گالری تصاویر "پرویز فلاحتکار"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 22)
عکاس :   پرویز فلاحتکار (امتیاز : 5294)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D90
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   NIKKOR 18-105MM F/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
نظرات :   19
بازدیدها :   1430
تاریخ ارسال :   ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
علاقه‌مندی‌ها :   6
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , مفهومی , انسان
توضیحات عکاس
ممنون از همه دوستان که عکس بنده را دیدند و روی آن نظر دادند . عذر خواهی میکنم که تک تک نتوانستم روی نظر ایشان پاسخ دهم

"۲۲:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | جلیل امیری (310)

با سلام
ادیت جالبیست. هر چند میتونست هایلایت ملایم تری بکار ببرید.
سوژه انسانی در مسیر تابش نور بخوبی قرار گرفته.
2+
"۰۲:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (3) | امتیاز (0) | معصومه شجاعی (63)

ا...
تو اگر دلگیری
لحظه ای چشم ببند
اندکی اشک بریز و بخوان نام مرا
به تو من نزدیکم
نام من یزدان است
لقبم ایزد پاک
تو مرا زمزمه کن …
خواهم آمد سویت
بی صدا یادم کن!!!
یا که فریادم کن
که منم منتظر فریادت !
"۱۰:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | شاهرخ نوش آبادی (4)

با عرض سلام ؛ بدون شک این تصویر زیبا بدون در نظر گرفتن سوژه انسانی آن نمایی از بهشت را در ذهن ببیننده تداعی میکند وبا در نظر گرفتن سوژه انسانی در عکس سرزمین رویایی را می ماند که در آن بنده پهلو به پهلوی خالق خود نشسته و از زضایت کامل بر خوردار است. موفق باشید
"۱۶:۱۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

عکس دارای ترکیب مناسب و ادیت خلاقانه ای است .
"۱۶:۴۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (0) | میلاد بشردانش (831)

سلام
ادیت زیبا ،نورپردازی خلاقانه،
از یک سوژه ساده اثری فوق العاده ساخته است
3+: عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
"۱۹:۲۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

یا لطیف
به قول جناب نوش آبادی بدون شک این تصویر زیبا بدون در نظر گرفتن سوژه انسانی آن نمایی از بهشت را در ذهن ببیننده تداعی میکند وبا در نظر گرفتن سوژه انسانی در عکس سرزمین رویایی را می ماند که در آن بنده پهلو به پهلوی خالق خود نشسته و از زضایت کامل بر خوردار است
موفق باشید
"۱۰:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد قدرتی وایقان (1418)

سلام
اديت خوبي روي ثبت انجام شده
سياهي هاي حاشيه عكس به خوبي به سبزي و سپس روشنائي تبديل ميشود ... جائي كه نور ، انسان را مورد لطف قرار داده .
سال نو مبارك
"۱۷:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد حیدریان (1630)

با درود :
کادربندی و تایم شات بسیار خوب عکاس و در پی ان ویرایش و ادیتی هوشمندانه و خاص از عکاس / ثبتی متفاوت و زیبا را برای بیننده پدید اورده است

سلامت باشید
"۱۱:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (6) | امتیاز (3) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام پرویز عزیز، سال نو مبارک.
===================

ثبت به ویژه به واسطه بهره ای که از خطوط مورب می برد، و نیز پرداخت و نواخت نور، از انرژی زیادی برخوردار است.

در میان عناصر بصری موجود می توان ثبت را در سیطره خط دانست. این خطوط هم در راستای تنه درختان و هم در نمایش راستای شعاع نور به وضوح قابل مشاهده اند.

عکس که در کادر مستطیل و در حالت عمودی به نمایش درآمده به همراه اثر خطوط موربِ نزدیک به حالت عمود که با جلوه ایجاد شده، به سبب فاصله ای که از محور قائم گرفته اند از انرژی بصری بسیار بیشتری نسبت به حالت عمود، بهره می برد.

از سوی دیگر به واسطه همین انحراف از حالت قائم، این خطوط، متحدالامرکز هستند و در جایی خارج از کادر (پایین) به هم می رسند و به همین دلیل از انرژی انفجاری این ترکیب بصری نیز بارور می شوند.

انرژی که از پایین به بالا در راستای خطوط حرکت می کند و هرآنچه در مسیر قرار دارد -از جمله انسان - را تحت تاثیر قرار می دهد.

آنچه موجب می شود بیننده ثبت را ماورائی و چنان که در تمثیل زیبای دوستان آمد، قطعه ای از بهشت تصور کند، تا حدود زیادی مرهون همین ترکیب است.

گویی نور از زمین به آسمان می رود و بدین سان زمین مقدس می شود و آسمان تبدیل به مجهول بی کرانه ای می گردد که بواسطه این "ستاره" روشن می شود.

همین ترکیب موجب ایجاد پرسپکتیو ثبت در جهت پایین به بالا در عکس نیز شده است.

استقرار تصویر فرد، در قسمت پایین کادر، موجب شده تا فضای باز بیشتری در بالای سر فرد ایجاد شود و در نتیجه القای حس "امکان" عروج، بالارفتن و تعالی و صعود در بیننده در راستای شعاع نور قوت بگیرد.

این مکان استقرار تنها خط افقی ثبت را شامل می شود.

خطی که به واسطه ماهیت بصری خود در انطباق با افق، از القای سکون و آرامش و قابلیت اعتماد بیشتری برخوردار است.

این خط، سکوی استقرار شکل دیدگانی دایره کوچکی است که انسان را در بر گرفته و نقش یک نقطه قوی بصری را در عکس بازی می کند.

به همین علت، انسان که به واسطه درآغوش گرفتن زانوها و انحنای اندام خود توسط دایره محاط شده از ویژگی درونگرا و بی نهایتگرای این شکل بهره وافر می برد.

روایتی که با فرد نشسته و متفکر را کانون تمرکز انرژی و به سبب کنتراستی که با زمینه دارد مرکز توجه چشم بیننده تبدیل می کند.

اما تصویر از دایره بصری دیگری هم بهره می برد و آن روشنایی ایجاد شده در ثبت است که توسط تیرگی حاشیه احاطه شده و البته تشکیل کادر ثانوی را در عکس داده است.

این دایره فرضی که در مرکز - منطبق با وسط کادر - روشن تر و در کناره ها تیره تر است، جریان انرژی بصری دیگری را از عمق به سطح عکس هدایت می کند و در القای پرسپکتیو در این جهت مؤثر است که در کنار اثر پرسپکتیو پیشین، موجب سه بعدی نمایی نسبی تصویر می شود.

آنچه هیجان زیاد ثبت را کنترل می کند و به بیننده مجال تمرکز بیشتر بر ابژه اصلی (انسان) را می دهد، تیرگی قسمت بالای کادر است که توسط شاخ و برگ درختان ایجاد شده.

اگر این قسمت از بالای عکس حذف می شد، انرژی انفجاری خطوط به حدی زیاد می گشت که چشم به سرعت به خروج از عکس در راستای خطوط متمایل و از تمرکز بر آن به میزان قابل ملاحظه ای محروم می شد.

اما این تنها دلیل بصری موجود در ثبت در ایجاد امکان تمرکز و القای آرامش به بیننده نیست.

عامل بسیار مهم دیگر، بهره ای است که ثبت از رنگها و همنشینی آنها می برد.

سه رنگ بارز در ثبت قابل تشخیص اند که عبارتند از؛

سبز،

که از دو ویژگی متضاد بهره می برد که یکی وام گرفته از سبزی و خرمی طبیعت و دیگری وامدار رنگ زهر است

آبی،

که وامدار ژرفا و آرامش دریا و آسمان است (که این تاثیر با شکل فرضی دایره ای که آن را دربرگرفته نیز منطبق و به همین واسطه این اثر تشدید شده است)؛

قهوه ای،

که پوشش فرد را دربرگرفته و از درونمایگی استحکام و درایت برخوردار است.

تاثیر روانی و بصری این رنگها آنقدر گویاست که نیازی به شرح بیشتر ندارد.

در کنار تمام آنچه گفته شد، معجزه نگاه حضور دارد.

بیننده با دیدن چهره فرد، غمی را در چهره او احساس می کند که وی را به همدردی و دلداری وی ترغیب می کند و چشمانی که بی التفات به آنکه نور از کجا می اید و به کدام سو می رود، به عمق جنگل نفوذ می کنند، اما نه به قصد کنکاش در سیاهی فروهشته آن که گویی نگاه به مجهول بی انتهای درون خویش است.

اثری که صاحب نگاه را از پیرامون مستقل و پیرامون را به او وابسته و انفجار نور را به حضور او متصل می کند.

و چون سوژه از جنس "زن" باشد، به من این جسارت را می دهد تا از خود بپرسم چگونه می توان انکار کرد جوانه زدن اندیشه را از درخت کهنسال فروافتاده ثبت؟!


چون غمت را نتوان یافت مگر در دل شاد
ما به امید غمت خاطر شادی طلبیم. (حافظ)

==========
پُر شکوفه باشی





"۱۱:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | پرویز فلاحتکار (5294)

سلام جناب دین محمدی از لطف شما که همیشه شامل حال ما میشود .
از توضیحات مفید شما استفاده کردیم.
...سال نو بر شما نیز مبارک...
"۱۳:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | جواد حسنی (228)

سلام
فکری خلاق و نو همراه با نورپردازی مناسب و ادیتی زیبا توانسته است یک ثبت خوب و رویایی را به ارمغان آورد
پاینده باشید
"۰۰:۲۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمود لواسانی (29)

با درود فراوان

با استفاده از نور پردازی طبیعت ثبت بسیار جالبی انجام داده اید . ادیت عکس همچنین بسیار زیبا می باشد .

موفق باشید
"۰۳:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین افتخاری (1694)

کار با بهره گیری از نور و خطوط جلوه ی خاصی پیدا کرده.
فضایی که در برابر چشمان ما گشوده اید بسیار زیبا و ستودنی است.
با تشکر از جناب دین محمدی عزیز به خاطر تشریح کاملشون/

موفق باشید

"۱۳:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | عبدالمجید زمانی فرد (1)

سلام
سال نو مبارك
عكس بسيار زيبا و مفهومي رو گرفتيد.
تركيب رنگها با نور پردازي زيبا انسان رو محكوم به آرامش مي كنه . چه حس خوبي به آدم مي ده.
در پناه حق سبز باشيد آسماني و زلال
+2
"۱۴:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | پژمان شجاعي (330)

سلام
ثبت زیبایی شده. دارای ترکیب مناسب و ادیت خلاقانه ای است.

موفق باشید.
"۲۲:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (3) | علیرضا نوریان (4627)

سلام جناب فلاحتکار. ثبت بسیار دلنواز و زییباییست که مدیون شکار مناسب لحظه با تنظیمات مناسب و ادیت متناسب و بجا جهت تقویت تصویر است. تبریک
"۲۱:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (3) | سعید نیاکی نژاد (594)

سلام بر شما
ثبت بسیار زیبا و ادیت مناسب = اثری خلاقانه و در خور تحسین
با تبریک و آرزوی موفقیت بیشتر
"۱۲:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (0) | کیوان رسولی آذر (282)

ثبت زیبا با ادیت و کادربندی مناسب ...
موفق باشی
"۱۵:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۲" | مفید (1) | امتیاز (3) | حسین اسماعیلی (2353)

در ویرایش، گزینش و چینش عناصر قاب، ترکیب بندی و نورپردازی چشم نواز به کلیتی زیبا دست یافته اید و یکی از قابهای خوب شماست.