گالری تصاویر "غلامرضا شمس ناتری"

         
عکس
نام :   بجا مانده (امتیاز : 26)
عکاس :   غلامرضا شمس ناتری (امتیاز : 1463)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 500D
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
دیافراگم :   F11
ایزو :   200
نظرات :   19
بازدیدها :   1086
تاریخ ارسال :   ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
علاقه‌مندی‌ها :   5
دسته‌بندی کاربر :   جنگل
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , مفهومی , جنگل
توضیحات عکاس
شاتر 1.200

"۱۳:۵۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (3) | بهروز محمودی (195)

درود بر شما
عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است
عکس دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.
"۱۶:۴۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | پوریا خلیلی (274)

با سلام
عکس دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.
انتخاب مود سیاه و سفید و ترکیب بندی به جا و مناسب است .
با تشکر
"۲۱:۳۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (2) | بهزاد اوجانی (176)

سلام
دید خوب و ترکیب زیبا در کنار ادیت مناسب کار را برجسته کرد
(کنتراست تصویر بجا و زیباست)
موفق باشید
"۰۹:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (3) | امیر عبدل پناه (4500)

درود ...

فوق العاده زیباست ...

نمی دانم چه اصراری است که حتما باید 15 کلمه بنویسیم، نظر من هم یک جمله بالاست!

شاد باشید ...
"۱۷:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (2) | محــمد عـلـی جعــفری (998)

سلام

ثبت مفهومی زیابییه همراه کادر زیبا

فکر کنم در دسته بندی انتزاعی هم قرار بگیره

با تشکر
"۲۳:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (7) | امتیاز (3) | شادی آفرین آرش (7742)

جهانِ انتزاعی، جهانِ پرباریست، جهانِ معناگرای انتزاعی، جهانِ بی نظیر و سرشاریست، آنچه در این عکس نقطه ی قوت ست، علاوه بر ترکیب بسیار خوب، ویرایش بسیار هدفمند، معناست، معنا در این عکس غوغا می کند و چقدر ذهن را به پرواز در می آورد،
این قلت در برابر کثرت، این یکتایی و بی همتایی ، این یکِ ایستاده در برابر همگان، این ساقه شکننده ی ترد و نازک و عمیقا پابرجا در برابر خیلِ هجوم آورندگان، این تنهایی با شکوه، سپیدی علیه سیاهی، پیروزی و .... این تمامِ معناها!
یک ساقه تردِ شکننده! می تواند چقدر معنا بیافریند.
بسیار سپاس از اشتراکِ این غنای معنا با ما.
"۱۷:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (2) | غلامرضا برجیان بروجنی (4181)

بسیار زیبا و عالی ، نقد زیبا و ارزشمند بانو شادی آفرین آرش مکمل این ثبت با ارزش است . تحسین می کنم هم اثر را و هم بانو آرش را.
اندیشه تان بارور
"۰۰:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین نیکزاد آملی (2306)

دروود
نگاهی عکاسانه و دقیق
نمی دانم چه اصراری است که حتما باید 15 کلمه بنویسیم، نظر من هم یک جمله بالاست!

شاد باشید ...
"۰۷:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | سید امین رضوی (444)


با سلام به نر بنده این عکس هیچ کم ندارد و در نهایت زیبایی ثبت شده است و لیاقت منتخب شدن را نیز دارد. اما همانگونه که از نام عکس پیداست این ساقه جامانده است ولی نمیدانم چرا بانو شادی آفرین آرش اصرار دارند این ساقه را در برابر دیگران قرار دهند این ساقه در برابر نیست بلکه جامانده است. موفق باشید. جسارت بنده را ببخشید
"این قلت در برابر کثرت، این یکتایی و بی همتایی ، این یکِ ایستاده در برابر همگان، این ساقه شکننده ی ترد و نازک و عمیقا پابرجا در برابر خیلِ هجوم آورندگان، این تنهایی با شکوه، سپیدی علیه سیاهی، پیروزی و .... این تمامِ معناها!
یک ساقه تردِ شکننده! می تواند چقدر معنا بیافریند."

"۰۷:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

اگر عکس نام نداشت چه؟! فکر می کنم به جای اینکه تمرکز کنید بر متنِ بنده تا به هر نحو شده بر آن ایراد وارد کنید، بهتر ست با دقت تر متن را بخوانید. من تنها چند معنایی که می شود از عکس برداشت کرد را قید کردم. در انتها هم سه نقطه گذاشته ام، یعنی معناهای دیگری هم از عکس بر می خیزد؛ اگر ذهن شما تنها یک معنا را می گیرد، خب بگیرد این به بنده ارتباطی ندارد. وظیفه ی من این بوده که به عنوان یک کاربر آنچه را که در عکس می بینم را شرح دهم. منتها اینکه دید و نگرشِ شما نمی تواند آن را لمس کند، تقصیر ِ من نیست.

"۰۷:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

تنها ارجاعتان می دهم به نوشته خودم زیرِ این عکس که به عنوان نقد روز نیز منتخب شد. و بیشتر این نوشته هم حرف من نیست، حرف بزرگان ست و در کتابها آمده ست.
عکس
"۱۰:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | غلامرضا شمس ناتری (1463)

ضمن سپاس از همه دوستان گرامی که لطف کردن نظراتشونو درباره این اثر نوشتن و تشکر از مدیرگالری که این اثر رو عکس روز انتخاب کردن و تشکر از سرکارخانم شادی آرش آفرین که با قلم توانشون این انتزاع رو به شکل زیبایی قلمی کردن فقط نکته یی که باید عرض کنم اینه که سرکار خانم شادی آرش آفرین در مطلب زیباشون ذکر کردت "... این ساقه شکننده ی ترد و نازک و عمیقا پابرجا ..." البته اینجا قسمتی از یک جنگله و اون تک درخت با فاصله یی از انبوه متراکم درختان جدا شده که به تعبیر خانم شادی به عنوان "ساقه " یاد شد
سپاس و امتان ویزه از همه عزیزان
شاد و سربلند باشین

"۱۰:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

نوع ثبت شما از این منظره که به نوعی مینیمال نیز هست، این تشبیه را در ذهن من پدید آورد.
"۱۵:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (3) | میثم علیزاده (1099)

1-ثبت جناب ناتری و نظرات دوستان که ذیل آن آمد بنده را یاد گفته های همینگوی در مورد رمان پیرمرد و دریا انداخت:

"شما هیچ کتاب خوبی پیدا نمی‌کنید که نویسنده اش پیشاپیش و با تصمیم قبلی نماد یا نمادهایی در آن وارد کرده باشد... من کوشش کردم در داستانم یک پیرمرد واقعی، یک پسربچه واقعی، یک دریای واقعی، یک ماهی واقعی و یک کوسه‌ماهی واقعی خلق نمایم. و تمام این ها آن قدر خوب و حقیقی از کار درآمدند که حالا هریک می‌توانند به معنی چیزهای مختلفی باشند."

2-موفقیت عکس فوق مرهون ترکیب بندی معنا آفرین آن است. مجاورت و در هم تنیدگی انبوه درختان بالای کادر همراه با ویرایشی که در تشدید این خصیصه سهم بسزایی دارد سبب گردیده تا بیننده ناخودآگاه در ذهن خود دست به گروه بندی عناصر ثبت بزند: گروه درختان و تک درختی که به تنهایی یک گروه را تشکیل می دهد و بواسطه جایگیری اش در قاب در تقابل با سایر درختان (گروه درختان) قرار می گیرد.
این قلت در برابر کثرت بواسطه تجربیات تاریخی/اجتماعی بشر برای وی واجد معنایی خاص بوده و سبب می گردد عناصر موجود در ثبت را به عنوان نشانه های نمادین ببیند و بر این اساس دست به تفسیر ثبت بزند.

3-تفسیر اثر بسته به جهت خوانش آن نیز می تواند متفاوت باشد. برای من که خوانش عکس را از سمت چپ بالای کادر شروع کردم، منی که تیرگی بالای قاب هنوز از سطح آگاهی ام پاک نشده چشمم به جهت دیگری از اثر حرکت کرد به محض اینکه تک درخت پایین کادر را دیدم ناگهان عکس برایم واجد معنایی از تقابل حق در برابر باطل گردید. حقی که به تنهایی مجبور به مقابله با توده ای از عامیان کژفکر است.
اما برای بیننده ی دیگری که خوانش اثر را از سمت چپ پایین کادر آغاز کرد عکس واجد معنایی بود از رهبری کردن و رهبری شدن.

*مینیمال برای من یعنی حضور قهرمانانه ی یک آبژه در قاب . این ثبت با این تعریف برای من مینیمال بسیار جذاب و قابل ستایشی ست که جا دارد به آفریننده ی آن دست مریزاد بگویم.

"۱۵:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | غلامرضا شمس ناتری (1463)

سپاس از شما جناب علیزاده که با تفسیر زیباتون بنده و این اثر رو مورد لطف قرار دادین لذت بردم / ممنون
"۲۳:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

جدافتاده :

زمانی که دستهایشان..

در هم گره خورده بود

من..

نظاره گری بیش نبودیم..

و آنها مرا

جدا افتاده می خواندند..

و من در آن لحظه...

از خود می پرسیدم

آیا تنهایی من همیشگی است..!؟

"۲۳:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | غلامرضا شمس ناتری (1463)

متن ارسالیتون بسیار زیباست ممنون از شما جناب شفیعیان
"۱۸:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | مجید مومنی مقدم (8228)

معنا گرایی نگاهتان زیباست

"۱۸:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | غلامرضا شمس ناتری (1463)

ممنون از شما جناب مومنی