گالری تصاویر "حمیدرضا پیمان"

         
عکس
نام :   شايد باورتان نشود... (امتیاز : 23)
عکاس :   حمیدرضا پیمان (امتیاز : 511)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 600D
سنسور :   16 MP و بالاتر
نظرات :   18
بازدیدها :   1070
تاریخ ارسال :   ۲۴ تير ۱۳۹۲
علاقه‌مندی‌ها :   5
دسته‌بندی سايت :   احساسات انسانی , مفهومی
توضیحات عکاس
شايد باورتان نشود اما من و داود آن سال ها هر روز تابستان تو حياط كنار باغچه كوچك و ياس هاي باغچه مي نشستيم و با هم بازي مي كرديم او خيلي خوب بازي مي كرد و من هميشه در مقابلش مي باختم گه گاهي مي ديدم مهره ها را به قصد طوري مي گذارد كه من ببرم اما من مي دانستم او مي خواهد يك بار هم من ببرم كه از بازي كردن با او خسته نشوم و هم بازي اش باشم سنمان خيلي نبود من حدود 9 سال داشتم و او 12 حالا سالها از آن روز ها مي گذرد و او براي هميشه رفته است و من كنار همان ياس ها چشمانم را مي بندم ...

"۲۲:۳۷ ۲۴ تير ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | نامی ارجمندی (258)

سلام
جالب است .. مخصوصا توضیحات عکاس
مرکز دید روی مهره سفید وسط است در صورتی که آن مهره فوکوس نیست .. و فوکس روی جای دیگری قرار گرفته ...
نورپردازی هم اگر کمی نرم تر باشد بهتر است زاویه هم میتواند بهتر باشد ..

این همه را میگم چون عکس شما عکسی خوب است و ارزش ترمیم دارد

موفق باشید ..

"۲۲:۳۷ ۲۴ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیمان (511)

سلام و درود ممنون از حضورتان
اما فوكوس به عمد روي مهره در حال حركت قرار گرفته است .

با سپاس
"۲۲:۵۷ ۲۴ تير ۱۳۹۲" | مفید (4) | امتیاز (1) | جلیل امیری (310)

سوای نکاتی که که جناب ارجمندی فرمودند و اجرای قویتری میتوانست شکل بگیرد ولی ریختن برگهای شاخه سمت راست و کم بودن مهره هایش نشان از باخت وی دارد و از نظر القای مفهوم موفق است.
"۰۰:۵۰ ۲۵ تير ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (2) | مهـرداد فـلاحـی (909)

درود بر شما. ثبت بسیار زیبایی است. توضیحات شما نیز جالب توجه است. کیفیت و نورپردازی عالیه. در مورد فوکوس با دوستان موافقم اما چون خودتان دلیل فلو شدن شاه سفید را توضیح دادید و اینکه چرا در فوکوس قرار نگرفته، بنده قانع شدم. شاخه های سبز بسیار دقیق و مفهومی بکار برده شده اند.
اگر لطف کنید و نوع لنز و همچنین وسایل مورد استفاه در نورپردازی رو توضیح بدهید، سپاسگزار خواهم بود. منظورم از وسایل مورد استفاده در نورپردازی مشخصا سافت باکس می باشد.

شاد باشید
بدرود

"۰۰:۵۰ ۲۵ تير ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیمان (511)

جناب فلاحی عزیزم
از این که آمدید و عکس را دیدید سپاسگزارم و از نظرتان بی نهایت خوشحالم .
لنر مورد استفاده لنز 35 میلی متری سامیانگ است که کمینه دیافراگمش 1.4 است البته این عکس با دیاف 2 ثبت شد
من در این عکس از فلاش استفاده نکردم و از نور ثابت یک کیلو بهره بردم که برای اصلاح دمای کلوین آن از یک لایه فیلتر آبی فول استفاده کردم , برای نرم کردن و دیفیوز کردن نور هم از سافت باکس استفاده نکردم و به جای آن از دو ورقه اسپان گلاس جلوی شیدر بهره بردم .

باز هم سپاسگزارم از حضورتان
"۰۹:۰۱ ۲۵ تير ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (2) | حمید غرب (434)

دوست عزيز سلام

آنچه در اين ميان ناگفته ماند , نقش واضح و آشكار برگهاست كه نماد دو زندگيست , كه يكي پرپر شده و ديگري به آنچه كه بازيچه روزگار گذشته اش بوده چنگ افكنده . وچقدر زيبا حسرت روزهاي رفته را به تصوير كشيده.

ممنون از انتقال اين حس زيبا

"۰۹:۰۱ ۲۵ تير ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیمان (511)

جناب حميد غرب عزيز
چه زيبا عكس را حس كرديد
نگاهتان را دوست دارم

سپاسگزارم از حضورتان
"۱۳:۳۰ ۲۵ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد حسین اسدی (592)

دست های طبیعت در این جنگ نابرابر به کمک روشنایی که توسط تاریکی ها محاصره شده و کم کم دارد به دست فراموشی سپرده میشود می آید...
ثبت موفقی است

"۱۳:۳۰ ۲۵ تير ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیمان (511)

جناب اسدي عزيز تحليلتان درست وجه ديگر عكس است و دوستش دارم

سپاس از اين كه آمديد و عكس را ديديد
"۱۱:۴۴ ۲۶ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

هرچند داستان سرايي كمك زياديست در راستاي رساندن مفهوم به بيننده ، اما اين تصوير خارج از هرگونه توضيحي ميتواند گوياي مفهومي زيبا باشد !

"منتخب"

"۱۱:۴۴ ۲۶ تير ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا پیمان (511)

جناب منصوري عزيز

سپاس از شما به خاطر نگاه زيبا و لطف بي كرانتان
خوشحالم از اين كه شما عكس را بي نياز از هر توضيحي مي دانيد

درود بر شما


"۱۹:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | پرویز فلاحتکار (5294)

...با توجه خاطرات شما در جوار دوست قدیمی و در کنار باغچه یاس که همیشه ذهن شما را بخود مشغول میکرده منجر به صحنه آفرینی با امکانات موجود و محدود به این شکل شده و این بنظرم ارزشمند است که تا حدودی توانسته اید خاطرات خود را تبدیل به عینیت نمایید و به زبان عکس به نمایش در آورید ....
"۲۰:۱۶ ۲۶ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین افتخاری (1694)

کار بسیار زیبایی رو به اشتراک گزاشتید. خیلی زیبا و هنرمندانه کار کردید.
نام نیک رفتگان یادش به خیر
موفق و پیروز باشید.
"۰۹:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | میترا رشیدنژاد (1568)

با سلام و احترام . داستان جالبى را به تصوير كشيده‌ايد . توضيحات حس خاصى به مخاطب در تماشاى عكس القا مى‌كند . آفرين و ممنون از ارسال
"۱۰:۱۹ ۲۷ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (3) | سید آرمان نبی پور (2599)

عکسی تاثیر گدار که بارها و بارها میتوان آن را دید و هربار حسی دیگر داشت.
چند باره نگاه کردم و لذت بردم حتی بدون شرح هم بی نقص است.

منتظر نقد های ارزشمند و آموزنده ی منتقدین فعال سایت (آقایان دین محمدی امیدواری یا خانم درودی یا.... هستم)
"۱۱:۴۳ ۲۷ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | سعید سلطانیان (3801)

همراهیِ موفقِ متن و تصویر در رساندنِ هدف. ویرایش خوب از نکاتِ ارزشمندِ آثارِ شماست.
"۱۸:۲۹ ۲۷ تير ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (3) | فهیمه درودی (1097)

درود ... به هم رسی منطق و احساس در ادراکی طبیعت گرایانه سویه ی هنرمآبانه ی این قاب به جد عکاسانه است .
شطرنج ، در شناسنامه ی خود ، ایده ی خلق خود را از حادثه ی مرگ پیدا می کند ، زمانی که شاهزاده ی هندی می میرد ، سوگ این مرگ ملکه را تا بستر بیماری می کشاند و وزیری زیرک ایده ی این بازی را مطرح می کند تا صحنه ی مرگ بازسازی شود و این درد التیام یابد . طرح مرگ ، در صورتی دوم و در منطقی این چنین ، باری از نشانه شناسی در این کادر می آورد ؛ هرچند عکاس در قالب کلمات ، مسیر دریافت را نه از این منطق آغاز کرده است اما در هر صورت ، خود قاب مستقل و بی نیاز از توضیح ، این ضمن را تصویر می کند .
جست و جوی مرگ در پیکری از طبیعت ، ادراک متفاوت عکاس از حادثه مرگ را بازگو می کند . شاخه های سبز ، در قالب جسمی از انسان ظاهر می شوند و احساس گرایی سرشار عکاس را در این حادثه به فراخور نگاه خود او تامین می کنند ، او مرگ را می پذیرد ، برگی جوانه می زند و او می داند که روزی بر زمین می افتد . اما بازهم ذهنیت عکاس پیرامون حادثه مرگ در عکس تکرار می شود ، همچون شاعری که تردید دارد که هنوز به بندی که خود را در آن بیابد نرسیده است و دست از سرودن بر نمی دارد . فهم شکست برای عکاس ، بر مبنای نگاه متفاوتی که پیش تر بازگو کرده است ، از جنس یک شوخی عصرگاهی برای پاره کردن یک چرت است . عکاس خود را بر مسند شاه سفید می گذارد و در یک ظرافت طبع ، اجازه می دهد تا جابه جا شدن یک سرباز سیاه ، تزلزل این مسند را در ساده ترین شکل ممکن تفسیر کند
عکس از توضیحات ضمنی بی نیاز ست ، البته در هر صورت انتخاب عکاس محترم است
درود و سپاس
"۱۰:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید معصوم آذرانی (15)

درود بر شما با ثبت چنين اثري.
واقعا با نگاه كردن به اين تصوير انسان محو فرازو نشيبهاي زندگيش ميشه.اين تصوير نه تنها به خاطرات شما بر ميگرده بلكه هر بيننده اي رو به خاطرات خودش بر ميگردونه.از هر نظر قابل تقديره.ممنون از ارسال زيباتون