سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
گروه آواژنگ برگزار می‌کند: مسابقه عکس از الکامپ 2008
گالری تصاویر "پرهام دیده ور"

         
عکس
نام :   اعتراض از جنس پتروناس (امتیاز : 22)
عکاس :   پرهام دیده ور (امتیاز : 682)
نوع دوربین :   Canon
توضیحات دوربین :   Canon Digital IXUS 900 Ti
دیافراگم :   F2.8
شاتر :   1/8 ثانیه
نظرات :   23
بازدیدها :   479
تاریخ ارسال :   ۱۵ مرداد ۱۳۸۷
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   معماري , مفهومي , طنز و فکاهی
توضیحات عکاس
این هم پترناس پر ماجرا ، جنجالی و صد البته پر مخاطب که توسط یک دوربین نه چندان پیچیده Canon Digital IXUS 900 Ti و از تنها زاویه ممکن ثبت شده است . این تصویر امروزدر اینجا قرار دارد که به دوستان یاد آور شود که یک عکس را در صورت صلاحدید ، ترجیحا بدون ملاحظات خاص !!! مورد الطاف خود قرار دهند و نه به دلایلی چون آشنایی ، رفاقت ، بده بستان و یا حتی توجه به جنسیت عکاس . خلاقیت ، موضوع ، هدف و حس القایی ، زاویه دید عکاس ، تکنیک و اصول همه در یک سطح می بایست و بهتر است برای رسیدن یک عکس به جایگاه پر مخاطب ترین عکس سایت وزین عکاسی لحاظ شود و لا غیر.

"۰۰:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پگاه موسوی (32)

یک اعتراض زیبا هم در عکس هم در مفهوم / دموکراتیک ترین روش ابراز نا رضایتی رو نشون دادید . با شما موافقم که وجاهت این سایت و عکاسی ایران نباید به این راحتی به بازی گرفته بشه مرسی
"۰۱:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (5) | امتیاز (2) | میلاد مطهری (1480)

میخوام این عکسو با عکسی شبیه به این که یکی از خانومها (که الان اسمو فامیلشون یادم نیست) مقایسه کنم. این عکس به عقیده من از لحاظ وضوح و نور بهتر از اون عکسه اما تقارن و توازن و تعادل کادر اون عکسو بیشتر می پسندم.
موفق باشی !
به منم سر بزن، نظراتت خوشحالم می کنه !
+2

  "۰۱:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پرهام دیده ور (682)

دوست خوبم ممنون از توجهتون
این عکس در حدود 4 سال پیش ( 3 سال پیش از شروع تجربه عکاسی توسط بنده ) و تنها به مقاصد توریستی و توسط یک دوربین ساده گرفته شد لذا قصد ارسال در توضیحات این عکس مرقوم شده است . حال سوال اینجاست آیا باید از بلند ترین دوقلوهای جهان با فلاش !!! عکسبرداری کرد ؟ و آیا این عکس می بایست به عنوان پر مخاطب ترین عکس سایت برگزیده شود ؟
بی پرده بگویم دیگر به داوری ها در این سایت باور ندارم.

  "۰۱:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (3) | امتیاز (3) | ندا دلير (5325)

میلاد جان اسم و فامیلم ندا دلیر است ;) (جهت یاد آوری گفتم)
راستش اصلا فکر نمی کردم اون عکس خاطر جمع وسیعی از دوستان رو در این سایت آزرده کنه یه ثبت گذری بود همونطور که پایین نظر جناب دیده ور هم نوشتم و خیلی با وسواس عکس نگرفتم
نظر همتون هم محترم ولی پیشنهاد می دم اینجوری توهین نکنید و انقدر راحت همدیگرو متهم به باند بازیو قضیه جنسیت و.... که بالا گفتید.

راستش چون گفته بودم نیستم اولین عکسمو عکسی گذاشتم که واضح بگه کجا بودم همین

همینجا اعلام می کنم من نه عضو باندم نه رابطه ای جهت بوع جنسیتم با کسی از این اعضای سایت دارم نه رفاقتو بده بستان دارم نه هیچ کدوم از اینایی که گفتید امتیاز این سایت هم به دردم نمی خوره به خدا می شد دو دستی تقدیم می کردم . شما رو هم به ایزد مننان حواله می دم

پاینده باشید.
+3 برای ذخیره آیندگان ;)

  "۰۱:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | ندا دلير (5325)

راستی یادم رفت نظرمو راجع به عکس بگم D: از بس می ریم تو حاشیه

عکس زیبایی شده یکم کادر کج شده و نور به نظرم زیاد
راستش من نور کم رو بیشتر می پسندم ولی تجربه شد گاهی هم از فلاش دوربینم استفاده کنم ;)
"۰۱:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (4) | امتیاز (2) | علیرضا همایونی (193)

سلام. ممنون و خسته نباشید اجرای خوبیه ولی مثل این و دقیقآ با همین زاویه را در سایت فوتو.نت دیده بودم

  "۰۱:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پرهام دیده ور (682)

دوست خوبم این عکس اگر مشاهده کنید exif دارد و البته خدمتتون مرقوم کردم که این تنها زاویه ممکنه از پایین برجها است و هزاران مورد مشابه مثل این موجود لذا هدف از ارسال تنها بیان این مفهوم است که نمی بایست عکسی مثل این بدون خلاقیت به صفحه اول یک سایت عکاسی ایرانی راه یابد

  "۰۱:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | ندا دلير (5325)

جسارت نباشه ولی درسته سوژه یکی بوده ولی این عکس با عکس من یکی نیستا!!!!

عکس شما کجه زیر پل و یه قسمتهایی از برج اور شده و قشنگترین قسمت برج که بالاهاش باشه تور ثبتتون دیده نمی شده پس تفاوتاش کم نیست.
سوژه گاهی خیلی مهم نیست نحوه ثبت و نکات ریز متمایزش می کنه (در دفاع از بچم گفتم منظورم عکسمه) D:
"۰۲:۱۰ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | سمیرا حاتمی (251)

" یک عکس را در صورت صلاحدید ، ترجیحا بدون ملاحظات خاص !!! مورد الطاف خود قرار دهند و نه به دلایلی چون آشنایی ، رفاقت ، بده بستان و یا حتی توجه به جنسیت عکاس . خلاقیت ، موضوع ، هدف و حس القایی ، زاویه دید عکاس ، تکنیک و اصول همه در یک سطح می بایست و بهتر است برای رسیدن یک عکس به جایگاه پر مخاطب ترین عکس سایت وزین عکاسی لحاظ شود و لا غیر"

جامع و کامل!نزدیکتر به واقعیت.
"۰۲:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (0) | هوتن شیخ الاسلامی (14)

آقا دیده ور حالا سخت نگیر من هم مثل این رو زیاد دیدم البته زندشو .
+
"۰۷:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (5) | امتیاز (3) | مازیار یعقوبی (5054)

پرهام عزيز عكس خوبي شده.


این عکس به عقیده من از لحاظ وضوح بهتر از اون عکسه اما تقارن و توازن و تعادل کادر اون عکسو بیشتر می پسندم.
موافقم با نظر آقاي مطهري
در ضمن به جرات مي گم و اميدوارم كه حقير رو به باند و باند بازي هم متهم نفرمائيد كه ثبت سركار خانم دلير در مقايسه با ثبت هاي ديگر كه از اين برجها ديدم ، براي من تازه بود ، و اين رو مي شه به نوعي خلاقيت هم نام برد كه بتوان از سوژه اي تكراري ثبتي داشت كه نو و بديع باشه.
پرهام عزيز در مورد بحث داوري خيلي خود تون رو درگير نكنيد.
شكر خدا نه اونايي كه در راس هرم امتياز اين گالري قرار گرفته اند چيزي كاسب شدن و نه عزيزاني كه در قعر جدول قرار دارن چيزي رو از دست دادن.
فقط در اين بودن كساني كه از نقطه نظرات درست و مثبت دوستان ديگر الگو گرفته و در بهبود كارهاي خود وقت و دقت خرج كردن ، بعضي هم خوب اين نظرات رو از سر دشمني قلمداد كردند و ساز خود رو زدند ، نتيجه هم معلوم و واضحه.
در خصوص باند و باند بازي ، متاسفانه با اعمال مقرارات جديد ، موافقم كه عده اي آلوده اين كار شدن ، ولي با توجه به شناختي كه از سركار خانم دلير و عزيزاني كه حالا كمي از سابقه ي فعاليتشان بيشتره، اين باند و باند بازي معني و مفهمومي نداره.
مهم ارسال عكس هاي خوب و اصل يادگيري در اين محيطه .
به جرات مي گم كه تعدادي از صميمي ترين دوستانم از بچه هاي همين گالري مي باشند كه به لطف همه مهرباني هايشان ، حقير رو كه سوادي از عكاسي نداشته و صد البته آلان هم به دور از آن هستم ، راهنمايي كردن.
درسته به علت گرفتاري و مشغله كاري حضورم در اينجا كمرنگ شده ، ولي به لطف همين دوستي ها ، افتخار ديدار عزيزانم رو از نزديك در تورهاي عكاسي و سه نقطه دارم.
ارزش دوستي ها بيش از بده بستانها براي عكسهاست كه زمان زيادي در خاطرها نمي ماند. مهم دوستي واقعي است كه در ياد و ذهن هميشگي بماند.
2+: عكس با كيفيت است ولي بهتر هم مي توانست باشد.
ولي به عنوان تجربه هاي اول شما 3+ مي دم تا بدونيد تجربه هاي اوليه ، خيلي موثرن در انتخاب راه و طي طريق به روش درست. و مطمئنم بار ديگر اگر در پاي اين برج ها قرار بگيريد ، اين بار مي دونيد چيكار بايد بكنيد (:
شاد و پايدار باشيد.
"۱۰:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (2) | پوریا داعی (3696)

سلام
من شخصا در این مسایل زیاد در گیر نمی شم و بیشتر دوست دارم در مورد برداشت نظر شخصی خودم را بدم..
برداشت زیبایی شده به دلیل پرسپکتیو مناسبی که دارد.. زاویه می شد متفاوت باشد ولی از پایین برج همین یک زاویه است.. نور بهتر بود کمی بیشنر کنترل شود و در ادیت هم می شد با کمی چرخش برداشت را هم متقارن تر کرد و هم تراز کرد..
و کادر عمودی..
موفق باشی
2+
"۱۱:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا نیک (389)

سلام پرهام جان
کارت بسیار زیبا شده دقیقا با همون ترکیب که خانم دلیر انجام داده حقیقتش در مورد برج ها باید بگم که پیش از کار خانم دلیر یه شات از همین برج ها رو دیدم که اتفاقا اونم در صفحه اول بود ولی تفاوت زاویه و نوع کادر بندی کاملامتفاوت با کار خانم دلیر بود وقتی کار ایشونو دیدم گفتم هر کسی نمی تونه چنین دید قویی داشته باشه! ولی کار تو به خوبی این مطلب رو ثابت میکنه که کاری رو که دیگری انجام داده ما هم توان انجامش رو داریم ! در مورد توضیحاتت ترجیح میدم خودمو درگیر اینجور مسائل نکنم انشالله یاد بگیریم که کارای همدیگرو ببینیم و به هم کمک کنیم که در هنر عکاسی پیشرفت کنیم .این عکس به عقیده من از لحاظ وضوح بهتر از اون عکسه اما تقارن و توازن و تعادل کادر اون عکسو بیشتر می پسندم. موافقم با نظر آقاي مطهري
موفق باشی
+2

  "۱۱:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پرهام دیده ور (682)

ممنونم از لطفتون دوست من
خانم دلیر بی شک عکاس خوبی هستن من به شخصه خیلی کارشون و دیدشون رو میپسندم شاید مشکل ما از دوستانی است که گهگاه معادلات شخصی را در یک سایت عکاسی که می تواند جلوه ای از هنر و دید گاه عکاسان کشورمان باشد وارد می کنند .
از نظر لطف شما نسبت به عکس پیشین پتروناس که من ( دیتیل از برج ) که قید کردید هم سپاسگذارم
"۱۲:۵۱ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (1) | علي‌اكبر قزويني (863)

صبح بخير آقاي ديده‌ور عزيز!

اگر قرار باشد همه، هر روز، به نديده شدن عكس‌هايشان و ديده‌ شدن بعضي عكس‌ها اعتراض داشته باشند كه شيرازه سايت از هم مي‌پاشد!
واقعا چرا فكر مي‌كنيد حق با شما است؟!
ضمنا، اگر ملاك اعتراض را رفتن عكس به صفحه اول بدانيم، كه شما دقيقا به همين دليل به عكس خانم دلير اعتراض كرده‌ايد، پس بايد به عكس شما هم دقيقا به همين دليل اعتراض كرد.
فرض كنيد من هم يك عكس از پتروناس مي‌داشتم و آن را با جملات اعتراضي شبيه شما آپلو مي‌كردم، . . . و ديگري و ديگري . . . تصورش را بكن كه چه صفحه اولي درست مي‌شد: همه عكس‌ها از پتروناس!!
پيشنهاد مي‌كنم يك دوش آب سرد بگيريد و يك فنچان چاي سبز يا قهوه نعنايي بنوشيد، از پشت كامپيوتر بلند شويد و يك كم پياده روي كنيد، آرام خواهيد شد!

اما عكس‌ شما:
عدم تقارن، به زيبايي عكس لطمه زده است. نورسنجي هم چندان مناسب نبوده (زير پل زيادي نور ديده)؛ هرچند نمي‌شود گفت كه عكس قشنگي نيست.

1+: در كل تلاش خوبی توسط عكاس انجام شده ولی نياز به اصلاح و بهبود دارد.

موفق باشيد!

  "۱۲:۵۱ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پرهام دیده ور (682)

جناب قزوینی متاسفم که اعتراض من همچین تصوری در ذهن شما ایجاد کرد . من از چیزی ناراحت نیستم دوست گرامی اگر دوستان رو ناراحت کردم هم عذر می خوام . و برای این سایت هم نگرانم که چرا عکس من باید بیاد به صفحه اول وقتی کارای بهتری نادیده مونده .
شما هم دوست عزیز کمی از برج عاج پایین بیایید و بین جملات را بخوانید نه عین جملات را ... در ضمن من این عکس را وقتی گرفتم که از عکاسی غیر از فشار دادن دکمه مربوطه چیزی نمی دانستم و کاری که کردم و زاویه دیدم را هر فرد غیر از من هم می توانست داشته باشد ... حال سوال اینجاست > این عکس باید به صفحه اول بیاید ؟؟؟؟؟؟؟
"۱۳:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پرهام دیده ور (682)

اگر برخی خیره به زیبایی مرمرین تاج محل ها مانده اند برخی نیز فقر زیر پای این دیوار ها را ثبت می کنند . کسی که درد را رقم می زتد فارق است از نیاز به هووورا شنیدن .
(( عکسی که حرفی برای گفتن ندارد تصویری بیش نیست ))

"۱۵:۳۲ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید محمد هاشمی اوریمی (590)

پرهام جان کاملا با نظرت موافقم که بعضی از عکس ها به خاطر باند بازی و مخصوصا جنسیت عکاس به صفحه ی اول میره.من که همیشه سعی میکنم عکس خوبی اگر دیدم نظرمو هر چند مفید نباشه بگم
"۱۹:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (3) | سید سعید میر محمدی (43)

سلام خسته نباشید همچنان عکسهای زیباتون را از جنوب شرق اسیا میبینیم.در طول هفته گذشته این برای چندمین بار است که یک عکس واز چندین عکاس مختلف، از این برج، در سایت میبینم.ناخوداگاه یاد این جمله می افتم:این روز ها همه از پترناس عکس میگیرن، شما چطور
"۱۲:۳۹ ۱۶ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | فرشید بری (51)

با سلام و خسته نباشيد خدمت تمامي دوستان
اين جور كه به نظر مي رسه دوستان كله مالزي گذاشتن!
(كل كل)
اميدوارم كه موفق باشيد!
عكستون زيباست
نور و رنگش خيلي خوبه
متهي مثل من تو تنظيم خط افق مشكل پيدا كردين
به همين خاطر تقارن عكستون رو به هم زده
با تشكر
"۱۷:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | فاطمه باطنی (253)

سلام آقای دیده ور
نظرتونو راجع به عکس آقای شیخانی می خوندم که یه سوال برام پیش اومد.
اکزیف چیه؟
ممنون اگر برات توضیح بدین.
با تشکر و آرزوی موفقیت
"۱۷:۵۳ ۱۶ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | فاطمه باطنی (253)

با عرض پوزش
سلام آقای دیده ور
نظرتونو راجع به عکس آقای شیخانی می خوندم که یه سوال برام پیش اومد.
اکزیف چیه؟
ممنون اگر برام توضیح بدین.
با تشکر و آرزوی موفقیت

  "۱۷:۵۳ ۱۶ مرداد ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | پرهام دیده ور (682)

خانم باطنی عزیز
Exchangeable image file format که فرم کامل همان Exif است اطلاعاتی است غیر قابل تغییر که بر روی نسخه اصلی عکس ثبت شده است و اگر عکسی این اطلاعات را نداشته باشد یک کپی از روی نسخه غیر اصل قلمداد میشود که معمولا مورد استناد نیست به دلیل احتمال کپی غیر مجاز و یا سرقت اثر . و البته به ندرت پس از انجام ادیت هم امکان حذف این اطلاعات محتمل است . ممنونم