گالری تصاویر "امیر عبدل پناه"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 14)
عکاس :   امیر عبدل پناه (امتیاز : 4500)
نوع دوربین :   Canon
توضیحات لنز :   Canon Efs 10-22
فیلتر :   پولاریزه
توضیحات فیلتر :   Rodenstock
شاتر :   1/4 ثانیه
ایزو :   800
نظرات :   23
بازدیدها :   1054
تاریخ ارسال :   ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   انتزاعی , مناظر شهری , احساسات انسانی
توضیحات عکاس

"۰۸:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (6) | امتیاز (2) | آرش کریمی (5160)

فضای توهمی ماجرا را دوست دارم
"۲۲:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (4) | امتیاز (3) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

...

عکسی انتزاعی به معنی واقع،در نگاه اول گویی ماهیان در حال پروازند.
عکاس با بهره گیری مناسب از سرعت شاتر فضایی فراواقع گرایانه ایجاد کرده است.
با عدم تعادلی که در کادربندی لحاظ شده ،این فضا تشدید شده است.
ممنون از اشتراک
موفق باشید.
"۱۴:۱۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (6) | امتیاز (3) | نیما مقیمی (6527)

" امپرسیونیسم Impressionism
امپرسیونیسم در لغت به معنای ، دریافت آنی، یا دریافت حسی است. در بهار 1874 گروهی از هنرمندان فرانسوی تحت نام انجمن هنرمندان گمنام گرد هم آمدند و یک استودیوی عکاسی (آتلیه نادار) را برای نمایش آثارشان اجاره کردند و در معرض دید عموم گذاشتند حدود هشت نمایشگاه گذاشتند که گوستاو کوربه دردومین نمایشگاه به آنان پیوست.
این کار شدید ترین و خصمانه ترین واکنش ها را که تا آن هنگام در دنیای هنری پاریس با آن مواجه بودند برانگیختند، اینان نظام آموزشی متداول و هنر "آکادمیک" را مردود می شمردند و نیز با اصل رمانتیسم که مهمترین مقصود هنر انتقال هیجان عاطفی هنرمند است، مخالف بودند. اما برعکس، این نظر رئالیست ها را می پذیرفتند که مقصود هنر باید ثبت پاره ای از طبیعت و زندگی به مدد روحیه علمی و فاغ از احساسات شخصی باشد. بر این اساس می توان امپرسیونیسم را ادامه ی منطقی رئالیسم در سده نوزدهم دانست. پس از آخرین نمایشگاه، گروه، متلاشی شد. مونه تنها کسی بود که همچنان به طور تعصب آمیز به ترویج ایده های امپرسیونیستی پرداخت.
در سال 1874، به استثنای مونه كه به سالن رسمی وفادار ماند، كلیه ی نقاشان گروه در معرض توهین و شماتت عامه قرار گرفتند. تا سال 1876، هفت نمایشگاه مشترك برگزار شد. در همین سال دورانتی نویسنده و منتقد هنری، كتاب نقاشی نو را - كه عنوانی در خور توجه است - انتشار داد و جهت گیری نقاشان جوان را زیركانه تجزیه و تحلیل كرد: اینان با طی طریق كشف و شهود، به تدریج نور خورشید را به اشعه و عناصر آن تجزیه كردند و با هماهنگی كلی رنگ های قوس و قزحی كه به روی بوم پراكندند، وحدت آن را، از نو می سازند. در طی سده ی نوزده میلادی رابطه بین جامعه و هنرمند به طور روز افزونی تصنعی می شد تا اینکه سرانجام در همین نمایشگاه آثار امپرسیونیست ها به نقطه ی گسست خود رسید. امپرسیونیسم حقیقتاً نخستین و مهمترین جنبش مدرن هنری در سده نوزدهم محسوب می شود.
مپرسیونیسم مکتبی با برنامه و اصول معین نبود، بلکه تشکل آزادانه هنرمندانی بود که به سبب برخی نظرات مشترک و به منظور عرضه مستقل آثارشان در کنار هم قرار گرفتند. امپرسیونیسم صرفا یک سبک نقاشی نبود بلکه یک رویکرد نوین به هنر و زندگی بود. " {منبع : اینترنت}

من هر وقت که در این سایت نقدهایی اینچنینی می بینم به یاد فصل سوم کتاب " زیبایی در عکاسی " نوشته رابرت آدامز می افتم که خواندن آن را به همه توصیه می کنم . در زیر جملاتی را عینا از همین فصل کتاب می آورم تا موضوع بیشتر مشخص شود اتفاقا این فصل با اتفاقاتی که در یکی از نمایشگاههای امپرسیونیستها اتفاق افتاده شروع می شود و این عکس امیر عبدل پناه نیز نمونه بارز عکسی در سبک امپرسیونیست است اگر این عکس را زیر سئوال ببریم ، باید آثار همه نقاشان و عکاسان این سبک و بزرگانی چون کلود مونه را زیر سئوال ببریم یا مثلا بگوییم آثار نقاشی جکسون پولاک که الان شاید میلیونها دلار ارزش داشته باشد ( سبک او اکسپرسیونیست انتزاعی بود ) بی خود است یا مثلا بگوییم که چون پولاک هیچ مسابقه نقاشی را در زمان عمرش نبرده پس نقاش خوبی نبوده !!!!
در این سایت نیز این قیاس صادق است چون خیلی از دوستان سبکهای هنری را نمی دانند و اطلاعاتشان در عکاسی بیشتر محدود به عمل مکانیکی عکاسی و شناخت اولیه زیبایی در عکاسی است ، عکاسهای اینچنینی که از اصول اولیه عکاسی خارج است زیر سئوال می روند . این برخوردی است که سالها پیش در زمان ایجاد سبکهای جدید با نوآوران شد. این قسمت را عینا از صفحه 57 فصل سوم کتاب زیبایی در عکاسی نقل می کنم :

"در سال 1886 گروهی از نقاشان ، متشکل از افراد برجسته ای مانند دگا ، پیسارو ، و سرا نمایشگاهی در پاریس ترتیب دادند . در روز افتتاح نمایشگاه برخورد جمعیت بازدید کننده خصومت آمیز بود پل سیناک یکی دیگر از شرکت کنندگان در نمایشگاه ، بعدها در مورد بازدید کننده ای صحبت می کرد که برخورد به خصوصی با نمایشگاه داشت ، ظاهرا این مرد در طول روز در فاصله سالن نمایشگاه و کافه نزدیک آن در رفت و آمد بوده و از هر کسی که می توانست ، تقاضا می کرده تا در مسخره کردن نقاشان او را همراهی کنند ...."
در ادامه پاراگراف دیگری از صفحه 59 همین فصل از کتاب " زیبایی در عکاسی " را در خصوص نقد خوب نقاد خوب اضافه می کنم :

" دشمنی دیرینه ای که اکنون در بحثهای عکاسی مشاده می شود خاستگاه پیچیده ای دارد . قسمتی از این ..... را می توان در این واقعیت جستجو کرد که امروزه نقد عکاسی بیشتر در حوزه جوانان متداول است ، برخی از آنها هنوز به ندازه کافی به کاستی های خود پی نبرده اند تا احتیاط پیشه کنند و به قدر کافی سختی ها را متحمل نشده اند ، تا سخاوت پیشه کنند . در ضمن ماهیت خنثی خود رسانه نیز دخیل است :
تثبیت یک سبک شناخته شده در عکاسی سخت تر از نقاشی است . همین قضیه به کوششهای بسیار سختی در جهت بنا نهادن سبکی کامل از نظر تکنیکی منجر می شود ، چرا که در غیر این صورت تصاویر بی ارزش خشم افرادی را که درباره آنها قلم می زنند ، بر می انگیزد. " { متن عیناً برگرفته از کتاب زیبایی در عکاسی }

این عکس نمونه خوبی از عکاسی در سبک امپرسیونیست است اگر در اینترنت جستجو کنید قطعا نمونه های دیگری از عکاسان دیگر حتی در دهه های گذشته خواهد دید . دوستان توجه داشته باشند که پرداختن و نقد کردن آثار عکاسی به خصوص عکاسی هنری بدون اطلاع از تاریخ هنر و سبک شناسی در هنر و توجه صرف به اصول اولیه ترکیب بندی و مکانیک عکاسی قطعا امکان پذیر نخواهد بود .
"۲۳:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (3) | سعید سلطانیان (3801)

حقیقتا" از دیدنِ عکس لذت بردم. آفرینشی خلاق و زیبا ...
"۱۲:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (3) | شادی آفرین آرش (7742)

اتمسفرِ حاکم بر فضا به انضمام این ترکیب بندی، مخاطب را در نوعی تعلیق و وهم نگاه می دارد، به نوعی که مخاطب خوداش را در صحنه حس کرده، و به عنوانِ سرنشین یا سکاندار ، نظاره گر این همهمه ست.
+ از آن دسته عکسهاییست که دوست دارم آن را در سایز بزرگ داشته باشم :-) موفق باشید. گرامی.
"۱۹:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | سعید علیزاده (468)

با عرض معذرت میتونم بپرسم کامنت بنده چه مشکلی داشت که پاک شد؟؟!
در کمال احترام نظرم رو گفته بودم و از صاحب اثر جوابم رو شنیدم!

"۱۹:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

جناب عليزاده. اشتباها پاک شده. کامنتى که من نظرم رو گفتم هم پاک شده.مجدد نوشتم. پوزش.

"۱۹:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | احسان قنبری فرد (9266)

درود.
متاسفانه به دلیل اینکه در زیر کامنت شما و برخی کامنتهای دیگر، جملات ناشایستی از سوی دیگران نگاشته شده بود، این کامنت و بسیاری کامنت‌های دیگر ناچارا حذف شد. از شما و سایر دوستانی که نظرهایشان حذف شده است عذرخواهی می‌کنم و خواهش می‌کنم نظر خود را در فضایی آرام مجددا درج نمایند. در صورت بروز مشکل در امتیازدهی از طریق دکمه مغایرت اعلام فرمایید تا امتیازتان اصلاح شود.
با سپاس.

"۱۹:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | سعید علیزاده (468)

ممنونم
"۱۱:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

سلام خیلی خوشحالم که شما اهل انزلی هستید یک هم شهری عکس بسیار زیباست و فکنم مرداب باشه. خسته نباشید

"۱۱:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (1) | امتیاز (0) | مارال حقپرست (54)

+1 برای عکس
+4 برای همشهری بودنتون

"۱۱:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

عکس مربوط به پل واحدی است. (البته که مکان در اینجا هیچ تاثیری روی عکس ندارد. صرفا به خاطر اینکه انزلیچی هستید عرض کردم.)