گالری تصاویر "مجید قهرودی"

         
عکس
نام :   راه عرفان (امتیاز : 11)
عکاس :   مجید قهرودی (امتیاز : 92)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon 50D
نوع لنز :   Sigma
مدل لنز :   Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
فیلتر :   فیلتر ستاره ای
دیافراگم :   F2.8
سنسور :   14 MP
شاتر :   30 ثانیه
ایزو :   1600
نظرات :   17
بازدیدها :   1728
تاریخ ارسال :   ۰۹ دى ۱۳۹۱
علاقه‌مندی‌ها :   9
دسته‌بندی سايت :   آسمان , معماری , نجومی
توضیحات عکاس
تصویر پانوراما از مقبره حکیم افضل الدین مرقی معروف به بابا افضل - روستای مرق کاشان

"۱۰:۱۲ ۰۹ دى ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | پگاه خوش سعادت (54)

سلام. بسیار بسیار بسیار زیبا. ممنون از نگاه شما. گر چه کعبه دل همینجاست بیایید بیایید.موفق باشید.
"۱۵:۵۹ ۱۱ دى ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (2) | علی اکبر خندان (7264)

ثبت زیباییست
دقت بیشتر در ادیت جلوه ی تصویر را بهتر میکرد
"۱۶:۴۵ ۱۱ دى ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | علیرضا نوریان (4627)

به هدفتون در ثبت کمربند کهکشانی رسیدید. اطلاعات بیشتر درباره ثبت تصویر بدید بهتره. جای ادیت بیشتر هم داره
"۱۷:۴۷ ۱۱ دى ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید قهرودی (92)

ممنون از لطف شما دوستان
اگر منظورتون از ادیت رنگ تصویر هست حق با شماست ، میتونست خیلی بهتر از این باشه
من این عکس رو تابستان پارسال ثبت کردم،و اون موقع هم وقت چندانی برای ادیت نگذاشتم
حساسیت دوربین هم 2000 بوده
حفظ کیفیت تصویر در ادیت هم یکی از مشکلات عکس های نجومی هست
منظورتون از اطلاعات بیشتر رو متوجه نشدم آقای نوریان ...
"۱۹:۵۲ ۱۱ دى ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | جواد رضایی شهرکی (877)

سلام دوست عزیز
اول از همه تبریک میگم بابت ثبت زیبا. به قول دوستان با ادیت کنتراست و رنگ به نتایج بهتری میرسیدید هرچند الان هم در حد قابل قبلی هست.
چند سوال برای من پیش اومده که با توجه به نتیجه زیبای کار شما دوست دارم کلاس درسی باشد برای همه از جمله من:
اول اینکه پانوراما با چند شات؟ و چه نرم افزاری ایجاد شده؟
بعد اینکه چرا دیاف 2.8؟!! در حالی که معمولا در عکاسی نجومی از بسته ترین دیاف استفاده میشه؟(آیا دلیل خاصی داشته؟)
سوال بعد اینکه با ایزوی 1600 یا 2000 چطور نویز روی ساختمان و قسمت های پایینی دیده نمیشه؟(آیا شات های پایینی با ایزوی کمتر بوده؟)
سوال دیگه اینکه در نوردهی 30 ثانیه معمولا رد ستاره دیده میشه ، با توجه به پانوراما بودن کار حداقل اختلاف زمانی دو شات 60 ثانیه میشه، چطور عمل تطابق با این اختلاف زمانی و رد ستاره انجام شده؟(هرچند الان ردی دیده نمیشه)
شاد و برقرار باشید +2

"۱۹:۵۲ ۱۱ دى ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | مجید قهرودی (92)

با سلام خدمت دوست گرامی آقای شهرکی
ممنون از لطف شما
ادیت عکس از خیلی وقت پیش هست و قبول دارم جای کار بیشتری دارد
جواب سوال هاتون
پانوراما متشکل از 5 فریم هست که با فوتوشاپ سی اس 5 انجام شده و همه مراحل ادیت هم با همین نرم فزار انجام گشته
در مورد دیاف هم احتمالا اشتباه برداشت کرده اید ، مسلما هرجا که نور کم است از بیشترین گشودگی ی دیافراگم استفاده میکنند ، عکاسی نجومی هم که بیش از هرشاخه دیگه ای نیاز به نور دارد برای همین در عکاسی نجومی بسته به شرایط عکاسی همیشه از بیشترین گشودگی دیافراگم استفاده میکنن
استفاده از ایزو ها بالا هم به منظور افزایش نور ثبت شده انجام میشه
تمام شات ها با ایزو و شرایط برابر ثبت شده اند
اینکه نویز ها کمتر در تصویر دیده میشوند به خاطر پانوراما بودن و کوچک بودن سایز نمایش هست وگرنه در اندازه اصلی به وضوح در همه جای تصویر اثر نا مطلوب حساسیت های بالا دیده میشود
اینکه در چه مدت نوردهی ستاره ها رد میندازن به دو عامل بستگی داره
یکی لنز مورد استفاده شما
بطوری که هرچه لنز شما واید تر باشه در زمان های برابر ستاره ها رد کمتری میزارن ، مثلا با لنز 8 م م تا 40 ثانیه هم میتونید ستاره هارو نقطه ای ثبت کنید
ولی در 70 میلیمتر این زمان حدود 3 ثانیه هستش
دوم عامل اینکه شما از کدام منطقه از آسمان عکاسی میکنید
در زمان های برابر ستاره هایی که در منطقه استوای سماوی قرار دارند بیشترین طول کمان رو از خود به جا میزارن و هرچه به سمت قطب های آسمان نزدیک تر میشویم رد نوری که ستارگان به جا میزارن کمتر میشه
این تصویر با لنز 17 م م گرفته شده که در اندازه اصلی ستاره ها اندکی حرکت کرده اند
عمل تطبیق ستاره هارو هم فوتوشاپ انجام داده و من از چگونگی آن بی اطلاع هستم
ولی اگه فاصله بین شات ها زیاد بشه فریم ها بر هم منطبق نخواهند شد
اگر باز هم سوالی هست در خدمتم
"۲۰:۲۳ ۱۱ دى ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | شاهرخ امامی (200)

سلام
یک ثبت نجومی بسیار موفق
احسنت
"۱۷:۰۷ ۱۲ دى ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (3) | حسین ملکی (5639)

به هدفتون در ثبت کمربند کهکشانی رسیدید. اطلاعات بیشتر درباره ثبت تصویر بدید بهتره. جای ادیت بیشتر هم داره
"۰۲:۲۰ ۱۳ دى ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید قهرودی (92)

با سلام خدمت دوست گرامی آقای شهرکی
ممنون از لطف شما
ادیت عکس از خیلی وقت پیش هست و قبول دارم جای کار بیشتری دارد
جواب سوال هاتون
پانوراما متشکل از 5 فریم هست که با فوتوشاپ سی اس 5 انجام شده و همه مراحل ادیت هم با همین نرم فزار انجام گشته
در مورد دیاف هم احتمالا اشتباه برداشت کرده اید ، مسلما هرجا که نور کم است از بیشترین گشودگی ی دیافراگم استفاده میکنند ، عکاسی نجومی هم که بیش از هرشاخه دیگه ای نیاز به نور دارد برای همین در عکاسی نجومی بسته به شرایط عکاسی همیشه از بیشترین گشودگی دیافراگم استفاده میکنن
استفاده از ایزو ها بالا هم به منظور افزایش نور ثبت شده انجام میشه
تمام شات ها با ایزو و شرایط برابر ثبت شده اند
اینکه نویز ها کمتر در تصویر دیده میشوند به خاطر پانوراما بودن و کوچک بودن سایز نمایش هست وگرنه در اندازه اصلی به وضوح در همه جای تصویر اثر نا مطلوب حساسیت های بالا دیده میشود
"۰۲:۲۰ ۱۳ دى ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید قهرودی (92)


اینکه در چه مدت نوردهی ستاره ها رد میندازن به دو عامل بستگی داره
یکی لنز مورد استفاده شما
بطوری که هرچه لنز شما واید تر باشه در زمان های برابر ستاره ها رد کمتری میزارن ، مثلا با لنز 8 م م تا 40 ثانیه هم میتونید ستاره هارو نقطه ای ثبت کنید
ولی در 70 میلیمتر این زمان حدود 3 ثانیه هستش
دوم عامل اینکه شما از کدام منطقه از آسمان عکاسی میکنید
در زمان های برابر ستاره هایی که در منطقه استوای سماوی قرار دارند بیشترین طول کمان رو از خود به جا میزارن و هرچه به سمت قطب های آسمان نزدیک تر میشویم رد نوری که ستارگان به جا میزارن کمتر میشه
این تصویر با لنز 17 م م گرفته شده که در اندازه اصلی ستاره ها اندکی حرکت کرده اند
عمل تطبیق ستاره هارو هم فوتوشاپ انجام داده و من از چگونگی آن بی اطلاع هستم
ولی اگه فاصله بین شات ها زیاد بشه فریم ها بر هم منطبق نخواهند شد
اگر باز هم سوالی هست در خدمتم
"۰۸:۵۸ ۱۳ دى ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (2) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
تبریک برای عکس زیبایتان که با تجربه و فن به این زیبایی ثبت میشود.
ممنون از توضیحات خوبتان که میتواند کمک بزرگی باشد.
موفق باشید
"۲۳:۰۵ ۱۴ دى ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | نعمان مختومی (108)

سلام
خیلی زیباست
می خواستم بدونم فاصله شما از شهر چند کیلومتر بوده که آلودگی نوری نداره
من تا فاصله 10 کیلو متری هم رفتم ولی باز آلودگی نوری شهر تاثیرش رو میزاره

"۲۳:۰۵ ۱۴ دى ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | مجید قهرودی (92)

در مورد آلودگی نوری چند چیز رو باید در نظر گرفت
یکی که همون فاصله هستش
یکی دیگه اختلاف ارتفاع دو محل
مثلا اگه از کاشان 20 کیلومتر به سمت کویر برید آسمونش کاملا با کوهستان های کاشان که در فاصله 5 کیلومتری هست برابری میکنه
ودیگه اینکه وجود کوه ها خودش از انتشار آلودگی نوری کم میکنه
این روستا هم که من در اونجا عکاسی کردم فاصله مستقیمش تا کاشان 25 کیلومتر هست و علاوه بر اون کاملا در کوهستان قرار داره و دیگه اینکه از این جهتی که عکاسی کردم شهر کاشان پشت سر من قرار داره
امیدوارم به جوابتون رسیده باشید
اگر بازهم سوالی هست در خدمتم
"۰۱:۲۲ ۱۵ دى ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | مجید قهرودی (92)

در مورد آلودگی نوری چند چیز رو باید در نظر گرفت
یکی که همون فاصله هستش
یکی دیگه اختلاف ارتفاع دو محل
مثلا اگه از کاشان 20 کیلومتر به سمت کویر برید آسمونش کاملا با کوهستان های کاشان که در فاصله 5 کیلومتری هست برابری میکنه
ودیگه اینکه وجود کوه ها خودش از انتشار آلودگی نوری کم میکنه
این روستا هم که من در اونجا عکاسی کردم فاصله مستقیمش تا کاشان 25 کیلومتر هست و علاوه بر اون کاملا در کوهستان قرار داره و دیگه اینکه از این جهتی که عکاسی کردم شهر کاشان پشت سر من قرار داره
امیدوارم به جوابتون رسیده باشید
اگر بازهم سوالی هست در خدمتم
"۱۰:۲۴ ۲۳ دى ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | a AA (249)

ممنون مجید جون
"۲۰:۲۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | parisa khaki (0)

سلام
بی اندازه زیباست وحرفه ای....
متشکرم آقای قهرودی. موفق وپیروز باشین ... امتیاز 3
"۱۹:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد مهدی گوهری (11)

خیلی عکس قشنگیه
از دیدنش واقعا لذت بردم
مرسی از بابت عکس زیباتون