گالری تصاویر "رضا وهمی"

         
عکس
نام :   گل و پروانه (امتیاز : 61)
عکاس :   رضا وهمی (امتیاز : 8851)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D300
نوع لنز :   Sigma
مدل لنز :   Sigma 28-300mm DG
دیافراگم :   F6.3
نظرات :   86
بازدیدها :   3023
تاریخ ارسال :   ۰۴ آبان ۱۳۸۷
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , حیوانات , ماكروگرافی
توضیحات عکاس
پارک جنت شهرستان بندرگز - تمرینی دیگر در ثبتهای ماکروگرافی - سرعت شاتر 1/1600 - چشم انتظار نقدها و نظرات سبز و سازنده همه دوستان هستم .ممنون.

"۱۴:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | ایمان جانقربان (190)

سلام اقای وهمی .
با کادر بسته تر از بالا و پایین فکر می کنم بهتر میشد.وضوح روی هر دوشون بد نیست.
قرار گرفتن پروانه بر روی گل خوبه و زاویه دید هم خوبه.
لبه پرهای پروانه کم رنگ است که شاید به خاطر گرفته شدن باشه.
در کل +2

"۱۴:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا ایمان عزیز
منون از حضورت و نظراتت

لبه پرهای پروانه کم رنگ است که شاید به خاطر گرفته شدن باشه.
حقیقتا متوجه منظورتون نشدم . اما اگه منظورتون در مورد برش پروانه یا ادیت باشه , باید عرض کنم که هیچ گونه ادیتی مانند برش و ... یا به طور کل هیچ تغییری در عکس ایجاد نشده . دقیقا ثبت اولیه است که انجام شده .
هرچند تمام تمرکزم بر روی کنترل عمق میدان در این شات تمرینی بود , اما علت فولو شدن بخش بسیار جزئی از بال , شاید به خارج شدن آن در یک صدم ثانیه از عمق میدان , انهم به علت حرکت مداوم پروانه مربوط باشد.
توضیح اینکه : ثبت در حالی صورت گرفته که پروانه به طور مداوم در حال بال زدن بود . علت اینکه از سرعت بالای 1/1600 هم استفاده کردم , برای کنترل سرعت بال پروانه و فریز کردنش بوده است .
موفق و سلامت باشید.
"۱۴:۱۱ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | پریسا صالحی (1212)

سلام آقای وهمی
ماكرو بسیار زیبایی شده یاد كارهای آقای رضا رحمتی و آقای علیرضا رضائیان افتادم.
كادر بندی و شارپ عكس عالیست موفق باشید
یك سوال بك را كه با ادیت فلو نكردین؟؟؟

"۱۴:۱۱ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم صالحی عزیز
خیلی از لطف و محبت شما ممنونم . و تشکر میکنم از اینکه سر زدید .
یك سوال بك را كه با ادیت فلو نكردین؟؟؟
خیر . در واقع بخش اصلی تمرین من در این شات , رسیدن به بوکه مناسب بوده و همچنین کنترل عمق میدان . در بک گراند فقط کمی نویز گیری انجام گرفته است .
البته با توجه به فاصله کانونی لنز که در اگزیف هست , و با توجه به ظاهر عکس که فاصله حدودی سوژه تا بک رو مشخص میکنه , میشه حدس زد که بوکه ایجاد شده کاملا طبیعی و عادی است .
موفق و سلامت باشید .
"۱۵:۰۳ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | ایمان جانقربان (190)

منظورم از گرفته شدن این بود که بال پروانه سالم بود یا نه به علتی مثل گرفتن پروانه ها توسط مردم یا غیره بال کم رنگ شده.
من هم امروز یک پروانه آپ کردم.منتظر نظرتون هستم
خال دلبر

"۱۵:۰۳ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام ایمان عزیز
ممنون از توضیحاتت . اطاعت امر کردم و به ارسال زیبایت سر زدم و لذت بردم .
موفق و سلامت باشید .
"۱۵:۰۵ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمود ابراهیمی (155)

عکستون از دقت و کیفیت بسیار بالایی برخورداره!
واقعا لذت بردم
موفق باشید
خوشحال میشم سر بزنید!

"۱۵:۰۵ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام دوست عزیز
ممنون از حضورتون . حتما جهت استفده از کارهای زیبایتان سری خواهم زد.
موفق و سلامت باشید .
"۱۵:۲۹ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | اردلان ازرمی (17)

سلام
عکس خوبیست . با لنز شما از این بهتر ماکرو نمیشه گرفت . بنظر من ادیت یکی از هنر های عکاس هست . مهم زیبا بودن عکس ...

"۱۵:۲۹ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام اردلان عزیز
ممنونم از حضورت و نظراتت.
بنظر من ادیت یکی از هنر های عکاس هست
تا حدودی موافقم . اما به شرطی که ادیت باشه . نه تحریف و تغییر عکس و یا حتی ساختن عکس . البته به نظرم بهتره کسانی که در حرفه خودشون نیاز به این تغییرات دارن بیشتر روی ادیت فکر کنن تا عکاسهای هنری .
هنر یک عکاس خوب در اینه که ثبتش رو طوری انجام بده که انگار بعد از عکاسی نمیتونه هیچ کاری انجام بده ( مثل نگاتیو ) . امیدوارم ما هم روزی به این درجه برسیم .
موفق و سلامت باشی دوست عزیز.
"۱۵:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

با سلام
ماکروی خوبی است
شارپینگ وکنتراست مطلوبه
اشباع رنگها هم چشمگره
به نظرم پاسپارتو کارو خیلی محدود کرده
موفق باشید
به من هم سر بزنید

"۱۵:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا محمد جواد عزیز
ممنون که حضور پیدا کردید .
از دقت نظر و لطفتون ممنونم . در مورد پاسپارتو باید عرض کنم که نبودنش آسیب به عکس میرسوند . از این جهت که حرکت چشم بیننده رو کمی بی هدف میکرد و خصوصا فضای خالی سمت چپ کمی آزار دهنده میشد. به خاطر همین از پاسپارتو استفاده کردم .
"۱۵:۴۰ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | فهیرا مشایخی (48)

سلام

عكس زیبای شده فوكو خوبی روی پروانه و گل صورت گرفته و كنتراست هم عالی
به نظرم اگه كادرتون كمی بسته تر بود بهتر میشد

ممنونم از حضورتون

شاد باشید

"۱۵:۴۰ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام دوست عزیز
ممنونم از حضورتان و اظهر لطفتان .

به نظرم اگه كادرتون كمی بسته تر بود بهتر میشد

انتخاب کادر تعمدا و برای فرار از کادرهای کلیشه ای و بسته بوده . و همچنین رعایت اصول استاندارد کادر بندی به جهت قرار گرفتن عناصر در نقاط مناسب و اصولی کادر .
موفق و سلامت باشید .
"۱۵:۴۰ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا ایمانی (459)

سلام

عکس خوبی گرفتین با وجود ااینکه لنزتون مناسب اینکار نبوده. پاسپورتو هم خوب کار شده.

+1 به خاطر عکس
+1 به خاطر پروانه جون (شوخی)

"۱۵:۴۰ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا علیرضا .
ظاهرا در مورد لنزم اطلاعات کافی داری .
از حضورت و بیان نظراتت سپاسگذارم . موفق و سلامت باشید.
"۱۶:۳۷ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد حسین پارسانژاد (643)

سلام رضا جان دوست عزیز ...

عکس خوبی شده ... اما از نظر من خیلی خیلی بیشتر میتونی روش کار کنی ...

چون از کارات خوشم میاد و خودت هم جزو دوستان من تو سایتی می خوام یه یادداشت کامل در مورد تجربه ی کم خودم تو عکاسی در این سبک بنویسم . امیدوارم باعث سر درد شما نشم ...

من این سبک رو یه سبک بسیار کلی میدونم که جنبه های مختلف داره ...

توی ماکروگرافی اونم از حشرات در طبیعت باید زحمت زیادی کشید . اینو اون موقع فهمیدم که وقتی میخواستم از یه پروانه شبیه این عکس بگیرم دو ساعت داشتم دنبالش میدوئیدم .

میخوام بیشتر روی عکس شما فوکوس کنم تا مطلبم رو اینطوری بیان کنم ...
تو این عکس نکته ی قابل توجه زاویه دید شما نسبت به پروانه هست . زاویه ای که من عملا نمی پسندمش .
می تونستید دید رو بسمت پرسپکتیو ببرید ... من اطمینان دارم اینطوری نتیجه بهتری میگرفتید دید از بالا یه جور فلت بودن رو به تصویر میده .

نکته دوم اینه که فک کنم این عکس ماکروگرافی نیست ... البته فک کنم ... چون دوربین روی زوم هست و فاصله ی ظاهری سوژه به نظر میرسه زیاده و نمی شه بهش گفت ماکرو . البته ماکرو از این حشره خیلی خیلی سخته و دید های غیر ماکرو زیبا تر شاید باشن .

نکته سوم تبعیت از نقاط طلایی در عکسه . سوژه و گل تو نقطه طلایی هستن اما آیا به نظر شما حضورشون در این نقطه به عکس زیبایی بخشیده ؟ چقدر عکس رو زیباتر کرده ؟ به نظر من همیشه نباید از قوانین طلایی استفاده کرد ... این عکس اینطوری زیبا جلوه نکرده به نظر من یه خورده چشم رو اذیت میکنه . یادتون باشه قوانین همیشه برای رعایت نیست و گاهی هم باید بشکند . چون سوژه یه خورده بزرگه و حجم زیادی داره (تقریبا) میشد اونو وسط گذاشت و کمی به سمت پائین اورد . مطمئنم نتیجه بهتری میداد .

نکته بعدی ادیت مختصریه که انجام شده ... من چون نمی دونم دقیقا چه کارهایی روی عکس شده ... اما اون نویزگیری یه خورده حالت ابرنگی (خیلی خفیف) به عکس داده . اما رضا جان ادیت رنگ ها و کنتراست تو عکس شما خیلی جاش خالیه . یا اگه انجام شده کامل نشده (از نظر من) . گرچه این هم بد نیست . فقط کمی رنگ ها بی روح شدن . فقط کمی .

در کل فک کنم نوع این پروانه همونیه که من قبلا یه بار عکسی ازش تو گالریم گذاشتم . امروز تصمیم گرفتم بخاطر عکس شما دوباره از اون پروانه عکس دیگه ای بزارم . خیلی خوشحال میشم سر بزنی به عکسم و نظرت رو بگی .

در مورد عکس قبلیت هم نتونستم نظر بدم ببخشید ... خیلی خوب شده .

موفق باشی رضا جان . امیدوارم شما هم تو عکسام مثل همیشه بهم کمک کنی .

بخاطر کار زیبات +2 .

"۱۶:۳۷ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا محمد حسین عزیز
بسیار ممنونم از لطفت . از وقتی که گذاشتی و نظرات خوب و سازنده ای که بیان نمودی صمیمانه سپاسگذارم .
مطمئنا نقد زیبایت نه تنها برای بنده بلکه برای خیلی از دوستان مثمر ثمر واقع خواهد شد .
اما با کسب اجازه و جسارتا کمی به تبادل نظر در مورد نقدتان بپردازیم :
زاویه دید: انتخاب این زاویه در این ثبت به دلیل تسلط و حاکمیت خاصی که بر روی پروانه و گل بوده انتخاب شده . در واقع نمایش زیباییهای پروانه و تواما زیباییهای گل و در کنارشان برقراری رابطه بین این دو و ایجاد نمودن این حس برای بیننده عکس , مد نظرم بوده . نمونه های دیگری هم از زوایای پیشنهادی شما در کارهای قبلی خودم دارم .
ماکرو: توضیحاتتان در مورد فاصله کانونی در مورد لنز ماکرو کاملا صحیح است , اما در مورد ثبت ماکرو کمی مردد شدم .نیاز به مطالعه دارم . اما فکر میکنم در دسته بندی عکسهای ماکرو با توجه به ضریب بزرگنمایی و نمایش جزئیات , قرار میگیره .به هر حال تجربه شما در این ضمینه بیشتر است و من هم مبتدی ...
نقاط طلایی : تاکید بسیار زیادی بر رعایتش دارم .چون ضرر رعایت نکردنش را بارها دیده ام و چشیده ام .
در مورد کادری که پیشنهاد دادید و وسط قرار دادن سوژه , فکر میکنم با کادر مربع همخوانی بیشتری داشته باشد و نتیجه بهتری حاصل شود . نظرتون چیه ؟
ادیت : خیلی اهلش نیستم و یا بهتره بگم که بلد نیستم .
عکسهامو اینجوری بیشتر دوست دارم . هر چند به نظر خیلی از دوستان اشتباهه . اما خصوصا مواقعی که عکسهامو میخوام به نقد بذارم , سعی میکنم کمترین تغییرات رو در عکس ایجاد کنم (حتی از لحاظ کادربندی ) تا معایب کار برام مشخص بشه و بتونم اونها رو مرتفع کنم .
در مورد عکست هم حتما هر زمان آپ کردی خبرم کن .متاسفانه به علت مشغله زیاد کاری , فرصت نمیکنم خیلی سر بزنم به سایت .بیشتر اواخر هفته چند ساعتی وقت میذارم .به همین خاطر حتما خبرم کن .
باز هم صمیمانه از وقتی که گذاشتی و نقد جامعی که بیان کردی و از این بابت که تجارب خوبت رو با بنده و دیگر دوستان به اشتراک گذاشتی ممنونم .
موفق و سلامت باشید دوست عزیز.
"۱۶:۴۷ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | توحید هاشم خانی (978)

سلام آقای وهمی که همیشه روی کارهای من نظر میدید
کار بسیار زیبایی شده
ایرادی تو عکس نمی بینم
سعی کن دقت خودتو روی حشرات ریز تزی هم امتحان کنی
هم کارهای ماکرو گرافیت متنوع میشه هم به تجربه هات اندوخته می شه
یا حق
2+

"۱۶:۴۷ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام جناب هاشم خانی بزرگوار
بسیار از لطفتان ممنونم .لذت دیدن عکسهای زیبایتان بزرگترین انگیزه ایست که مرا به سوی گالری پربارتان میکشاند.
ان شاءالله اگه توفیق بشه و جیبم اجازه بده که بتونم یه لنز ماکرو تهیه کنم , حتما میرم سراغ حشرات ریزتر و... اما فعلا بیشتر قصد تجربه کردن را دارم تا حرفه ای کار کردن .
موفق و سلامت باشید دوست عزیز.

"۱۷:۱۳ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهدی مظاهری (33)

سلام.خسته نباشی
کار بسیار خوبیه شارپنس و فوکوس خیلی خوبه.به نظر من دید از بالا بسیار عالیه(با احترام به نظر آقای آستین)و پروانه رو غالب کرده.
اما احساس میکنم اگه سوژه یک کم بالاتر بود واز سمت چپ بازتر بهتر میشد.
راستی بابت comment ممنون.امیدوارم نقدتو در مورد بقیه عکسهام بدنم.

"۱۷:۱۳ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا مهدی
ممنونم از حضورتان و نظرات خوبتان .
در مورد کامنت هم انجام وظیفه بود .
موفق و سلامت باشید .
"۱۷:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | محسن رشیدی (7843)

درود بر جناب وهمی
عکس تان از نظر وضوح و پاسپارتو و کادرندی بسیار عالی کار شده .
بک هم به درستی انتخاب شده .


عکستون از دقت و کیفیت بسیار بالایی برخورداره!


من هم با کادر بسته تر مخالفم . احساس می کنم بعضی سلیقه ها دارند به یک قانون در می آیند .
از نظر من ، زیبایی شناسی عکس تان چیزی کم ندارد .

ممنون .

"۱۷:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام محسن جان .
از حضورت و بیان نظراتت ممنونم .
موفق و سلامت باشید .
"۱۷:۲۶ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمدرضا چایفروش (491)

سلام اقا رضا.عکسات قشنگه.قشنگ یعنی تعبیر عاشقانه اشکال .سری سرسری به ما بزنید.

"۱۷:۲۶ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام جناب چایفروش .
ممنونم از لطفتون که منت گذاشتید و سر زدید . اطاعت امر شد . در کامنتم سوالی مطرح کردم که بیصبرانه منتظر پاسخ هستم . باز هم از بزرگواریتون ممنونم .
موفق و سلامت باشید .

"۱۷:۲۶ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)


اقا رضا حالا ما پیر مردا رو سرکار می زاری!این شعر سهرابه .من فکر می کنم وقتی همه عناصر تشکیل دهنده تصویر انقدر به هم وابسته هستند که نمی توان انها رو از هم جدا کرد .این عبارت براش بهترین عبارته.مرسی
"۱۸:۳۱ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد حسین پارسانژاد (643)

بسیار ممنونم از لطفت . از وقتی که گذاشتی و نظرات خوب و سازنده ای که بیان نمودی صمیمانه سپاسگذارم . مطمئنا نقد زیبایت نه تنها برای بنده بلکه برای خیلی از دوستان مثمر ثمر واقع خواهد شد .

نظر لطف شماست رضا جان ... من فقط تجربیات ناقصم رو گفتم .


در مورد زاویه دید حرفتون متینه و فقط من حس خوبی نسبت به این زاویه دید ندارم . اما دلیل نمیشه همه اون زاویه رو انتخاب کنن . پس انتخاب اون زاویه با دلیلی که شما آوردید موجهه .

من فک کنم تعریف ماکرو به تعریف دقیق اینه که بیش از توان چشم انسان دوربین رو به سوژه نزدیک کنید تا جایی که جزئیاتی رو ببینید که چشم قادر به دیدن از اون فاصله نیست . اسم ماکرو" هم یعنی بزرگتر دیدن اجسام بواسطه ی نزدیک شدن یهشون .

الان آخرین عکس منو ببین (همون پروانهه که بهت گفتم . )
هر دوتاش . تو هیچ کدوم من قوانین طلایی رو روی سوژه اصلی رعایت نکردم چون وقتی رعایتشون میکردم انگار چشمم گم میشد تو تصویر . چون فقط سوژه نیست که تو تصویره و بقیه اجزا هم تاثیر گزارن . پس همیشه نقاط طلایی برای سوژه مناسب نیست .
کادر مربعی رو امتحان نکردم . اما حدس میزنم جواب بده .

اما در مورد ادیت : ادیت کردن عکس بطوری که نه عکسو خراب کنه و نه اجزا رو تغییر بده کار بسیار ساده ایه . به نظر من 90 درصد عکسها باید ادیت بشن ، از این لحاظ که رنگهاشون تصحیح بشه و رنگ ها واقعی تر بشن یا طوری تغییر کنن که حس مورد نظر رو به انسان منطقل کنه . تغییر کنتراست و روشنایی تصویر هم اجزای مهمی از ادیته . من به شخصه بدون اونا نمی تونم خوب کار کنم .

پیشنهاد میکنم کمی در این طمینه تمرین کنید و امتحان کنید . حتما نتیجه فوق العاده هست . من حاضرم تجربیاتم تو این زمینه رو هم در خدمتتون بزارم (تا اونجای که بتونم ) .

در مورد عکست هم حتما هر زمان آپ کردی خبرم کن .متاسفانه به علت مشغله زیاد کاری , فرصت نمیکنم خیلی سر بزنم به سایت .بیشتر اواخر هفته چند ساعتی وقت میذارم .به همین خاطر حتما خبرم کن .

دوتا عکسه که یکی رو امروز گذاشتم (همزمان با شما) یکی رو هم چند وقت پیش . لینکهاش اینا هستن :

http://aks.akkasee.com/photos/61495/

http://aks.akkasee.com/photos/62318/

لینک دوم عکس جدیده . نظر هم دادی اما مثل اینکه قبلش نظر منو ندیدی !


"۱۸:۳۱ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

محمد حسین جان
ممنونم از توضیحاتت .و از لطفت بابت در اختیار گذاشتن تجربیاتت . با آغوش باز پذیرای لطفت هستم .
حتما عکسهای زیبایت را خواهم دید و نظراتم را بیان خواهم کرد.
موفق و سلامت باشید.
"۱۹:۲۲ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمد انصاری (203)

سلام دوست من - عکستون وضوح و کادر مناسبی داره اون چیزی که شاید یه کم (فقط یه کم!) فکر و ذهن را به بیراهه ببره اینه که از زاویه دید شما، مناطق وضوح عکس به صورت تخت شده وانگار از تصویر جدا شده!! شاید با تغییر زاویه میشد هم به گل یک پایه و مسیر دید داد هم دید عمیق تری واسه پروانه داشت؛ البته میدونم که اون کوچولوی بازیگوش اجازه این کارا رو به شما نمیداده!! واسه همین همیجوری هم قشنگه، من که لذت بردم.

"۱۹:۲۲ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا محمد
ممنونم از حضورتان و بیان نظراتتون و ابراز احساسات پاکتان .
موفق و سلامت باشید دوست من .
"۱۹:۴۷ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | abcd ABCD (1997)

احساس میكنم كادر با توجه به به سوژه كمی بسته انتخاب شده كه حس خفگی رو القا می كنه
كنترل نور بسیار خوب صورت گرفته فكوس و عمق میدان هم قابل قبوله ممنون
موفق باشی

"۱۹:۴۷ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا مرتضی
ممنونم از حضورتان و بیان نظراتتان . موفق و سلامت باشید دوست عزیز.
"۱۹:۵۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | میلاد مطهری (1973)

سلام
زاویه انتخابی بهترین زاویه برای ثبت زیباییهای پروانه هاییست که بالهاشون رو باز کردن و در این مورد خاص بهتر که زاویه دیگه ای رو نگزیدید.
حالتی بین لبه های گل و بک ایجاد شده که نه می تونم بگم چیه و نه می دونم واسه چی ایجاد شده، اما مطلوب نیست.
کنتراست رو به شدت پایین احساس می کنم باشه.
موفق باشی
+2

"۱۹:۵۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

و اما آقا میلاد عزیز
سلام دوست بزرگوار . ممنونم از لطفت که حضور بهم رسوندی و از نظرات زیبایت سپاسگذارم .
خوشحالم که از بابت انتخاب زاویه دید به جهت نمایش زیباییهای پروانه هم فکر هستیم و این موضوع با توجه به تجربه زیاد شما در این ضمینه , باعث افتخار من است .
دقیقا متوجه حالتی که گفتی نشدم . شاید به دلیل تفاوت رنگها باشد که همزمان با کاهش یکباره عمق میدان توام شده است و اینگونه جلوه میکند .
باز هم از حضورت ممنونم. موفق و سلامت باشید.
"۲۱:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | ریحانه مهدوی (131)

سلام
ممنون که همیشه عکسهای منو نقد می کنید
شارپنس خیلی بالایی داره
ولی من نگاه های جدید رو بیشتر میپسندم

"۲۱:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم مهدوی
انجام وظیفه است . ممنون که حضور بهم رسوندید.
در مورد نگاههای جدید با نظرتون موافقم . اما گاهی برای برخی تمرینها , سوژه های تکراری گزینه های خوبی هستند . این هم یک تمرین است برای بنده , رسیدن به عمق میدان مناسب و بوکه مطلوب و کنترل نور , از جمله اهداف من در این شات بود .
موفق و سلامت باشید .
"۲۱:۳۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | علی شیربند (271)

سلام آقای وهمی عزیز
بقول خودتون تمرین تو این چند وقته تنها کسی که دیدم تو عکساش کمترین ادیتا میشه شما بودید و الحق چه تمرینایی که هر کدومشون تبدیل به عکسی کم نقص میشن.تمرینا تون دوست دارم و براتون آرزو موفقیت میکن

"۲۱:۳۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام علی آقای عزیز
خیلی ممنونم از حضور گرمتون و اظهار لطفتون .
موفق و سلامت باشید .
"۲۱:۳۶ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهیل قنبرزاده (29)

salam ne midonam chi begham ertebati ba aks bar gharar nakardam

"۲۱:۳۶ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سللام آقا سهیل عزیز
ممنون که حضور بهم رسوندید . نکته ای که فرمودید , تامل برانگیزه . فکر میکنید علت عدم برقراری ارتباط شما با عکس چی باشه ؟
اگر عدم برقراری ارتباط به عکس مرتبط باشه , این موضوع میتونه برای من خیلی مهم باشه .
موفق و سلامت باشید . باز هم از حضورتون ممنونم .
"۲۲:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | کوروش پرتو (292)

کادربندی خوبه . فکوس عالیه . رنگ ها بسیار شاداب هستند و کیفیت عکس هم با وجود ریسایز شدن عالی است.
+3

"۲۲:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا مهدی . ممنونم از حضورت و اظهار نظرت . موفق و سلامت باشی دوست عزیز.
"۲۲:۴۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | زهره شبرو (733)

سلام آقای وهمی.
خیلی ممنون كه سر زدید.
عكستون همه چیزش خوبه، راستش من در اون حدی نیستم كه عكسای زیبای شما رو نقد كنم، چون میگید میام سر میزنم. دو تا چیز رو تو این عكس دوست دارم، یكی كادرتون هست كه خیلی عكس رو قوی كرده و دیگری هم زاویه ی برداشت كه دوستان هم اشاره كردند. دو تا شاخه ی فوكوس شده هم گل رو تو یه كادر دیگه قرار دادن كه شاید اگر نبودن عكس به این زیبایی نمیشد. اینجوری عكس حجم پیدا كرده و یكدست و در دو ارتفاع نیست بلكه در سه ارتفاع ثبت شده. البته همش یه نظره. شرمنده كه دیر شد.
بازم سر بزنید.
موفق و پیروز باشید.

"۲۲:۴۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | زهره شبرو (733)

راستی پاسپورتو هم خیلی كمك كرده.

"۲۲:۴۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم شبرو
خیلی سپاسگذارم از اینکه سر زدید و با بیان نظرات خوبتون بنده رو راهنمایی کردید.
در مورد فرامایشتون باید عرض کنم اونچه نقد رو زیبا میکنه , تفاوت دیدگاههاست . یک عکاس خیلی حرفه ای با یک عکاس معمولی و یک عکاس مبتدی تفاوتهای بسیاری در نقد عکس دارند . مسلما هرکدام میتوانند عکس را به گونه ای نقد کنند که هیچ وجه اشتراکی با هم نداشته باشند. همینطور چند عکاس هم سحح نیز چنین شرایطی را دارند . آنچه مهم است بیان کردن این نظرات و برداشت شخصی بیننده از عکس است . طرف دوم قضیه خود عکاس است که باید موشکافانه و دقیق به بررسی نظرات و نقدها بپردازد و معایب کار خود را برطرف کند .
امیدوارم دیگر شاهد این شکسته نفسی های شما نباشیم .اگه دقت کنید بخش بیشتر نظرات شما در این کامنت هیچ وجه اشتراکی با دیگران ندارد و کاملا نو و جدید است و این نشان از دید و دقت عمل خوبتان دارد.
موفق و سلامت باشید.

"۲۲:۴۴ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | زهره شبرو (733)

سلام
خیلی ممنون. شما لطف دارید.
موفق و پیروز باشید.
"۲۳:۰۹ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | حامد مصدقیان (375)

سلام
کار زیباییست. خیلی زیبا تر از و حرفه ای تر از یک تمرین.
نمی دانم با این تمیرینات کار های اصلی شما جه خواهند شد!؟
شاد باشی

"۲۳:۰۹ ۰۴ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام حامد جان
ممنونم از حضورت و اظهار لطفت .
نمی دانم با این تمیرینات کار های اصلی شما جه خواهند شد!؟
فعلا باید تمرین کرد و خیلی مونده تا به حد نرمال برسم.ضمن اینکه کار اصلی من همین تمرین کردنه و در کنارش آموزش و کسب مهارت . از دنیای عکاسی همین لذت عکاسی و تجربه کردن و شیرینی آموختن مرا بس . تمامی نظرتی که دوستان در مورد عکسهای من میدن رو در شاتهای بعدی اعمال میکنم و به نتایج بهتر و جدید تری میرسم .
البته لازمه میدونم یک نکته رو یاد آور بشم :
اینکه در ارسالهام ذکر میکنم عکس تمرینی , منظورم این نیست که این عکس یه عکس معمولی و درجه چندم منه . بلکه منظورم اینکه در این عکس به دنبال هدف خاصی ( مثلا استفاده از سرعتهای بالا یا پایین شاتر و یا هر چیز دیگری ...) بودم . آنچه مسلم است در زمان ثبت تمام سعی خودم را برای رسیدن به هدفم انجام دادم . آنچه مهم است این است که تا چه اندازه به مقصودم رسیدم . و اینجاست که دست نیاز به سوی شما بلند میکنم و شما هم همواره با راهنماییهای ارزشمندتان یاری میدهید .
امیدوارم با این توضیح سوء تفاهمی که در مورد کلمه تمرین ایجاد شده بود بر طرف شده باشد .
موفق و سلامت بشی دوست من .
"۰۰:۱۰ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهدی فتحی (503)

سلام دوست من
کارت پستال قشنگی شده و همنشینیه رنگ سیاه وزرد بر زیبایی کار افزوده. اما من در کل ریتم خاصی رو رو در کل کارهات نتونستم پیدا کنم چرا این همه پراکندگی در نگاهت هست ؟

موفق باشی

"۰۰:۱۰ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام مهدی جان
قبل از هر چیز از حضورت ممنونم و همچنین از بیان نظراتت.
من در کل ریتم خاصی رو رو در کل کارهات نتونستم پیدا کنم چرا این همه پراکندگی در نگاهت هست ؟
علت همان حس کنجکاوی و تجربه کردن من است که فعلا مجال تمرکز به روی فرم یا سبک و نوع عکاسی خاص و مشخصی را به من نمیدهد . امیدوارم با گذر زمان و رسیدن به تجارب بیشتر , روند مشخص تری را پیش بگیرم . هر چند که از یکنواختی گریزان و عاشق تنوع در کارم . ضمن اینکه فکر میکنم با این تنوعی که تا حدودی ایجاد شده ,مخاطب هم دستش برای بیان نظرات جدید باز تره و تکراری بودن فرمها و ایده ها براش خسته کننده نیست .
الان فقط نگاهم به یکجاست .......
موفق و سلامت باشید دوست عزیز.

"۰۰:۱۰ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

تا سوء تفاهم پیش نیومده توضیح بدم که این موردی که گفتم فعلا نگاهم به یکجاست , یقینا به دنبال اسم و رسم و امتیاز و مسابقه و صفحه اول و پول و ... نیست . یعنی در یک کلام اصلا در این وادی ها نیست .
"۰۱:۰۱ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود مقدّس (337)

سلام آقا رضای گل
دوست من / من نقد بلد نیستم :دی
ولی میتونم بگم که عکس ماکرو بیشتر قدرت لنز و دوربین رو به نمایش میزاره تا توانایی ما.فقط در یک صورت میشه به عکاس امتیاز داد که بتونه یک تصویر ناب از یک موجود کوچک و سریع یا یک موجود کوچک در یک حالت نو که کمتر کسی به چشم دیده رو ثبت بکنه.
شرمنده ها.منبا ماکروگرافی مخالف نیستم.حتی خوشمم میاد ولی در کل نباید لنز اکتیاز بیاره باید شکاری که عکاس انتخاب میکنه درجه یک باشه.
ممنون از ارسالت و موفق باشی.

"۰۱:۰۱ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا مسعود عزیز
ممنون که سر زدی . از نظراتت استفاده کردم .
فقط در یک صورت میشه به عکاس امتیاز داد
آقا خیلی فکر امتیاز نباش . ونی که مهمه نظر و راهنمایی شماست . امتیازو بیخیال ....
موفق و سلامت باشید.
"۰۳:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضــا شهبازی (305)

سلام رضا جان
ثبت خوبی رو انجام دادی.
سر زدن به کارای شما، برای من یه جور آموزشه. هر وقت که شما یه عکس آپ می کنید، منم خودمو مشغول خوندن نظرات دوستان و البته جوابهایی که شما با حوصله دادید، می کنم.
توی این عکس بیش از بقیه از صحبت های آقای محمد حسین آستین استفاده کردم.
و با نظرات زیر موافقم:

هنر یک عکاس خوب در اینه که ثبتش رو طوری انجام بده که انگار بعد از عکاسی نمیتونه هیچ کاری انجام بده ( مثل نگاتیو ) . امیدوارم ما هم روزی به این درجه برسیم .

حالتی بین لبه های گل و بک ایجاد شده که نه می تونم بگم چیه و نه می دونم واسه چی ایجاد شده، اما مطلوب نیست.

و البته برای گل حالتی ایجاد شده که باعث این تصور غلط می شه که تصویر گل از بالا و پایین کشیده شده!!
خوشحال می شم بازم به من سر بزنید و در مورد عکسای آخرم نظر بدید. (معبد آناهیتا 2 و 3 )
شاد باشی.

"۰۳:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضــا شهبازی (305)

نمی دونم چرا بی دلیل امتیازم ثبت نشد.
شرمندم رضا جان.
+2

"۰۳:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا علیرضای عزیز
خیلی از محبت و لطفتان ممنونم . از حضورت تشکر میکنم و حتما برای دیدن عکسهای قشنگت به گالریت سر خواهم زد . موفق و سلامت باشید .
"۰۸:۳۵ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | ادریس عباسی (12575)

برداشت بسیار خوبی شده و وضوح برداشت چشم نواز، نتونستم تمام كامنتها رو بخونم و اگر موردی تكراری باشه عذرخواهی میكنم.
فریز برداشت و همچنین استفاده خوب از بوكه در بكگراند برداشت خوب شده و همچنین نوع كادر كه حتی ترجیح میدادم اندكی فضاهای منتهی به كناره ها در برداشت بیشتر باشه.
با مقداری اشباع بیشتر رنگ در بك موافقترم.
موفق باشی

"۰۸:۳۵ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام جناب عباسی بزرگوار
حضورتان باعث قوت قلب و دلگرمی بنده است . ممنونم از وقتی که گذاشتید و حضور بهم رساندید.
نظرات سازنده تان را مد نظر خواهم داشت . خوشحالم که در مورد کادر بندی نظر مساعد دارید .باز هم از لطفتان مممنون .
موفق و سلامت باشید .
"۰۹:۲۱ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | فرناز بدیعی (1198)

سلام آقای وهمی . ببخشید که من دیر رسیدم . این روزها اصلا آن لاین نبودم .
این عکس شما بدون تعارف پر از زیبائی و هماهنگی است . زاویه ی گل و پروانه هر دو در بهترین حالت ممکن است . پس زمینه ی زیبای کار هم بسیار به جلوه ی آن افزوده . موفق هستید ! موفق تر باشید .
+2.5

"۰۹:۲۱ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سرکار خانم بدیعی بزرگوار
سلام .
بسیار از لطف و محبت شما سپاسگذارم . امیدوارم شما هم در تمامی مراحل زندگی , خصوصا در وادی عکاسی موفق باشید .
"۱۰:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | فاطمه حسین زاده (1608)

سلام
همه موارد رو دوستان ذکر کردند.
با عمق میدان کمتر موافقم
رنگ پروانه هم کمی بی روحه که دیگه دست شما نیست!
کادربندی خوبه
در بک کمی نویز دیده میشه
موفق باشید

"۱۰:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم حسین زاده
بسیار از حضورتان ممنونم .و از نظرات خوبتان سپاسگذارم .
در مورد عمق میدان کمتر , با توجه به اینکه لنزم ماکرو نبود , با فلو شدن سوژه مواجه میشدم , در واقع حد آخرش بود .
و در مورد نویز در بک گراند باید عرض کنم که فکر نمیکنم که نویز باشه چون جدی ترین ادیتی که روی عکس انجام دادم نویز گیری بک گراند و افزودن پاسپارتو بوده . حالت ایجاد شده که به نظر شما نویز است , فکرمیکنم مربوط به فولو بودن بک باشه که با ریسایز شدن عکس به این صورت در اومده .
موفق و سلامت باشید .
"۱۴:۱۵ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا رضائیان (5109)

سلام رضای عزیز
اول، ممنون از نظر پر از محبتت روی عکس آخرم.
دوم، این شات عالی است به خصوص زاویه برداشت خیلی خوبی داشتی، جزئیات به دقت ثبت شده اند.
شاید با کمی افزایش کنتراست و سچوریشن کار جذاب تری می شد.
موفق باشی دوست عزیز

"۱۴:۱۵ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

آقا علیرضای بزرگوار , سلام و عرض ادب .
ممنونم از بابت وقتی که گذاشتی و بیان نقد و نظرات خوب و مفیدتون .
موفق و سلامت باشید دوست عزیز.
"۱۵:۰۲ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | آرش نصیری (11202)

با سلام
ثبت زیباییست و رنگ زیبایی داره ولی رنگها اون جلوه ای رو که باید داشته باشن ندارن و کمی لب بالها فلو شده. فوکوس و شارپنس هم خوبه و بک مناسبی هم داره.
ممنون از نظرات شما

"۱۵:۰۲ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آرش جان . ممنونم از حضورتان و بیان نظراتتان . موفق و سلامت باشید دوست عزیز.
"۱۸:۵۸ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | محـسن نیــرومـنــد (2975)

سلام استاد

عکس کامل و زیبای شما که نیاز به نقد ندارد.... نگاه می کنیم و یاد می گیریم.

با احترام
محسن


"۱۸:۵۸ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام محسن جان .
شرمنده این همه لطف و محبت شما دوست عزیز و بزرگوارم هستم . امیدوارم همیشه و در تمامی مراحل زندگی موفق و منصور باشید .
"۲۳:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | شیرین تفرشی نژاد (432)

سلام

خیلی شات خوبیه .تبریک میگم...شارپنس ، کادر بندی ، رنگها عالین .موفق باشید و مرسی از نظراتون در مورد کارام

"۲۳:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم تفرشی زاده . خیلی از لطفتون ممنونم . موفق و سلامت باشید دوست بزرگوار
"۰۳:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | مرتضی درزی (110)

خسته نباشی عزیز ...

عكس بسیار خوبی شده ... هم از نظر فوكوس و بگراند

هم از نظر مفهوم و درون مایه اش

فقط یه اشكال كوچیك می تونم بهش بگیرم ... كه اونم تنها باری بهتر شدن عكست به نظرم می رسه :

می تونستی یكم زاویه رو تغییر بدی تا پروانه به نظر تخت نیاد ... چون الان به نظر میاد پروانه یه ورق كاغذه روی گل ... عمق و احساس سه بعدی بودن در عكس اون رو هر چه بیشتر به دید انسان نزدیك می كنه

ممنون

+3

"۰۳:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا مرتض
ممنونم از حضورتون و بیان نظراتتون .
در مورد زاویه دید , با توجه به سبک کار و اهداف مورد نظرم نیاز به ثبت از این زاویه بود .
موفق و سلامت باشید .
"۱۱:۳۵ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | را مین هوشمندی (7541)

با سلام
ممنون بابت بازدیدی که داشتید و نظرات خوبتان
به نظر من هم برداشت شما بسیار زیبا شده است.
نکته ها را اغلب دوستان اشاره کرده اند به نظر من کم بودن عمق میدان با عث شده گل از زمینه جدا شده و تخت به نظر برسد البته این سلیقه ایست و شاید به عمد این حالت انتخاب شده باشد.
پایدار و پاینده باشید.

"۱۱:۳۵ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام جناب هوشمندی بزرگوار
خیلی خیلی از حضورتان و بیان نظرات و ممنونم .
ممنون بابت بازدیدی که داشتید و نظرات خوبتان
خواهش میکنم . انجام وظیفه است .
موفق و سلامت باشید .
"۱۶:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | پیمان ابراهیمی (46)

سلام آقای وهمی

کمی با تخت شدن سوژه به خاطر زاویه دوربین موافق نیستم
اما عکس از نظر تکنیک و اجرا کمترین نقص را دارد.

موفق باشید

"۱۶:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا پیمان
از حضور شما و بیان نظراتتون ممنونم . موفق و سلامت باشید .
"۱۷:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سارا محمد (150)

سلام
عکس زیباییه
کادر خیلی تمیزی در اوردین. اون یه کم قرمزی انتهای بالهای پروانه انگار ادامه گله.جالب شده.
سرعت شارتر برام یه کم عجیب بود البته.
ممنون که به من سر زدین

"۱۷:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم فرزانه
از لطف شما و حضورتان سپاسگذارم .
سرعت شارتر برام یه کم عجیب بود البته.
به خاطر فریز کردن پروانه در حال حرکت , از این سرعت استفاده کردم .نتیجه کار اثر استفاده از این سرعت است .
موفق و سلامت باشید .
"۱۷:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سارا محمد (150)

راستی عکس قبلیتونم که صفحه اول بود خیلی زیبا بود.
گمونم نظر ندادم بهش. منتظر سری اون عکسا هستیم
"۲۰:۱۳ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسن نوری (135)

nice

"۲۰:۱۳ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

ممنون
"۲۳:۰۱ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | ملکه میرپویا (80)

با سلام
عکس خوبی است مثل بقیه عکساتون.کیفیت-وضوح ...همه عالیست
فقط از کادر برای نشان دادن عکس موافق نیستم چون به نظر من حس طبیعی عکس را می گیره .
منتظر نظرتون به عکسام هستم
موفق باشید

"۲۳:۰۱ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم میرپویا
از حضور شما و بیان نظراتتون ممنونم . حتما اطاعت امر خواهم کرد .
موفق و سلامت باشید.
"۲۲:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | حامد صفایی (408)

رضا جان راستش اول فکر کردم این عکس رو از بالا گرفتی به نظرم اومد که گل رو به آسمونه یه نگاهی به لنزت انداختم و فهمیدم که چقدر اشتباه کردم کار خوبی شده یه کمی نوک بالها از وضوح خارج شده
از این پروانه تا حالا عکس نگرفته
موفق باشی
"۲۲:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | حامد صفایی (408)

تصحیح
نگرفته=نگرفتم