سامسونگ RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
فستيوال تابستانی سامسونگ، با خريد يک دوربين عکاسی، فيلمبرداری يا MP3 Player در قرعه کشی يک دستگاه BMW320i شرکت کنيد!
گالری تصاویر "آرش عطرچیان "

         
عکس
نام :   (امتیاز : 37)
عکاس :   آرش عطرچیان (امتیاز : 4789)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 350D
نوع لنز :   Sigma
مدل لنز :   Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
توضیحات لنز :   70@
دیافراگم :   F4
شاتر :   1/125 ثانیه
ایزو :   100
نظرات :   39
بازدیدها :   640
تاریخ ارسال :   ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   ماكروگرافي
توضیحات عکاس

"۲۱:۳۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | مرتضی رفیع خواه (1759)

فوکوس روس سوژه بسیار خوب صورت گرفته سوژه خیلی خوب از بکگراند جدا شده کادر بندی هم خوب صورت گرفته
دوست داشتم حشره رو به بالا باشه احساس می کنم در اون صورت وزن کادر رعایت می شد
ممنوم موفق باشی
"۲۱:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | فرید ثانی (8328)

ترکیب رنگی بدون سبز در نوع خودش برای این عکس جالبه فوکوس و عمق میدان هم مناسب و کادر خوب.
موفق باشی آرش جان
"۲۱:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا رحمتی (4839)

جناب عطرچیان سلام
کار کم نقص و دیدنی شده . نوع حشره هم که احتمالاً نوعی سوسک کفش دوزک باید باشه خیلی جالبه . کیفیت عالیه و رنگها کامل . ممنون
"۲۲:۰۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (2) | ادريس عباسي (12222)

وضوح و كيفيت برداشت بسيار خوب شده و برداشت داراي عمق مناسب به همراه تركيب خوبيست!
ترجيح ميدادم قسمتهاي بيشتري از شاخه داراي وضوح ميبود و همچنين اندكي جابجايي به وسط كادر!
موفق باشي.
"۲۲:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | پوریا داعی (3462)

فکوس روی سوژه دقیق یک مقدار دیاف بسته تر دامنه فکوس را بیشتر می کرد.
بک خیلی خوب شده یک مقدار انتقال کادر به راست بد نیست.بهتر بود ساقه هم فکوس باشد.
موفق باشید.
3+ ولی متاسفانه فعلا تحریمم
"۲۲:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | سید مصطفی آهنگرها (1792)

این ثثبت به لحاظ رنگ و عمق میدان، بسیار جذاب و گیراست. ولی در مورد کادربندی چندان نظر مثبت ندارم. فکر می‌کنم جای کار بیشتری داشت.

موفق باشید.

  "۲۲:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

متشکرم . شما چه کادری را پیشنهاد میکنید ؟
"۲۳:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | اکبر گلي زاده (2625)

به به رسيدن بخير ..
بسيار زيبا با وضوحي خوب و رنگهايي دلنشين
ميدان عمق مناسب ..
اميدوارم بعد ازمون ديگه کم کاري نکنين

  "۲۳:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

در خدمت دوستان هستیم ...
"۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (1) | یاسر رضایی (7048)

سلام آرش عزیز
در مورد عکست :
فقط در یه صورت می تونست کار نسبتا قابل قبولی بشه و آن این بود که تو دسته بندیه مفهومی قرار بگیره البته با کادری ایده آل تر .
اگر یه کار صرفا ماکرو باشه به نظر من حرف خاصی برای گفتن نداره (فوکوس و عمق میدان خوبند ولی اصلا ایده آل نیستند . .)
من به شخصه ترجیح میدم برای سوژه هام ارزش قائل باشم و براشون شخصیتی کاملا مستقل بسازم تا نتیجه کارم عکسی به مراتب قوی تر باشد.
موفق باشی

  "۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

متشکرم یاسر جان از توجهت . اتفاقا حالت آماده به پرواز سوژه در بالاترین نقطه ممکن برایم جالب بود و میخواستم اسمش را هم بگذارم لحظه آخر اما بعد منصرف شدم . از لحاظ مفهومی شما چه برداشتی از این تصویر دارشتی ؟ ... در مورد اینکه فوکوس و عمق میدان اصلا ایده آل نیست منظورت را درست متوجه نمیشم . فوکوس که از این دقیقتر حداقل من بلد نیستم . در مورد عمق میدان هم باور کن کاری ندارد دیافراگم را روی 8 بگذاریم و هم زمینه را واضح کنیم و هم فوکوس را راحتتر کنیم اما در این ثبت خاص هدفم دقیقترین فوکوس ممکن در کمترین عمق میدان ممکن بود . در مورد شخصیت پردازی برای سوژه ها و تاثیر خاص آن در نتیجه کار هم با شما موافقم . مرسی ...

  "۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

هدفم از انتخاب این کادر فضا دادن به مسیر پرش حشره بود تا تاکیدی بر قریب الوقوع بودن این عمل داشته باشد . به نظر شما بهتر بود کادر چطور بسته شود ؟

  "۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | یاسر رضایی (7048)

از لحاظ مفهومی شما چه برداشتی از این تصویر داشتی ؟
چون سوژه در اوجه و حرکت و سمتش به طرف پایینه پس تو ذهنم بیشتر یه حس سقوط و یا انحطاط رو تداعی میکنه (البته نه قوی)
در مورد اینکه فوکوس و عمق میدان اصلا ایده آل نیست منظورت را درست متوجه نمیشم
به نظر من فوکوس 90% اعمال شده .
در مورد عمق میدان هم باور کن کاری ندارد دیافراگم را روی 8 بگذاریم و هم زمینه را واضح کنی
این چه حرفیه آرش عزیز (من عاشق دیاف 2.8 و عمق میدان کم هستم ولی به نظرم پس زمینه اونجور که باید محو نشده (سخت گیرانه))
اگه دوست داشتی یه سر به عکس کفش دوزک آقای گودرزی بزن ، متوجه میشی چی میگم .
هدفم از انتخاب این کادر فضا دادن به مسیر پرش حشره بود تا تاکیدی بر قریب الوقوع بودن این عمل داشته باشد
به نظرم اگر قرار به پریدن بود باید فضای بالای کار به مراتب بیشتر میبود (که شخصا اصلا حس استارت رو ندیدم)
به نظر شما بهتر بود کادر چطور بسته شود ؟
با توجه به برداشتی که من از عکس داشتم ترجیح میدادم سوژه در بالای کادر سمت راست قرار بگیره و یه فضای خالی در پایین کار باشه.
آرش جان نصفه شبی این همه سوال نکن :)
موفق باشی عزیز

  "۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | یاسر رضایی (7048)

یه سوال هم من دارم البته نه از شما:
این آقای حسن ابواقاسمی چرا به کامنت بنده منفی داد ؟!

  "۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

آقای حسن ابواقاسمی چرا به کامنت بنده منفی داد ؟!
نمیدونم والا :) برای من هم سوال بود ...

  "۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

من عاشق دیاف 2.8 و عمق میدان کم هستم ولی به نظرم پس زمینه اونجور که باید محو نشده (سخت گیرانه))
در این ثبت کمترین عمق میدان لنز من را میبینی . لنز آقا رضا ماکرو فوکال 150 و با بزرگنمایی 1:1 است . اگر خدا قبول کند شاید یک Canon 100 Macro بگیرم ...

  "۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | یاسر رضایی (7048)

صبح بخیر
می خواستم دیشب به امکانات هم اشاره کنم ولی خستگی مانع شد .
لنز آقا رضا ماکرو فوکال 150 و با بزرگنمایی 1:1 است حرفت متین.
اگر خدا قبول کند شاید یک Canon 100 Macro بگیرم
ای جان
"۰۰:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | علی اکبر خندان (716)

سلام .بر آرش عزیز
ماکرو زیبایی شده تمام خصوصیات یک ماکرو خوب رو داره وضوح .خوب عمق میدان مناسب و رنگهای زنده . اما نظر اقا یاسر هم جای تامل داره
ممنون سر بزن دوست عزیز
"۰۹:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | عليرضا رضائيان (4817)

ماکروی زیبائی شده از این کفشدوزک کوچک! به نظر من فوکوس درست بوده و اگه وضوح روی کفشدوزک کامل به نظر نمی آد به خاطر حرکت حشره و سرعت کم شاتر بوده، ضمنا برای اینکه بوکه (بلر شدن کامل بکگراند) بهتری بدست بیاری، باید فوکال لنت کمتری داشته باشی. قربان تو، علیرضا +2

  "۰۹:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

علیرضا جان در این مورد اشتباه میکنی . سه چیز در عمق میدان موثر است : 1. دیافراگم 2. فاصله لنز تا سوژه 3. فاصله کانونی , که در این میان افزایش فوکال لنت در صورتیکه دو متغیر دیگر ثابت باشند موجب محوتر شدن زمینه میشود . میتوانی امتحان کنی و نتیجه را ببینی . متشکرم از حضورت ...

  "۰۹:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (0) | عليرضا رضائيان (4817)

ممکنه اشتباه کرده باشم، حس می کنم باید این موضوع رو بیشتر تجربه کنم، ممنون از راهنمائیت آرش عزیز
"۰۹:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | مازیار یعقوبی (4976)

به به آرش خان عزيز ، پارسال دوست و امسال ،آره
ثبت خوبي شده.
خب من كمي چرخش خود دوربين رو به سمت چپ براي اين اجرا مي پسنديدم.
هرچند آلان هم زاويه خوبه ، ولي به نظرم اون زاويه قدري بهتر تر مي بود (:
بكگراند هم جالب شده

  "۰۹:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

ما همیشه زیر سایه دوستان هستیم ... مرسی از نظرت و لطفی که داری ...
"۱۳:۰۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد سعید مریدی (2190)

ماکرو خوبی شده.
نور و کنتراست مناسب .
کادر و ترکیب عکس می توانست بهتر باشد.
بهتر بود شاخه وضوح بیشتری داشته باشد.
موفق باشید.
"۱۴:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (-1) | وحید شاهوند (1945)

به نظر من که فوکوس اصلا خوب نیست...
عمق میدان خیلی کمه، کادربندی هم میشد بهتر باشه، متاسفم.

  "۱۴:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (4789)

آقای شاهوند عزیز چرا تاسف ؟ همینکه به کارهای من توجه میکنید بینهایت برایم باارزشه . شاید این یکی که لینکش را میگذارم بیشتر باب طبع شما باشد . البته امیدوارم ...
here
"۱۵:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | بهزاد فراهانچی (25)

عکس خوبی شده . از همه چیز بیشتر حضور لکه قرمز(کفشدوزک
) در کل کادر درمیان رنگ غالب را دوست دارم . در مورد کادر هم دوست داشتم ساقه و کفشدوزک کمی به سمت راست میامد . البته کاملا سلیقه شخصی است .
موفق باشید
"۱۷:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷" | مفید (1) | امتیاز (2) | احسان صباغي