گالری تصاویر "لیلی دیلمی"

         
عکس
نام :   راز یک نگاه ........ (امتیاز : 99)
عکاس :   لیلی دیلمی (امتیاز : 3166)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D2X
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   Nikon AF 80-200mm f/2.8D ED
دیافراگم :   F5.6
شاتر :   1/60 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   38
بازدیدها :   2741
تاریخ ارسال :   ۲۹ دى ۱۳۸۶
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   پرتره , ژورنالیستی , احساسات انسانی
توضیحات عکاس
تقدیم به ریحانه کوچولو که دنیای بزرگش را میستایم(ریحانه عباسی) و تمام ریحانه کوچولوهایی که روحی بزرگ دارند و اما توضیح عکس: دخترکی گریزان از جنگ که نگاهش من را تا ساعتها میخکوب نمود و مکان:اردوگاه آوارگان جنگی نوار مرزی عراق و اردن

"۲۰:۰۱ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | شاهین نوروزی (1807)

لیلی عزیز
خوشحالم که باز هم کار دیگری از تو دیدم
راستش من را هم میخکوب نمود
با دروود فراوان بر تو
"۲۰:۱۶ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | iman m (5513)

بسیار زیبا و استادانه ثبت شده.بدون هیچ ایرادی.ممنون از ارسال.
"۲۰:۵۶ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید محمود حسینی (1016)

بسیار زیباست .
ترجیح می دادم فوكوس روی چشمها بود .
موفق باشید.
"۲۰:۰۸ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | جهانگیر بهزاد (388)

امیدوارم اونایی كه باید , این عكس رو ببینند . ممنون از اینكه ما رو در دیدنش شریك كردید .
"۲۰:۳۲ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (-1) | امتیاز (3) | شاهین اسدی (25)

خانم دیلمی عزیز
با درود بر شما
من همچنان مجذوب این احساس مسئولیت و دید زیبای شما هستم
شما با عکسهایتان کتابی را ورق میزنید که هزاران داستان ناگفته دارد
ممنون از این ارسال زیبا
"۲۰:۲۳ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | لعیا صداقتی (5)

این واقعا یک شاهکاره
خوشحالم که در دیدن چنین شاهکاری ما را سهیم نمودید
مرسی از این ارسال زیبا و موفق
"۲۰:۱۳ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | شیوا روستا (3)

نگاه کودک آنقدر زیبا و پر معناست که هر بیننده ای نمیتواند به راحتی از کنار آن عبور نماید
و دید شما و عکس العمل سریع شما در آن لحظه ستودنیست
به نظر من لیاقت گرفتن امتیاز کامل را دارد
ممنون
"۲۰:۳۴ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | فرید ثانی (10389)

راستی این بچه ها به حماقت های آدم بزرگها ( خیلی بزرگها که جنگها رو راه می اندازن ) چجوری نگاه می کنن؟ و اون آدم بزرگها جرات چشم تو چشم شدن با این بچه ها رو دارند؟

"۲۰:۱۱ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | حامد بادامی (920)

كار بسیار تاثیر گذاری است
مد رنگه و كنتراست عالی هستند

اما فكر میكنم چون میخواستی سوژه از دست نره فوكوس خوب نیست
"۲۰:۳۳ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | افشین معماریان (640)

فوق العاده موثر و قویست. بنوعی تكاندهنده و جاذب. بسیار ممنونم.
"۲۰:۱۵ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | لیلی دیلمی (3166)

نه دوست خوبم
از یک فیلتر سافت کننده در هنگام عکاسی استفاده نمودم و همچنین کمی هم افت کیفیت بدلیل ریسایز شدن ایجاد شده است
ممنون از حسن لطف شما
"۲۱:۳۷ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | بهروز صفاری (28)

بسیار موثر و عمیق . كلوز آپ به درستی انتخاب شده و زاویه و مد رنگی هنرمندانه كار شده . اردوگاه التاش خانم دیلمی ؟ اگه توضیح مختصری در مورد این اردوگاه و سوابق اون رو دوستان بدانند بد نیست....
"۲۱:۴۳ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سها تفرشی (962)

نگاهش میخکوب میکند و میتوان با آن ساعتها صحبت کرد و این همان چیزی است که از این عکس انتظار میرود. کنتراست و سیاه سفید عالی. فضای خوب در سمت راست برای نگاه کودک.
"۲۱:۱۸ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | ابراهیم نیک‌خو (قشم) (3341)

خیلی خوب گرفته شده انشالله می ره روی صفحه ی اول و همه می بینن ...................
"۲۱:۳۶ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمدرضا اسماعیلی (1226)

خیلی شات خیره کننده و تاثیر گذاری است،
از زحمتی که برای گرفتن این شات گرفتید سپاسگذارم

موفق و پیروز باشید
"۲۱:۴۳ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | میثم بلوری (343)

نگاهش من را تا ساعتها میخکوب نمود من رو هم میخكوب كرد چه نگاهی داره پر از رمزو راز ... یه پتره ی استثنایی به نظر من .............. شاد باشی
"۲۱:۱۴ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | حسین بهارلو (1178)

چقدر چشم را درگیر میكنه این نگاه و چقدر كادر حرفه ای بسته شده ...تنها چیزی كه منا توی این ثبت ازار میده فكوس نبودن چشمهاست كه با توجه به شارپتر بودن كلاه فكر میكنم فكوس روی اون نقطه باشه ...از جمله عكسهاییه كه در این سایز چند ثانیه ای نگاه را در خودش نگه میداره ...شاید چشم از كنكاش در این عكس سیر نمیشه...
"۲۲:۰۷ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | آزاد یاسمین (1937)

الان پنج دقیقه هست که دنبال کلمات مناسبی میگردم برای بیان احساسم به این عکس.
چیزی پیدا نمی کنم.
چز نگاه ... فقط نگاه ....
ممنون خانم دیلیمی از به اشتراک گذاشتن این اثر فوق العاده ...
موفق باشید.
"۲۲:۵۶ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مهری نوروزی (4158)

لیلی جون عکس بسیار زیبا و انسانی گرفتی .....................................................
"۲۳:۴۹ ۲۹ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | بابک تقی زاده (594)

پرتره انسانی نیاز كامل این سایته
خیلی خیلی كم شده
بالاترین نمره ها رو می بره این عكس
"۰۰:۱۹ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مسعود عرفانی (1649)

سلام...

یك ثبت تاثیر گذار و ماندگار و دارای زیبایی شگرف اما پنهان .
ممنون از ارسال
"۰۰:۴۳ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | تحسین بلدی (1653)

چه دردها كه در دل میمانند...
چه آدمها كه نمیمانند...
چه داستانها كه ناگفته میمانند...

پاینده باشید.
"۰۲:۳۱ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | ???? ????? (401)

لیلی عزیز، عكس ارسال نمی كنی وقتی هم كه می فرستی ، آدم رو میخكوب میكنی ... !
كاش اینجا بودی و بچه های اینجا رو هم با نگاه خاص خودت به تصور میكشیدی ...
"۰۳:۲۰ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | احمد نبی پور (5035)

نگاهش وجودم رو میخكوب كرد....
نمی دونم چی بنویسم؟؟؟؟
موفق (باشی)هستی.
"۰۸:۴۴ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امیررضا کاشانی (7213)

سلام
خانم دیلمی
عكستون و نگاه دخترك خاصه
ممنون
"۰۸:۰۶ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مازیار یعقوبی (5694)

فقط می دونم كه بعضی از عكس ها روباید دید . . .


شارپ نبودن صورت، به زیبایی كار خیلی كمك كرده.
"۰۸:۱۰ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | الهه مشتاق (818)

بسیار زیباست. عكس ماندگاری خواهد شد. عنوان بسیار مناسبی هم دارد . تبریك بنده را نیز بپذیرید
"۰۹:۴۴ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سعید حسن عباسی (13758)

سركادر خانم دیلمی سلام ،
از تاخیرم برای تشكر از شما بابت این كار زیبا و اینكه به یاد ریحانه هستید عذر خواهی می كنم.
ثبت تامل برانگیز و بسیار تاثیرگزارتان مرا یاد شعر خواهرم پروین عباسی ، كه برای ریحانه سرود و شعر ماندگاری شد انداخت گزیده ایی از آن شعر به نام تو می توانی را تقدیم می كنم:
فردا در دستهایم میخكی صورتی می كاشت
من در آینده ایی دور زندگی می كنم
و پیام های من همه از سلاله شكست است
همه از تدام باران و ابر
فردا برایم هدیه داشت

رهایی ...
.
.
.
اینجا وسعت غم دیدنی است
و در روح تو جای می گیرد
برگها همه سرخند
نه سبز و نه زرد
اشكها مرواریدند
نه آب
دوستی عشق است و عشق دوستی
.
.
من اشك شده بودم و چشمهایم را نمی دیدی
به همه سلام كردم
و لبخند زدم آنروز
همه مرا دیدند اما نگاه نكردند...
--------------------------------------------
لینك كلیپ تو می توانی :
http://www.sharemation.com/darasara1/b.loade.swf?uniq=o8d7lq
مجددا از طرف خودم و ریحانه از صمیم قلب بابت نگاه مهربان و با محبتت تشكر و قدر دانی می كنم و آرزو می كنم كه قلب هیچ كودكی آزرده و غمگین نباشد.
ارادتمند و در پناه خدا
"۱۱:۴۵ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | احسان صباغی (3382)

درود
خیلی دیر رسیدم . با نظر دوستان موافقم .
پایدار باشی .
"۱۲:۲۸ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | هیراد نصیری (52)

كار فوق العاده ای شده.
همه چیز سر جای خودشه, نگاه این كودك تمركز رو برای دیدن نكات تكنیكی از آدم سلب میكنه.
موفق باشید.
"۱۲:۵۳ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمدرضا گودرزی (14253)

سلام!
پیشتر عکسهای شما را بخاطر رویکرد احساس گرایانه ستایش کرده ام و می دانم انتقال حس نوعی دوستی مخصوصا برای امثال من که سختی های ناشی از جنگ و بحرانهای طبیعی و نژادی را نچشیده و ندیده اند گاه چقدر سخت است...
این عکس تمامی فاکتورهای یک فضا فلاکت زده و دردناک را داراست نوع کهنگی البسه و کثیفی خود عکس که آگاهانه از یک فضا کاملا استریل و لوکس (که در بیشتر عکسهای خبری این دوران شاهد آن هستیم) فاصله گرفته است.... سمت و سوی نگاه دخترک هم بیسار شبیه چند کار قبلی شما
ولی سوای این شات من خواستم این نکته را متذکر شوم که عکسهای خبری باید تا می تواند خودشان را به ناحیه بی طرفانه سوق دهند و از احساس گرایی پرهیز کنند... ادی آدامز زمانی که عکس معرف اعدام مبارز ویت کنگ را منتشر کرده و بقولی با بدنامی نگوین نگولوان رئیس پلیس ویتنام جنوبی شده بود خود بازگو کرده بود که آن مبارز ساعتی قبل به دست خودش یک خانواده 8 نفره بی گناه را سلاخی کرده بود و بقولی در آن شرایط جنگی یک اعدام صحرایی (حال خیابانی!) تنها گزینه موجود بوده است
اینها را بیشتر بخاطر آن نوشتم که عکسهای خبری (سوای عکس این کودک) می توانند کارکردی دوسویه داشته باشند و باعث جهت دهی افکار عمومی به سمت و سوی مورد نظر خبرگزاری ها داشته باشند و صد البته در بسیاری از موارد اوضاع را از دست خالقان خودشان هم خارج کنند!.
یک سئوال هم از محضر عالی داشتم با توجه به نوع لنز شما فاصله تان تا سوژه چقدر بود و آیا اصلا قائل به این هستید که باید تا می شود به سوژه (مخصوصا انسانی) نزدیک شد یا نه؟
ممنون از ارسال این عکس
"۱۳:۴۴ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امیرحسین افشار (125)

با سلام و عرض ارادت
دوست داشتم با عکس از شما تشکر کنم ولی هنوز در تلاشم....به امید روزی که حق شاگردی رو ادا کنم.
در مورد عکس....فقط بهت زده نگاه میکنم و مثل همیشه از بیانات دیگر عزیزان بهره میبرم.
درپناه حق
"۱۳:۰۲ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | لیلی دیلمی (3166)

دوست خوبم آقای گودرزی عزیز
با سلام و عرض ارادت و ادب بسیار خوشحالم که کامنت شما را درزیر این عکس دیدم و امیدوارم که
بهبودی حاصل شده باشد و کسالت رفع
در مورد فرمایشات شما بله کاملا صحیح میباشد لازمه یک کار خبری بیطرف بودن دید عکاسانه و همچنین ثبت واقعیت به همان شکل که بوده و هست میباشد بیطرف بودن به آن معناست که عکاس تئوری و ایدئولوژی ذهنی و مرامی خودش رادر جهت دادن به عکس بکار نبرد و چشم بر روی بسیاری از واقعیات نبندد حال چه استفاده ای و یا سوء استفاده ای خبرگزاریها از چنین ثبتی در مورد جهت دادن به خط سیاسی خود مینمایند بحثیست دیگر به همین دلیل هم این حقیر همواره سعی نمودم که انسانیت و واقعیت را در ثبتهایم سرمشق دیدم قرار دهم در بسیاری از خبرگزاریها همکارانی رادیدم که در جهت خطی که به آنان دیکته میشوند عکاسی مینمایند مثلا در یک تظاهرات دوربین بدست حمله و سنگ اندازی و شیشه پرانی تظاهرکنندگان را ثبت مینمایند اما از یورش پلیس چشم پوشی مینمایند و یا بر عکس.
به همین جهت من همواره سعی مینمایم که جدای ازثبتهای کلی ثبتهایی نیز از حالات و نگاهها داشته باشم چرا که به نظر این حقیر اینها یعنی حقیقت همان حقیقتی که بسیار تلخ است اما وجود دارد
حقیقتی که نمیتوان آن را به هیچ شکل و رنگی و با هیچ مشی سیاسی و عقیدتی تغییر دادتنها و تنها یعنی حقیقت و واقعیت و اما در مورد سوالتان که فرموده بودید
من هم بر این عقیده هستم که اوج عکاسی اجتماعی همین است که در میان سوژه و نزدیک به آن باشی آن چنان رفتار نمایی که سوژه تو را به عنوان یک پدیده خارجی نبیند و کاملا رفتاری عادی از خود نشان دهد رفتار عادی و حرکات موزون سوژه جلوی دوربین و ثبت آن لحظه که عکاس میببیند یعنی نقطه طلایی(البته بادر نظر گرفتن شرایط و محدودیتها)
به نظر این حقیر دور بودن و عکاسی نمودن از یک سوژه بدون اینکه سوژه خودش متوجه عکس گرفتن شما باشد کاریست بسیار زشت(در عکاسی اجتماعی) و وارد شدن به حریم سوژه بدون اجازه از آنان
البته باز هم میگویم که باید همواره شرایط را دید و سنجید
در مورد این عکس هم بله نزدیک ترین فاصله را رعایت نمودم
ببخشید اگر زیاد پرچانگی نمودم
باز هم از شما استاد عزیز و همه دوستانی که لطفشان شامل حال من میشود همواره سپاسگذارم و برای شما آرزوی سلامتی کامل دارم
"۱۳:۳۲ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمدرضا گودرزی (14253)

دوست گرامی ممنون که که کامنت این حقیر را مورد لطف قرار دادید
راستش فعلا مجاز هستم مدت بسیار کوتاهی با کامپیوتر کار کنم و دیشب ساعت یک و دو بامداد عکس شما را روی اینترنت موبایل دیدم و شاید دروغ نگویم تا صبح در خواب و بیداری همش در فکر آن بودم چون خودم هم دختری دارم و می دانم که در چه دنیای دهشتناکی اسیر هستیم همیشه نسبت به تعهد امثال شما بسیار با حساسیت برخورد می کنم و از سویی دیگر هم یک غبطه برای خودم که تصور می کنم که مثلا عکاسی می کنیم تا زمانی که این شاتها را می بینم تنها پوزخندی حواله کاری که در پیش گرفته ام می کنم!
باز هم ممنون از عنایت شما
"۱۴:۳۷ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | پریسا ساوه (2791)

من كسانی را میشناسم كه سختی جنگ را دیده اند ، لمس كرده اند ، سوخته اند و هنوز دارند میسوزند. آتشی كه هیچوقت خاكستر نمیشه . خرمشهریها میدانند جنگ یعنی چی !
و دیگر مرزنشینان و زندگی از دست داده های آواره شده كه درندگی این اشرف مخلوقات را چه پیگانه متجاوز و چه خودی ..... .......
How man could see wisdom in the war?
سوژه و اجرا عالی .
"۱۸:۱۸ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمد باقر کامرانی (4913)

سلام خانم دیلمی
احتمالا شما عکاس خبری یا خبر نگار باشید...موفق باشید که با به تصویر کشیدن چنین نگاه و پرتره بسیار جالبی با یک تک فریم کتابی پر از نکات بسیار را نگاشته اید.....
من همیشه گفتم که کار عکاس ها سخت تر از نویسنده ها و شاعر هاست...اونا با چندین صفحه نوشته نظم و نثر مطلبی رو به خواننده القا یا بیان میکنند....اما ما باید با یک تک فریم کاری بهتر از اونا انجام بدیم...و این همون تک فریمه....
ممنون از ارسال و توضیح مفید تون زیر عکس...بدون تعارف و تمجید 3 امتیاز که سمبل حد اکثر امتیازه تقدیم این عکس و شما میشود....موفق و سلامت باشید...ممنون.محمد.
"۱۸:۰۷ ۳۰ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | ندا دلیر (5373)

تاثیر گذار...............
واقعا نگاهش آدم رو مسخ می كنه و قلب آدم رو می لرزونه!!!
چه بر این طفل گذشته كه اینگونه می نگرد؟!!!!! خدا داند.
"۱۳:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیررضا پاکرو (764)

این کار هم عالیه عالی
مد رنگی و ادیت و کدری عکس کاملا بجاست و قابل تقدر
+3