گالری تصاویر "فاطمه صالحی"

         
عکس
نام :   رهاتر از پرنده.. (امتیاز : 16)
عکاس :   فاطمه صالحی (امتیاز : 45)
نوع دوربین :   Canon
نوع لنز :   Canon
دیافراگم :   F8
شاتر :   1/30 ثانیه
ایزو :   1600
نظرات :   13
بازدیدها :   1114
تاریخ ارسال :   ۲۹ مهر ۱۳۹۳
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید , احساسات انسانی , فتو آرت
توضیحات عکاس
Camera : Canon 70D Lens : EFS 18-135 mm

"۲۰:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۳" | مفید (4) | امتیاز (2) | فهیمه درودی (1097)

زن ، شناسه ای از روح سرکش ، بی قرار و همواره در تغییر و بهاری طبیعت است ؛
پرنده ، شناسه ای از آزادی و رهایی ؛ و قفس مولفه ی متقابل
انتخاب عنوان ، فعل هوشمندانه ای است برای این کادر ؛ چیزی که به نگاه عکاس فرم می دهد و به مخاطب هدایت ارتباط چشمی
زن و قفس که در دستان اوست ، منفعلانه در کنش و واکنش اند ؛ قفس همواره به واسطه شکل ظاهری ، به ویژه در ادبیات ایران ، استعاره ای از تجسم آدمی در قفسه سینه اوست ؛ هر دو تحصر یک ماهیت درونی اند که عرفان ایرانی عموما از آن به رنجی برای حیات روحی یاد می کند ؛ تفعیل زن و قفس ، به زن نیروی مالک و مملوک می دهد و فطرت او را در ضمیر من بروز می دهد و این چنین پرنده نیز با تبلور در زن ، کلمات زبان او می شود و او را به سخن می آورد ؛ سرکشی او رهایی از آن تحصر است که او را در خود کشیده است

سپاس از اشتراک
"۰۱:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | فاطمه صالحی (45)

با سلام،
خیلی ممنون خانم درودی عزیز
خوشحالم از درک بالای شما.
"۱۱:۱۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | فرهاد افشین (789)

یک فوتو آرت زیبا،با چاشنی مفهوم.تلاشی برای به تصویر کشیدن حس رهایی و آزادی توسط یک زن شرقی.گویا تناقضیست بین این ها،آزاد کردن به دست اسیری دیگر.یکی اسیر قفس و دیگری اسیر جامعه و افراد جامعه.مفهومی از بخشش به هنگامی که خودت مورد ظلم واقع شده ای.اجرا و ادیت کاملا مناسب و زیباست.
"۱۲:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | فاطمه صالحی (45)

با سلام
ممنون از نظر شما و دید و درک بالای شما آقای افشین.
پیروز باشید .
"۱۵:۱۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | سمیه رضی (464)

فتو ارتی زیبا و عمیق رو شاهد هستیم....دوستان به زیبایی کار رو نقد کردن....حس رهایی و آزادی توسط یک زن شرقی.گویا تناقضیست بین این ها،آزاد کردن به دست اسیری دیگر.یکی اسیر قفس و دیگری اسیر جامعه و افراد جامعه.مفهومی از بخشش به هنگامی که خودت مورد ظلم واقع شده ای...تنها نکته ای که به ذهنم رسید اینکه کاش نگاه زن به یکی از پرنده ها بود
"۱۵:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | فاطمه صالحی (45)

با سلام
ممنون از نظر و امتیاز و دید شما خانم رضی عزیز
حق با شماست. اگر این نکته رو رعایت کرده بودم بهتر بود،
ممنون از لطفتون.
"۱۵:۲۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (3) | مهـرداد فـلاحـی (909)

با سلام

زن ، شناسه ای از روح سرکش ، بی قرار و همواره در تغییر و بهاری طبیعت است ؛
پرنده ، شناسه ای از آزادی و رهایی ؛ و قفس مولفه ی متقابل
انتخاب عنوان ، فعل هوشمندانه ای است برای این کادر ؛ چیزی که به نگاه عکاس فرم می دهد و به مخاطب هدایت ارتباط چشمی
زن و قفس که در دستان اوست ، منفعلانه در کنش و واکنش اند ؛ قفس همواره به واسطه شکل ظاهری ، به ویژه در ادبیات ایران ، استعاره ای از تجسم آدمی در قفسه سینه اوست ؛ هر دو تحصر یک ماهیت درونی اند که عرفان ایرانی عموما از آن به رنجی برای حیات روحی یاد می کند ؛ تفعیل زن و قفس ، به زن نیروی مالک و مملوک می دهد و فطرت او را در ضمیر من بروز می دهد و این چنین پرنده نیز با تبلور در زن ، کلمات زبان او می شود و او را به سخن می آورد ؛ سرکشی او رهایی از آن تحصر است که او را در خود کشیده است


سپاس
"۱۶:۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | فاطمه صالحی (45)

با سلام
ممنون از لطف شما آقای فلاحی.
"۰۱:۲۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (3) | مریم ظهیری مهر (3065)

ادیت بسیار زیبا. انتقال منظور عکاس به زیبایی به تصویر کشیده شده. در این قبیل عکسها شخصا شارپ بودن سوزه را غیر ضروری میبینم. نگاه نکردن دختر به کبوتر ها اصلا اشکالی ندارد. عمل ازاد کردن اصل است.
ترجیح میدادم پایین کادر کمی کراپ میشد و در عوض سهم بیشتری از آسمان داشتیم.
عالی بود ادامه بده
"۰۹:۲۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی فداکار (123)

با سلام.عکس زیبایی است.
انگار این روح پرندهاست که بعد از مرگ در قفس رهایی پیدا کردند.
"۰۴:۱۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | فاطمه صالحی (45)

سپاس از شما خانم ظهیری مهر و آقای فداکار
ممنون از لطفتون :)
"۱۷:۵۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

فاین آرت( Fine Art ) : قابی است متشکل از چند شات که در مجموع هدف یا خط مشی خاصی را برای مخاطب خویش ترسیم می کنند که نوع تلفیق و چیره دستی پدیدآورنده در زمینه ویرایش نیز حائز اهمیت است



قاب فوق تبین و دوباره گویی است برای درک اهمیت حس سترک ((آزادی و رهایی)) که متشکل شده است از تعدد پرندگان پرواز داده شده که حضور و نوع نگاه المان انسانی (زن) به آنها علاوه بر نگرشی فمنیستی و تاکید بر حق آزاد خواهی زنانه, نوعی خواست درونی است که هنوز در قالب حسرت و آرزو در چهره زن پدیدار است که می خواهد از سایه بالفعل بودن به روشنایی بالقوه بودن پرواز یا رجعتی آسمانی داشنه باشد..


نکته:(نوع تخصیص فضا (در راستای مفهوم)و چیدمان صحنه می توانست با ظرافت و دقت بیشتری همراه باشد)
.

.

●●● منتخب ●●●
"۱۲:۲۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (2) | هادی دهقان‌پور (9761)

کنتراست و شفافیت زن بر فضای توهم‌آلود و گنگ اطرافش می چربد. کبوترها در میان شراره های ابرها پیدا و پنهان هستند و بار استعاری عکس را به‌خوبی افزایش داده‌اند.