گالری تصاویر "نیما دانشور"

         
عکس
نام :   از سرزمینهای شرقی (امتیاز : 8)
عکاس :   نیما دانشور (امتیاز : 301)
توضیحات دوربین :   Canon 6D
توضیحات لنز :   Ef 50mm f1.8
نظرات :   10
بازدیدها :   596
تاریخ ارسال :   ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   پرتره , سیاه و سفید , مفهومی
توضیحات عکاس

"۰۱:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

نوع انتخاب کادر عمودی با حس همخوانی دارد به انضمام ساختار و ویرایشی مناسب در جهت القاء حسی روحانی.
نقشی که نور در عکس ایفا می کند، هرچند این نقش کاملا حاصل فضا نیست و در ویرایش بر آن تاکید واغراق شده ست، نقش موثری را در روحانیت این فضا بازی می کند، حرکت به وجود آمده در پایین کادر، علاوه بر تاکید بر پویایی، نوعی دعوت ست به میانه ی عکس، به همان قسمی که فضای سپید بالای کادر نیز چنین دعوتی را علاوه بر تاثیر دپدر القاب معنا، به دوش می کشد. فضای اختصاص داده شده در بالای کادر اگرچه ممکنست از جهاتی زیاد به نظر برسد و مخاطب خس کند فضای پرتی ست که می شود از آن اندکی ماهش داد اما کاهش این فضا عکس را خفه می کند و حس معنایی و معنوی عکس را کاهش می دهد.

"۰۱:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

*تاثیر دپدر معنا: تاثیر در القاب معنا
خس کند: حس کند
اندکی ماهش: اندکی کاهش...
پعذرخواهی بابت اشتباهات بسیار

"۰۱:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | نیما دانشور (301)

تشکر بابت توضیح کاملتون. در جهت تایید صحبتتون باید بگم در موردِ فضای نورانیِ بالای کادر کاملا موافقم و حس میکنم کم کردنِ این فضا باعث توقف حرکتِ عمودی نگاه به سمت روشنایی بالای کادر میشه و حس کار را به خوبی انتقال نمیده.
ممنونم.
"۱۴:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | پرویز فلاحتکار (5294)

تابش عمودی و حرکت افقی
به نظر می رسد این تابش روحانی که از بالا و بصورت عمودی صورت گرفته در انسان تبدیل به حرکت عبودی افقی شده است
"۲۰:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش میرزایی قاضی (363)

در سرزمین های شرقی ست که روح به پرواز در می آید،....
می توان بوی چادر آفتاب خورده را حس کرد.....
گویی این دو با هم گره خورده اند..
همه چیز زیبا تصویر شده است..
نام هم همین طور
بیدار
پایدار

"۲۰:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | نیما دانشور (301)

ممنون آرشِ عزیز. موفق باشی.
"۱۰:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (2) | سعید سلطانیان (3801)

اینکه در رسیدن به این نتیجه در همه چیز تحلیل و تأمل صورت گرفته ارزشمند است. تقارنِ موجود در کنارِ حذفِ رنگ هدف را از درگیر شدنِ مخاطب در بیراهه های بصری مصون میدارد. استفاده از کادرِ عمودی و همراهیِ خطوطِ عمودی نگاه را با حرکتِ سوژه هم راستا کرده است. استفاده ی مناسب از تکنیک و باز بودنِ دستانِ سوژه نیز گامی دیگر است در جهتِ نزدیک شدن به هدفِ ثبت و نمادیست از حرکت و عروج به سوی نور.
"۱۵:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | سینا صبوحی (25)

ثبتی عمیق و تامل برانگیز ... تبریک به شما
"۰۹:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | ندا سلامیان (41)

اینکه نور بالای تصویر، بافتِ پنجره و طرح‌ روی دیوار را محو کرده اما از بین نبرده و باید دقت کرد تا دید و همچنین در حرکت بودن چادر بسیار خوب است.
لذت بردم
"۱۰:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

در باره ی اثر پذیری عرفان اسلامی از زیبایی های آفرینش و هستی و تبلور"هنر و زیبایی" معتقد است : "طبیعت از صنعت (هنر) افضل است زیرا از اعلای مبادی صادر شده است بی آنکه رأی بشر را در آن مداخلتی باشد ، حال آنکه صنعت صرفا حاصل چنین مداخلتی است . پس طبیعت ، معلم و آموزگار صنعت (هنر) است و چنان که کمال اشیاء در شباهتشان به مبادی است ، کمال صنعت (هنر) در گرو تشبه به طبیعت است ". هنر و زیبایی به صورت ازلی خویش یعنی زیبایی حق بازمی گردد هر چند از چشمه ی زلال طبیعت گذر کرده باشد .

مرسی برای این ثبت