گالری تصاویر "امیر رضا جوان"

         
عکس
نام :   ژست (امتیاز : 3)
عکاس :   امیر رضا جوان (امتیاز : 85)
نوع دوربین :   Sony
نوع لنز :   Sony
دیافراگم :   F2.8
سنسور :   3 MP
شاتر :   30 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   5
بازدیدها :   289
تاریخ ارسال :   ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید , احساسات انسانی , مفهومی
توضیحات عکاس
برگزیده سایت 1x.com آدرس عکس در 1x http://1x.com/photo/31248

"۲۲:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | صادق قاضی (279)

با سلام انسان در دست خود و ساخته های خود اسیر است و هیج وقت به خواسته خود نمی رسد و ارضا نمی شود و دردرون خود به دنبال بهترین است و در این عکس اگر چه به دنبال ژست جدید است و مفهوم خواست تغیر و عدم رضایت از نتیجه قبلی دیده میشود
مفهومی بسیار زیبا دارد و موفق باشی
"۱۶:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (3) | فهیمه درودی (1097)

سریال کردن ِ یک استناد از جنس مفاهیم بشری ، نه یک حادثه ی بصری در یک تداوم وقوع ، در دو مسیر رودررو ، نخستین ساختمان منطق بیانی این برداشت ست ؛ البته در نقدی عکاسانه و در نگاه نخست آن : اولی حفظ نیروی سریال ، در تعاریف عکاسی ، با چیدمان عکس ها برای رسیدن به یک روایت ، به تعبیری باز پس دادن موشکافانه ی درس های عکاسی توسط عکاس برای پرداختن یک عکس سریالی و دومین ، در نقطه ی مقابل ، شکست رویه ی پیش بینی منطق سریالی کردن عکس ها به شکلی عصیان و سرکش در منطق ساده ی شکست فرم ها و ژست های سوژه ی انسانی ست
از آن جهت که نخست در پیکری بشری انسان را بازیابی می کند و از سویی او را نه در باره و لحظه ای آشنا ، منظور در فرم های ساختگی و از پیش طرح ریزی شده ، تعریف می کند ؛ فضایی فراهم آورده می شود تا از مسیر آن از سطح ساده ی جسم بشری عبور شود و تا آن که تعبیرها در اندیشه های انسانی دخول یابند
هگل ، فیلسوفی ست که در مجموعه ی تصنیف های فلسفی اش ، بر امری تاکید ورزید که بعد ها با عنوان امر کلی ، به آن اشاره شد تا جایی که کلی نگری در میان فیلسوفان به عنوان شوخی هگلی شناخته شد ؛ این امر را می توان در یک جمله بازیابی کرد : انسان تنها باید برون دادی از درون خود باشد ... این کلی نگری در دیدگاه بسیاری از فیلسوفان به بحث گرفته شد و توسط برخی شکست خورد - اشاره ی بیش تر این جا بی جاست -
در عبارتی هگلی ، کلیت برداشت ، روایت ساده ای از یک برون داد توسط بشرست از درونی که این بار ماهیت برون دادست که دقیقا منطق هگلی را در مباحثه ای ساده ، مغلوب می کند : نخست این که در واقع عکاس با زبان عکاسی نتیجه می گیرد که این برون داد ، در شکل ظاهری ِ یک ژست و فرمی قابل طرح ریزی و پیش بینی ِ همه جانبه ، خالی از اضطراب و ندانستن های ممکن از وقوع و وجود ، قابل استناد نیست و می شود دید که به تکرار روال ِ فرم ها را می شکند و ناهنجاری پیش می آورد و دوم ، زمانی که عکاس ، در پانزده مرتبه تکرار می کند که همواره وسواسی در جزئیات وجود دارد ، حتی زمانی که می گوییم یک کلیت در حال بازگویی ست
اما جزئیات در نگاه عکاس ، در روال سریال کردن قابل بررسی اند : در یک دیدگاه زوج گانی از عکاس - تلاش برای ایجاد ارتباط بین برش ها آن طور که بتوان جفت شان کرد که این خود می تواند مبنایی در خودناآگاه عکاس ، گرایشات طبیعت گرایانه یا حتی وسواس های آگاه او برای چیدمان عکس ها باشد که حتی گاهی به یک شوخی بصری تبدیل می شود - ، در ایجاد تقارن های آینه ای - برش هایی که گاه به صورت آینه ای متقارن اند - و در چیدمان های قطری ِ برش ها - در مربع هایی که می توان با برش ها ساخت و روایت های جداگانه ای پیگیری می کنند - و حتی آن نگاه انتزاعی در استفاده از یک پارچه ی ساده و حادثه ی نور و تاریکی برای ساختن یک زمینه در برش ها
اما مسئله اینجاست که این برداشت ، با وجود تمامی این جزئیات ریز و درشت ، یک عکس خوب باقی می ماند ( باید بازهم از عبارت کلیت استفاده کنیم ) در واقع یک ارتباط چشمی خوب در کلیت روایت این سریال و یک نگاه عکاسانه کامل
درود و سپاس
+ ببخشید که خیلی حرف زدیم !

"۱۶:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر رضا جوان (85)

مچکرم از اینکه عکس بنده را نقد کردید
سپاسگزارم
"۰۱:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان قنبری فرد (9266)

درود.
ممکن است در کمال احترام بپرسم که عکس در کدام بخش سایت 1x برگزیده شده است؟ و بسیار سپاسگذار خواهم بود اگر لینک عکس در آن سایت را نیز درج بفرمایید.
سپاس.

"۰۱:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر رضا جوان (85)

http://1x.com/photo/31248
سپاسگذارم