گالری تصاویر "امیر سوکی"

         
عکس
نام :   دوردست ها (امتیاز : 23)
عکاس :   امیر سوکی (امتیاز : 2026)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 400D
توضیحات لنز :   55-18
دیافراگم :   F8
سنسور :   10 MP
شاتر :   1/250 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   15
بازدیدها :   1935
تاریخ ارسال :   ۲۱ آذر ۱۳۸۵
علاقه‌مندی‌ها :   2
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , انتزاعی
توضیحات عکاس

"۰۰:۵۷ ۲۱ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | گلبو فیوضی (976)

یک عکس خوب مفهومی .
کادر بندی ، نورسنجی و شناخت خوب از پرسپکتیو همگی به کمک عکس آمده است تا اثری متفاوت را مشاهده کنیم. تنها اگر بخشی از جلوی کادر که در فوکوس قرار ندارد را کراپ کنی به یقین قابی مستحکم تر را خواهیم دید.
"دو خط موازی خطوطی هستند که در افق همدیگر را قطع می کنند."
این تعریف خطوط موازی در هندسه است که با دیدن عکس به یادش افتادم.
ممنون.
"۰۰:۴۰ ۲۱ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (1) | محسن مظهری (187)

خط‌ها در تركیب و كمپوزیسیون تصاویر دارای چنان كاراكتر قاطعی هستند كه بی وجودشان امكانی برای طرح ریزی تصویر نیست... به نقل از ری‏بترز
"۰۰:۰۳ ۲۱ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | نعما م. روشن (228)

عالی است. می خواستم بگویم ای کاش کمی عکس را می چرخانیدید تا صاف شود، دیدم همین طوری هم زیبا و با معنا است. می خواستم بگویم ای کاش از پایین کمی کراپ می کردید، دیدم اگر کراپ می شد ارزشش کمتر بود. می خواستم بگویم دوردستها را کمی باید روشن می کردید، دیدم در آن صورت از بار معنایی ! عکس کاسته می شد. خلاصه اینکه عکست مهرش را در دل می اندازد، امیر خان!
"۰۰:۲۵ ۲۱ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | علی کمیلیان (216)

خیلی دوست دارم وارد عکس بشم و توی جاده روی خط هاش قدم بزنم ولی بخاطر کج بودن جاده یکم دلهره دارم ... (: ...
این است برای ما ، که همگی مسافریم ..
خیلی زیباست ... با این شیب مبهم ، احساس سرعت و نگرانی به بیننده داده میشود که البته می شود گفت با توجه به پدبد آمدن این نوع حس ، یک تصویر عالی بدست آمده. (با اینکه دوست داشتم شیب نداشته باشه که قدم زنان برم تا ته جاده) ... جزئیات دیگر خوب را هم که بقیه دوستان لطف کردند گفتند. .... زحمت کشیدید و ممنون آقای سوکی .. (:
"۰۱:۵۰ ۲۱ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد امدادی (961)

خیلی زیباست -- کج بودن عکس اونو فوق العاده کرده -- البته من در مورد کراپ عکس کمی دوست داشتم از پایین که قسمت محو کمتر میشد و از بالا که جاده لبه کادر را قطع میکرد -- چقدر این علایم جاده عناصر قوی و کامل کننده ای شدند -- ممنون
"۰۷:۴۵ ۲۱ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | بابک دیناروند (272)

فقط می تونم یگم قشنگه بلاخره عكسی كه می خواستی گرفتی امیر دراز كشیده بودی؟
"۰۸:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (0) | مریم عرشی (376)

آنچه گفتنی است را دوستان گفتند، فقط عالیه.
"۱۵:۰۴ ۲۱ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | سها تفرشی (962)

با کراپ قسمت پایین موافق نیستم. به نظرم این حرکت از محوی به وضوع و سپس دوباره به محوی به کار قدرت داده.
"۰۱:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر سوکی (2026)

سلام.
تشکر میکنم .
خودم هم با کراپ قسمت پایین موافق نیستم ، اما با قسمت بالا موافقم .
عکس رو هم کمی کج گرفتم تا تعادل از بین برود ، بیشتر حس آدمی را دارم که لبه جوب راه میرود .
بازم ممنون از نظر دوستان.
"۱۲:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | بابک فرهنگی (149)

نکته بسیار مناسبی که در این عکس میبینم استفاده از عمق میدان در نگاه به گام بعدی است
گذشته فراموش شده و تنها خطوط کلی آینده براساس این گام پیش روی ترسیم شده است
همچنین شیب انتخاب شده استعاره از امید و پیشرفت دارد و چرخش دوربین هم نگاهی واقع بینانه به عنصر عدم قطعیت فردا دارد
"۱۴:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید نقشبندی (274)

احساس عدم تعادل رو به وضوح حس میكنم بیشتر تلقین حس سرعت را برای من داره ، سرعتی كه هر لحظه باید كنترل بشه.
"۰۴:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (2761)

این عکس از هر نظر خوب به نظر می‌رسه. فقط به نظرم رنگی بودن، اگر باعث گمراهی نشه، هیچ کمکی به پیام نمی‌کنه.
"۱۵:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید محمد ابوتراب (534)

این تعریف و تمجید هایی که از عکسهات میشمه رو اگه چاپ کنی دو سه جلد کتاب میشه . . .!!!
واقعاً دستت درد نکنه . . . منظره بینظیره !
به قول صفحه اول سایت :
بی نظیر است. فوق العاده است. زیباست. خوشگله، قشنگه، چه عکس باحالی ، دست شما درد نکنه با این عکس!

البته با کسب اجازه از مدیران محترم : ) آدم بعضی وقت ها دیگه کنترلش رو با یک عکس خوب از دست میده !!!!
"۰۳:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | سارا حدادی (197)

واي فوق العاده است
اين عكس خيلي پر معناست
در امتداد دور دست ها چشم انتظار آمدن كسي بودم اما نمي امد گويي
2+
"۱۲:۰۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | نیلوفر عطائی (202)

نکته بسیار مناسبی که در این عکس میبینم استفاده از عمق میدان در نگاه به گام بعدی است
گذشته فراموش شده و تنها خطوط کلی آینده براساس این گام پیش روی ترسیم شده است
همچنین شیب انتخاب شده استعاره از امید و پیشرفت دارد و چرخش دوربین هم نگاهی واقع بینانه به عنصر عدم قطعیت فردا دارد.