گالری تصاویر "نیما دانشور"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 6)
عکاس :   نیما دانشور (امتیاز : 301)
توضیحات دوربین :   Canon 6D
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF 50mm f/1.8 II
نظرات :   11
بازدیدها :   559
تاریخ ارسال :   ۰۵ فروردين ۱۳۹۳
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   مردم , سیاه و سفید , اماکن مذهبی
توضیحات عکاس
عکس ترکیبی از 3 فریم است که به صورت پازلی به هم متصل شده. مکان: مسجد وکیل شیراز

"۰۹:۱۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مرتضی تقی زاده (379)

سلام
متاسفانه متوجه نشدم منظور عکاس از ثبت سوژه انسانی در حالت درازکش در مسجد و با این زاویه دید، چیست؟ حذف رنگ هم نگاه را به سمت سوژه انسانی می برد.

"۰۹:۱۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | نیما دانشور (301)

در حقیقت مفهوم هر عکس، همان حسیست که مخاطب بعد از تماشای عکس بهش منتقل میشه...و برای همین عکاس بعد از ثبت عکس هر توضیحی در مورد عکس بدهد به عنوان نظری معادل نظرِ یک بیننده حساب میشه.
در مورد این عکس باید بگم که فرم و حالتِ عکس در اولین مرحله من رو به سوی سوژه جذب کرد و سعی کردم در این قاب بیشتر از همه اون فرم و حالت رو جای بدم.
"۲۲:۰۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | مرتضی تقی زاده (379)

سلام
کاملاً همین طور است که می فرمایید؛ مخاطب آزاد است هر تفسیری از عکس بکند. اگر حسی متقل نمی شد کامنتی نمی نوشتم اما بیانش مصلحت نیست. شوخی با مقدسات می شود!
"۲۲:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

حضوری کوچک و کوتاه اما تاثیر گذار در برجسته کردن و متفاوت کردن نگاههایی که معماری و نقوش سنتی را در بر می گیرد، آرامشی که انسان معاصر را در بودن در چنین مکانها و فاصله گرفتن از مدرنیته احاطه می کند.

"۲۲:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | نیما دانشور (301)

درود خانم آرش.
فکر میکنم این نوع نگاه شما به عکس بیشتر با حس و حال و هوای عکس مطابقت داشته باشد...عکس در مسجدِ وکیل یکی از آثار تازیخیِ شیراز ثبت شده. آرامِشی که در این عکس حضور دارد و نحوه دراز کشیدنِ این آقا، فضا را به سمتِ یکی شدنه جسم و ساختمان میبرد.
ممنون.
"۲۳:۱۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | مرتضی تقی زاده (379)

متاسفانه بعد از ارسال متن متوجه شدم امتیاز را درج نکرده ام. ببخشید
حضور و همراهی استاد گرامی، خانم آرش مایه دلگرمی است و سرمشقی برای بنده. در مورد این عکس هم نظر ایشان مقبولتر و منطقی تر است.
"۱۹:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (3) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

کنتراست مرده عکس در کنار نحوه دراز کشیدن مرد نوعی بی توجهی به سنت و تاریخمان را به رخ می کشد .

"۱۹:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | نیما دانشور (301)

درود جناب مقیمی.
برداشته شما نسبت به خانم آرش کمی در تقابل است و همین موضوع باعثِ زیباتر شدنِ نقد و بررسی عکس میشود. البته نکته‌ای که شما مطرح کردید کاملا منطقی و صحیح به نظر میرسد و برداشتی جالب از آب در میاورد.
به هر حال انتخابِ کنتراستِ کم در عکس بیشتر برای گردشِ بهتر چشم در فضای عکس است که باعث میشود بیننده بدون خستگیِ چشم بیشتر به عکس چشم بدوزد و دقتِ بیشتری به خرج بدهد.
بسیار ممنونم از ارسال نظرتون.
"۰۱:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (2) | سعید سلطانیان (3801)

برای من نیز بیشتر به یک دهن کجی می ماند! یک بی تفاوتی و بی خیالی. شاید به یک پیشینه ی عظیمِ هنری

"۰۱:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | نیما دانشور (301)

درود سعید جان.
همانطور که گفتم این برداشت بسیار جالب و منطقیست.
نکته‌ای جالب که در این نقد متوجه آن شدم این بود که شاید اگر کسی ناآشنا به فرهنگ ما به این عکس نگاه کند شاید متوجه دراز کشیدن و ارتباط آن با بیتفاوتی( و گاهی توهین) نشود و اینجا بحث فرهنگ مخاطب بسیار روشن دیده میشود.
ممنون از تو بخاطرِ ارسال نظر.

"۰۱:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۳" | مفید (2) | امتیاز (0) | سعید سلطانیان (3801)

همینطور است نیمای عزیز. این برداشت شناختی نسبت به فرهنگ و مذهبِ جاری می طلبد