گالری تصاویر "سعید سلطانیان"

         
عکس
نام :   Antifeminism (امتیاز : 10)
عکاس :   سعید سلطانیان (امتیاز : 3801)
نوع دوربین :   Panasonic
مدل دوربین :   Panasonic Lumix DMC-FZ100
دیافراگم :   F2.8
سنسور :   14 MP
ایزو :   400
نظرات :   13
بازدیدها :   798
تاریخ ارسال :   ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   مفهومی , انسان
توضیحات عکاس

"۱۶:۳۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (2) | حسین شیرزاد (1323)

با سلام ودرود
یک برداشت خوب با ترکیب بندی منا سب
در ماندگی انسان امروزی و تماشای فرورفتگی انسان
شاد زی ومهر افزون
"۱۶:۴۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | عبدالصمد خسروی (1)

درود
انگار ایستادن زن مصنوعی است ولی همین نیز شاید وضعیت زندگی مصنوعی زنان جامعه ماست.من بدبختی زن را در ان میبینم
"۱۷:۲۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

یا لطیف
در ماندگی انسان امروزی و تماشای فرورفتگی انسانپیشنهادم کراپ دو سانتی از بالا، و سمت راست و چپ برای تمرکز بیشتر بیننده به اثر می باشد.
موفق باشید
"۱۲:۱۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مصطفی ظفری (10)

ثبت خوبی است ولی بهتر بود برای بهتر شدن عکس کمی بیشتر زوم میکردید و یا در ادیت عکس بالا، راست و چپ عکس را برش میزدید.
"۱۰:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | سعید سلطانیان (3801)

درود بر سروران عزیز و سپاس از حضورتان
علتِ بازگذاریِ کادر جلوگیری از خفه شدنِ فضا در کادر محدود بود و می خواستم به نوعی ماهیتِ لوکیشن آشکار بماند. ضمن اینکه شخصا" خطوطِ قسمتِ بالای کادر را مفید میدانم
"۰۱:۲۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

مستندی که مولف با بکارگیری و ترکیب ذهنی نقش با المان انسانی در یک قاب به القای مفهوم و نگرش ضد جنسیتی مورد نظرش پرداخته است..
.
.
●●● منتخب ●●●
"۱۱:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

سلام خسته نباشید . با اینکه کاملا مستند است حسی که به من انتقال میدهد انتقاد به نگاه کردن به زن است زنی که پشت به دوربین است یعنی مرا نبین ودر پشت زمینه درد و تجاوز و خشونت را تداعی میکند.به نظر من ادامه دهیید و تا زمانی که این لوکیشن را دارید با زن ها و تیپهای مختلف بازی کنید و یک مجموعه عکس عالی خواهد شد موفق باشید
"۲۲:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش میرزایی قاضی (363)

کاری واقع گرا و قابل تامل.
شاید همان طور که از نامش نیز پیداست، بازخوردی باشد بر شرایط کنونی زنان در جامعه ایران. جامعه ای که جلوی او را می گیرد و به واقع هیچ برابری در تقابل با حقوق مردان برایش قائل نمی شود.
گویی او نظاره گر خویش شده است. نظاره گر دو دست فریاد خواه خویش.
شادباش
"۲۳:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | اعظم واعظ شهرستانی (230)

سلام ثبت از ایده ای خوبی برخوردار است
با بهروزی
"۱۷:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

اینکه سوژه این عکس یک زن ست ممکنست کاملا اتفاقی بوده باشد، از طرفی نیز امکان چیدمان نیز هست اما هر عکسی که از زن و خصوصا زن ایرانی در آن استفاده شده، صرفا به بدبختی زن و وضعیت جامعه اکنون اشاره ندارد. من در این عکس انسانی را می بینم که روبروی ترس های خود ایستاده ست، به نوعی با ترس اش روبرو شده ست، گوشه ای از شعار پایین عکس دستها که زن روبروی آن قرار گرفته و به گمانم این باشد که " هیچ غیر منتظره ای ترسناک نیست" نیز به معنای این عکس اشاره دارد.
استفاده بسیار خوبی از آنچه موجود بوده ست در جهت القای معنا صورت گرفته ست، و بیشتر به نظر نی آید که محتوای عکس بر موجودیت انسانی دلالت دارد، تا جنسیت انسانی. سپاس بابت این تاثیرگذاری.
"۱۷:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

تصحیح می کنم، عکس بر موجودیت انسانی زن دلالت دارد تا جنسیت...
"۱۰:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | محبوبه غلامرضایی (3)

فلسفه خواندن عکس و نقد: (جهت اطلاع )
فلاسفه كلاسيك يونان بخصوص ارسطو و افلاطون بر اين باور بوده‌اند كه يك نقاش سعي بر تقليد نقش و نگار موجود در طبيعت را دارد، يك هنرپيشه تئاتر خود اندوهگين نيست، اما اندوه را تقليد مي‌كند و حتي يك موسيقيدان نيز به تقليد اصوات زيباي طبيعت، اصوات موزون خلق مي‌كند.

اين نظريه با تحولات بعدي در هنر مورد چالش‌هاي اساسي قرار گرفت؛ اما هنوز هم بسياري اين باور و نظريه را مي‌پذيرند. در دوران جديدتر بخصوص دوره رمانتيك در اروپا، فلاسفه‌اي باور داشتند هنر ابزار بيان است، ابزاري كه با آن احساسات و عواطف بيان مي‌شود.

گفتني است لزومي ندارد براي درك و دريافت يك شيء‌ از آن تعريف دقيقي ارائه كنيم، زيرا ما بسياري از احوال رواني خود را از طريق وجدان دروني درك مي‌كنيم، در حالي كه قادر نيستيم از آن توصيف مشخصي ارائه كنيم. امروزه اين مسأله در فلسفه غرب نيز مطرح است كه دريافت حقيقت و گوهر يك شيء از طريق جان ميسر است، نه از طريق تصور و مفاهيم ذهني.
فمینیسم بیش‌ترین تمرکز خود را معطوف به تهدید نابرابری‌های جنسیتی و پیش‌برد حقوق، علایق و مسایل زنان کرده‌است. فمینیسم عمدتاً از ابتدای قرن ۱۹ پدید آمد. زمانی که مردم به طور وسیع این امر را پذیرفتند که زنان در جوامع مرد محور، سرکوب می‌شوند.
"۱۳:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

سلام بر محبوبه عزیز

خوشحالم که کاملا توضوع توضیح دادید تا دوستان آشنا شوند
منم موافقم تهدید نابرابری‌های جنسیتی و پیش‌برد حقوق، علایق و مسایل زنان در جوامع مرد محور