گالری تصاویر "علی حسن زاده"

         
عکس
نام :   انسان...رسانه 03 (امتیاز : 7)
عکاس :   علی حسن زاده (امتیاز : 373)
نوع دوربین :   Canon
توضیحات دوربین :   6D
نظرات :   22
بازدیدها :   591
تاریخ ارسال :   ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   مردم , مفهومی
توضیحات عکاس
این روزها رسانه تو را چنان مسخ خود کرده که حتا دین تورا او تعیین میکند

"۱۳:۴۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد علی زنگی آبادی (71)

کاری ارزشی با ایده ای خوب
به امید ارسال کارهای بیشتری در این زمینه.
پیروز و سربلند باشید
با ارادت فراوان
+2

"۱۳:۴۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

ممنون از شما دوست عزیز
"۱۸:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | مرتضی تقی زاده (379)

سلام
به نظر بنده گذشته از موفقیت عکس در بیان نمادین مفهوم تأثیر رسانه، از جنبه طنز هم بسیار قوی است. بروز طنز در عکاسی کار دشواری است که به نظرم این عکس یکی از نمونه های موفق آن است.

"۱۸:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
"۱۳:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مرتضی تقی زاده (379)

با سلام مجدد
متأسفانه متوجه نشدم منظور عکاس محترم از این علایم چیست. مشتاقم بیشتر توضیح بدهند تا اگر نظر بنده نیاز به توضیح بیشتر دارد، مفصل تر شرح بدهم. در هر صورت این فضا برای تبادل نظر است و نمی دانم چرا دوستان دیگر مشارکت نمی کنند؟
با تشکر

"۱۳:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | مرتضی تقی زاده (379)

با سلام و تشکر از دوستان همیشه همراه بابت مشارکت در اظهار نظر.
منتظر بودم دوست عکاس ما ابهاماتشان را مطرح کنند اما این اتفاق نیفتاد و از آنجایی که احتمالآ تا یک هفته به اینترنت دسترسی نخواهم داشت، برای پیشگیری از تکثیر سرطانی این علایم سوال و تعجب و عوارض اپیدمی آن( برای اطلاع بیشتر دوستان می توانند کتاب بهشت خاکستری را بخوانند) مطالبی را در توضیح نظرم در باره طنزآمیز بودن اثر و طنز در عکاسی عرض می کنم و ابتدائآ از اینکه به دلیل کمبود و فرصت و عدم دسترسی به منابع و ضعف علمی بنده این مطالب جامع، مستند و دارای ارجاع نیست، عذرخواهی می کنم.
طنز در لغت به معنی مسخره کردن و طعنه زدن و در اصطلاح اثری ادبی است که جنبه های بد رفتار بشری، ضعفهای اخلاقی و فساد اجتماعی یا اشتباهات انسان را با شیوه ای تمسخرآمیز و اغلب غیر مستقیم بازگو می کند. ایجاد تضاد، ایجاد تناقض، به کارگیری اغراق، ایجاد عدم تجانس و ایجاد ناهماهنگی از راههای ساخت یک اثر شوخ طبعانه است. البته بین طنزsatire و فکاهی humour تفاوت است که پرداختن به آن در اینجا ضرورتی ندارد.
آنچه بیان شد بیشتر ناظر بر متن است و اطلاحات ان در ادبیات مرسوم است. در هنرهای تجسمی شاید آشنا ترین جنبه طنز همان کاریکاتور باشد که در تعریفش گفته اند نوعی پرتره که با هدف تمسخر یا طنز، ویژگی های خاص موضوع را به شکل اغراق شده نمایش می دهد...
اینکه عرض کردم در عکاسی بروز طنز دشوار است به جهت ماهیت عکاسی و تفاوت آن با نقاشی است. هنرمند نقاش یا گرافیست در شکل دادن به اثر آزادی کامل دارد ولی عکاس مجبور است از پدیده هایی که مادی هستند و وجود خارجی دارند تصویری را ثبت کند. البته بحث عکسهای مونتاژی از این موضوع خارج است.این اثر عکسی کارگردانی شده است و از نوع عکسهای مستند نیست. قطعآ در عکس مستند کار به مراتب دشوارتر است.
از عکاسان غربی که در آثار خود به نوعی برخورد طنزآمیز داشته اند، از ویتکین و وگمن می توان یاد کرد. البته همانطور که می دانیم کارهای ویتکین عمیقتر است و درک آن نیازمند آشنایی با تاریخ هنر.
در اثبات طنز آمیز بودن این عکس ( اگر واقعا نیازی به ارائۀ دلیل باشد) همین تضادی که در بین نمازگزاران که به سمت حجاز سجده می کنند و فردی که پشت به قبله و در برابر یک دستگاه تلوزیون (آن هم از نوع سیاه و سفید!) بر خاک افتاده کفایت می کند.
گذشته از این مسائل دوستان می دانند که در نقد امروز دیگر نقد نیت گرایانه آن جایگاه گذشته را ندارد و منتقدان خود را ملزم نمی دانند که نقدشان ترجمان نیتهای نهفتۀ هنرمند باشد. با گسترش هرمنوتیک و تأویل متن از دنیای ادبیات و فلسفه و رواج آن در هنر، نظریۀ مرگ مولف (البته به دور از دوست عکاس ما) این اجازه را به مخاطب می دهد که در تأویل اثر فعال باشد و خود به آفرینش معنا بپردازد.ضرورتی ندارد که مؤلف (یا همان هنرمند)تفسیر و نقد مخاطب را بپذیرد. همینکه منتقد بتواند برای تفسیر خود دلایل منطقی ارائه کند کافیست. تفصیل این بحث را علاقه مندان می توانند در منابع مرتبط بخوانند و ضمنآ
بنده در این زمینه ها تخصصی ندارم و صرفآ به عنوان یک کاربر عادی عادی گالری دربارۀ این عکس اظهار نظر کردم و امیدوارم کامنتهای قبلی بنده و این توضیحات مطول و بی معنی دوستان را رنجیده خاطر نکرده باشد.
برای دوستان صمیمانه توفیق بیش از پیش را آرزومندم.


"۱۳:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

ممنون از توجه شما...اما علامت سوالهای من بخاطر این بود که شما چرا از این عکس بحث طنز پیدا کردید که بعد خودتان توضیح دادین
باز هم ممنون
"۲۰:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش میرزایی قاضی (363)

با درود
مستند جالبی ست.
به نظرم اگر توضیحی بر کار درج نمی شد بهتر بود. خود ِ واقع نگاری مستند در عکس، به خوبی رسالت را عیان و بیان می کند.
اما نکته ای که برایم جالب آمد نحوه چیدمان طبیعی دم پایی هاست که خود مرکزگرا قرارگرفته اند!
و فکر هم کنم به نوعی شاید "لحظه قطعی" هم دسته بندی شود.
با سپاس.

"۲۰:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

ممنون دوست عزیز
"۱۴:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (3) | امتیاز (2) | امیر عبدل پناه (4500)

به نظرم استیتمنت و کپشن به کار ضربه زده است. ایده و اجرا خوب و متفاوت
بوده است ...

شاد باشید ...

"۱۴:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

ممنون دوست عزیز
"۱۵:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (1) | سعید علیزاده (468)

بنظر بنده لازمه زیبایی یک ثبت مفهومی آن است که پیام را غیر مستقیم و بصورت استعاره ای به مخاطب منتقل کند، یعنی برداشت مفهوم بعهده بیننده باشد.
چیزی که در این ثبت میبینیم، یعنی رساندن پیام بطور کاملا مستقیم و همچنین توضیحی که پیام ثبت را برای مخاطب بازگو میکند از زیبایی کار کاسته و ارزش مفهومی آن را کم میکند.
با تشکر
موفق باشید

"۱۵:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

تلاشم در جهت همان چیزی است که شما گفتید ولی مثل اینکه موفق نبودم :(

"۱۵:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | سعید علیزاده (468)

موضوعی که انتخاب کرده اید جای کار بسیار دارد. رسانه در زندگی امروز انسانها نقشی اساسی ایفا میکند که از زوایای مختلف قابل بررسی است. انشاالله در این زمینه کارهای بیشتری از شما در آینده شاهد باشیم
"۱۳:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | پرویز فلاحتکار (5294)

سلام
ایده و جسارت عکاس در کارگردانی این عکس ستودنی است از نظرات مفید جناب تقی زاده نیز آموختیم .
نمی دانم منظور عکاس عزیز از علایم تعجب و سوال چه بوده شاید همان جالب بودن ان باشد ولی بهتر بود پاسخ روشنتری داده میشد .


"۱۳:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

ممنون از شما.....علت را بیان کردم...چون برام خیلی عجیب بود چرا از این عکس برداشت طنز شد....
"۱۲:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

عکس زیباییست ولی کادربندی میشد بهتر باشد. بهتر بود تلویزیون رو به مخاطب باشد تا بقیه عکس را اینطرف کامل کند ،این موضوع بسیار جالب است ممنون از ایده خوبتون ولی جالبتر میشود اگر با مردم و رسانه بازی کنید و یک سوال چرا سیاه وسفید رو انخواب کردید دوستدارم نظرتون و بدونم ،ممنونم

"۱۲:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

*اصلاح :انتخاب

"۱۲:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

ممنون از ایده و نظر مفیدتون
"۱۲:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمود آقااحمدی (207)

سلام
اینکه با ثبت متفاوت خود باعث شدید دوستان به کیبورد
فرسایی بیفتند خود موفقیتی است ...
اما نکاتی درمورد عکس شما به نظرم رسیده که عرض میکنم
اینکه نماز جماعت و مسجد را به عنوان نماد دین انتخاب کردید کمی حساسیت بر انگیز است پشت کردن جوانی به حالت سجده به نمازگزاران و قبله ... آن هم میان کفشها .. ؟ چه مفهومی را منتقل میکند ؟
وانگهی حضور یک تلویزیون قدیمی که چسب خورده در جایی که شما حرف از تجدد و تاثیر رسانه در این عصر میزنید ...
این ارتباط بین دین رسانه !! مسجد .. نماز جماعت و بخصوص توضیح عکس ... برای مخاطب شما قابل هضم نیست /...
از این نکنه مهم هم غافل نشیم عکس شما نباید باعث احانت به همون دینی بشه که بهش اشاره کردید
به امید موفقیت



"۱۲:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

عکاسی یک رسانه رک و انتقادیست وهدف این عکس اهانت به دین و شخص خاصی نیست بلکه نگاهیست که به واقیعت شده چرا که عموم مردم حتی اغلب کسانی که کاملا ایمان دارند نیز در عملشان، رسانه را در الویت میگذارند و اعمال خود را به تاخیر می اندازند مخصوصا نسل جدید من خود بارها دیده ام و این انتقادیست مفید
"۱۸:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

خوشحالم که عکسم توجه خیلی از دوستان رو به خودش جاب کرد
در خصوص کادر بندی و استفاده از موضوع با دوستان موافقم اما هدف کلی خودم رو از طرح عنوان کردم
با مارال حقپرست هم موافقم و دقیقن همین رو خاستم بگم....
هیچ توهینی در عکس نیست...برعکس عنوان کردم رسانه انسان رو مقابل دین قرار داده
چرا تی وی قدیمی: به این علت که خاستم بگم رسانه یک ابزار قدیمی است و سالهاست در همان قاموس و همان شکل در حال فعالیت و تاثیر گذاریست
در کل از همه دوستان تشکر میکنم و قول میدم این مجموعه رو با توجه به نظرات دوستان تکرار کنم