گالری تصاویر "مسعود(محمد حسین) ثبوتی"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 9)
عکاس :   مسعود(محمد حسین) ثبوتی (امتیاز : 5622)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 550D
نظرات :   13
بازدیدها :   1174
تاریخ ارسال :   ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
علاقه‌مندی‌ها :   3
دسته‌بندی سايت :   ساحل و دریا , سیاه و سفید , اجسام بیجان
توضیحات عکاس

"۱۲:۴۵ ۰۱ تير ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

این عکس با این که تکرار یست ولی موضوع و روشی بسیار جذاب دارد و من از اینگونه عکسها لذت میبرم
فقط با آسمان مشکل دارم ادیت خوبی نشده

"۱۲:۴۵ ۰۱ تير ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سپاس از شما
"۱۶:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (2) | مرتضی تقی زاده (379)

سلام
شایسته تر است که اساتید درباره این قبیل عکسها اظهار نظر کنند. به عنوان یک بیننده عادی دربارۀ این عکس مطالبی به ذهنم رسید که امیدوارم دوستان جرح و تعدیل کنند.
چند عنصر معدود در عکس می بینیم: آسمان ابری؛ تکه ای بتون به شکل سکویی مکعبی و آب دریا. در این میان سکوی بتونی در عالم واقعیت واقعآ ساکن است اما ابرها و آب دریا فقط این طور به نظر می رسند. تقابل سکون و حرکت در جهان واقعیت پدیده ای ملموس است اما در اینجا استفاده از تکنیک طولانی کردن شاتر باعث شده است این واقعیت فیزیکی به عمد نادیده گرفته شود. از تمرکز بر روی این قاب به نوعی نوسان ادراک دچار می شویم که متاثر از کارهای نرم افزاری بر روی عکس است. روزگاری عکس های مایبریج از حرکت در دنیای عکاسی بسیار مورد توجه قرار گرفت و شگفتی ساز شد . تکنولوژی انسان را به دنیای ماکرو، اعماق آبها، کهکشانها و... برد و بشر با ابزار دوربین لحظه هایی را ثبت کرد که تاآن روز به این شکل ندیده بود هر چند عکاسی هنری به نوعی راه خود را می رفت اما از این جریان غالب بر کنار نبود . کیفیت و دقت عکسهایی که از طبیعت گرفته می شد هم به تناسب پیشرفت ابزار و لوازم بالاتر می رفت. اندیشۀ واقعگرایی قرن بیستم را هم باید به این موارد افزود. حال مکاتب هنری امروز در واکنش به آن جریان به نوعی واقعیت گریزی رسیده اند. انگار انسان از بازنمایی و محاکات واقعیت طبیعت دلزده است و به نوعی از آن گریزان.
کافیست نام مکاتب مترقی امروز را در ذهن مرور کنیم و میزان واقیتگریزی انها را پیش خود بسنجیم. از یک جهت همیشه هنر واقعیت گریز بوده است و به قولی پنجره ای بوده به سمت دنیایی که باید باشد اما نیست. اما اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم که با این واقعیت گریزی می خواهیم دل خود را تسلی بدهیم از طبیعتی که به نابودی می کشانیمش و جهانی که واقعیتش آنقدر دردناک است که روح حساس ما را آزرده می کند. پس به اوهام خود پناه می بریم؛ از دنیای مجازی لذت می بریم و به سفر بدون بازگشت به مریخ و کرات دیگر می اندیشیم.
البته اینها نقد بر عکس حاضر نیست بلکه احساس و درک بنده نسبت به فلسفۀ این نوع نگاه است. ممکن است کسی با نگاهی دیگر به موضوع نگاه کند و به نتایج دیگری برسد و در هر صورت عکسی است که با اندیشه و مهارت گرفته شده است و شایستۀ توجه.
از به درازا کشیده شدن مطلب عذرخواهم.

"۱۶:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

. از تمرکز بر روی این قاب به نوعی نوسان ادراک دچار می شویم که متاثر از کارهای نرم افزاری بر روی عکس است.

سپاس از حضورتان
در مورد متنی که نقل قول کردم باید عرض کنم
عکس با تکنیک لانگ اکسپوژر ثبت شده است .
"۱۵:۵۴ ۰۵ تير ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

تنهایی، جدا افتادگی، بازماندگی در اکثر آثار امروزی نمود دارد، شاید از آن جهت که در تمام ناکامیهای معاصر، امری تاثیر گذار و قویست.
تک درختها، آدمهای تنها، مکان های بی هویت و خالی و... اینها جملگی و در عمق خود از تاثیر تنهایی بر روح بشر مستثنی نیستند. شاید از جهاتی به تصویر کشاندن این وقایع با این بار معنایی تکراری جلوه نماید، اما آنچه علاوه بر تکرار نگران کننده ست، حضور قوی ی این معنا میان همگانست.
هرچند فضای پیرامون آبژه ی در بر گیرنده معنا، به واسطه ی تکنیک و ویرایش فضای آرامیست، اما به واسطه همین امر در نیمه ی بالای کادر فضای متوهم و کدری را شاهد هستیم که آرامش را از فضای پایین سلب می کند و آن را در سایه ی تهاجمی کدر فرو می برد. عکاس به واسطه حضور چند عنصر و پتانسیل فضا، توانسته اندیشه را به فضا تزریق کند، و این خود امریست ارزشمند.

"۱۵:۵۴ ۰۵ تير ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سپاس خانم آرش
"۲۱:۴۱ ۰۵ تير ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مرتضی تقی زاده (379)

سلام
سپاس که به نظرات مطرح شده پاسخ می دهید. من هم به کاربرد این تکنیک با عنوان عامیانۀ طولانی کردن شاتر اشاره کردم منتها منظورم از کارهای نرم افزاری، ویرایش و اعمال فیلترهایی بود که در ادیت حرفه ای مرسوم است و اعمال آن نه تنها عیبی بر عکس نیست بلکه عکس را از حالت خام در می آورد و شاخص می کند. نوسان ادراک هم جنبۀ روانشناختی دارد و از حوزۀ هنر خارج است و چه بسیا دیگران چنین احساسی نسبت به عکس نداشته باشند. این نوشتنها تمرینی است برای آموختن و سعه صدر اساتید در برخورد با آنها این مسیر را هموارتر می کند.
از تفسیر خانم آرش هم بسیار آموختم.

"۲۱:۴۱ ۰۵ تير ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سلام
باز هم تشکر میکنم از شما.
نوشته بنده هم صرفا یک یادآوری بود ، که با توجه به نوشته دوباره شما متوجه فرمایشات شما شدم.بنده این نوشتارها را ارزشمند می دانم.
"۱۶:۰۹ ۱۳ تير ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | danial khorami (5)

عکس بسیار زیایست.کادر بندی زیبا سرعت شاتر مناسب و عمق میدان مناسب.موفق باشید
"۱۲:۲۸ ۱۴ تير ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (3) | احسان قنبری فرد (9266)

نوردهی طولانی مدت فرصتی برای آشنایی‌زدایی از موضوع و نیز بستر قرارگیری آن (دریا) است.
دنیای تازه آفریده شده، برای مخاطب ناآشنا و غریب است و همین عامل به جذابیت عکس افزوده است.
در نیمه بالایی، ویرایش نقش نسبتا مشابهی را بازی کرده است.
"۱۴:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | اعظم واعظ شهرستانی (230)

با سلام خیلی خوب کار شده انزوا سکون در مقابل طو فان جنب وجوش
پیروز باشید
"۱۸:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (2) | حمیدرضـا امیری متین (1044)

سلام میشه عکس خام بدون ادیت این منظره رو ببینم ؟؟
میخوام یه دوربین بخرم حرفه ایی نزدیک 1500 هزینه کنم میشه راهنمایی کنید چه دوربینی بگیرم ؟همون برا عکاسی طبیعت و منظره و ماکرو پرتره میخواستم

"۱۸:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سلام.در ارتباط باشیم با ایمیل m.sabooti@gmail.com
ممنون