱۸:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | محسن رشیدی (7843)

درود بر جناب تحویلیان

اول در مورد نوشته ات بگویم که بسیار زیبا بود . فقط :
1- نوستالگیا = نوستالژیا
2- یجورهایی = یه جور هایی + در محاوره = یه جورایی
3- نوشته ات به زبان کتابی شروع می شود سپس شکست زبانی ایجاد می شود و به زبان محاوره ای کشیده می شود و در این کار هیچ تعمدی دیده نمی شود .

در مورد عکس هم باید بگویم که نوع نگاه سوژه ها به سمت دوربین بسیار زیبا ست .

سپاس

"۱۸:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان تحویلیان (1228)

سلام قربان
ممنون از حضورتون

1- نوستالگیا = نام یکی از فیلم های آندری تارکوفسکی فقید است
2- یجورهایی = شما فک کن بالای ساختمان، بالاسر بیست تا کارگر، هرکودون یه کاری می کنه، می ترسی یکیشون رو برق نگیره یا اون یکی از بالای داربست نیفته، بعد تو این هاگیر واگیر یه سیم تلفن پیدا کردی الله بختکی زدی به لپ تاپ بعد یه عکس آپ کردی، دیگه شما خودت فک کن چی از مغز من متصاعد میشه، دیگه غلط املایی پیش کش. ولی ممنون از یاداوریتون
3- گزینه سه دقیقا به گزینه 2 مربوطه

ولی چشم انشاالله بیشتر دقت می کنم.

ممنون از حضورتون
"۲۰:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | پوریا داعی (4297)

نوع نگاه سوژها به دوربین دیدنی شده است مخصوصا سوژه های لبه های کادر..
وضوح روی صورت ها مناسب نیست و جای کمی کار دارد و به نظر می رسد وزن سمت چپ برداشت بیشتر شده..
موفق باشی
2+

"۲۰:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان تحویلیان (1228)

خیلی ممنون از کامنتتون
لطف کردید تشریف آوردید.
"۱۴:۴۷ ۲۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | راحله غلامی (1144)

سلام آقای تحویلیان عزیز با آن سوژه یابی ها و دست نوشته های بی نظیرش ...


همون طور که همه دوستان اشاره کردند نوع نگاه این طفل معصوم ها خیلی زیبا و دیدنی شده و آدمو مجذوب می کنه ...

نمی دونستم با چنین شرایط سختی آپ می شید آقای مهندس ، بد نیست یه شاتی هم از اوناا تهیه کنید !!!!!

باز هم از کامنت پر محتوای شما تشکر می کنم و توی این کانت می خواستم یک کمی از تون مهلت بگیرم برای فکر کردن ، حس کردن ، دیدن ، جستجو کردن ... تا شاید بتونم کاری ارائه بدم که حداقل ایراد های بارز نداشته باشه ...
راستی آخرین کامنتتــون رو پرینت گرفتم و گذاشتم توی کیفم ، که توی این مدت بتونم مرورش کنم و روش فکر و برنامه ریزی داشته باشم ...

ممنونم از راهنمائی های دوستانه تون و لطفی که به همه بر و بچه های سایت دارید ...

حق یارتون +2

"۱۴:۴۷ ۲۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان تحویلیان (1228)

خانم لطف دارید شما. بیش از این شرمنده نکنید.

انشاالله موفق باشید.
"۱۶:۵۲ ۲۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا هدایی (530)

سلام دوست عزیز .
خیلی ممنون از کامنت مفیدتون .
عکس با معنایی مثل بقیه ی کارهاتون شده . ژست سوژه ها رو خیلی دوست دارم و کادر بندیتون هم عالیه فقط نمیدونم سمت چپ پایین کادرتون چیه . دیواره ؟
پسر هم اگر وسط دو دخترک بود به نظرم عکس زیباتر هم میشد .
موفق باشید.

"۱۶:۵۲ ۲۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان تحویلیان (1228)

سلام دوست من

اینیک پیچ دیواره هست که آثار رنگ ماشین ها به اون جا مونده. مثلا اون بالا اون آبیه فک می کنم اثر رنگ یک نیسان وانت باشه.

مرسی که اومدی.
"۲۳:۰۰ ۲۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

درود

من هم شاهکار آندری تارکفسکی را دیده ام ولی همچنان مسرانه می گویم نوستالژیا . در تلفظ صحصح انگلیس : نوستالجیا و در فرانسه هم همان نوستالژیا .

با سپاس

"۲۳:۰۰ ۲۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | احسان تحویلیان (1228)

سلام عزیز

نظر شما صحیحه دوست من ولی باید عرض کنم که نوستالگیا تلفظ روسی این لغت هست.

ممنون اومدی
"۱۲:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | را مین هوشمندی (7541)

با سلام
ممنون برای ابراز نظر و راهنمایی هایی که کرید.
نکته بارز ارسالهای شما همچنان که پیش از این هم گفته ام متنهای زیبیی است که همراه میکنید، البته فقط زیبا نیستند بلکه جهان بینی خاص شما و نگاه کنجکاوتان را هم با خود بهمراه دارند. اغلب دریچه هایی خوبی هستتند برای ورود به کارتان. نکته اما اینکه بصورت کلی ثبتها پا بپای متنها نمیروند! دوستانه عرض میکنم و مطمئن هستم که ان را درمیباید. به نظرم به مشی جستجو گر خود فرصت کافی بدهید تا بتواند ارتباط موثری با شکل و غالب ارائه بیابد.
در مورد این برداشت برای من پیش از هر چیز نگاه معصوم بچه ها دیدنی است و کادر و ترکیب خوب ان و البته ادیت خاص اقای تحویلیان!.
پایدار و پاینده، دوست من.

"۱۲:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان تحویلیان (1228)

سلام آقای هوشمندی عزیز

بسیار ممنون از حضورتون
چشم لحاظ می کنم
دارم روش کار می کنم
انشاالله
امید من به راهنمایی دوستان خوبی مثل شماست.

بزرگوارید.
"۲۰:۲۲ ۲۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | توماج زنگویی (3104)

چه عنوانی انتخاب کردید، اولین چیزی که من رو جذب کرد همین بود به علت اینکه کارهای آندری تارکوفسکی رو دوست دارم.
برداشت تاثیر گذاریست و نگاه ها گیرایی خاصی دارند. این عکس جاییست که چشم ها دهانمان را میبندند!
لذت بردم.
در مورد ویزور که فرمودید، من کامنت های این دوربین رو که در سایت های مختلف خوندم، چیزی مبنی بر این موضوع ندیدم و به شخصه هم برخورد نکردم (چون تا حالا همه عکس ها رو از ویزور گرفتم) ولی امکان این هستش که از لنز باشه.
در هر حال، اگر من اطلاعاتی گرفتم حتما به شماا خواهم گفت.
ارادتمند.

"۲۰:۲۲ ۲۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان تحویلیان (1228)

ممنون دوست من
خیلی لطف دارید.

بازهم ممنون از حضورتون