گالری تصاویر "علی حسن زاده"

         
عکس
نام :   ... (امتیاز : 9)
عکاس :   علی حسن زاده (امتیاز : 373)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D7000
نظرات :   18
بازدیدها :   980
تاریخ ارسال :   ۱۱ تير ۱۳۹۲
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   انتزاعی , مفهومی
توضیحات عکاس

"۱۰:۲۴ ۱۱ تير ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (1) | محمد گودرزیان (3482)

سلام دوست عزیز
تیز هوسی ودقت نظر عکاس در این ثبت بخوبی مشخصه.کنترل بهتر نور موثر خواهد بود.
"۱۰:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۲" | مفید (4) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

دیدِ فرم گونه و انتزاعی و معنا گرای اثر بسیار عالیست، انتخاب سیاه و سفید این اثر باعث خواهد شد یر این وجوه تاکید بیشتری گردد. سپاس. +1.5
"۱۳:۲۷ ۱۱ تير ۱۳۹۲" | مفید (4) | امتیاز (2) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام دوست عزیز،

ثبت از نظر نورسنجی و ترکیب نیازمند بازنگری است.

کجی رو به بالای ثبت که به علت زاویه ی قرارگرفتن لنز نسبت به سطح و ارتفاع بلند آن ایجاد شده در نرم افزار فتوشاپ ( از مسیر Filter --> Distort --> Lens Correction ) قابل اصلاح است.

(برای ملاحظه ادیت "اصلاح زاویه لنز" لطفا اینجا کلیک کنید).

هرچند دستیابی به انتزاع از طبیعت به سادگی زدودن رنگ از آنها میسر است اما قرار دادن عکس در گروه انتزاعی برایم جای پرسش دارد.

-----

اما در بیان محتوا، با عکسی کاربردی با نگاه نقد اجتماعی عمیق و دردناکی روبرو هستیم.

فروشگاه عرضه و نمایش کالا
نمایش نیم تنه
برهنگی
کرکره ای که هویت ها را از نگاه ها پنهان می کند...

بیانگر واقعیات تلخی هستند که نشان از تجارتی شوم در استثمار زیبایی و سوء استفاده از نیاز انسانها دارند.

تصویر در ویترین خود مخاطب را دعوت می کند تا هویت چشم خویش را در نگاه بر اندام هایی که نه از هویت نشانی دارند و نه از حیات، محک بزند.

تا شاید محکوم شکست این فاصله، نه زنان بی چهره؛ که واقعیتی باشد که در پس دیوار ، از فروش پاکی ها، سود می برد.

------------
در اينجا چار زندان است
به هر زندان دو چندان نقب،

در هر نقب چندين حجره،
در هر حجره چندين مرد در زنجير...

در اين زنجيريان هستند مرداني
که مردار زنان را دوست مي دارند.

در اين زنجيريان هستند مرداني
که در رويايشان هر شب زني

در وحشت مرگ از جگر بر مي کشد فرياد.

مرا گر خود نبود اين بند،
شايد بامدادي همچو يادي دور و لغزان،

مي گذشتم از تراز خاک سرد پست...

جرم اين است (شاملو)

"۱۴:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | حسین خلخالی (1623)

ثبت مفهومی خیلی خوبیست. نورپردازی عالیست 3+
"۱۵:۰۶ ۱۱ تير ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

ممنون جناب گودرزیان..
از شما هم ممنون خانم شادی آفرین آرش...
جناب دین محمدی: نقد شما و راهنمایی شما من را چنا ذوق زده کرد که ترغیب شدم 400 کیلومتر رو مجددن برای گرفتن این عکس برم...اون آدرسی که در فوتوشاپ گفتید، در فوتوشاپ سی سی من نیست :(...
راستش من هم دید شما رو نسبت به این عکس دارم: زن کالایی برای فروش بیشتر یا شاید بهتره بگم زیبایی چهره و اندام زن...کاش زنان ما زودتر بفهمند((البته موضوع عمومیت نداره)
ممنون از شما جناب خلخالی...
اما در خصوص سیاه و سفید عکس باید بگم به دلم نچسبید ... ولی باز هم ممنون
"۱۵:۵۶ ۱۱ تير ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | علیرضا دین محمدی (4030)

با سلام مجدد.

به این حال خوب شما که برای یک ثبت موفق، چنین انگیزه قوی دارید غبطه می خورم. یک توصیه دوستانه را برای طی این فاصله های رسیدن به هدفهایمان همیشه در نظر داشته باشیم و آن اینکه "مسیر را زندگی کنیم" چون مسیر همان زندگی است.

------------
ورژن فتوشاپ شما را متوجه نشدم. ولی می توانید در قسمت help نرم افزار خود - که با فشردن کلید F1 عموما قابل دسترسی است - عبارت Lens Correction - را جستجو کنید تا مسیر دستیابی را بیابید.
------------
همانطور که اشاره نمودید در شرحی که بر ثبت شما نوشتم "تاکید بر محکومیت واقعیت شومی است که در پس دیوار، از فروش پاکی ها، سود می برد."
و آن در حقیقت آزمندی کسانی است که از تجارت اندام زنان دردمندی که ناگزیر از فقر به فروش تن، تن می دهند، نان می خورند.

در صورت امکان فیلم موزیکال 2012 بی‌نوایان (به فرانسوی: Les Misérables)‏ به کارگردانی تام هوپر را که گوشه ای از این استثمار را به خوبی به نمایش گذاشته است مشاهده نمایید.

موفق باشی

"۱۷:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

photoshop cc منظور من بود
/////////
باز هم ممنون
اما با یک قسمت حرف شما کمی مخالفم..." از فقر به فروش تن، تن می دهند"...با این مخالفم
چرا که فقط فقر عامل این فروش نیست که گاهی نداشتن همراه یا نداشتن محبت ویا نبود یک تکیه گاه مشخص که باعث می شود تن فروشی کنند تا دیده شوند..هرچند تمام اینها مفهومی بر فقر است..فقر معنوی فقرمحبت فقر دوست داشته شدن و فقر فرهنگ
سپاس مجدد از حوصله شما
"۱۸:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام
فرمایش شما صحیح و متین است.
اما یک نکته را فراموش نکنیم و آن اینکه گمانه زنی در نقد بدون توجه به المانهای بصری موجود در ثبت نشانه ضعف نقد است.
چون موضوع نقد عکس حاضر است المانهای شاخصی چون ویترین مغازه و مغازه محوریت می یابند.
به این معنی که کسی که چیزی را برای فروش به مغازه دار می سپارد از روی نیاز به پول چنین اقدامی میکند. حال اگر با این واگذاری هویتش آسیب ببیند مشخصا با نارضایتی و جبر مقارن خواهد بود.
اما اینکه چه عوامل تربیتی و اخلاقی و زمینه ای به این امر دامن میزنند شرح مفصلی است که نشان مشهود بصری در عکس از آنها نیست.
البته اینها فقط به اندازه برداشت من به عنوان یک مخاطب اعتبار دارد و به گفته گروگر معنا شکلی ثابت ندارد واژ مخاطبی به مخاطب دیگر تغییر می کند.
موفق باشی
"۰۸:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد حسین اسدی (592)

درود
دید تیزبینی داشته اید عکاس محترم
با اجازه عنوانی برای این عکس انتخاب کرده ام: فیلترینگ
سربلند باشید
"۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

ای کاش به عکس های مستند این چنینی دید سیاسی نداشتیم....همین

////////
ممنون جناب اسدی
"۱۴:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد حسین اسدی (592)

چرا سیاسی؟!
به نظرم بیشتر مربوط به حیطه فرهنگی میشود تا سیاسی!
به هرحال این یک پیشنهاد ویک دید از زاویه ای دیگر است
قضاوت درست یا غلط بودن این موضوع خارج از حوصله این سایت
یک خسته نباشید هم خدمت شما بابت این همه همت و تلاشتان...
"۱۶:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۲" | مفید (4) | امتیاز (2) | امید امیدواری (2469)

علی‌رغم اینکه عکس از مانکن سالها است که در عکس‌های ایرانی (بویژه در جشنواره‌ها) دیده می‌شود و نیز تحلیل‌های آشنایی (وضعیت زن در جامعه) هم برای آن در نظر گرفته می‌شود، کماکان اینگونه عکس‌ها مشمول جذابیت بصری و محتوایی خاصی هستند. اما من فکر می‌کنم در کنار تحلیل‌های رایج، چند عامل دیگر نیز این عکس‌ها را جذاب می‌کند:

۱) مجسمه‌هایی که شبیه انسان هستند و برخورد ناگهانی چشم با آنها غافلگیری هیجان برانگیزی را بوجود می‌آورد.

۲) حضور این مجسمه‌های تبلیغاتی در عکس‌های هنری وجه خاص و مطلوبی را برای عکاس فراهم می‌آورد، گاهی خود عکاس هم علاقه‌ای به مطرح کردن مباحث جامعه شناسی پیرامون آنها را ندارد و صرفاً از حضور غریب مانکن‌ها در فضای کار خویش لذت می‌برد.

۳) مانکن‌ها قوانینِ دیداریِ معمولِ روزانه را برای لحظاتی به هم می‌زنند. آنها توهمی عجیب و دلچسب را بوجود می‌آورند که لزوماً در لحظه‌ی برخورد با آنها مفاهیم انتقادی زن در جامعه را تداعی نمی‌کنند.

۱.۵+
"۲۰:۳۳ ۱۲ تير ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهـرداد فـلاحـی (909)

دیدِ فرم گونه و انتزاعی و معنا گرای اثر بسیار عالیست، انتخاب سیاه و سفید این اثر باعث خواهد شد یر این وجوه تاکید بیشتری گردد
"۰۰:۲۱ ۱۳ تير ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

محمد حسین خان اسدی...باز هم ممنون...تشکر ویژه از وقتی که گذاشتید
////////
جناب امیدواری عزیز:
دید جدیدی را برای من مشخص کردید....همیشه از دوستان عکاس خوبی مثل شما چیزهای جدیدی یاد گرفتم...ممنون از این حوصله که بخرج دادین...زیبا بود
////////////
جناب فلاحی ممنون
"۰۰:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | هادی اسماعیل زاده (192)

سلام.ثبتی تحسین برانگیز است و انتخاب مناسب سوژه دلیل اصلی این تحسین برانگیزی است و رنگی بودن این عکس به نظر بنده در انتقال مفهوم و پیام رسانی آن کمک بیشتری کرده است.در اصلاح کادر و ادیت کجی آن با نظر دوستان موافقم.2+
"۱۸:۲۹ ۱۵ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهـرداد فـلاحـی (909)

درود مجدد. خوشحال میشم اگه لطف کنید و ی سری هم به گالری من بزنید تا بتونم از نظرات ارزشمند شما استفاده کنم. با سپاس. شاد باشید.
"۰۳:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | آیدین شادنژاد (198)

make: SAMSUNG
model: GT-I9300
ظاهرا با موبايل گرفته شده. چرا در توضيحات نوشته ايد D7000؟
"۱۴:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی حسن زاده (373)

توضیحات مربوط به پروفایلم هست...توی اون قسمت تلفن همراه رو پیدا نکردم ...فقط همین...وگرنه علت دیگه ای نداره