گالری تصاویر "حامد صفایی"

         
عکس
نام :   سماع2 (امتیاز : 2)
عکاس :   حامد صفایی (امتیاز : 408)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 400D
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
دیافراگم :   F32
سنسور :   10 MP
ایزو :   200
نظرات :   3
بازدیدها :   8381
تاریخ ارسال :   ۱۷ آبان ۱۳۸۷
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید , انسان
توضیحات عکاس
سلام با توجه به سوالات دوستان در خصوص این عکس ها تلاش می کنم که ذیل هر کدام از عکس ها این مجموعه توضیحاتی مرقوم کنم که امیدوارم مورد قبول شما واقع بشن.طریقت به مفهوم مسیر قرآن و حضرت محمد اهل بیت و اولیا ی خداست و در واقع همان صراط مستقیمی که در قرآن راجع به آن صحبت شده.اهل طریقت رو درویش یا صوفی نام داده اند.دراویش نه از شوق بهشت و نه از ترس جهنم بلکه از روی عشق خدا رو عبادت میکنند.اونها معتقدند که انسان به جز برای عبادت خدا و عشق بازی با خدا آفریده نشده.طبق نوشته ی ابن خلدون در کتاب مقدمه گرایش به درویشی بیشتر بعد از خلفای راشدین و با شایع شدن گرایش و وابستگی مسلمانان و خلفا به دنیا و دنیابرستی گسترش یافت.افرادی از جامعه ی اسلامی که از دنیا و مردمان انزجار یافتند به سمت خلوت نشینی و تنهایی و عبادت خدا مشغول شدندوامروزه دراویش هم مانند مردم عادی زندگی میکنند کار میکنند و... ولی در روز زمان هایی را به عبادت خدا اختصاص می دهند و از هر فرصتی برای بردن نام خدا دریغ نمیکنند.طریقت فرا دینی و فرا مذهبی است.اهل طریقت بیش از سنی یا شیعه ای به شریعت(نماز روزه و...) اهمیت میدهند و در انجام آن دقت می کنند.2 گروه عمده از صوفیان در جهان وجود دارند1.قادری2.نقشبندی- دراویش نقش بندی بعد از فوت استاد خود که کسی را به عنوان جانشین تعیین نکرده بود دچار اختلاف شدند.دراویش قادری متشکل از 2 گروه عمده کسنزانی و طالبانی هستند.اساتید شاخه طالبانی چندی قبل بعد از توبه نزد استاد طریقت کسنزانی شیخ محمد کسنزانی مرید این طریقت شدند و عملا تمامی مریدان ایشان هم طریقت کسنزانی را انتخاب کردند.دراویش کسنزانی در اکثر نقاط دنیا حضور دارند بالاخص عراق و هند و چین و ... 2 شنبه و 5 شنبه شب زمان ذکر گروهی و سماع می باشد.ادامه ی توضیحات با تکیه بر موضوع سماع در توضیحات آتی داده می شوند ادامه دارد...

"۲۱:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | محسن رشیدی (7843)

صلاح از ما چه می جویی که مستان را صلا گفتیم
به دور نرگس مستت سلامت را دعا گفتیم

در میخانه ام بگشا که هیچ از خانقه نگشود
گرت باور بود ور نه سخن این بود و ما گفتیم

"۱۶:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | معصومه قنبرپور (878)

عکس گویایی است. اما شما روی چه مبنایی طریقت اینان را - پناه بر خدا- همان صراط مستقیمی که قرآن از آن بحث می کند می نامید؟ لطفا در این زمینه به کتاب های مخالفان و رساله هایی که در رد تصوف این قبیل افراد نوشته شده است سری بزنید. از جمله کتاب تلبیس ابلیس ابن جوزی
"۰۰:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهرداد سپنتا (33)

aliye.movafagh bashi