گالری تصاویر "مسعود حیدری"

         
عکس
نام :   نظرات و مدرنیسم (امتیاز : 74)
عکاس :   مسعود حیدری (امتیاز : 348)
نوع دوربین :   Kodak
توضیحات دوربین :   C613
دیافراگم :   F4
شاتر :   1/4 ثانیه
ایزو :   80
نظرات :   70
بازدیدها :   1636
تاریخ ارسال :   ۲۶ اسفند ۱۳۸۶
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   مفهومی , طنز و فکاهی
توضیحات عکاس
سیستم مدرنیته نظر دهی سایت .

"۱۶:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | متین مهاجرانی (172)

سلام
عکس زیبایی شده
ممنون از ارسال
سر بزن
"۱۶:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | نبیل وسنه نژادیان (263)

هم سوژه خوبه هم مطلب. من یکی که خیلی حال کردم با این عکست.
"۱۶:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | شاهرخ (1060)

من با تمام این چیزها كه نوشتی موافقم.
من دیگه از این تكرار خسته شدم باید راهی خدید ژیدا كرد.
توی خواب هم دیگه این حرفها دشت از سرم بر نمیدارن.
3 میدم به خاطر طرح این موضوع به شیوه بسیار عالی.
بابا ما چرا اینقدر بیجالیم بیایید عوض كنیم این روش تكراری را.
تا كی میخواهیم اینكار رو انجام بدهیم تكرار تكرار تكرار.
"۱۶:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

راهی جدید یافت.(اشكال تایپی در بالا) ببخشید

دوستان واقعا از تكرار چه در عكس و چه در مطالب خسته نشدید؟
بابا تغییر هم چیزه خیلی خوبیه وگرنه اصلا بوجود نمیومد.
"۱۷:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | علی‌اكبر قزوینی (996)

خیلییییییییییییییییییییییی با حال بود:) كلی خندیدم!
راستی، بهتر بود یه فكری به حال سایه‌های چهار گوشه كادر می‌كردی!
جمله «كادرت عكس نداره» محشر بود!
به منم سر بزن :))
"۱۷:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | منصور رحمتی (1909)

سلام مسعود جان من هم كلی خندیدم وبا اجازه عكست رو سیو كردم تا بعدا همبشینم با بچه ها بخندیم.
ممنون از ارسالت.موفق باشی...
"۱۷:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | فریبا شادیان پور (936)

موفق باشید........................................................................................................
"۱۸:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سمیه انوری زاده (1450)

خوب شما که همچین نظری دارید راه حل پیشنهادیتون چیه؟ این مهمه...ما همه خودمون می دونیم که این جمله ها تکراری شدند...چطور باید نظرمون رو بگیم؟
"۱۸:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | عزیز عباسی (10130)

طنز جالبیه . اما این رو عكاسی نمیشه خوند (به نظر من) شما همین دست نوشته رو میتونستید اسكن كنید ! ... گوشه هاش هم تیره نمیشد !
یه نكته جالب اینه كه مشابه همون جملات رو باز براتون نوشته ند !!
نوروز خوبی داشته باشید .
"۱۸:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | افشین قشقایی (1508)

یكی از بهترین عكسها با موضوع مرتبطه. هر چند كه: كــــادرت عكس ندارهD: اما زیبا بود
+3
"۱۸:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سید محمد مهدی طحانی (80)

خیلی خوبه
اگه بگردی بازم ازینا پیدا می كنی
موفق باشی
بازم میگم خیلی ایده جالب و قابل توجه و ......... است
"۱۸:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید محمد مهدی طحانی (80)

خیلی خوبه
اگه بگردی بازم ازینا پیدا می كنی
موفق باشی
بازم میگم خیلی ایده جالب و قابل توجه و ......... است
"۱۸:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | پوریا داعی (4297)

همه نظراتو دیدم ولی عکست کو!!؟؟ یک مقدار کنتراست باعث پر رنگ تر فونتها می شد...
(اون چیزی که مهمه دوربین خوب یا مکان زیبا نسیت, مهم تفکر نو و جدیده, هر چیزی که وجود داره و یا به وجود می آید ارزش ثبت شدن داره...)
"۱۸:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | پوریا داعی (4297)

همه نظراتو دیدم ولی عکست کو!!؟؟ یک مقدار کنتراست باعث پر رنگ تر فونتها می شد...
(اون چیزی که مهمه دوربین خوب یا مکان زیبا نسیت, مهم تفکر نو و جدیده, هر چیزی که وجود داره و یا به وجود می آید ارزش ثبت شدن داره, مهم روش ثبته...)
"۱۹:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مهری نوروزی (4158)

کادر و زاویه برداشت کمرنگه .خوبه ...................... بهتره ........................ ایول ................. کادرت عکس نداره ............ خوبه ولی فوکوس نداره ............. فوکوس خوبه ولی وضوح نداره .
وضوح نداره ولی عنوانش عالیه . به منم سری بزن . فوکوس و وضوح خوبه ولی اگزیف نداره . همه چیزش خوبه . گوشه بالا زیاده .شوت خوبی بود
حالت سوژه کمی پایینه .
گوشه پایین خوبه .
اینجاش اونجوریه .
اونجاش اینجوریه .
کادرت کجه .
دمت گرم .
سر بزن
یادم رفت امتیاز بدم +2 اضافه کن
برو کلاس خط (شوخی )
خیلی ابتکار جالبیه (جدی)
کار کنتراستش خوب نیست (جدی)
کار باید کادر شود (جدی )
"۲۰:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | صابر رضایی (1289)


توی خواب هم دیگه این حرفها دشت از سرم بر نمیدارن
شاهرخ جان خوبی
بابا من كه كلی خندیدم
ایده تون عالی بود

ممنون
"۲۰:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مهرداد یارضوی (216)

سلام
بعد از همه چیزهایی كه تو عكس بود .

خیلی جالب بود البته این عكس بیشتر شبیه خطاطی اون هم از نوع شكسته میخی در ضمن ابتكار جالبی برای كسب امتیاز بیشتر كه 3 امتیاز هم برای همین ایده است نه خود عكس .

پیشنهادات :
1- مسئولین سایت باید فیلد هایی در پائین هر عكس ایجاد كنند كه شامل مسائل تكنیكی و معنوی مثلا نور تركیب بندی پرسپكتیو ایده مفهوم نو و ... باشد و هر كدام امتیاز خاصی به صورت منفی یا مثبت داشته باشد تا با تیك زدن وقت كمتری از بازدید كننده گرفته شود و تمام جوانب زیبا شناختی عكس اعم از تكنیك و معنا در نظر گرفته شود و افراد با نوشتن جملات تكراری و یا حتی پر كردن صفحه با نقطه به امتیاز دهی صرف نپردازند و ...

2- قسمتی هم برای درج توضیحات بیشتر قرار دهند البته بدون امتیاز

3 - تا یك روز و یا پس از درج 50 عكس . اسم و لینك صاحب اثر در صفحه نمایش گالری درج نشود تا بیننده فارغ از اسم و جنسیت عكاس به نقد اثر بپردازد .البته لازمه این كار عدم وجود امضا و پاسپارتو می باشد .

4- البته فیلدی هم برای برخی از دوستان كه به فكر امتیاز بیشترند تا عكس بهتر قرار دهند با این عنوان : {} تو را به خدا قسم می دهم سربزن امتیاز زیاد بده توقع سر زدن هم نداشته باش .

5- موفق باشید .
"۲۰:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | هــــ انـــ یـــــ ه شکیبا (1066)

آخیشششش
واقعا دستتون درد نکنه!
هم بخاطر بیان حرف دل اکثر بچه ها
هم بخاطر خندوندن ما!;-)
خیلی دلم گرفته بود...
منم امید وارم یک تغییری در این سیستم امتیاز دهی ایجاد بشه
هر چند بعید میدونم مدیران سایت حال تغییر دادن داشته باشن
ما همیشه عادت کردیم همون چیزی باشیم که از اول بودیم!
کادرت عکس نداره ............
D:
"۲۰:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | delbaz (878)

خیلی جالب بود و ایده بکری هم بود
البته تو فروم ( به لطف افشین خان قشقایی ) متوجه شدم همچین عکسی ارسال شده
ولی جدا آفرین
خب همش که قرار نیست ادیت و نورپردازی باشه . کمی هم بهتره به دور برمون نگاه کنیم . یا شاید از زاویه ای بالاتر .
به هر حال من که لذت بردم و کلی هم گل از گلم شکفت ( چشمک )
دم عیدیه شادمون کردی.
"۲۰:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | پوریا خلجی راد (29)

واقعا فضای این گالری این شکلی است
خیلی زیبا و طنزآمیز بود
"۲۱:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | ساسان ساسان (1626)

تالار گفتگوها برای مطرح كردن این بسیار مناسبتر بود.

سه امتیاز فقط برای اجابت تقاضایتان بود و الا هیچ مورد قابل بحث عكاسی، به اخصص را نمی یابم...
"۲۱:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | یاسر رضایی (7894)

مسعود عزیز
كار جالبیست 3+
ولی :
باید قبول كرد بعضی از اعضای سایت (كه تعداشان كمتر از انگشتان دو دست است !!) هنوز آگاهیه كاملی در مورد
فوكوس مناسب و كنتراست مناسب و حتی استفاده بجا از ادیت
ندارند.((قصد جسارت ندارم))
البته قبول دارم كه باید نقدی خوب و سازنده انجام دهیم تا موجب پیشرفت روزافزون اعضا و حتی خودمان شود (كه این كار حاصل نمی شود جز نگاهی خوب و دقیق به عكسها و داشتن اطلاعات لازم ...)
........................................

"۲۲:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | احمد پیروز (586)

راستش نمی شه اسم این رو عکس گذاشت.اما از اینکه این موضوع رو مطرح کردی مرسی.
آقا لا اقل سر یه موضوعی بحث کنید که نتیجه داشته باشه.
یه چیز خیلی جالب هست .اینکه هیچ کدوم از آقایون و خانوم های چند هزار امتیازی توی این بحث ها شرکت نمی کنندالبته خیلی از اون دوستان برای من محترمند و به گردن من حق زیادی دارند.
"۲۳:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علی لرستانی (2406)

سلام مسعود
جالب اینجاست از همین نظرها به این عكست دادن.
ممنون كه یاد آوری كردی .
من یه چند باری كه كم هم نبود گفتم سر بزن ولی با دیدن اون عكس ادریس عباسی كه به نوعی مثل این عكس اعتراض آمیز بود دیگه این كار رو انجام ندادم
امیدوارم از این اعتراض هم درس گرفته باشم.
ممنون به خاطر یاد آوری.
سر بزن(شوخی)
"۲۳:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | افشین قشقایی (1508)

یه چیز خیلی جالب هست .اینکه هیچ کدوم از آقایون و خانوم های چند هزار امتیازی توی این بحث ها شرکت نمی کنند
.
.
.
با حفظ احترام واسه همه دوستان محترم رضای میلانی عزیز که از هنرمندان قابلیست و شهرام نصیر عزیز که نیازی به معرفی نیست و بقیه دوستان گالری.... درباره آن نكته مورد اشاره شما به این عكس دقت بفرمایید امتیاز عكاس آن 408 است!!!
http://www.aks.akkasee.com/photoFull.php?photo_id=1088
اینرو عرض كردم كه معیار صحیح بودن یا نبودن اثری یا بحثی خدای ناكرده امتیاز تلقی نگردد....... نقد ها رو هم بخونید بد نیست. كجا بودیم و به كجا میرویم!
"۲۳:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (1) | امتیاز (3) | حمید شریعتی (0) (1533)

مسعود جان........
من خیلی در عجبم كه چرا همه از این چند جمله برا نظر دادن استفاده میكنن........
یعنی حرف دیگه ای برا گفتن این كه یه عكس قشنگه یا نه. پیدا نمیشه؟؟؟
عكس با كیفیت است
در كل تلاش خوبی توسط عكاس انجام شده ولی نیاز به اصلاح و بهبود دارد
عكس از لحاظ تكنیک و موضوع بدون اشكال است
موفق باشی
سر بزن

bye
"۲۳:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | ابراهیم مسکینی (394)

سلام جناب حیدری
ممنون از تلنگری كه به ما زدی.ایده جالب بود.
موفق باشی
"۲۳:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (1) | امتیاز (3) | امیر معبودی (247)

سلام ..

- باید بگم كه ایده خوبی دادی و فكر كنم كنار عكاسی , یه نویسنده طنز پرداز هم باشی ....

- من هم خیلی به این جملات تكراری فكر میكردم . آخه هر كی كه وارد این سایت میشه نا خود آگاه تحت تاثیر فرهنگ لغت اون قرار میگیره و از اون استفاده میكنه . فكر نمیكنم كسی تو این سایت باشه كه از این جملات استفاده نكرده باشه.

- اما از حق نگذریم كه همین جملات تكراری به خیلی ها از جمله خودم چیزهای مهمی یاد داده.

- هر كار تكراری عیب نیست . مثل حركات تكراری یك اره كه باعث بریدن چوب و پیشرفت كار میشه .
- البته نو آوری هم شرط بقای هر چیزیه . مثل كار شما
"۰۰:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | فرید ثانی (10389)

عالی و درد دل خیلی ها ! ایده خوبی بود برای نقد وضعیت فعلی سایت که هر روز به سمت کیفیت پایین و کمیت بالا میرود


ممنون

پ ن : راستی فوکوس عکستون پایینه و کادرش کجه و به من سر بزنید و اکر نزنید دیگه بهتون سر نمی زنم عمرا\"
"۰۰:۲۳ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علیرضا رضائیان (5109)

خب دوستان نظرات جالبی دادند... من هم حرف دلم را می زنم
من شاید اولین دوربین آنالوگم را در سن 13 سالگی خریدم (یک کونیکای عالی با لنز فیکس 50 میلی متری)... مرتب عکاسی می کردم، بعد هم که تکنولوژی دیجیتال آمد... اما واقعا تو این شش ماه در این سایت و از همین نظرات آنقدر چیزها یاد گرفتم که نگرش من را نسبت به عکاسی تغییر داد و بعد جمیع این نظرات و راهنمائی های استاد روح نواز... دیگه چی بگم؟ سری به گالریم بزن... عکسهای اولم با الان قابل مقایسه است؟!! همه از مزایای این سایت آموزشی است.
نام نمی برم افرادی که در این سایت هستند و اگر نظراتشون رو جدی بگیری خودش به اندازه ده ها واحد کلاس عکاسی در دانشگاه برایت ارزش خواهد داشت. والسلام
"۰۰:۳۶ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | آرمین صابونی (136)

موافقم....................................... اینم میگفتی بابا غیر از عكس گل و بلبل و سنبل چیزای دیگه هم وجود داره و تفاوت یه عكاس (هنرمند) با یه آدم دیگه نباید فقط این باشه كه عكاس دوربین داره اما اون نداره.................. تو رو خدا... پلیز..
ولی میترسم بگم ای ول... (((:
"۰۰:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | ???? ????? (401)

خب ظاهرا دامنه اعتراضات این روزها بالا گرفته
ولی اعتراض به چی؟
شما باید دقیقا موضوع اعتراضتون رو مشخص كنید ، این طعنه زدن ها چیزی رو عوض نمیكنه ...
شما به چی می خواید اعتراض كنید؟ به كامنتهای بی محتوا كه این روزها زیر عكسها میبینیم؟ به كامنت اولی ها كه فقط یه جمله میگن كه 3 امتیاز اول رو بگیرین؟
اعتراضتون به آقایون و خانمهای چند هزار امتیازیست؟ به دیده نشدن عكسها؟ به مافیای سایت؟ به بده بستون ها ؟ به بازی امتیازها؟
خیلی از ماها منتقد خوبی نیستیم ... اصولا نقد كردن بلد نیستیم ... گاهی نقد رو با كوبیدن اشتباه میگیریم !
مگه سواد عكاسی هر یك از ما چقدره؟ مثل بعضی از اقایون مگه چند تا كتاب و چند تا مقاله خوندیم كه بتونیم حرفها قلمبه بزنیم؟
ما فقط می تونیم خیلی ساده از چیزی كه میبینیم حرف بزنیم ... از حسمون نسبت به عكس و ...
در مورد این انتقاد نظر و امتیاز بدین بره صفحه اول همه ببینن :
اقای حیدری عزیز ، نمونه ش همین كامنت شما برای بقیه ... چه لزومی داره كه بقیه رو به زور دعوت كنید تا امتیاز بدن تا این صفحه بره صفحه اول ! باید به این عكس شما و این حركت شما 3 امتیاز منفی بدم به هزار دلیل ! می تونستید یك عكس خوب از هر نظر بگیرید و بعد مطلبتون رو عنوان كنید ... با شخصه با این حركت شما مخالفم ....
بگذریم ...
_ _ _
مشكلات سایت زیاده ...
چند پیشنهاد:
حذف شدن امتیاز ها از زیر اسامی ...
حذف شدن عكسهای منفی با گرفتن چند امتیاز منفی ( مثل سیسیتم بالاترین)
برداشته شدن 3 امتیاز اولین كامنت ...
انتخاب چند نفر از دوستان به عنوان ادیتور برای انتخاب عكسهای خوبی كه در صفحات دیده نمیشن و اوردن اونها به صفحه اول در جایی جدا از عكسهای انتخابی كاربرها ( البته بدون باندبازی و روابط)
_ _ _
عكسهای سطح پائین سایت زیاد شده ... با احترام به همه كاربرها از هر سطح ولی باید عكسهای بی محتوا با چند نقد درست و گرفتن امتیاز منفی بدون هیچ تعارفی حذف بشن تا سایت با انبوه كارهای ضعیف رو به رو نشه ... ( اینجوری كاربر فرصت داره تا چند تا نقد درست روی عكسش داشته باشه و عكسش با دلیل حذف بشه)
_ _ _
این دسته شاگرد و استادی هم كه به راه افتاده باید باهاش برخورد بشه ...
گاهی عكسهایی رو از اسامی شاخص میبینم كه فقط به خاطر یه مشت تعارف و حرفهای استاد استاد به صفحه اول میرن و سیر به به و چه چه های بقیه هم به دنبالشون ...
یكم از این تعارف های ایرانیمون كم كنیم اگه برای عكاسی كردن و یادگرفتن و تجربه كردن اینجا جمع شدیم ...
_ _ _
من خیلی عذر می خوام از خانمها و آقایونی كه حرفهای من به مذاقشون خوش نمی یاد و یا بهشون بر می خوره ...
من خیلی عذر می خوام كه رك حرفم رو می زنم ...
اقای حیدری عزیز از شما هم عذر می خوام و امیدوارم این فراخوانی كه دادید ( هم شما و هم اقای شاهرخ) به نتیجه برسه ...
"۰۰:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | ادریس عباسی (12575)

برای یک ثبت از چند زاویه میشه ایراد گرفت و یا از چند زاویه میشه تشویق و ترغیب رو نشون داد؟!
از نظر فنی عکس آیا بیشتر از کادر و کنتراست و وضوح و کیفیت است!؟ ولی از نظر هنری و حسی میشه کلی برداشتها و یا تفاسیر برای اون نوشت!
اگر یک برداشت دارای وضوح پایین باشه به چه صورت باید ابراز بشه؟
1- وضوح کمه!
2- بهتر بود وضوح بالاتری داشته باشه!
3- ترجیح میدادم وضوحش بیشتر باشه!
4- و و و و و و و
خوب در اینجا هر کس بنا بر دید و یا طرز نوشتن نقد و نوع نوشتار خود ادای مطلب میکنه! پس نمیشه به نوع نوشتار ایراد گرفت!
ولی اگر مشکل و یا ایراد از نقدهای بی مورد و یا نادرست در برداشتهای افراد است بهتر بود نوع دیگری این اعتراض انجام میشد!
میتونم به جرات بگم 70% نقدهای کامنت اول فقط و فقط برای به دست آوردن 3+ اول هستش (الان یک برچسب اتهام به خودم هم میخوره!) برای یک تصویر مفهومی و یا احساسات انسانی اگر دقت بشه حداقل تا 5 کامنت اول خبری از تفسیر و یا معنی برداشت نیست!
چرا همه سمت وسوی اعتراضها به سوی مدیریت است؟
مگر این جو رو کسی به غیر از خود ما ساخته ایم؟!
پس دلیلی ندارد که به سیستم و نوع کاربری سایت اعتراض داشته باشیم!
سعی در جهت بهبود برای رفتارهای خود ما باعث پیشرفت همگانی ما میشه!
چرا وقتی کسی عکس غیر قابل قبول ارسال میکنه باید به وی امتیاز مثبت داد تا برای اینکه ترغیب بشه به عکاسی بهتر؟!
میشه با امتیاز منفی به وی قبولوند که آقای/خانم .......... عکس خوب نیست سعی مجدد!
مگر شما وقتی خلاف میکنی ازت تقدیر میشه که دوباره اینکار رو انجام ندی؟! نه خیر یک جریمه 20.000 تومانی همیشه میتونه یادآورت باشه!
"۰۰:۲۸ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سروش مجیدی (205)

با سلام.
من هم با نظر بسیاری از دوستان بسیار موافقم . شاید اگر چند نفر به عنوان داور عکس هایی که دیده نمیشود و از نظر هنری جای بحث دارند را به طور جداگانه به صفحۀ اول بیاورند کمی از بی عدالتی ها جبران شود.
"۰۰:۳۸ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سروش مجیدی (205)

با سلام.
من هم با نظر بسیاری از دوستان بسیار موافقم . شاید اگر چند نفر به عنوان داور عکس هایی که دیده نمیشود و از نظر هنری جای بحث دارند را به طور جداگانه به صفحۀ اول بیاورند کمی از بی عدالتی ها جبران شود.
"۰۰:۰۵ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | افشین معماریان (640)

من نقد بلد نیستم ولی كاملا می بینم كه خانه از پای بست ویران است! ما عاشق تعریف شنیدنیم. و اصلا به پیشرفت فكر نمی كنیم. به نفس عكاسی و تعالی آن اصلا كاری نداریم. از معلم و یادگیری اصولی هم خوشمان نمی آید. در فرسنگ ها قبل مانده ایم.... از حقیقت متنفریم می ترسیم... حق با كسانی است كه زحمت می كشند و تلاش می كنند...
"۰۱:۳۴ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا میلانی (5341)

ارزو می كردم كاش می توانستیم تو این سایت عكسهای عكاسان خوب ایرانی ببنیم
جایی باشد كه من اماتور خودم از گذاشتن عكس و انتظار امتیاز شزمنده بشم
اگر بگویم بچه های ایرانی از با استعداد ترین عكاسان دنیا هستند شاید باورمان نشود
ادمهایی مثل نیما دیماری .امیر قادری اكو سالمی و و و
با بیشترشان در باره این گالری حرف زدم و از اینكه اصلا این گالری را بی اعتبار می دانند غصه ام گرفت
نمی خواهم از چیزی دفاع كنم و یا كسی را متهم فقط از یك ارزو حرف می زنم از اینكه این محیط را تبدیل كنیم به جایی كه بیا موزیم
بعضی وقتها عكس هایی دیده نمی ش.ند كه جگر ادم اتش می گیرد و عكس هایی دیده می شوند كه كاش فقط یك بار ببینیمشان
مثلا شخصی از بچه شش ما هه اش عكس گرفته می گذارد توی سایت
و بعد می بینی امده صفحه اول و كلی به به و چه چه خوب خودمان داور
دیدن عكس های ارش اشوری نیا یا رضا جلیلی بیشتر مزه می دهد یا عكس های من نوعی كه هنوز فرق دیاف باز یا بسته را نمی دانم
مدتهاست دلم می خواهد خدا حافظی كنم و انگیزه ماندنم كم شده من خودم را متعهد كردم كه عكس بد اپ نكنم و اگر می خواهم یاد بگیرم از اطلاعات اگزیفی كه پایین ثبت ها می بینم درس بگیرم تمرین كنم و بعد عكس بگذارم ...به امید موفقیت همه دوستان كه از صمیم قلب عزیز اند و دوستشان دارم
من خوب نمی توانم حرف بزنم منو ببخشید
"۰۱:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (5007)

بزرگترین مشكل فعلی گالری به نظر من بی در و پیكر بودن آن است و انبوه عكسهای بی انگیزه و بی كیفیت و نظرات پوچ و بیمحتوا هم به همین دلیل است ... ساده ترین راهی كه برای حل این مشكل به نظر من میرسد تقسیم گالری به دو بخش جداگانه است ( چیزی شبیه سایت فوتو و زیر مجموعه موبایل ) ... اعضا ابتدا در فضایی كه جهت تازه واردین در نظر گرفته میشود فعالیت میكنند و بعد از آنكه به طریقی شایستگی لازم را پیدا كردند ( اینكه این شایستگی چطور احراز شود بحث مفصل دیگری را میطلبد ) میتوانند وارد بخش حرفه ای تر سایت شوند ... معضل دیگری كه وجود دارد امتیازهای بده بستانی و بازیهای مربوط به آن است . من به بده بستان در اظهار نظر اعتقاد دارم و به نظرم ابدا كار ناپسندی نیست . به این معنی كه وقتی شخصی در مورد كار من نظر داد منهم در صورت امكان و به احترام وقتی كه برایم گذاشته به عكسهای او سر بزنم و اگر حرفی برای گفتن داشته باشم نظرم را بگم . اما نه اینكه همان امتیاز را برای او در نظر بگیرم تا بی حساب شده باشیم ! ممكن است عكس او بسیار خوب باشد و شایسته 3+ و كار ارسالی من بسیار بد و لایق 3- ... به قول یكی از دوستان 5000 نفر كاربر را نمیتوان به امان خدا رها كرد و وجود چند ادیتور با شناخت كافی از هنر عكاسی و اختیارات لازم برای اعمال مدیریت و هدایت گالری به مسیر مطلوب ضروری به نظر میرسد ...
"۰۲:۱۷ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

سلام و با احترام به همه دوستان
من با دوستانی كه صادقانه درد را میگویند موافقم خصوصا با حرف آقای میلانی عزیز.
دوستان خیلی ها این گالری را بی اعتبار میدانند و اگه من یا آقای حیدری حرفی میزنیم فقط به همین دلیل من دوست دارم اگه گالری كارم رو به كسی نشون بدم در یك سایت معتبر باشه نه در سایتی كه به گفته خانم ذبیحی مافیا وجود دارد و هر كسی هر چیزی بدستش میاید را اپ لود میكند.
چرا بعضی از دوستان از این نوع اعتراضات ناراضی هستند؟ما چرا عادت كردیم هر چیزی كه برای ما تصمیم میگیرند را انجام بدهیم. بابا ما میگیم بیایید خانه ای كه در آن زندگی میكنیم را پاكیزه كنیم آیا این كار بدی است؟چرا همش بهانه میگیریم چرا فلسفه بافی میكنیم؟همه این كار یه معادله ساده است.
امیدوارم این فراخوانی كه دادید ( هم شما و هم اقای شاهرخ) به نتیجه برسه ...
تا زمانی كه خودمان را تافته جدا بافته بدانیم و منتظر بمانیم تا دیگران برای ما كاری بكنند راه به جایی نخواهیم برد فقط آقای شاهرخ و حیدری نیستند كه از این بابت ناراضیند پس لطفا همه را جمع ببندید.
من فكر میكنم اگه من یا آقای حیدری هم دست به اینكار نمیزدیم باز میخواستیم در همان خیال خام خود به عكاسی بپردازیم و با به به و چه چه زندگی را سر كنیم.
اخه آنهایی كه ایراد میگیرند كه راه بهتر هم وجود داشت چرا پس تا به حال كاری نكردید؟به قول معروف معما چون حل شود آسان شود!
ما چرا عادت داریم جو سازی كنیم؟! چرا همش دنبال حاشیه هستیم؟بابا حقیقت را بپذیریم كه اوضاع این سایت كه خود ما آفریننده اش هستیم جالب كه نیست بلكه به دیگران خارج از سایت هم بگیم باعث شرم میشود.
دوستان من بجای اینكه مثل رانندگی كردنمون بی نظمی كنیم پیشنهادات درست و حسابی بدهیم كه البته برخی از دوستان این كار را كردند.
"۰۲:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

ولی اعتراض به چی؟
خانم ذبیحی عزیز شما اول این جمله را مینویسید بعد در پایین خودتان همه مشكلات را بیان میكنید بله طعنه به همون مشكلاتی كه شما بیان كردید.
پس چرا دیگه لقمه را از دور سرمون میخوریم!
اصلا فرض كنیم من و آقای حیدری در این سایت نبودیم ! یعنی واقعا كسی نمی خواست درد دل همه را بگوید؟
در ضمن فكر میكنم هدف از آمدن این عكس به صفحه اول توسط آقای حیدری چیزی جز آگاهی دیگران نیست وگرنه با این امتیازات قرار نیست به آقای حیدری اسكار بدهند.به دیده نشدن عكسها؟ به مافیای سایت؟ به بده بستون ها ؟ به بازی امتیازها؟
به همه اینهاییست كه شما گفتید كه همه تك تك مشكل هستند.
من تعجب میكنم چرا بعضی از دوستان كه جواب هرفشان را میدانند بی جهت سوال طرح میكنند!
"۰۳:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | ???? ????? (401)

خانم ذبیحی عزیز شما اول این جمله را مینویسید بعد در پایین خودتان همه مشكلات را بیان میكنید بله طعنه به همون مشكلاتی كه شما بیان كردید
نمی خوام بحث رو ادامه بدم ولی اون سوال رو شما باید جواب می دادید ...
طرح یك مسئله كلی كافی نیست ... باید وارد جزئیات بشیم و برای ریز به ریزش پیشنهاد بدیم ... اینكه فقط یه صورت مسئله رو عنوان كنیم كافی نیست ... كسی كه به این سیستم اعتراض داره باید راه حلش رو هم ارائه بده تا بحث بشه و بشه بهترین نتیجه رو ازش گرفت ...
_ _ _
تا زمانی كه خودمان را تافته جدا بافته بدانیم و منتظر بمانیم تا دیگران برای ما كاری بكنند راه به جایی نخواهیم برد فقط آقای شاهرخ و حیدری نیستند كه از این بابت ناراضیند پس لطفا همه را جمع ببندید.
من نمی تونم از جانب بقیه صحبت كنم ... اونهایی كه اعتراض داشتن زیر این عكس كامنت گذاشتن و نظرشون رو گفتن ... میبینید از چندهزار كاربر سایت فقط همین تعداد این موضوع براشون مهمه و درباره بحث می كنند و نظر میدن ...
_ _ _
من پیشنهاداتم رو دادم ولی از گذاشتن كامنت برای این ارسال و ارسال آخر شما كه در همین رابطه بود پشیمون شدم ... شاید باید من هم مثل بقیه خودم رو می زدم به علی چپ ترین كوچه دنیا و از كنار این موضوع رد میشدم تا متهم به ناسازگاری نشم ...
شاید واسه همینه كه بقیه ترجیح میدن نظر ندن و بگذرن ...
موفق باشید
"۰۳:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

شاید باید من هم مثل بقیه خودم رو می زدم به علی چپ ترین كوچه دنیا و از كنار این موضوع رد میشدم تا متهم به ناسازگاری نشم ...
البته باز هم تاكید میكنم كه شما و همه دوستان نظری كه میدهید بخاطر خودتان است وگرنه من از این مسله سودی نمیبرم برای من و خیلی های دیگه كه كاری ندارد سایت را ترك میكنیم در ضمن من انتظار ندارم شما كه دستی در كار عكاسی و خصوصا در بخش حرفه ای اینجوری از كوره در برید در ضمن من كه كسی را وادار نكردم كه نظر بده تصمیم با خود شماست .
من نه نیازی به فعالیت در سایت دارم و نه چیزی عایدم میشه فقط بخاطر اینكه دوست دارم با بچه های داخل ایران ارتباط داشته باشم عضو سایت شدم وگرنه اینجا شغلم همینه و چیزی كه هست سایت های حر فه ای فراوون.
لطفا شخصی بر خورد نكنید با مشكلات
"۰۳:۲۰ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

شاید باید من هم مثل بقیه خودم رو می زدم به علی چپ ترین كوچه دنیا و از كنار این موضوع رد میشدم تا متهم به ناسازگاری نشم ...
البته باز هم تاكید میكنم كه شما و همه دوستان نظری كه میدهید بخاطر خودتان است وگرنه من از این مسله سودی نمیبرم برای من و خیلی های دیگه كه كاری ندارد سایت را ترك میكنیم در ضمن من انتظار ندارم شما كه دستی در كار عكاسی و خصوصا در بخش حرفه ای اینجوری از كوره در برید در ضمن من كه كسی را وادار نكردم كه نظر بده تصمیم با خود شماست .
من نه نیازی به فعالیت در سایت دارم و نه چیزی عایدم میشه فقط بخاطر اینكه دوست دارم با بچه های داخل ایران ارتباط داشته باشم عضو سایت شدم وگرنه اینجا شغلم همینه و چیزی كه هست سایت های حر فه ای فراوون.
لطفا شخصی بر خورد نكنید با مشكلات
"۰۳:۲۷ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

میبینید از چندهزار كاربر سایت فقط همین تعداد این موضوع براشون مهمه و درباره بحث می كنند و نظر میدن ...
آیا برای شما مهم بود كه كامنت گذاشتید؟ كه حتما بوده وگرنه نمی گذاشتید.
در ضمن سایتی كه با 40 یا 50 كاربر دیگه باندش جواب نمیده چطور میتونه چند هزار نفر رو بپذیره كه هم زمان وارد ساین بشن؟!
و در ضمن خیلی ها اصلا دیگه به دلیل مشكلات وارد سایت نمیشوند پس جای اونها نظر ندهیم و باز هم از شما خواهش میكنم به اصل آزادی بیان احترام بگذاریم و به سادگی از كوره در نرویم.
از هم میگم به همه دوستان كه لطفا شخصی برخورد نكنید.

"۰۳:۲۳ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

شاید واسه همینه كه بقیه ترجیح میدن نظر ندن و بگذرن ...
بله درست ولی سكوت سرشار از نا گفته هاست .
نا گفته هایی كه بی حد و حسابند.
من میدونم كه شاید با این حرفها منو از سایت بیرون كنند ولی پیش وجدان خودم راضی هستم كه اعتراض كردم و از حق دفاع كردم.
و اولین خواسته یك هنرمند یا هنردوست كه همانا دفاع از آزادیست رو بیان كردم و با افتخار از این هدفم تا آخرین مرحله دفاع خواهم كرد.
ولی افسوس به حال آنهایی كه چشم به حقایق میبندند و از هنرمند بودن سخن میگویند.
كاش كجی ها رو كنار بگذاریم و به اصل به پردازیم.

"۰۷:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امیررضا کاشانی (7213)

سلام
به نظر من كادر كجه.............
راستی من اومدم اینجا دامنه اعتراضاتم رو روشن كنم ولی چیجوری؟؟؟؟
=======================================
اساتید نظراتشون رو گفتند... دوستان نزدیك هم حتی رو در رو با مدیران مشكلات رو مطرح كردند و قول تغییرات رو گرفتند .... بالاخره هم درست میشه!!!
=======================================
این متن رو میشه یه موضوع برای خنده شب عید برداشت كرد كه به موقع هم بوده و 3+ هم دارد به قول جمله معروف گل آقا!

ممنون

دستانتان پر محبت، دلتان مملو از عیار دوستی و ذخیره تلاشتان بی انتها
نوروز 1387 مبارك
"۰۸:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مهدی مزینانی (1910)

عکس زیبایی شده
ممنون از ارسال
سر بزن
(اون چیزی که مهمه دوربین خوب یا مکان زیبا نسیت, مهم تفکر نو و جدیده
.
.
.
فقط میتونم عرض کنم امتیازات واسه این عکس خیلی کمه.موید باشی























پیشنهادات :پیشنهادات :
"۰۸:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | آراز (حامد) سرکارفرشی (1371)

من خیلی وقته عضو گالری هستم، تقریبا از روزهای اول افتتاح گالری. تو چند ماه اول کاربرها بسیار محدود بودن، در حد کمتر از صد نفر. عکسها واقعا دیده میشد و نقد میشد، امتیاز منفی هم راحت تر داده میشد! گاهی هم مشکلاتی بود مثل افرادی با چند ایدی که سعی داشتن امتیاز خودشون رو بالا ببرن، که به سرعت لو می رفتن و اکانتشون حذف می شد. اما حالا ... تعداد کاربرهای گالری و طبیعتا عکسهای ارسالی خیلی بیشتر از اینهاست که به این سادگیها قابل کنترل باشه. شاید وافعا نیاز به یه کنترل حرفه ای روی عکسها و حذف عکسهای خانوادگی و بی انگیزه و ... حس میشه، اما:
قسمت بزرگی از مشکلات گالری مال خود ماست. مشکلی که بارها عنوان شده، و همچنان هست، و احتمالا خواهد بود! مشکل اسم و امتیاز عکاس. عکسی که از یکی از دوستان شناخته شده و با امتیاز بالا ارسال بشه، اگه ضعیف ترین عکس اون عکاس هم باشه، خیلی زود میره تو صفحه اول. بارها عکسهایی رو تو صفحه اول دیدم که فوکوس عکس به طرز محسوسی مشکل داره، و تو نظرات نوشته شده فوکوس عالی! بارها ایده های تکراری و کلیشه ای دیدم که تو نظرات نوشته شده ایده خلاقانه و جدید است! بارها تو نظرات دیدم که نوشتن فلان قسمت عکس تو نقطه طلائیه، در حالی که کیلومترهای از نقاط طلایی کادر فاصله داشته!
یادمه تو تالار گفتگوی سایت عکاسی یکبار آرش عاشوری نیا یک عکس منظره زیبا گذاشت که به به و چه چه خیلی ها رو بر می انگیخت! و مدتی بعد گفت که این رو به عنوان یکی از عکسهای پر از اشکال توی سایت گذاشته و هدفش این بوده که به اعضا نشون بده اسم آرش عاشوری نیا نشانه قوی بودن عکس نیست، و باید این تعارفها رو گذاشت کنار. و با این جوی که هست، اگه باز هم همون عکس رو تو گالری بزاره به ساعت نمی کشه که عکس به صفحه اول خواهد رفت!
خیلی از ما (از جمله خود من) اینجا عکس نمی زاریم که ازمون تعریف بشه، واقعا قصد شنیدن نظرات بقیه دوستان رو داریم. حالا وقتی که تا قبل از رسیدن امتیاز بنده به 2000، بهترین عکسهام هم بی نظر بمونه و بعد از رسیدن به 2000، بدترین عکسهام بیاد صفحه اول، گالری چی برای من داشته؟ در زمان بی تجربگی فقط از من انگیزه می گرفته و در زمان پیشرفت، اعتماد به نفس بی دلیل به من داده.
تا زمانی که سعی نکنیم جو حاکم رو (که فقط خود ما ساختیمش، نه سیستم گالری) تغییر بدیم، چند ادیتور حرفه ای که هیچ، برای هر عضو هم یک ادیتور استخدام بشه وضع همینینه که هست!
نوروزتان پیروز!
"۰۸:۳۱ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | حمید رضا طوافی (549)

بار (مفهومی)بودن عکس موافقم
جور دیگه ای هم میتونستی .....
ولی همه اینو میدونند
یه سری بزن!
مشکرم
"۰۹:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش فرخی (216)

سلام به همه دوستان شاید بین همه عزیزانم (به معنای واقعی چون وقتی از کسی چیزی یاد میگیرم برای من عزیز هست) من کم سابقه ترین عضو باشم
من با پیشنهادات یلدا ذبیحی کاملا موافقم من که اومدم تو سایت چیزی یاد بگیرم خوشحال میشم وقتی عکسم امتیاز _3 یگیره و حذف بشه به شرط اینکه فقط نگن عکست جای کار داره بگن ایرادش چیه تا منه آماتور اصلاحش کنم .همین الان این کار انجام بشه از چند عکس معدود من همش حذف میشه من خوشحال میشم تا سعی کنم عکس خوب بذارم.
عدم نمایش امتیازات هم بسیار عالیه امیدوارم سایت از حالت در بیاد
یه گلایه دارم به اون دسته از هم سایتی های عزیزی که خودشونو هنرمند میدونن و تافته جدا بافته و با اکراه در مورد منه تازه وارد حرف میزنن ،هم سایتی عزیز ،هنرمند!!!! من آمدم تا از شما حرفه ای یاد بگیرم
"۱۱:۵۷ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | بهروز سنگانی (1496)

كار جالبی بود ولی اعتراض جدیدی نبود. سیستم نظردهی كه همه به آن عادت كردیم و كمابیش خودمان هم به همون روش عمل می كنیم چیزی نیست كه مختص اینجا باشه. من این رو تو سایت های ایرانی زیادی دیدم و فكر نمی كنم با این چیزها بشه تصحیح اش كرد چون مشكل از سایت نیست مشكل از خود ماست.
سیستم این سایت هم مانند فوتو دات آی آر (كه تقریبا به ركود رسید) سیستم خم رنگرزی (حالا اینجا عكاسی) است. روزانه صدها عكس در صفحه اول ریخته می شن و از صفحه اول عبور می كنن. در حالی كه فكر می كنم اندك هویت باقی مونده عكاس ها در این شلوغی كمی ارزش داشته باشه. \"بستگی داره آدم عكس رو برای خودش می گیره یا برای دیدن مردم!\" اگر پیشرفت كار شخصی مد نظره كه فوتوبلاگ (به معنای واقعی مانند سایت های شخصی یا سایتی مثل aminus3.com) گالری و خانه ای برای ارایه كارهای عكاسه.
اینجا می مونه این بحث كه خب هیچ كس علاقه نداره عكس هاش بین انبوهی از عكس های بعضا بی ربط بیاد و چند نظر تكراری بگیره و همین.
من از پیشنهاد حذف یك عكس پس از چند امتیاز منفی خانم ذبیحی استقبال می كنم. اما به شرطی كه همه واقعا جنبه همچین قدرتی رو داشته باشیم. مدیریت گالری كه متاسفانه فعالیتی (اگر هست حداقل آشكاری) در جهت بهبود كیفیت هنر خلاقه سایت نمی كند. پیشنهاد می كنم دوستان خودمون شروع كنیم و از خودمون هم شروع كنیم و برای سال جدید گالری بهتری بسازیم.
"۱۱:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مهدی حسینی (365)

بهترین راه اینه كه اسم عكاس بعد از نظر دادن مشخص بشه. اینطوری به عكس نظر داده میشه نه به عكاس.
"۱۱:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مازیار یعقوبی (5694)

خوب بچه ها من هم اومدم توی گود.
خدا لعنت كنه این امتیاز ها روكه همه رو به جون هم انداخته.
یلدای عزیز ،رضا خان ،آرش خوبم و دوستان همه بیانات و پیشنهادات خوبی رو مطرح كردن.
خوب روزی كه من اومدم تو گالری عضو شدم ، عكسی كه آپ می كردم یه نصف روز شیرین تو همن صفحه می مون.
آلان چی ؟؟؟
سه سوته رفته.............
گفتن لینك رو وردارین ، عكس های الكی هم نمی یاد بالا
خوب هم بود
امان از این باند مافیایی ................ بقول دوست عزیزم آقای گلی زاده باند مافیای عكسهای صفحه ی اول
..
باور كنید نه باندی وجود داره و نه باند بازیی برید و تو پروفایل های همین امتیاز بالاها
ببنید چن تا از عكسای بچه ها امتیازشون به 20 تا هم نمی سره
از همین یلدا خانم بگیر برو تا پائین
اصلاً آقا سورت كنید آز آقای گودرزی كه در راس هرم و قدرته ببینید پرو فایل ایشون رو تا به آخر
اگر مافیایی وجود داشت ، همه عكسهای رضا ، یلدا ،آرش و فرید و................ باید در صفحه اول قرار می گرفت.
ایكاش می شد چشمها رو شست و طور دیگری دید.
می شه فقط باید باوركرد.
"۱۱:۳۶ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | فاطمه حسین زاده (1608)

سلام
راستش من مدت كمیه كه توی این سایت عضو شدم
اوایل وقتی كسی به عكسم امتیاز كمی می داد یا نقد میكرد و ایراد میگفت ناراحت میشدم.
مثلا همین شما جناب حیدری.چقدر گیر دادید به كارای من و من جواب دادم!اما حالا به این نكته رسیدم كه هر چی میدونم به خاطر همین ایراد گرفتن ها و امتیاز ندادن هاست.
وقتی كسی امتیاز نمیده یعنی برو ببین كجای عكست ایراد داره!
منم به این نكته رسیدم كه بعضی وقتا امتیاز دادن بر اساس خود شخصه نه ارزش واقعی كارش.
درسته كه یه نفر ممكنه كارش در كل خوب باشه اما مگه میشه آدم اشتباه نكنه و تو كارش ایراد نباشه؟!!!
پس یایم باید بر اساس كیفیت واقعی كار امتیاز بدیم ولا غیر
برای خوب شدن و هتر شدن همه باید به پا خیزیم.هر كسی از خودش شروع كنه كم كم همه به هدف نهایی نزدیك میشن.
پس به جای ایراد گرفتن یا علی بگیم و شروع كنیم!!!
..................یا علی...............
"۱۲:۱۴ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مجتبی بهروزی (2359)

سلام
مشکلات سایت عکاسی اونم بدین گونه رو دوستان باید تو فروم و قسمت سایت عکاسی مطرح کنیم
حالا بگذریم گاهی پای یک ثبت یک کامنتی مینویسیم که طرف ازش خوشش نمیاد و در نهایت در چند کامنت متوالی موضوع حل میشه
ولی اینو مد نظر داشته باشد که اینجا گالری سایت عکاسیه نه مکان اعتراض اونم بدین گونه
و این چیزی که ارائه شده را من اصلا ثبتی نمیدیدم که بیام در هر صورت پاش نظری بدم
دیشب جز اولین کسانی بودم که به دیدن این ثبت دعوت شدم ولی متاسفانه دیدم که اصلا ارزش یک ثبت رو نداره و هدف از این کار چیزی دیگست و خارج شدم
تا امروز که دیدم دوستان وقت گذاشتن و تحت تاثیر کلمه اعتراض حتی سه امتیاز رو دادن من فکر میکنم صفحه اول سایت عکاسی خیلی با ارزشتر باید باشه که با چنین ثبتهای بی ارزشی اونو زیر سوال ببریم
و اینکه دوستان با چه منطقی به این ثبت سه امتیارز کامل رو دادند؟
کسی که به این ثبت سه امتیاز میده واقعا نمیدونه که فلسفه امتیاز دادن به یک ثبت چیه و امتیاز یعنی چی؟
من که به شخصه متاسفم که این چیزها رو میبینم
"۱۲:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | فرید ثانی (10389)

دوستان کمی صریح باشید و به عکسهای بی انگیزه امتیاز منفی بدید ! تعارف رو کنار بگذارید

من از پیشنهاد حذف یك عكس پس از چند امتیاز منفی خانم ذبیحی استقبال می كنم.

حالا مدیر سایت خواست حذفشون بکنه خواست نکنه! مدیر؟!؟ داریم ؟؟!

( منظورم مدیر سایت هست نه مدیر گالری که دستش بستس! )
"۱۲:۰۲ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مجتبی بهروزی (2359)

نمونه نظر های جناب حیدری که معترضند و میبینیم که نظراتشون همچین با من و امثال من توی سایت زیاد فرق نمیکنه و ایشون خودشون هم نمیتونند این جملات تکراری رو استفاده نکنند

خورشید میمیرد ........................................
زیباست به لطافت برگهای نازکش . بسیار عالیه دوست عزیز.
با کمی زوم بیشتر موافقم . میدادی یه استاد آپ کنه تا بره صفحه اول .
ایده ی خوب و کادر خوب . ولی نویز خیلی زیاده.....
تمام فصلهای من زمستانی است طولانی ...
چرا اونجا امضا زدی ؟ به نظر من جای امضا زیاد جالب نشده . به ما هم سری بزنید
همه چیز عالیه . یه کم شارپ بهتر نمی شد ؟؟؟؟ در مورد کارهای منم نظر بدین جای دوری نمیره.
کمی دقت در مورد دسته بندی مفهومی........................

دیکه قضاوت با دوستان
"۱۳:۳۱ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر ایمانی (334)

تالفععغقفغفقثصشسشبثصضفقثص هاهاهاهاهاها1!!!!!!!
"۱۳:۴۳ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود حیدری (348)

با سلام خدمت دوستان عزیز
فعلا نمیخوانم در مورد نطرهای ارائه شده توسط دوستان عزیز نظری بدم و جمع بندی بکنم.
علی الحساب میخوام در مورد نظر آقای بهروزی عزیز صحبت کنم.
جناب بهروزی اگر نظرات من هم یک جمله ای است تعجب نکنبد چون خود من هم به مشکلات ذکر شده گرفتارم و با این انتقاد خواستم شروع جدیدی داشته باشم.
کاش نطرات بنده را که نقل قول کردین لینک هم میدادین که بقیه بدونن جریان چی بوده در مورد نطرات من.
خورشید میمیرد ........................................
از قدیم گفتن با عاقلان به اشارت . من با این سه کلمه پیشنهاد خودم را در مورد تغییر عنوان عکسی که در موردش نظر دادم بیان کردم . نظر من این بوده که به جای عنوان فوت خورشید ، خورشید میمیرد جایگزین شود.
با کمی زوم بیشتر موافقم . میدادی یه استاد آپ کنه تا بره صفحه اول .
این جمله هم کنایه ای بود . منظورم این بوده که اگر آقای شاهرخ این عکس را به یکی از اساتید عضام سایت بدهند تا با اسم آنها آپلود شود مسلما نظرات بیشتری به آن جلب میشود و امتیاز بیشتری کسب میکند. این یک کنایه بود جناب بهروزی.

ایده ی خوب و کادر خوب . ولی نویز خیلی زیاده.....
فکر میکنم این جمله در عین کوتاهی ، سه تا اشکالی را که من در اون عکس دیدم بیان بکنه.

تمام فصلهای من زمستانی است طولانی ...
پیشنهادی بود برای عنوان عکس .

چرا اونجا امضا زدی ؟ به نظر من جای امضا زیاد جالب نشده . به ما هم سری بزنید
بدیهی ترین اشکال این عکس که خیلی به کار هم لطمه میزد محل امضا بود .
به ماهم سری بزنید متعلق به دوران روزمرگی بنده بود.

همه چیز عالیه . یه کم شارپ بهتر نمی شد ؟؟؟؟ در مورد کارهای منم نظر بدین جای دوری نمیره
من این عکس رو ذخیره کردم و آوردم تو فتوشاپ و کمی روش کار کردم . دیدم با با افزایش شارپنس بهتری میشه. ادامه جمله هم کنایه بود.

کمی دقت در مورد دسته بندی مفهومی........................
این یکی هم اگر کمی بیشتر دقت میکردید متوجه میشدید که خودم در قسمت نطرات برای یکی از کارهای خودم فرستادم چون ظاهرا دوستان بدون توجه به دسته بندی عکس و توضیحات عکس داشتند نظر میدادند
خیلی از اساتید هم موقع نظر دادن مشخص بود که اول عکسو نگاه میکنن بعد صاحب عکس بعد امتیاز عکس و بعدش شروع میکنن به قلم فرسایی و نوشتن نظراتشون . تازه بعد از ارسال نظر یادشون میومد که به دسته بندی و توضیحات نگاه نکرده اند.
دوست عزیز ، از انتقاد نترسیم و انتقاد را توهین به کارمون قلمداد نکنیم.
آخر وقت امروز در مورد نظرات داده شده مطالبی مینویسم و خودم هم پیشنهاداتی میدم.
اگر مقبول افتاد ، که به امید خدا از مدیر محترم سایت درخواست انجام تغییرات رو میدم البته ایشان هم ظاهرا با حذف اسم و امتیاز موافق هستند.

"۱۳:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

گزیده نظرات مفید دوستان
پیشنهادات :
1- مسئولین سایت باید فیلد هایی در پائین هر عكس ایجاد كنند كه شامل مسائل تكنیكی و معنوی مثلا نور تركیب بندی پرسپكتیو ایده مفهوم نو و ... باشد و هر كدام امتیاز خاصی به صورت منفی یا مثبت داشته باشد تا با تیك زدن وقت كمتری از بازدید كننده گرفته شود و تمام جوانب زیبا شناختی عكس اعم از تكنیك و معنا در نظر گرفته شود و افراد با نوشتن جملات تكراری و یا حتی پر كردن صفحه با نقطه به امتیاز دهی صرف نپردازند و ...

2- قسمتی هم برای درج توضیحات بیشتر قرار دهند البته بدون امتیاز

3 - تا یك روز و یا پس از درج 50 عكس . اسم و لینك صاحب اثر در صفحه نمایش گالری درج نشود تا بیننده فارغ از اسم و جنسیت عكاس به نقد اثر بپردازد .البته لازمه این كار عدم وجود امضا و پاسپارتو می باشد .

4- البته فیلدی هم برای برخی از دوستان كه به فكر امتیاز بیشترند تا عكس بهتر قرار دهند با این عنوان : {} تو را به خدا قسم می دهم سربزن امتیاز زیاد بده توقع سر زدن هم نداشته باش .
چند پیشنهاد:
حذف شدن امتیاز ها از زیر اسامی ...
حذف شدن عكسهای منفی با گرفتن چند امتیاز منفی ( مثل سیسیتم بالاترین)
برداشته شدن 3 امتیاز اولین كامنت ...
انتخاب چند نفر از دوستان به عنوان ادیتور برای انتخاب عكسهای خوبی كه در صفحات دیده نمیشن و اوردن اونها به صفحه اول در جایی جدا از عكسهای انتخابی كاربرها ( البته بدون باندبازی و روابط)
_ _ _
عكسهای سطح پائین سایت زیاد شده ... با احترام به همه كاربرها از هر سطح ولی باید عكسهای بی محتوا با چند نقد درست و گرفتن امتیاز منفی بدون هیچ تعارفی حذف بشن تا سایت با انبوه كارهای ضعیف رو به رو نشه ... ( اینجوری كاربر فرصت داره تا چند تا نقد درست روی عكسش داشته باشه و عكسش با دلیل حذف بشه)
_ _ _
این دسته شاگرد و استادی هم كه به راه افتاده باید باهاش برخورد بشه ...
گاهی عكسهایی رو از اسامی شاخص میبینم كه فقط به خاطر یه مشت تعارف و حرفهای استاد استاد به صفحه اول میرن و سیر به به و چه چه های بقیه هم به دنبالشون ...
یكم از این تعارف های ایرانیمون كم كنیم اگه برای عكاسی كردن و یادگرفتن و تجربه كردن اینجا جمع شدیمچرا همه سمت وسوی اعتراضها به سوی مدیریت است؟
مگر این جو رو کسی به غیر از خود ما ساخته ایم؟!
پس دلیلی ندارد که به سیستم و نوع کاربری سایت اعتراض داشته باشیم!
سعی در جهت بهبود برای رفتارهای خود ما باعث پیشرفت همگانی ما میشه!
چرا وقتی کسی عکس غیر قابل قبول ارسال میکنه باید به وی امتیاز مثبت داد تا برای اینکه ترغیب بشه به عکاسی بهتر؟!
میشه با امتیاز منفی به وی قبولوند که آقای/خانم .......... عکس خوب نیست سعی مجدد!
مگر شما وقتی خلاف میکنی ازت تقدیر میشه که دوباره اینکار رو انجام ندی؟! نه خیر یک جریمه 20.000 تومانی همیشه میتونه یادآورت باشه!ارزو می كردم كاش می توانستیم تو این سایت عكسهای عكاسان خوب ایرانی ببنیمبزرگترین مشكل فعلی گالری به نظر من بی در و پیكر بودن آن است و انبوه عكسهای بی انگیزه و بی كیفیت و نظرات پوچ و بیمحتوا هم به همین دلیل است ... ساده ترین راهی كه برای حل این مشكل به نظر من میرسد تقسیم گالری به دو بخش جداگانه است ( چیزی شبیه سایت فوتو و زیر مجموعه موبایل )تا زمانی که سعی نکنیم جو حاکم رو (که فقط خود ما ساختیمش، نه سیستم گالری) تغییر بدیم، چند ادیتور حرفه ای که هیچ، برای هر عضو هم یک ادیتور استخدام بشه وضع همینینه که هستعدم نمایش امتیازات هم بسیار عالیه امیدوارم سایت از حالت در بیاد
یه گلایه دارم به اون دسته از هم سایتی های عزیزی که خودشونو هنرمند میدونن و تافته جدا بافته و با اکراه در مورد منه تازه وارد حرف میزنن ،هم سایتی عزیز ،هنرمند!!!! من آمدم تا از شما حرفه ای یاد بگیرممن از پیشنهاد حذف یك عكس پس از چند امتیاز منفی خانم ذبیحی استقبال می كنم. اما به شرطی كه همه واقعا جنبه همچین قدرتی رو داشته باشیم. مدیریت گالری كه متاسفانه فعالیتی (اگر هست حداقل آشكاری) در جهت بهبود كیفیت هنر خلاقه سایت نمی كند. پیشنهاد می كنم دوستان خودمون شروع كنیم و از خودمون هم شروع كنیم و برای سال جدید گالری بهتری بسازیم.بهترین راه اینه كه اسم عكاس بعد از نظر دادن مشخص بشه. اینطوری به عكس نظر داده میشه نه به عكاس.پس یایم باید بر اساس كیفیت واقعی كار امتیاز بدیم ولا غیردوستان کمی صریح باشید و به عکسهای بی انگیزه امتیاز منفی بدید ! تعارف رو کنار بگذارید
"۱۴:۰۳ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | ساسان ساسان (1626)

دوستان راه را اشتباه نروید.
در كار جمعی مادام كه نظر یك یك افراد جمع قابل روئت و شفاف است با گذشت زمان و كسب تجربه لازم، حق راه خود را می یابد تا شكوا گردد.

این سایت برای چیست؟ جواب را در تبلیغات و پاپ آپ اد می توان راحت یافت حالا اگر در این میان من و شما هم به آنچه به آن علاقه درایم نزدیكتر شدیم ، فبها.
بلی نارسایی زیاد است اما آستین اول را خود بالا بزنید. حرف منطق به ثمر می رسد ولی از راه درست.
اول از هر چیز متاسفم كه از این صفحه كه جای یك عكس نه چندان دور از انتزار زیبا را اشغال كرده خرده دارم.

چرا نمی خواهیم با اناتومی سایت بیشتر آگاه باشیم و حرف را در تالار گفتگو و عكس را در گالری ببینیم.

با لغت مدیران خیلی مشكل دارم. ادمینستور متعارف مجریست نه مدیر. آیا این هم از فرهنگ حبابی ماست؟

انتظار از مجریان سایت مگر برای مواردی كه قوانین سایت زیر پا گذاشته شده، كه همه ما با آن در روز ثبت عضویت موافقت كردیم دیگر چه انتظاری داریم؟ برای مثال آیا اشتباه است انتظار من از مجری سایت برای انتقال همن این صفحه به تالار گفتگوها؟

بله عكس با كیفیت پایین زیاد است و گاهی كه آنرا مكرر در صفحه اول می بینیم ، بسیار زننده می نمایید اما من و تو برای ارتقاع كیفیت آنانی كه كم تجربه ترند چه كرده ایم؟

چرا تصور می كنی كه نمره بیشتر سمت چپ اسم كاربر یعنی لیاقت بیشتر او؟ اگر امروز انسال آدمز به این سایت بیاید، امتیاز بینهایت می گیرد؟ مگر غیر از اینست كه با یك هفته بی كاری و نگارش متداول در این محل و بگیر و بستان رایج می توان بیشترین امتیاز را در كنار اسم ثبت نمود.

آیا حد اقل به اندازه هر یك نظر گرفته ، یك نظر هم داده ایید ؟

آیا بجای عناوین بی معنی چون استاد و غیره، بهتر نیست كه در این كانون كوچك و دوستانه همدیگر را مثل دو دوست فقط با ذكر اسم كوچك خطاب نموده و به صداقت و دوستی بی آلایش بسنده كنیم؟

چرا فكر میكنیم كه كسی كه خوب نمی تواند عكس بگیرد قطعا هم نمی تواند درست نظر دهد؟

بلی من هم شاهد این هستم كه اگر عضوی آنچنانی... با آن نام خاص، حتی اگر یك صفحه تمام سیاه و یا تمام سپید آپلود كند در مدتی كوتاه راهی صفحه اول می شود اما مگر این خود من نیستم كه نتنها بی حق سه امتیاز را كه می دهم كه هیچ ، یك شعر روزی هم چاشنی آن می كنم تا از قافله عقب نمانم؟

آیا اگر به جای سه امتیاز مثبت و سه منفی كه گرفتن یا دادن آن جانگداز است، اگر امتیاز از صفر تا به شش بود دادن و گرفتن امتیاز راحتتر نمی بود؟

آیا افزایش عكسهای صفحه اول به دو برابر تعداد فعلی كه باعث روئیت عكسهای محتمل دیدنی تر بیشتر ی می شد بهتر نبود؟

چرا همانند نرم افزار فتوسیگ از یك روباط شناسایی برای افرادی كه بطور مافیایی برای یكدیگر می برند و می دوزند و نوعی گوشمالیشان استفاده نمی شود؟

در آخر فقط یك توصیه و در خواست از مجریان سایت:
لطفا نظر و امتیاز سوم یك عضو برای عضو دیگری ، در مدت زمان مقرر مثلا یك هفته ، خودداری محدود شود. مثلا نظر را بدون درج امتیاز و فقط به درج كامنت بطور خودكار تصحیح كنید. در این صورت آن دسته كه مرتبا از یك گروه طرفداران خود كسب امتیاز برای گرفتن جا در صفحه اول و گرفتن حق دیگری كه لایق تر است خوداری شده ضمنا اگر دوستی برای دوستش بدون قرض فقط بخواهد نظر به جا بگزارد بدون كشتن حق دیگری موفق به این عمل بشود و ضمنا عكسهای بیشتری با كلاسهای متفاوت شانس نمایش و توجه بیشتر در اماكان مورد دید عموم قرار بگیرند.

آنها كه بخاطر دارند در روزهای اول مرا بخاطر نمره منفی دادن شماتت نمودن (حتی مجریان) ولی ثمری در آن نیافتم. من هم بار ها تصمیم به رفتن گرفتم ولی ماندن است كه ایجاد تفاوت را سبب می شود و خوشحالم اگر توانسته باشم حتی اثری كوچك از خود گذاشته باشم. مثلا روزی كه یك عكس زیبا از نوع HDR را می بینم یا امروز كه كار زیبای عـلـیـرضـا گـرکـانـی را دیدم كه روز مرا ساخت.
تبادل نظر بزرگترین معلم من بوده است و بس. امتحانش را توصیه می كنم.



"۱۴:۰۵ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش عطرچیان (5007)

حالا كه نظر جمع روی حذف شدن عكسها از طریق كسب تعداد معینی امتیاز منفیه منهم موافقم . فقط یك مشكل وجود دارد كه باید فكری به حال آن شود . یادمه در ابتدای امر میشد به نظرات هم امتیاز منفی داد اما بی جنبه گی بعضی از اعضا باعث شد كه برداشته شود . چون بارها دیده شد كه اگر شخصی نظر صریحی در مورد كارهای ضعیف میگفت با سیل امتیازات منفی در نظرات دیگرش مواجه میشد . حتی اگر بهترین نقد دنیا را مینوشت ! حتی بعضیها وارد پروفایل طرف میشدند و به همه نظرات اخیرش امتیاز منفی میدادند و از این بچه بازیها . چه تضمینی وجود دارد كه این اتفاق در مورد روند مورد نظر تكرار نشود ؟ ... با اینكه همه مشكلات به اخلاق و فرهنگ خود ما برمیگردد هم هیچ مخالفتی ندارم . حالا چه كار باید كرد ؟ اصلاح رفتار تك تك اعضا ؟ یا ساختاری كه در آن رفتارهای نادرست امكان بروز و تداوم نداشته باشد ؟ اولی صبر ایوب میخواهد اما دومی میتواند در كوتاه مدت تغییرات مفید و ملموسی ایجاد كند . جریان بستن كمربند ماشین یادتون هست ؟
"۱۵:۴۱ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مجتبی بهرامزاده ابراهیمی (356)

خیلی بانمک شده .
مرسی
.ولی چاره ای جز این کامنتهای رایج نیست!!
white balanceایراد داره!!!
"۱۵:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | یاسر رضایی (7894)

باور كنید نه باندی وجود داره و نه باند بازیی برید و تو پروفایل های همین امتیاز بالاها.....
مازیار عزیز باید قبول كنی باندبازی و این صحبت ها به وفور وجود داره
در مورد اون اسنثناهایی هم كه صحبت كردی باید بگم:
بعضی اوقات عكس انقدر ضعیف است كه رفاقت و باندبازی هم كمكی به بالا رفتن امتیاز نمی كند و ..... .
بگذریم!
فقط دعا میكنم سایتی سالم و به دور از مسائل حاشیه ای داشته باشیم
موفق باشید.
كوچیك تك تك اعضای سایت ... یاسر
"۱۸:۴۹ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سارا دستمالچی (79)

خوب ببینید اینجا چی داریم.....اعتراض........به چی؟؟؟؟؟
عكس .خودمون..سایت..جنبه نقد پذیری خودمون..سیستم امتیاز ؟؟؟؟؟؟چی واقعآ.
برخی از دوستان از سیستم امتیاز دهی گفتن....>>>اونجایی که امتیاز خوب گرفتیم سیستم خوب اما اگر امتیاز دلخواه رو نگیریم سیستم بد میشه...اگه یه تازه وارد نقد خوبی نوشت جنبه بیشتری از خودمون نشون بدیم تائید کنیم و کار خودمونو بهتر کنیم نه اینکه امتیاز منفی بدیم یا امتیاز کم به عکس خوب اون شخص بدیم.

تازه وارد ها اگر عکس بد گذاشتن شما که حرفه ایی تری راهنمایی کن امتیاز منفی بده اما حذف عکس ((نه))شاید شما عکس رو بد بدونی اما تضمینی نیست که نفر بعد از شما همین نظر رو داشته باشه...
نقد>>>>منصفانه..اگه عکسی رو نمی پسندی نظر نده...امتیاز منفی بده....
اگه دیدی کسی روی عکست مغرضانه نظر داده زیر همون عکس جواب بده .خیلی خواستی جواب بدی روی یه عکس اون شخص جوابی در مورد عکس خودت بده..(لینک عکس رو هم بذار تا بقیه قضاوت کنن)
((((((تلافی هرگز))))))
باند باز ها هم که چه ما بگیم چه شما کار خودشون رو انجام میدن....
اگه عده ای همکار هستن و با امتیاز مثبت و منفی از خجالت هم در میان....نمیدونم اینجا معنی کار حرفه ای و وجدان چی میشه....................................................
اما هر اتفاقی که میفته بستگی به رفتارهای خودمون داره....
می بخشین خیلی حرف زدم.
همگی شاد و موفق باشید..
"۱۸:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش فرخی (216)

امیدوارم روزی افتخار کنم (که میدانم از راه میرسد)عکس های که میگیرم با درس های از این گالری بوده است)عزیزانی مثل شهرام نصیر ،یلدا ذبیحی،محمد رضا گودرزی،سعید عباسی،فریبا شادیان پور و و و.........
پس دوستان بگذاریم این اتفاق بیفتد که بگویم این گالری مثل یک کلاس آموزشی داره عمل میکنه
قطعا نظر دوستان از آپ کردن عکس هاشون اینجا به رخ کشیدن توانای هاشون نیست بلکه فهمیدن ایرادات کارشون و اصلاح اونهاست عید پیشاپیش مبارک
"۲۰:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود حیدری (348)

با سلام خدمت همه دوستانی که در مورد این انتقاد طنز، نظر و پیشنهاد دادند.
هدف از طرح انتقاد به این شکل و آمدن به صفحه اول این بود که تعداد بیشتری از اعضا آنرا ببینند و ثابت شود که عده زیادی از دوستان از وضعیت فعلی راضی نیستند و تمایل به ایجاد تغییراتی در روند کار دارند.
روی سخن هم با مدیریت محترم سایت است و هم با تک تک اعضای گرامی که هر کدام به تناسب جایگاهشان سهمی در بروز این مشکلات دارند.
ابتدا به گزیده ای از نظرات دوستان توجه کنیم :

من با تمام این چیزها كه نوشتی موافقم.
خوب شما که همچین نظری دارید راه حل پیشنهادیتون چیه؟ این مهمه...ما همه خودمون می دونیم که این جمله ها تکراری شدند...چطور باید نظرمون رو بگیم؟
بازم میگم خیلی ایده جالب و قابل توجه و ......... است
اون چیزی که مهمه دوربین خوب یا مکان زیبا نسیت, مهم تفکر نو و جدیده, هر چیزی که وجود داره و یا به وجود می آید ارزش ثبت شدن داره مهم روش ثبته...
خیلی ابتکار جالبیه (جدی)
ما همیشه عادت کردیم همون چیزی باشیم که از اول بودیم!
خب همش که قرار نیست ادیت و نورپردازی باشه . کمی هم بهتره به دور برمون نگاه کنیم . یا شاید از زاویه ای بالاتر
باید قبول كرد بعضی از اعضای سایت (كه تعداشان كمتر از انگشتان دو دست است !!) هنوز آگاهیه كاملی در مورد فوكوس مناسب و كنتراست مناسب و حتی استفاده بجا از ادیت ندارند
آقا لا اقل سر یه موضوعی بحث کنید که نتیجه داشته باشه.
نقد ها رو هم بخونید بد نیست.
هر كار تكراری عیب نیست . مثل حركات تكراری یك اره كه باعث بریدن چوب و پیشرفت كار میشه .
... اما واقعا تو این شش ماه در این سایت و از همین نظرات آنقدر چیزها یاد گرفتم که نگرش من را نسبت به عکاسی تغییر داد
خیلی از ماها منتقد خوبی نیستیم ... اصولا نقد كردن بلد نیستیم ...
گاهی عكسهایی رو از اسامی شاخص میبینم كه فقط به خاطر یه مشت تعارف و حرفهای استاد استاد به صفحه اول میرن
میشه با امتیاز منفی به وی قبولوند که آقای/خانم .......... عکس خوب نیست سعی مجدد!
ما عاشق تعریف شنیدنیم. و اصلا به پیشرفت فكر نمی كنیم.
ارزو می كردم كاش می توانستیم تو این سایت عكسهای عكاسان خوب ایرانی ببنیم
مدتهاست دلم می خواهد خدا حافظی كنم و انگیزه ماندنم كم شده من خودم را متعهد كردم كه عكس بد اپ نكنم و اگر می خواهم یاد بگیرم از اطلاعات اگزیفی كه پایین ثبت ها می بینم درس بگیرم تمرین كنم و بعد عكس بگذارم
... با بیشترشان در باره این گالری حرف زدم و از اینكه اصلا این گالری را بی اعتبار می دانند غصه ام گرفت
ساده ترین راهی كه برای حل این مشكل به نظر من میرسد تقسیم گالری به دو بخش جداگانه است ( چیزی شبیه سایت فوتو و زیر مجموعه موبایل
تا زمانی كه خودمان را تافته جدا بافته بدانیم و منتظر بمانیم تا دیگران برای ما كاری بكنند راه به جایی نخواهیم برد
... شاید باید من هم مثل بقیه خودم رو می زدم به علی چپ ترین كوچه دنیا و از كنار این موضوع رد میشدم تا متهم به ناسازگاری نشم ...
قسمت بزرگی از مشکلات گالری مال خود ماست. مشکلی که بارها عنوان شده، و همچنان هست، و احتمالا خواهد بود! مشکل اسم و امتیاز عکاس. عکسی که از یکی از دوستان شناخته شده و با امتیاز بالا ارسال بشه، اگه ضعیف ترین عکس اون عکاس هم باشه، خیلی زود میره تو صفحه اول
گالری چی برای من داشته؟ در زمان بی تجربگی فقط از من انگیزه می گرفته و در زمان پیشرفت، اعتماد به نفس بی دلیل به من داده.
تا زمانی که سعی نکنیم جو حاکم رو (که فقط خود ما ساختیمش، نه سیستم گالری) تغییر بدیم، چند ادیتور حرفه ای که هیچ، برای هر عضو هم یک ادیتور استخدام بشه وضع همینینه که هست!
خوشحال میشم وقتی عکسم امتیاز -3 یگیره و حذف بشه به شرط اینکه فقط نگن عکست جای کار داره بگن ایرادش چیه تا منه آماتور اصلاحش کنم .
مشكل از سایت نیست مشكل از خود ماست.
مدیریت گالری كه متاسفانه فعالیتی (اگر هست حداقل آشكاری) در جهت بهبود كیفیت هنر خلاقه سایت نمی كند. پیشنهاد می كنم دوستان خودمون شروع كنیم و از خودمون هم شروع كنیم و برای سال جدید گالری بهتری بسازیم.
بهترین راه اینه كه اسم عكاس بعد از نظر دادن مشخص بشه. اینطوری به عكس نظر داده میشه نه به عكاس.
برای خوب شدن و بهتر شدن همه باید به پا خیزیم.هر كسی از خودش شروع كنه كم كم همه به هدف نهایی نزدیك میشن.
دوستان کمی صریح باشید و به عکسهای بی انگیزه امتیاز منفی بدید ! تعارف رو کنار بگذارید
چرا فكر میكنیم كه كسی كه خوب نمی تواند عكس بگیرد قطعا هم نمی تواند درست نظر دهد؟
با اینكه همه مشكلات به اخلاق و فرهنگ خود ما برمیگردد هم هیچ مخالفتی ندارم .


دوستان ! همه با این نیت عضو این سایت شدیم که علاقمند به کار عکاسی هستیم و میخواهیم در این زمینه پیشرفت کنیم . مهم نیست که چقدر سواد داریم چه رشته ای و در چه دانشگاهی درس خوندیم ، مهم اینه که علاقه ، دید ، انگیزه و پشتکار خوبی در این راه داشته باشیم .
بعضیها ( مثل خود بنده ) تازه کار و آماتور هستند و میخواهند بیشتر یاد بگیرند . بعضیها در سطح متوسطی هستند و میخواهند به سمت حرفه ای شدن پیش بروند و آنهایی که حرفه ای هستند باید به بقیه اعضا در این راه کمک کنند ولی نه فقط به عده ای خاص و محدود . باید دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
گاهی وقتا سروکله ی عده ای علاف هم در سایت پیدا میشود که با وب کم رایانه شان و یا آلتهای عکاسی دیگری غیر از دوربین ، عکسی از خود خوش تیپشان و یا مای سان شان را در سایت به نمایش بگذارند تا به پسرعمو و دختر خاله شان پز بدهند و بگویند که عکسشان بر روی اینترنت است . درد و رنج اینجاست که این عکس توسط بعضی از اعضای شناخته شده ی سایت امتیاز +2 هم می آورد .
جای شک و تردیدی نیست که سیتم امتیاز دهی در حال حاضر اصل کار را به حاشیه برده و به بیشتر اعضا سرایت کرده و حتی دامنگیر اعضای جدید هم شده . این سایت متعلق به همه ی ماست . همه به یک اندازه حق داریم . بنابراین به یک اندازه در بروز مشکلات مقصریم.
از انتقاد و امتیاز منفی نترسیم و آنرا توهین قلمداد نکنیم . به کار هر کسی میتوان انتقاد کرد چون عکس هیچکس عاری از اشکال نیست.
عکس خوب عکسی نیست که فقط وضوح و کیفیت خوبی داشته باشد اینها هنر دوربین هستند نه هنر عکاس .
سعی کنیم عکس زوم شده را با ماکرو اشتباه نگیریم و برایش مهر صد آفرین نچسبانیم باید انتقاد کنیم و تذکر بدیم تا عکاس راهش را اشتباه نرود.
عکسهایمان را با آلات گرافیکی ، آنقدرآرایش نکنیم که مثل پیرزنهای بزک کرده شود . لااقل به آن امتیازی ندهیم .
اگر از عکسی اشکال میگیریم ، راه حلش را هم بیان کنیم .
به جای نظرات یک کلمه ای و نقطه ای ، توضیحات بیشتری بدهیم و تفسیر بیشتری بکنبم اگرفرصت کافی نداریم ، تعداد کمتری از عکسها را تجزیه و تحلیل کنیم .
فقط به عکسهای صفحه اول نگاه نکنیم ، به صفحات دیگر هم رجوع کنیم و کارهای دیگران را هم ببینیم .
سخن را کوتاه میکنم و بشیتر از این وقت دوستان رو نمیگیرم .
دو راه حل برای حل مشکلات وجود داره . یکی اینه که ما خودمون مشکلاتو حل کنیم و دیگری اینه که مدیریت محترم سایت اقدام کنند.
اول از خودمون شروع کنیم :
به عکسهای موبایلی نظر ندیم.
نظراتمون رو با کلمات و جملات کوتاه بیان نکنیم و بیشتر توضیح بدیم.
امتیاز برامون مهم نباشه و اینو ثابت کنیم.
به عکسهای ضعیف نمره منفی بدیم تا برای عکاس انگیزه ای شود برای کار بهتر.
اگه در مورد عکسی نقد بلد نیستیم الکی گیر ندیم و نظر هم ندیم.
اگه کسی نظر نادرستی داد ( به معنی به به و چه چه ) بهش تذکر بدیم.
نظرات سایر دوستان را مرور کنیم تا بیشتر یاد بگیریم
بیشتر از آنکه عکس بفرستیم ، عکسها و نظرات را مرور کنیم.
با هم تعارف نداشته باشیم و نظر واقعیمونو بیان کنیم حتی اگه به مذاق طرف خوش نباشه.

فعلا چیز دیگه ای به نطرم نمیاد .
پیشنهاداتی هم که با ید به مدیر سایت داده بشه که اقدام کنند ، دوستان تذکر دادند و آقای شاهرخ جمع بندی کردند، به مدیر سایت اطلاع داده میشه که اگر امکان پذیر باشه انجام بدن در غیر اینصورت اعلام کنند که قابل انجام نیست تا تکلیف مشخص بشه .

سهم اصلاحات خودمونو از همین الان شروع کنیم .
به امید استقبال از طرف دوستان.

"۰۴:۳۹ ۲۸ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | شاهرخ (1060)

سلام
مسعود جان ممنون از نظرت هم نظرات دوستان و هم نظر شما كاملا صحیح است و من كه حمایت میكنم.
"۱۰:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سیدمحمدحسین موسوی فراز (558)

اول سلام...
تركوندی با این جمع كردن نظرات...!
ولی كاش هر نظر رو با یك رنگ خاص می نوشتی كه معلوم بشه نظرات برای افراد زیادیه...
موافقم كه توی این سایت بیشتر همه دنبال امتیاز هستند تا كیفیت كار و نظر دادن به صورتی كه كمك كنه. هر چه هم جلو تر می ره بدتر می شه...
ولی به هر حال شوژ رو خوب پرورش ندادی... لذا امتاز نمی تونم بدم...
راستی اصلن به كار بردن مدرنیته در این جا بی مورده... مدرنیته یك دوره است... بهتر بود میذاشتی نظردهی پست مدرن... یا مدرن.
"۱۴:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | Shadow1 D (47)

کارجالبی بود اگه رنگ کاغذ یکدست می شد بهتر بود
موفق باشی
+2