گالری تصاویر "مجید طریقتی"

         
عکس
نام :   شهر شب (امتیاز : 5)
عکاس :   مجید طریقتی (امتیاز : 2459)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D7000
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   NIKKOR 18-105MM F/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
فیلتر :   UV
دیافراگم :   F22
شاتر :   30 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   18
بازدیدها :   274
تاریخ ارسال :   ۲۲ دى ۱۳۹۲
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , منظره , مناظر شهری
توضیحات عکاس

"۱۳:۱۷ ۲۲ دى ۱۳۹۲" | مفید (5) | امتیاز (1) | سهیل گل‌گون (1971)

درود بر شما...

فضای زیبایی‌است و کادربندی و کنترل نور نسبتاً خوب هستند.

به نظر بنده وجود اسکله‌ی چوبی به ثبت کمکی نکرده‌است و در ادیت قابل حذف است. (نظر شخصی)

پاینده باشید...

"۱۳:۱۷ ۲۲ دى ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
اولا اگر همه چی خوبست پس چرا یک امتیاز بیشتر ندادی.
در ضمن چرا میخواهی همه چی را تغییر دهی. این صحنه به این شکل است. و اسکله چوبی جزو تصویر است همانطور که موج شکن جلوی کادر.
سایه های زیبایی اسکله در اب و رنگ نور چراغها در زیر ان خیلی زیبا است.
حتی من به خودم جرات ندادم ان تکه شکسته اسکله که ارامش کار را بهم زده حذف کنم.
ممنون از نظرت بازم شما و اقای رشیدی اگر نباشید کسی یه خط هم نمینویسد.
اگر عکس انتخاب شود همه نویسنده میشوند.
ممنون از امضا زیر کار من.
موفق باشید.
"۱۸:۳۸ ۲۲ دى ۱۳۹۲" | مفید (4) | امتیاز (1) | شهرام رشیدی (6836)

با سلام
به قول دوستم فضای زیبایی‌است و کادربندی و کنترل نور نسبتاً خوب هستندترکیب رنگ هم خوب شده..
با سپاس

"۱۸:۳۸ ۲۲ دى ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
ممنون از ابراز نظرتون و انچه را که برای دوستتون نوشتم شامل شما هم میشود.
موفق باشید.
"۲۲:۳۶ ۲۲ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | مجید خلخالی (1019)

با سلام و تبريك بخاطر اين ثبت فوق‌العاده زيبا و حساب شده.
انعكاس نورهاي رنگي روي آب زيبايي عكس را دوچندان كرده است. من هم با شما موافقم كه اسكله چوبي نه تنها به زيبايي كار لطمه نزده بلكه به بكر بودن فضا كمك كرده است. من هم مانند شما درك نمي‌كنم كه چرا بعضي دوستان مدام بر حذف المانهاي موجود در عكس‌ها براي شسته رفته تر شدن تصاوير تاكيد دارند. يك موقع است كه شما يك عكس را با اهداف تجاري مي‌گيريد (مثلا براي روي جلد يك مجله يا صفحات يك تقويم يا احتمالا شركت در يك مسابقه عكاسي) در چنين حالتي موجه است كه شما براي داشتن يك عكس شسته رفته برخي المانها را حذف كنيد. ولي در چنين جايي كه هدف اصلي آن تاكيد بر زمينه هاي آموزشي و كمك به اصلاح خطاها از طريق نظردهي و مشورت است چه نيازي هست كه مدام بر حذف المانها تاكيد شود. استنباط شخصي من اين است كه متاسفانه عده‌اي فضاي اين سايت را با برخي اغراض شخصي آلوده كرده‌اند و صرفا از افراد خاصي تعريف و تمجيد مي‌كنند و به آنها امتياز مي‌دهند. به نظر شخصي من عكس شما نقاط مثبت بسياري دارد، از جمله اينكه كادربندي آن بسيار منطقي و زيبا است. تنها توصيه اي كه مي‌توانم بكنم اين است كه در اديت تصوير توناليته رنگ آبي را به ميزان خيلي كمي كاهش دهيد تا ارنعكاس آن روي ستوانه هاي بتني پايين تصوير كمتر شود. با تبريك مجدد. موفق باشيد

"۲۲:۳۶ ۲۲ دى ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
هنرمند گرامی من شرمنده هستم که در این عکس باب این سخنان که من با ان موافق نیستم مطرح شده است.
متنی که من نوشتم فقط خواستم با اقای سهیل گل گون و شهرام رشیدی مزاح کرده باشم. چون این دو بزرگوار همیشه نسبت به همه ای عکسها لطف داشته اند و مورد نقد و ادیت انجام داده اند.
من نسبت به این دو شخص ارادت داشته و نسبت به بقیه هنرمندان این سایت هم همچنین.
من با سخنان شما مبنی بر باند بازی و حمایت از گروه خاص موافق نبوده و بر عکس شما معتقدم این دو بزرگوار اخلاق مردم پسند و خاکی دارند.
من اگر به نظر شما هم امتیاز ندادم به همین خاطر بوده است.
شرمنده هستم

"۲۲:۳۶ ۲۲ دى ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
دوست عزیز من در نظرات دریافتی تصاویر شما که بازدید کردم متوجه شدم بیشتر امتیازها و نظرات کاربردی را این دو بزرگوار نوشته اند . شما چطور میگوید باند بازی و گروهبندی است.
در ضمن اینکه من بخواهم از یک عکاس و کار او تعریف و بررسی کنم اشکالی نیست.
مستدام باشید.
"۱۰:۱۷ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | حسین خلخالی (1623)

سلام دوست عزیز

باید بگویم برخورد شما اصلا مناسب با یک سایت آموزشی هنری نیست اگر تا این حد به عکسهای خود ایمان دارید و انتقاد پذیر نیستید لطف کنید در توضیحات عکس مرقوم بفرمایید فقط جهت منتخب شدن تا ما هم زحمت نقد عکسهای شما را به خودمان ندهیم و فقط دوستان طلایی جهت منتخب کردن به عکسهای شما سر بزنند.

با تشکر

"۱۰:۱۷ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
اقای خلخالی امیدوارم نظرت در مورد حقیر نباشد . چون سو تفاهم شده من خواستم با این دو بزرگوار شوخی کرده باشم و اگر نه در انتها از این دو بزرگوار تشکر هم کرده ام.
(ممنون از نظرت بازم شما و اقای رشیدی اگر نباشید کسی یه خط هم نمینویسد.
اگر عکس انتخاب شود همه نویسنده میشوند.
ممنون از امضا زیر کار من.)
با توجه به این متن من از این عزیزان تشکر هم کرده ام.
من با این دو عزیز شوخی کردم که چرا یک امتیاز بیشتر ندادی.
و اگر نه من امتیاز میخواهم چه کنم.
امیدوارم مرا ببخشید.
شرمنده هستم.
"۱۶:۰۱ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | سهیل گل‌گون (1971)

درود بر همه‌ی دوستان هنرمند سایت...

مدتی‌است مشغله‌ی کاری بنده زیاد است و این‌روزها نمی‌توانم بصورت مداوم در سایت حضور داشته‌باشم.

چندی پیش در یکی از ثبت‌ها دوست گرانقدری کامنتی گذاشته‌بودند که بنده آن‌زمان با خواندن آن کامنت ناراحت شدم، ایشان بیان فرموده‌بودند که: "عکس با عبور از طرز فکر عوامانه‌ی شمار زیادی از عکاسان آماتور مبنی بر...!!" اما امروز بنده متوجه شدم که ایشان آگاهانه و منطقی این سخن را نوشته بودند.

اگر به پروفایل بنده سری زده باشید جمله‌ی بنده را خواهید دید. "عکاس نیستم… شاید هم هیچوقت به معنای واقعی عکاس نشوم... امیدوارم در این سایت بیشتر بیاموزم تا بتوانم آنچه‌را که آموخته‌ام به دیگران نیز انتقال دهم".

وقتی بنده در این ثبت عرض می‌کنم "فضای زیبایی‌است و کادربندی و کنترل نور نسبتاً خوب هستند." حتماً برای نظر خود دلیل دارم و دوست دارم صاحب ثبت که به ایشان ارادت خاصی داشتم از بنده بپرسد چرا "نسبتاً خوب است" و حتماً به ایشان توضیح می‌دادم که منظور بنده از بکارگیری این جمله چه بوده‌است! و این شامل پیشنهاد بنده در رابطه با حذف المان به ظاهر حیاتی این ثبت نیز می‌گردد. (هرچند در کامنت خود عرض کرده بودم "(نظر شخصی)")...

با این جوّ حاکم در سایت، بهتر است از این به بعد بجای اینکه از دوستان انتقاد کنم و با کامنت "در ضمن چرا میخواهی همه چی را تغییر دهی.!!!" مواجه شوم، از جمله‌های کلیشه‌ای نظر دهی استفاده کرده و فقط به Copy و Paste کردن آنها بسنده کنم و به گروهی که به قول دوستمان "عده‌اي فضاي اين سايت را با برخي اغراض شخصي آلوده كرده‌اند و صرفا از افراد خاصي تعريف و تمجيد مي‌كنند و به آنها امتياز مي‌دهند." نظر انتقادی دهم و تا جایی که می‌توانم سعی در رفع ایرادات آثارشان کنم و از ایشان هم انتظار داشته‌باشم از ثبت‌های بنده ایراد گرفته و خواهان رفع آن ایرادات شوند!

به هر جهت، انتظاری که بنده از این سایت داشتم فراتر از کامنت‌های این‌چنین بود و بیشتر برای خودم که تلاش می‌کردم هرچه را آموخته‌ام به دیگران بیاموزم متأسفم.

پاینده باشید...

"۱۶:۰۱ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | حسین خلخالی (1623)

سهیل جان کامنتی که نام بردی "عکس با عبور از طرز فکر عوامانه‌ی شمار زیادی از عکاسان آماتور مبنی بر...!!" خیلی جالب بود!

null

واقعا جای تامل دارد!

تمام کاربران سایت آماتور هستند جالب است که چطور یک نفر خود را حرفه ای می داند و جدا از دیگران میداند در حالی که عکسهایی که ثبت کرده است نه تنها با دوربین موبایل بلکه با دوربینهای دهه 40 و 50 از این بهتر میشد ثبت کرد.




"۱۶:۰۱ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
اقا سهیل عزیز من فقط برای شوخی این متن را نوشتم و فکر نمیکردم کسی بیایید واز این نوشته تعبیری دیگر کند.
من در ادامه نوشتم که

(ممنون از نظرت بازم شما و اقای رشیدی اگر نباشید کسی یه خط هم نمینویسد.
اگر عکس انتخاب شود همه نویسنده میشوند.
ممنون از امضا زیر کار من.)
میبینی که من خودم زخم خورده ام من کوچیک جفتتون هستم.
خدایی من فقط خواستم شوخی کنم.
من اشتباه کردم و همینجا از شما بزرگواران معذرت میخواهم.
امیدوارم حقیر را ببخشید. که باعث شدم روز شما را خراب کنم و مسبب ازار شما شدم.
فکر نمیکردم همچی اتفاقی بیافتد.
شرمنده هستم.




"۱۶:۰۱ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | سهیل گل‌گون (1971)

درودی مجدد...

دوست عزیز، برادر بزرگوار، شما از عزیزان این سایت هستید. بنده به شخصه انتظار چنین کامنتی را نداشتم حتی اگر شوخی باشد، چون این اولین بار از جانب شما بود که چنین شوخی‌ای کردید!!!

کامنت‌هایی که همه‌ی ما بر روی ثبت‌ها می‌گذاریم بی‌صدا بوده و فقط از تعدادی حرف و علامت تشکیل می‌شوند و هر خواننده با توجه به علامت‌هایی که در ابتدا یا انتهای هر جمله قرار می‌گیرد می‌تواند نوع بیان صاحب نظر را تصور نماید. شاید اگر آخر یکی از جمله‌هایتان یک علامت ساده‌ی " :-) " می‌گذاشتید خوانندگان دچار سوء‌تفاهم نمی‌شدند و از سوی برخی دوستان نقد و تحلیل‌هایی این‌چنینی نمی‌شد!
این‌روزها جو سایت بسیار نامناسب است و برخی نظرات پاسخ‌هایی می‌گیرند که درخور صاحب نظر نیست. یکی می‌گوید شما به ثبت من نظر ندهید، یکی نظر منفی می‌کند، یکی هم با وجود سابقه‌ی بالا در سایت به فعال‌ترین عضو سایت می‌گوید شما نظرتان را جای دیگر بیان کنید و ...
وقتی خوانندگان آن نظرها نظر شما را می‌خوانند با آن ذهنیت مطالب شما را تجزیه می‌کنند و الی آخر!

شما همیشه برای ما عزیز بوده‌اید و هستید.

و اما در مورد ثبت شما دوست عزیز: چون ثبت در هوای گرگ‌ومیش انجام شده کمی به نظر Underexpose می‌آید که امری طبیعی‌است و اگر در ادیت فایل خام کمی Exposure را افزایش می‌دادید و تون ثبت را رو به گرمی می‌بردید باعث روشن‌تر شدن ثبت شما می‌شد. در ثبت شما اولین چیزی که در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند اسکله‌ی شکته و دفورمه‌ای است که دقیقاً در بهترین نقطه‌ی ثبت شما قرار گرفته و باعث می‌شود توجه‌ی بیننده از سافت شدن آب و زمان نوردهی سی‌ثانیه و بازتاب زیبای نور در آب پرت شده و زحمت زیاد شما (شاید یک‌ساعت) برای ثبت این اثر از بین برود.

پاینده باشید...

البته ادیت پیشنهادی (کمی خسته بودم شاید ادیت زیاد خوب نشده‌باشد) :-)

"۲۱:۲۷ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | حسین خلخالی (1623)

نه دوست عزىز منظورم من شما فقط نبودى خوب من نمىدونستم شوخىه

کلا از اعضاى ساىت گله کردم منظورم شخص خاصى نبود دوستاىى که زحمت مىکشند روى بىشتر عکسها نظر مىدهند باىد هواشونو داشته باشىم که دوباره ساىت به رکود قبلى برنگرده
"۲۲:۲۳ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | مجید خلخالی (1019)

جناب آقای گل‌‌ گون عزیز و گرانقدر
ضمن تشکر از پاسخی که مرقوم فرمودید و تقدیر از اینکه جنابعالی جزو معدود عزیزانی هستید که غالب عکس‌ها را مرور می‌کنید و برای آنها کامنت بی‌طرفانه می‌گذارید و افراد مبتدی نظیر حقیر را راهنمایی می‌کنید. ضمن تایید فرمایشات اخیرتان از سوء تفاهمی که از عرایض بنده پیش آمده متاسفم . ضمن اینکه اعتراض این دوست عزیزمان را به میزان نمره‌ای که دوستان به عکس وی داده‌اند از نظر اصولی درست نمی‌دانم و این شیوه برخورد را تایید نمی‌کنم، چرا که به هر حال هر کس دیدگاه و سلیقه خاص خود را دارد و مقوله هنر اساسا تا حد زیادی سلیقه‌ای است، باید عرض کنم که متاسفانه برخی کاربران پیش کسوت به ویژه طلایی‌ها در برخورد با عکس‌ها گزینشی عمل می‌کنند و غالبا به عکس‌های همرده‌های خودشان یا همان حرفه‌ای ها سرمی‌زنند و به آنها امتیاز می‌دهند و آنها هم متقابلا جبران می‌کنند و این افراد می‌خواهند مسابقه امتیاز بدهند و با آن پز بدهند. حال آنکه این کاربران مبتدی مثل بنده بسیار هستند که بیش از همه به دیده شدن کارهایشان و دریافت نقطه نظرات دیگران برای اصلاح کارهایشان نیاز دارند. از آنجا که این وب سایت بیشتر اهداف آموزشی دارد به جاست که انتظار داشته باشیم که افراد حرفه‌ای بیشتری به کارهای مبتدی تر ها سربزنند و آنها راهنمایی کنند تا یکی دو نفر مثل جنابعالی و آقای رشیدی مجبور نباشند جور همگان را بکشند و یک تنه همه عکس ها را مرور کنند. چرا که این مسأله باعث می‌شود کامنت ها کلیشه ای شوند و در نهایت هم فایده ای جز ایجاد کدورت‌های اینچنینی نداشته باشند. اینکه به یک مبتدی بگوییم کادربندی یا نور اشکال دارد چه فایده‌ای دارد، مگر اینکه برای او حداقل بصورت مختصر توضیح دهیم که چرا اشکال دارد و برای پیشگیری از آن در کارهای بعدی چکار باید بکند. با همه این احوالات باز هم امیدواریم که دوستان بیشتری از شیوه پسندیده شما پیروی کنند و شما هم همچنان به راهنمایی افراد مبتدی مانند حقیر ادامه دهید. موفق و پیروز باشید.
"۲۲:۵۵ ۲۳ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | مجید طریقتی (2459)

آقا خدا رو شکر. آخرش به خیر کذشت.
ادیت هم که همکارها انجام دادند خیلی زیبا است.
از اینکه ما را هم بخشیدید. ممنونم.
"۱۱:۴۵ ۲۴ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (3) | مهتاب تابنده (1466)

سلام

من دیروز به ثبت شما سر میزدم و کامنتها رو میخوندم.

به دوست عزیزمون یادآور میشم که اینجا هیچ باند بازی ای نیست و نسبت دادن این لقب به دوستان فعال سایت و البته زیر سوال بردن عکاس محترم این ثبت هم کار درستی نیست

جدا از حاشیه هایی که این روزها انگار دامنگیر همه ما در این سایت شده ، این ثبت خیلی قشنگه و ارزشش بیشتر از دو امتیازیه که تا الان گرفته.

ادیت پیشنهادی هم خیلی خوب از آب در اومده.

سلامت باشید

"۱۱:۴۵ ۲۴ دى ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
ممنون از شما.
از لطفی که به زحمت کشیده شده داشتید ممنونم.
موفق باشید.