گالری تصاویر "رضا وهمی"

         
عکس
نام :   پرواز (امتیاز : 43)
عکاس :   رضا وهمی (امتیاز : 8851)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D300
نوع لنز :   Sigma
شاتر :   1/500 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   65
بازدیدها :   2110
تاریخ ارسال :   ۲۴ مهر ۱۳۸۷
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   ساحل و دریا , حیوانات
توضیحات عکاس
تمرینی دیگر در ساحل زیبای دریای بندرگز . منتظر راهنماییهای ارزشمندتان هستم .

"۲۰:۰۶ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | امیر محمد مشرف (86)

سلام. عکس زیباست. شارپنس سوژه و سافتنس اطراف هم مناسبه. به نظر من اگه سوژه در یک سوم بالایی قرار میگرفت بهتر بود.
در کل کار قشنگیه به نظر من. کرکسه؟

"۲۰:۰۶ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام امیر محمد .
ممنون از حضورت و نظراتت .
این یه مرغ دریایی است که در حال پرواز بر فراز آبهای آبی دریاست .
"۲۰:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | حامد بارچیان (1458)

سلام آقا رضا
عکس و سوژه زیباییه
با اینکه میدانم خیلی کار سختیه در اون شرایط عکس گرفتن اما از لحاظ فکوس و شارپنس خود پرنده پایینه.که اگه بهتر بود عکس بسبار زیبایی می شد.در مورد کادر هم با آقای مشرف موافقم.
به ما هم سری بزنید و از نظرات و انتقادهای خودتون مارو بی بهره نگذارید.
با احترام.خدانگهدار

"۲۰:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا حامد
ممنون که سر زدی و ممنون از نظراتت
حتما در اولین فرصت به گالری زیباتون سر خواهم زد .
راستی غیبتهایت خیلی زیاد شده . خصوصا در کلاس امداد .
موفق باشید.
"۲۰:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | iman m (5513)

سلام .
فریز پرنده بخوبی و در حالت مناسب انجام شده.وضوح سوژه هم قابل قبوله.
با توجه به فاصله کانونی در اگزیف و با توجه به کارهای قبلیتون حدس میزنم از لنز 500-50 استفاده کردین که با در نظر گرفتن وزن زیادش ثبت مشکلی بوده و البته به نتیجه رسیده است.
(شاید از مونوپاد استفاده شده؟)
ممنون از ارسال.

"۲۰:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام ایمان جان
ممنونم که با حضورت گرما بخش گالری کوچک بنده بودید .
حدستون دقیقا درسته . سیگما 50/500 با اون مصیبتهای خاص خودش . الان که دارم بهش فکر میکنم هنوز سنگینی وزنش رو بر روی مچ دستم احساس میکنم .
ممنون از دقت نظرت .
موفق و سلامت باشید دوست عزیز
"۲۰:۴۶ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | حامد صفایی (408)

سلام
ثبت نسبتا خوبی شده.از لحاظ فنی چند نکته به نظرم میرسه.اشباع رنگ بیشتر توی این کار واجب به نظر میرسه.بکگراند خیلی بی روح شده و شاید کمی عمق بیشتر می تونست کمک کنه با توجه به اون لکه های توی بکگراند که به نظرم پرنده های دیگه ای از همین نوعه.در ارتباط با نحوهی فکوس فکر کنم ازalservo استفاده کردی این نوع فوکوس احتیاج به تمرین زیادی داره.اگه لنزتون لرزه گیر داره بهتره اونو برای این جور شات ها که نور کافی هست خاموش بکنی.برای birding(عکاسی از پرندگان)سه پایه تقریبا واجبه و البته با ball head
موفق باشید

"۲۰:۴۶ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام حامد عزیز
نقد جامع و خوبی داشتی . از این بابت ازت ممنونم و همچنین از حضور سبزت سپاسگذارم .
در مورد عمق میدان باید عرض کنم با توجه به اینکه ثبت قبلی من از پرنده با عمق میدان بیشتری صورت گرفت , لذا این عکس رو با این عمق میدان کم فرستادم تا با کمک نظرات شما و دیگر دوستان به یک جمع بندی برسم .
البته باید عرض کنم که خودم دیاف بسته تر رو میپسندم چون به جزئیات بیشتری در ثبتها رسیدم . اون لکه ها هم مابقی مرغان دریایی هستند که با استفاده از این عمق میدان به این صورت در آمده اند . البته فاصله نسبتا زیادی هم داشتند .
در مورد فوکوس کاملا با نظرت موافقم . در واقع اصلی ترین قسمت تمرین من همین فوکوس و فریز بوده است . آن هم با حدود بیش از سه کیلو لنز و دوربین و بدون سه پایه .
باز هم از راهنمایی جامع و خوبت ممنونم دوست عزیز.
موفق و سلامت باشید .
"۲۱:۴۵ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

با سلام
ممنون از بازدیدتون
ثبت زیبایی شده
کمی پرنده زیاد به پایین کادر نزدیک شده
فوکوس هم می تونست بهتر باشه
ولی با سرعتی که این پرندها میرن همینم عالیه
موفق باشید
منتظر نظراتت هستم



"۲۱:۴۵ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام محمد جواد
ممنون که سر زدی . در مورد نزدیک شدن پرنده به پایین کادر , نمیونم با در نظر گرفتن نقطه طلایی , باز هم همین نظر رو داری یا نه ؟
به هرحال ممنونم از نظرت . موفق باشی دوست عزیز.
"۲۲:۰۷ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | زهره شبرو (733)

سلام
ممنون كه سر زدید.
به نظر من همه چیزش خوبه، اینجوری پرنده تویه عكس جایه اوج داره ولی اگر تو 1/3 بالا بود انگار كادر داشت میزد تو سرش و حس فرود رو ایجاد میكرد كه فكر میكنم اوج قشنگتر از فروده. البته اگر بالاش به سمت بالا بود، بیشتر حس اوج رو نشون میداد كه البته این دیگه دست شما نبوده. اینا همش یه نظره.
موفق باشید.
محرومم+2

"۲۲:۰۷ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم شبرو
خیلی ممنونم که سر زدید و بسیار سپاسگذار از اینکه آزادانه و بسیار راحت و ساده و روان به نقد عکس و بیان نظرات و پیشنهادات خودتون میپردازید.
خوشبختانه از تمامی مواردی که فرمودید ثبتهایی دارم که بعضی هاش واقعا جالبه (البته از دیدخودم). اما این عکس رو فرستادم چون احساس میکردم که جای بحث بیشتری داره . خصوصا عمق میدانش که با توجه به ارسال قبلیم , قصد دارم به کمک دوستان به یک نتیجه مشخص تر برسم .
باز هم از حضورتان ممنونم. موفق و سلامت باشید.
"۲۲:۱۸ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | را مین هوشمندی (7541)

با سلام
من البته توصیه چندانی نمیتونم بکنم چرا که تجربه اندکی در این زمینه دارم. به موضوع سه پایه اشاره شد، به نظر من استفاده از سه پایه شاید ضروری باشه اما بشدت قدرت مانور عکاس رو کم میکنه و من بین تحمل وزن زیاد و امکان از فوکوس خارج شدن رو با شاتی دقیق ،ترجیح میدم حسم حضور داشته باشه و تا جایی که ممکنه از سه پایه استفاده نکنم!
خب مشکلاتی هم دارد که گریبان ثبت شما را هم گرفته، نداشتن فوکوس دقیق و وضوح خوب و البته عمق میدان کم.
با اینهمه ثبت ارزشمندی است، خسته نباشید.
پایدار و پاینده.

"۲۲:۱۸ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام رامین جان .
با حضور خودت و نظرات مفیدت بنده رو شرمنده کردی . ممنونم از شما .
در مورد فرمایش شما برای عدم استفاده از سه پایه و استفاده از قدرت مانور بیشتر کاملا موافقم . نمیدونم موقعیت تجربه کردنش براتون فراهم شده یا نه ؟ اما با قرار گرفتن در این نوع موقعیتها , محدودیتهای استفاده از سه پایه دو چندان احساس میشه و عکاس عملا قدرت مانور و جابجایی بسیار بسیار کمی رو داره .این هم خودش یه توفیق و تمرین اجباری بود برام . دیگه باید کم کم عادت کنم . خصوصا حالا که نمتونم خودمو خیلی اسیر سه پایه کنم , باید تلاشمو دوچندان کنم .
باز هم از دقت نظر و راهنماییت ممنونم دوست عزیز. موفق و سلامت باشید.
"۲۲:۲۲ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | فرناز بدیعی (1198)

سلام آقای وهمی . کار خیلی نازنینی شده . راستش من برخلاف بعضی از دوستان کادربندی رو هم خیلی اندازه و درست می بینم چون سهم آسمون زیاده و این خوبه . . حالت پرنده کامل و بی نقصه و جالبه که این یکی کمی شبیه عقاب دراومده . اون پرنده ها در پس زمینه خیلی خوبن مخصوصا که 7 تا هستن و این عدد مقدسه ..
تنها چیزی که لازم داشت برای بهتر شدن یک آسمون آبی تر و شفاف تر بود .

"۲۲:۲۲ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم بدیعی بزرگوار
از حضور گرمتان و اظهار لطف نقد جامع و دقیقتان ممنونم .
در مورد آسمون , فکر میکنم منظورتون همون آبی دریا باشه . چون تمام بک گراند کار رو سطح آب دریا پوشونده و اثری از آسمون نیست .
باز هم از دقت نظر و لطفتان ممنونم .موفق و سلامت باشید.
"۲۲:۴۸ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (-2) | محـسن نیــرومـنــد (2975)

امیر محمد مشرف : به نظر من اگه سوژه در یک سوم بالایی قرار میگرفت بهتر بود.

حامد بارچیان : اما از لحاظ فکوس و شارپنس خود پرنده پایینه

حامد صفایی : اشباع رنگ بیشتر توی این کار واجب به نظر میرسه.بکگراند خیلی بی روح شده و شاید کمی عمق بیشتر می تونست کمک کنه با توجه به اون لکه های توی بکگراند که به نظرم پرنده های دیگه ای از همین نوعه.در ارتباط با نحوهی فکوس فکر کنم ازalservo استفاده کردی این نوع فوکوس احتیاج به تمرین زیادی داره.اگه لنزتون لرزه گیر داره بهتره اونو برای این جور شات ها که نور کافی هست خاموش بکنی

محمد جواد شفیعیان : کمی پرنده زیاد به پایین کادر نزدیک شده
فوکوس هم می تونست بهتر باشه


را مین هوشمندی : نداشتن فوکوس دقیق و وضوح خوب و البته عمق میدان کم


فرناز بدیعی :تنها چیزی که لازم داشت برای بهتر شدن یک آسمون آبی تر و شفاف تر بود

محسن نیرومند ک صادقانه عرض کنم جناب وهمی ، عکس شما اصلا حرفی برای گفتن ندارد .نه فوکوس دقیقی هست نه شارپ مناسبی . ونه کادر بندی مناسبی !!!! در این دست ثبت ها بهانه آوردن و ایراد گرفتن از شرایط و تجهیزات وسوژه بی معنی است !!!! نگاهی به عکس های آقای نصیر بیندازید در شرایط به مراتب سخت تر عکس هایی به مراتب بهتر گرفتند .شما از امکانات خوبی بهره می برید ، هرچند معتقدم امکانات همه چیز نیست .....
آقای وهمی مطمئنم به ایرادات عکستان واقفید ...
و من هم آشنا به روحیه انتقاد پذیر شما....

2-: دارای اشكالات تكنیكی جدی و بدیهی است. به عنوان یک عکس بسیار مشکل دارد. و اجرای ناکارآمدی دارد. مشکلات تکنیکی فراوان در نور، رنگ و سایر مولفه‌های فنی دارد.



با احترام
-2

"۲۲:۴۸ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام محسن جان .
ممنون از وقتی که گذاشتی و دقت نظرت .
اینکه اینقدر دقیق به بررسی عکسهایم میپردازی و آنها رو مورد نقد قرار میدی , نشان از لطف شما به بنده و علاقه جنابعالی برای پیشرفت کردن من در کارم است و از این بابت از شما سپاسگذارم .
اما انصافا فکر نمیکنم ضعف عکس به این شدت و حدتی که شما گفتید باشد !!! اما باز هم نظرتان محترم است .
در مورد تجهیزات و امکانات هم فکر میکنم تا کسی با این لنز 50/500 سیگما کار نکرده باشه , واقعا نمیتونه نظر بده . این موضوعی که خدمتتون عرض میکنم نه تنها نظر بنده بلکه نظر حداقل چند تن از دوستان دیگر نیز هست که خودشان تجربه کار با این لنز بدقلق را دارن . اما به قول شما نباید بهانه آورد .
خوب مسلم است که ما هم وقت خودمون رو ساعتها در پشت سیستم میگذاریم و متحمل کلی هزینه میشیم تا بتونیم از کارمون نتیجه بگیریم و یه چیزی یاد بگیریم . عکس خوب برای ارسال زیاد است . اما به نظر من عکسی که خوبه که نیاز به نقد نداره.درسته؟
خوشحالم از صداقت و جسارتت برای بیان نظراتت . اما برای بار دوم میپرسم که:

2-: دارای اشكالات تكنیكی جدی و بدیهی است. به عنوان یک عکس بسیار مشکل دارد. و اجرای ناکارآمدی دارد. مشکلات تکنیکی فراوان در نور، رنگ و سایر مولفه‌های فنی دارد.

انصافا معایب عکس اینقدر زیاد بود؟ نمیدونم والا !!! من که دارم روش فکر میکنم اما هنوز به نتیجه ای نرسیدم !
به هر حال باز هم ازحضورت ممنونم دوست عزیز . موفق و سلامت باشید .

"۲۲:۴۸ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

محسن جان ببخشید , فراموش کردم که از شما بپرسم که برای کمتر شدن مشکلاتی که فرمودید , چه پیشنهادی دارید ؟ راهکاری به ذهنتون میرسه ؟ ممنون میشم اگه کمی هم بنده رو در این زمینه راهنمایی کنید .

"۲۲:۴۸ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | محـسن نیــرومـنــد (2975)

آقا رضا عکاسی در سطح شما که در استان خود جزء برترین ها است در این سبک عکاسی نباید کاستی داشته باشد .
اگر این عکس متعلق به یک عکاس با 5 امتیاز بود من به او +2 می دادم . ولی وقتی میبینم اسم قدرتمند شما پای عکس است بهانه ایی را قبول نمی کنم !!!! تازه -2 هم کم بود :)

با این جمله موافق نیستم

اما به نظر من عکسی که خوبه که نیاز به نقد نداره.درسته؟

لطفا به عکس قدرتمند استاد عزیز ایمان محسنی به نام توبه سر بزنید...... میبینید این عکس عوب است که باید بررسی شود نه عکس ضعیف از یک عکاس خوب

لینک عکس اقای محسنی

شما نسبت به بقیه رسالت سنگین تری داری آقا رضا


با احترام
"۲۳:۰۰ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (0) | حامد صفایی (408)

دوستان عزیز مخصوصا جناب نیرومند عزیز حق با شماست کارهای خیلی زیباتری در این field همه ی ما دیده ایم من از کسانی بودم که مشکلات فنی این عکس رو گفتم و البته از زیاده گویی در خصوص محاسن کارها به صورت کلی خودداری می کنم مگر اینکه کار جایی برای ایراد گرفتن نداشته باشد.فراموش نکنیم که هر کسی که در اینجا عکس حیوان میگذارهnick brandt نیست ولی هدف همه اینه که با نقد بقیه کارهاشونو بهبود بدن.نقد روش و اصلوبی داره و نباید در جهت تخریب بلکه برای پیشرفت دوستان و خودمون باشه در غیر این صورت نظر ندادن بهترین انتخاب میتونه باشه

"۲۳:۰۰ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | محـسن نیــرومـنــد (2975)

ممنونم از نگاه واقع بینانه و صادقانه شما / آقای وهمی از دوستان با تجربه سایت است ،
معتقدم دوستانی در این سطح و این امکانات حتی کوچکترین اشتباه آنان قابل بخشش نیست . چه برسد به اینهمه بی دقتی وعجله !!!!!
با احترام به آقای وهمی عزیز

"۲۳:۰۰ ۲۴ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام بر حامد و محسن عزیز
صمیمانه از هر دوی شما ممنونم که اینقدر بنده رو شرمنده میکنید و برای کارهام و نقد عکسهاموقت میذارید وممنون از این همه محبت و دلسوزی شما.
جسارتا مجددا خدمت رسیدم تا ضمن عرض تشکر دوباره , کمی از طولانی شدن این نظرات جلو گیری کنم . جسارت بنده رو به بزرگواری خودتون بخشید.
شرمنده اخلاق هر دوی شما هستم . موفق و سلامت باشید دوستان خوب من.
"۰۰:۰۱ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (3) | رضا محمدی (25)

من زیاد وارد نیستم اما به نظرم خیلی خوب بود و تو پرواز گرفتن این عکس کار خیلی سختی بوده

"۰۰:۰۱ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

ممنونم از حضورت دوست عزیز.
موفق و سلامت باشید .
"۰۰:۰۲ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | حامد بارچیان (1458)

با سلام خدمت آقا رضا شاید باورتان نشود اما وقتی نقد شما را خواندم چنان احساسی به من دست داد که فکر نمی کنم با چند تعریف خوب و امتیازات کامل به من دست می داد چون احساس کردم چیز جدیدی را یاد گرفتم و مطمئن هستم اگر این مشکلات همینجاها جلویش گرفته نشود در رده های بالاتر ضربه های بدتری به ما خواهد زد.باز هم ممنون از امثالی مانند شما و آقای نیرومند که همیشه به ما کوچکان لطف داشتند.
در مورد کلاس باید به عرضتون برسانم که با ساعات کلاسهای دانشگاهیم مطابقت می کنه اما به قوه خدا از هفته دیگه در کلاسهای روز یکشنبه شرکت خواهم کرد.
خدا نگهدار

"۰۰:۰۲ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام مجدد بر حامد عزیز
آفرین به روحیه بسیار بالای نقد پذیری شما , که ان شاءالله همین روحیه خوب و کمی همت و توجه به راهنمایی های دوستان , در آینده ای نه چندان دور موجب رشد چشم گیر شما خواهد شد.
موفق و سلامت باشید.
"۰۰:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | توحید هاشم خانی (978)

سلام به آقای وهمی
من ترجیح میدم چیزی نگم .با نگاهی به نظر آقای نیرومند کردم یاد چیزی افتادم که هیچ وقت خودمو نمی بخشم که باعث شد آقای نصیر(پیا لر) از دست بنده ناراحت بشه ...
null[معتقدم دوستانی در این سطح و این امکانات حتی کوچکترین اشتباه آنان قابل بخشش نیست/quote] انسان جایزوالخطاست
null[هرچند معتقدم امکانات همه چیز نیست .....
/quote] ممنون از آقای نیرومند که جواب خودشونم دادن
به نظر من این ثبت با پرواز پرنده و نداشتن سه پایه خوب شده چون فاصله سوژه زیاد بده در کل خسته نباشید جسارت مارو هم ببخشید
1+

"۰۰:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام بر آقا توحید عزیز و بزرگوار
همانطوری که بارها عنوان شده هدف از حضور همه ما آموزش و تعلیم است . پس به شخصه دلیلی برای هیچ ناراحتی و نگرانی نمیبینم . حداقل به شما اطمینان خاطر میدهم که در گالری کوچک بنده راحت باشید و هر چه میخواهید بدون تعارف و بدون هیچ مشکلی بیان کنید. باور کنید به قدری خود را محتاج راهنمایی و کمک میدانم که حاضرم برای نقد عکسهایم و بررسی مشکلاتشان بارها و بارها از دوستان خواهش و التماس کنم .شاید اصلی ترین دلیلش هم این باشد که نتیجه اش را تا به حال دیده ام .به هر حال خوشحال میشم نظراتت رو راحت بیان کنی و با راهنماییهات کمک حال بنده باشی.
موفق و سلامت باشی دوست من. ازحضورت و نظراتت ممنونم .
"۰۰:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (3) | شیرین تفرشی نژاد (432)

سلام

به نظر من ثبت خیلی خوبیه در نوع خودش....
شارپنس هم عالیه . کادر بندی هم هیییییییییچ ایرادی نداره.تبریک میگم.
در ضمن مرسی از نظرای خوبتون و مرسی که همیشه سر میزدین به گالریم.

"۰۰:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم تفرشی زاده
از حضور گرم و اظهار محبتتان ممنونم .
حضور در گالری شما و دیگر دوستان را وظیفه خود میدانم تا شاید بتوانم بخش کوچکی از محبتهای بسیار شما را در حد وسع و توانم , جبران کنم .
موفق و سلامت باشید.
"۰۸:۲۰ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پیمان ابراهیمی (46)

سلام دوستان گفتنی ها را گفتند.عکس خوبی شده. اما می توانست بهتر از اینهم باشد.
موفق باشید
"۱۰:۲۶ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | میلاد مطهری (1973)

سلام
نکات مثبت ثبت کادر بندی مناسب و وضوح کلی نسبتا مطلوبه.
و نکات منفی عدم فوکوس کامل و وضوح ناکافی سوژه است که کفه فاکتورهای منفی برداشت رو سنگین تر می کنه، چرا؟، چون در عکاسی طبیعت مهم ترین فاکتور وضوح و شارپ کامل سوژه است (از بزرگی شنیدم) که متاسفانه این عکس در این زمینه قوی نیست.

نکته ای دیگر برای تمامی دوستان و اون اینکه لحن نظر جناب نیرومند بعد از دادن امتیاز منفی برای خیلی از ماها (من جمله خودم) می تونه آموزنده باشه، چون در اکثر مواقع دیدم که وقتی شخصی امتیاز منفی به یه عکس میدهد، با لحن نظری که بعد از آن درج می کند، فاز و انرژی منفی را هم به عکاس و یا حتی کسایی که فقط خواننده نظر هستند منتقل می کنن، که درست نیست. ممنون ...

0: نکات مثبت و منفی عکس یکسان است

موفق باشید


"۱۰:۲۶ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام میلاد عزیز
خیلی ممنونم از حضورت و بیان نظرات خوبت .
حقیقت امر مدتیه که مساله ای ذهنمو مشغول کرده و نمیدونم که آیا شما و دیگر اعضای محترم سایت هم به این نکته دقت کردید یا نه ؟
همانطوری که شاهد هستیم , در اکثر نظراتی که در مورد سایر عکسهای سایت ارائه میشه , دوستان محترم فقط به جدا کردن نکات خوب و بد عکس بسنده میکنند. خوب این امر اولین قدم در نقد عکس است و همه دوستان نیز تا حدود زیادی توانایی تشخیص و تفکیک این مساله را دارند . خصوصا زمانی که این معایب و محاسن توسط چند نفر قبلا در زیر همان عکس بیان شده باشد .
اما مساله اینجاست که کمتر دوستانی پیدا میشوند که در ادامه این راه و در قدمهای بعدی , برای برطرف شدن معایب عکس و نقاط ضعف عکاس , یک راهکار مناسب و یا پیشنهاد خوب ارائه دهند .و اصلا اگر اشباهی صورت گرفته , در صورت امکان اصل مطلب , یعنی روش صحیح را بیان کنند . مثلا : در مورد عکسی که از طبیعت گرفته شده و دیاف و شاتر تنظیم نبوده بگویند : شما در این شرایط باید حتما از حداقل دیاف .... یا سرعت ... استفاده میکردید.
ویا روش صحیح رسیدن به فوکوس خوب و بالا و یا حتی روشهای ادیت عکس در فتوشاپ .
امیدوارم کمی بیشتر این مساله در بین دوستان عزیز , خصوصا صاحب نظران و آشنایان به فن رواج پیدا کنه . و با دقت نظر و تدبیر بیشتری به یاری دوستان بشتابند.
برای نمونه در مورد همین عکس میتوان راهکارهایی برای رسیدن به شارپنس بالا , فوکوس مناسب , عمق میدان درست و.... هر نکته ای که به نظر میرسه و دوستان هم به آنها اشاراتی داشتند , راهکار و نظر داد که مسلما ارائه این نظرات علاوه بر مفید بودن برای خود عکاس , برای سایرین نیز قابل استفاده و مفید میباشد.
البته طرف دیگر قضیه را نباید فراموش کرد .
روی دوم سکه خود عکاس است که باید با مطالعه و بررسی نظرات دوستان و مطالعه و تحقیق بیشتر و تمرین و تلاش مداوم و اعمال نمودن پیشنهادات در شاتهای بعدی جهت رسیدن به نتیجه مطلوب , زحمات دوستانش را به بار بنشاند . وگرنه تمامی این نظرات و نقدها و ... بیهوده و بی ثمر خواهد بود.
امیدوارم اگه پیشنهاد بنده رو قبول دارید , کمی با عمل خود ، فضای آموزشی سایت را بارور تر و شکوفا تر کنید.
موفق و سلامت باشید .

"۱۰:۳۲ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | منیر کاظمی (172)

سلام
آقای وهمی ثبت خیلی خوب با فریز با کیفیتی شده. برای من نقطه ی قابا توجه اون پرنده های بک هستند که اگر اشتباه نکنم روی سطح آب نشستند. اما فکر می کنم اگر می شد اون پرنده ها فقط کمی از ایم فلو در می اومدند بهتر بود. سوژه روی خطوط و نزدیک نقاط طلاییه اما من هم ترجیح می دادم کمی بالاتر می بود.کادر بندی عالیه اما اگر امکانش بود که زمانی رو ثبت می کردید که بالاهای پرنده بالا می بود بهتر بود. البته فکر کنم که این داره فرود می آد.درسته؟ یک عنوان جدید تر رو هم پیشنهاد می کنم.من احساس می کنم که پرنده خیلی وضوح نداره. نمی دونم !
در مورد غیبت هام هم باید بگم امان از درس و دانشگاه که بین من و علایقم فاصله می اندازه.
تصمیم دارم که ان شا.. ادامه تحصیلم رو در رشته ی عکاسی بدم اینطوری به علایقم نزدیک می شم.

"۱۰:۳۲ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم کاظمی . از اینکه حضور پیدا کردید سپاسگذرم .
حدستون در مورد پرنده ها درسته . و در مورد حالت بال پرنده که رو به پایینه , با توجه به کادر بندی که داشتم , این فرم رو انتخاب کردم .
امیدوارم در تمامی مراحل زندگی , خصوصا درس و دانشگاه و عکاسی موفق و سربلند باشید.
"۱۰:۳۴ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | احمد غفوری (105)

سلام آقا رضا
ممنون از نظرتون در خصوص عكسم. راستش یه نمونه هم ادیت شده دارم ولی خیلی خوب از آب در نیومده.
اما در خصوص عكس پرواز :
سوژه كه مناسبه. كادر بندی هم خوب به نظر میاد. فقط فكر كنم به كم كیفیت پایینه . احتمالاً بخاطر دور بودن از سوژه است.
یه نكته! شما در چه ارتفاعی بودین كه تو بك مرغهایی كه به نظر روی سطح آب هستند هم قابل مشاهده است؟ فكر كنم ارتفاع شما از از ارتفاع پرنده بیشتر باشه ؟ درسته ؟!
پیروز و سربلند باشید.
باز هم به من سر بزنید. بزودی فعال تر خواهم شد.

"۱۰:۳۴ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام احمد آقای عزیز
از جنابعالی هم به پاس حضورتان ممنونم .
در مورد ارتفاع باید عرض کنم که بنده روی اسکله به ارتفاع حدود 3 متری ایستاده بودم و چون ارتفاع پرنده در حال پرواز کمی پایین بود و فاصله مرغهای روی آب هم کمی زیاد , نتیجه کار این چیزی شد که ملاحظه میفرمائید .
به امید فعالیت و موفقیت بیشتر شما .
"۱۱:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | حمزه رحیمی (77)

سلام،
تصویری از ثبت حركت .
به نظر من ، زمانبندی خوبی نداشته !
با این همه ، رنگ ها به خوبی نمایانند .
اوج مشخص نیست ، اما پرنده واضح است .

"۱۱:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام دوست عزیز
از حضور شما و بیان نظراتتان سپاسگذارم . موفق و سلامت باشید.
"۱۱:۴۵ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | ریحانه مهدوی (131)

سلام
کارشاربنس بالایی داره
انتخاب خوبی هم در کادر داره
ولی من از دید خودم بگم شما بهتر نیست به دنبال برداشتهای تازه ای از این مسئله باشید؟
چون این تیب کارها زیاده وشما هم با دیدی که قبلا ازتون سراغ دارم میتونید متفاوت تر ببینید
"۱۳:۴۹ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | تینا آزادرنگی (17)

سلام
ثبت خوبی انجام دادید
پایین بودن بالهای پرنده احساس سنگینی در پایین کادر می دهدبه نظر من اگر تصویر را به نقطه طلایی نزدیک تر می کردید بهتر میشد
موفق باشید.
"۱۵:۲۷ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (0) | میلاد مطهری (1973)

سلام رضای عزیز
حرفاتو که صد در صد قبول دارم و تا اونجایی که امکان داره من یکی مد نظر دارم در نظرهام. در مورد این عکس چون بدیهی بود دیگه راهکار رو نگفتم، بدیهیست که برای رسیدن به شارپ و یا حداقل فوکوس که من اشاره کردم فقط می بایستی که در لحظه ثبت دقت کرد و تا رسیدن به نتیجه مطلوب کار رو تکرار کرد.

در مورد تنظیماتی از قبیل دیاف و شاتر و ... که اشاره کردی بایستی قبول کرد که شخص نظر دهنده به هیچ عنوان نمی تونه قطعی راجب این فاکتورها حکم صادر کنه و بگه قطعا این رقم دیاف یا ... بهترینه چون در شرایط ثبت حضور نداشته و از مثلا میزان نور محیط، شرایط عکاس و غیره ثبت که در تنظیمات موثره بی خبره.
هدف تایین شدست، شما می دانید که سوژه می بایستی بهترین وضوح و فوکوس را برخوردار باشد، در شرایط مختلف تنظیمات برای رسیدن به این هدف متفاوته ولی اونچه که مهمه اینه که عکاس نباید تا رسیدن به این نتیجه دست بردار باشه.
شاید تنها جایی که میشه در مورد نحوه عملکرد حکم داد در مورد ادیت در نرم افزار باشه که چارچوبی مشخص دارد.

ببخشید طولانی شد.
موفق باشید.

"۱۵:۲۷ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام مجدد بر میلاد عزیز
خیلی خیلی ممنونم از توضیحاتت . به نکات خوبی آشاره کردید که میتونه خیلی آموزنده باشه . خصوصا این نکته :

اونچه که مهمه اینه که عکاس نباید تا رسیدن به این نتیجه دست بردار باشه.

موفق و سلامت باشید.
"۲۱:۵۱ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | حامد زراعتی (2261)

از نظر کادر و نور و لحظه ثبت خوبه کارت ولی به لنز بهتری احتیاج داری برای بهتر شدن و سرعت بالاتر تا لرزش دستت فوکوست را بهم نرنه ممنون.

"۲۱:۵۱ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

جناب زراعتی بزرگوار
سلام . ممنونم از حضور سبز و راهنماییهای خوب و ارزشمندتان .
موفق و سلامت باشید.
"۲۱:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | ملکه میرپویا (80)

با سللم
خیلی ممنون که مرا راهنمائی می کنید خوشحال میشم همیشه نظرات شما را بخونم . به نظر من عکس از حیوانات یک شکار لحظه ایست و عکس العمل شما در این عکس فوق العاده است یعنی در فرصت بسیار کم تقریباً همه چیز خوب و عالیست مخصوصاً وضوح عکس . موفق باشید +2

"۲۱:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم میرپویا . تشکر میکنم از اینکه سر زدید.
بنده در حد توان خودم انجام وظیفه میکنم . امیدارم مثمر ثمر واقع بشه .
از اظهار لطف و محبتتان سپاسگذارم .موفق و سلامت باشید .
"۰۰:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | طوفان بهداد (1282)

سلام دوست عزیز
گفتنیها رو دوستان گفتند
ثبت زباییست
شکار چنین سوژه هایی کار مشکلی است
شاید کمی اشباع رنگ رنگهای بکران رو زنده تر میکرد
و نیز کمی شارپنس بالاتر
لذت بردم
موفق و پیروز باشید/سری بزنید

"۰۰:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام دوست عزیز
بسیار ممنونم از حضور گرم و راهنماییهای خوبتان .
از دیدن گالری زیبایتان لذت بردم خصوصا یکی از عکسهای خلاقانه شما که از دستم در رفته بود .
با اجازه لینکشو برای دوستان میذارم تا استفاده کنند .
موفق و سلامت باشید .

یک عکس خلاقانه خوب :

نگاهـــی دیگـــر
"۰۶:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد حسین پارسانژاد (643)

سلام رضا جان ...

اینکار واقعا سخته ... عکاسی از سوژه های در حال پرواز رو میگم ... من هنوز موفق نشدم شاتی خوب در این زمینه بگیرم . این شات شما هم خوبه اما جای کار بیشتر رو حتما داره . تا اونجایی که میتونی روی بک هم کار کن ... البته اینجا خیلی محدودیت وجود داره اما با یکم تیزهوشی میشه محدودیت رو کنار زد ... اگه زمان مناسب برای عکاسی رو انتخاب کنی عالیه . دم ظهر که نور زیاده بهت اجازه میده بری روی شاتر های سریعتر . این یعنی فریز کردن سوژه .

روی رنگ های این کار هم یکم تغییرات میدادی جلوش رو بیشتر میکرد . کمی سافت کردن تصویر و تغییر تون رنگی در جهت جلوه ی بیشتر به بال های پرنده .

+2
موفق باشی .

"۰۶:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام محمدحسین عزیز
ممنونم از حضورت و نظرات و راهنمایی خوبی که انجام دادی .
در مورد زمان عکاسی دم ظهر باید عرض کنم که درسته که شاید به فریز شدن سوژه کمک بیشتری کنه اما در عوض نواقص دیگه ای بر روی عکس اعمال میشه که در تجربه و عمل به این قضیه رسیدم .
خودم حدود 2 ساعت قبل یا بعد از ظهر روخیلی مناسب میدونم .
باز هم مننون از راهنماییت .موفق و سلامت باشید.
"۰۰:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | پوریا داعی (4297)

سلام آقا رضا..
برداشت زیبایی شده است و فرم خوبی را فریز کردی مخصوصا ریتمی که بال نزدیک دارد جالب شده است. فقط به نظرم یک مقدار کراپ کردی و وضوح چندانی ندارد!؟ شاید برای این فریز به شارت سریع تر یا لنز قوی تری نیاز داری؟ البته کال مشخصات لنز را می نوشتی
موفق باشی
2+

"۰۰:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا پوریای عزیز و بزرگوار
بسیار ممنونم که حضور پیدا کردید .
حدستون در مورد کراپ درسته . سهل انگاری بنده رو هم در مورد ثبت مشخصات لنز به بزرگواری خودتون ببخشید . ثبت با سیگما 50/500 انجام گرفته .
موفق و سلامت باشید.
"۰۹:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید نیما شمس الدین (26)

سلام
از نظرت برای عکسم ممنون
اما برای این عکس نور خیلی خوبه رنگ بندی رو کامل کرده ، کادر بندی خوبه اما کاش سوژه در گوشه سمت راست و بالا می بود.
به نظرم قشنگه و عکاسیت عالیه

"۰۹:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام آقا نیما . از حضورتون و نظرات خوبتون ممنونم . موفق باشید دوست عزیز
"۱۱:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | علی شیربند (271)

سلام
شکار لحظه زیبای بوده و عکس خوبی شده به نظر شخصی من سوژه اگر در بالا کادر بود به زیبایی کار می افزودلحظه خوبی رو برای شات زدن انتخاب کردین و نور رو سوژه مناسب
خسته نباشی

"۱۱:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام علی آقا . از شما هم به پاس حضورتان و بیان نظرات خوبتان ممنونم . موفق و سلامت باشی .
"۱۷:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | فهیمه صدفی (101)

سلام جناب وهمی
مباحث فنی عکس رو دوستان گفتن ولی واقعا شکار لحظه زیبایی شده
من تو این جور کارا تجربه ندارم فکر کنم سخت باشه
موفق باشید
سر بزنید ممنون

"۱۷:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام خانم صدفی .
از حضور شما هم سپاسگذارم .
در مورد سختی کار باید عرض کنم که لذت عکاسی این صحنه ها , اجازه نمیده که عکاس هیچ سختی ای رو در حین کار احساس کنه .پیشنهاد میکنم اگه شرایط مهیا شد , حتما تجربه کنید .
موفق و سلامت باشید .
"۱۶:۰۴ ۲۹ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | جواد خالقی (13)

سلام.از كامنتی كه برای عكس معماری من زدی ممنون و نگاه دوستان هنرمند به پایین دستی ها میتونه ادم رو امیدوار كنه كه بیشتر تلاش و دقت در كاراش داشته باشه تا نتیجه خوبی بدست بیاد. كارتون زیباست و حرفی برای گفتن ندارهوموفق باشید
"۱۷:۰۳ ۲۹ مهر ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضــا شهبازی (305)

سلام آقا رضا
خوبی؟
من اولش می خواستم نظرمو راجع به عکس بگم ولی وقتی که امتیاز و تعداد نظراتو دیدم ترجیح دادم که نظراتو بخونم و از تو ی اونا گل چین کنم.
اول از همه من با نظرات زیر موافقم:
با اینکه میدانم خیلی کار سختیه در اون شرایط عکس گرفتن.
اینجوری پرنده تویه عكس جایه اوج داره ولی اگر تو 1/3 بالا بود انگار كادر داشت میزد تو سرش و حس فرود رو ایجاد میكرد كه فكر میكنم اوج قشنگتر از فروده.
بکگراند خیلی بی روح شده و شاید کمی عمق بیشتر می تونست کمک کنه با توجه به اون لکه های توی بکگراند که به نظرم پرنده های دیگه ای از همین نوعه.
به موضوع سه پایه اشاره شد، به نظر من استفاده از سه پایه شاید ضروری باشه اما بشدت قدرت مانور عکاس رو کم میکنه و من بین تحمل وزن زیاد و امکان از فوکوس خارج شدن رو با شاتی دقیق ،ترجیح میدم حسم حضور داشته باشه و تا جایی که ممکنه از سه پایه استفاده نکنم!
اونچه که مهمه اینه که عکاس نباید تا رسیدن به این نتیجه دست بردار باشه
و مخصوصا با این نظر خودت که گفته بودی:
همانطوری که شاهد هستیم , در اکثر نظراتی که در مورد سایر عکسهای سایت ارائه میشه , دوستان محترم فقط به جدا کردن نکات خوب و بد عکس بسنده میکنند. خوب این امر اولین قدم در نقد عکس است و همه دوستان نیز تا حدود زیادی توانایی تشخیص و تفکیک این مساله را دارند . خصوصا زمانی که این معایب و محاسن توسط چند نفر قبلا در زیر همان عکس بیان شده باشد .
اما مساله اینجاست که کمتر دوستانی پیدا میشوند که در ادامه این راه و در قدمهای بعدی , برای برطرف شدن معایب عکس و نقاط ضعف عکاس , یک راهکار مناسب و یا پیشنهاد خوب ارائه دهند .و اصلا اگر اشباهی صورت گرفته , در صورت امکان اصل مطلب , یعنی روش صحیح را بیان کنند . مثلا : در مورد عکسی که از طبیعت گرفته شده و دیاف و شاتر تنظیم نبوده بگویند : شما در این شرایط باید حتما از حداقل دیاف .... یا سرعت ... استفاده میکردید.
ویا روش صحیح رسیدن به فوکوس خوب و بالا و یا حتی روشهای ادیت عکس در فتوشاپ .

کاملا موافقم.
واقعا لذت بردم وقتی که دیدم انقدر با حوصله و نقد پذیر به نظرات دوستان جواب دادی.
این لطفت یک بارم شامل حال من شده بود.
خوشحال میشم بازم و همیشه به من سر بزنی و منو راهنمایی کنی که شدیدا بهش نیاز دارم.
موفق، شاد و سلامت باشی.
"۱۲:۴۵ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا سروری (11)

واقعا قشنگه

می شه خواهش کنم در مورد عکس جدید که گرفتم نظرت را بدانم
"۱۵:۵۲ ۰۶ آبان ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمد جواد نعمت اللهی (136)

سلام آقا رضا:
شارپنس عکس خیلی خوبه.من میدونم که گرفتن این جور عکسا احتیاج به صبر ، حوصله و سرعت زیادی داره. ولی اگه کادرتون بازتر بود فکر کنم بهتر بود.
آقا راجع به اون عکس -دره روحانی-حق با شما هست.درسته که عکاسا باید کم خطا ترین باشن، ولی انسان جایزالخطاست. (-:
"۰۱:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | کوروش درخشان یگانه (21)

سلام..........کوروش درخشان یگانه هستم .خواسته بودید نظرم رو راجع به عکس پرواز عرض کنم.....خب اگه این عکس رو با همین وضعی که هست گرفته باشید از نظر موفقیت در تصویر برداری حقیقت و لحظه ان بسیار خوب است همچنین اگه پرنده خسته بنظر میرسید بسیار بهتر میشد اما بیشتر بنظر میرسه که در حال صعود بوده تا فرود ...نه؟
به هرحال عمده توصیه من به شما و همه دوستان : یک : دیدن موضوعی در سوژه که غیر هنرمند آنرا نمیبیند دو : ایجاد خلاقیت در سوژه به مراتب بهتر از انعکاس حقیقت ان است مگر آنکه نوع عکس گزارش خبری بوده باشد.