گالری تصاویر "شکوفه بیاتی"

         
عکس
نام :   این حجم سرد (امتیاز : 18)
عکاس :   شکوفه بیاتی (امتیاز : 187)
نوع دوربین :   Panasonic
مدل دوربین :   panasonic dmc FZ50
نظرات :   14
بازدیدها :   1974
تاریخ ارسال :   ۲۳ آبان ۱۳۹۱
علاقه‌مندی‌ها :   3
دسته‌بندی سايت :   فتو آرت
توضیحات عکاس

"۲۱:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۱" | مفید (4) | امتیاز (2) | فهیمه درودی (1097)

درود ... چنگ مضطربي كه شاخه هاي خشك ِ بي بار و بر ، بر صورت موهوم آسمان مي زنند و تداومي كه اين بي باروبري در انفعال دستاني يخ زده در تمييز يك صورت در تنافر و تناقض با شناخت ذهني زن با مفهوم زنده گي ، در تماشا مي نگارند ، هجوم سرد دلهره را به قاب مربعي مي كشاند و عكاسي در رخداد اصيل بصري اش بي چشمداشتي از جهان بيرون ، هنر خود را عرضه مي كند ... سپاس از اشتراك

"۲۱:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | بیژن نوبخت (520)


سرکار خانم درودی قلمتان زیبا نغز و پر مغز است قدرش رابدانید با پوزش با این بخش از گفته تان موافق نیستم :
و عكاسي در رخداد اصيل بصري اش بي چشمداشتي از جهان بيرون ، هنر خود را عرضه مي كند
اگر اصالت را با آغاز وشروع بدانیم عکاسی در آغاز باز نمای جهان خارجی بود تا ذهنی با سپاس از نوشته زیبایتان

"۲۱:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | فهیمه درودی (1097)

درود و سپاس گزارم از توجه شما ... اين كه عكاسي در آغاز باز نماي جهان بيرون بود قابل انكار نيست و افزون بر آن عكاسي باز نماي جهان بيرون " هست " ... اما منظور از اين كه در رخداد اصيل بصري اش بي چشمداشتي از جهان بيرون به اين تجربه مي رسد ، استقلال زباني آن ست در اداي چيزي كه مي خواهد از منظر بصري آن را تجربه كند ، به عبارتي بخشي از آن جهان بيرون را با ظرافتي كه در نگاه دارد به قاب مي برد و اكنون در زباني مستقل بدون ايهام و مجاز آن را در تصوير مي نگارد ... فكر مي كنم عكاسي حتي در مجرد ترين منظر كه به عبارتي از خلال نگاهي abstract باشد باز هم باز نمايي از جهان بيرون ست
"۲۳:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | بیژن نوبخت (520)

با سلام ثبتی زیبا وبا نگاهی زن گرایانه ( فمینیستی ) بی برگی درخت که اشاره ای است به بی بری و بی ثمری با ماهیت زن که رحمت، آفرینندگی و زایش است ناسازگار و کلیدی است بر صندوقچه ی ذهنیت و نگاه عکاس با پوزش 2+
"۰۲:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (3) | شادی آفرین آرش (7742)

در بالای قاب و در پس زمینه المانی دیده می شود که المان اصلی را تکمیل می کند. در واقع هر دو المان موجود در ثبت یکنفرند. چه آن درخت بی برگ و بی بار و آزاد و چه این شبه انسانی که باوجود آنکه هیچ چیزی جز سیاهی و کدری از او باقی نمانده در تلاش برای حفظ پوشش ست.
پرداختن به لایه های نهان و ستایش برانگیزی از زن معاصر. تقسیم متناسب سیاهی و سفیدی به نحوی که هیچکدام غالب بر هم به نظر نمی آیند. ظرافت در ویرایش و در انتها ثبتی لطیف و در حیطه ی فتو مونتاژ تاثیرگذار و ارزشمند. سپاس فراوان.
"۰۷:۱۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۱" | مفید (4) | امتیاز (0) | علی اصغری (7878)

سلام دوست عزیز


با دیدن عکستان بیاد این شعر مولوی ( داستان فیل در تاریکی ) در دفتر سوم «مثنوی معنوی» افتادم :

فیل اندر خانه ی تاریک بود

عرضه را آورده بودندش هنود

از برای دیدنش مردم بسی

اندر آن ظلمت همی شد هر کسی

دیدنش با چشم چون ممکن نبود

اندر آن تاریکی اش کف می بسود

آن یکی را کف به خرطوم اوفتاد

گفت همچون ناودانست این نهاد

آن یکی را دست بر گوشش رسید

آن بر او چون بادبیزن شد پدید

آن یکی را کف چو بر پایش بسود

گفت شکل پیل دیدم چون عمود

آن یکی بر پشت او بنهاد دست

گفت خود این پیل چون تختی بدست

همچنین هر یک به جزوی که رسید

فهم آن می کرد هرجا می شنید

از نظرگه گفتشان شد مختلف

آن یکی دالش لقب داد این الف

در کف هر کس اگر شمعی بدی

اختلاف از گفتشان بیرون شدی

چشم حس همچون کف دستست و بس

نیست کف را بر همه او دسترس

شاد و سالم باشید
"۰۸:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (2) | امین مهدوی (1005)

درود
ثبتی پر مفهوم و گیرا را شاهد هستیم که نشان از هنر عکاس دارد
قرار گرفتن المانها در جای خود و استفاده از تکنیک مناسب از نقاط قوت این ثبت است
سپاس
"۱۲:۴۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (2) | حسین عسکری (816)

در حد و اندازه نقد و صحبت کردن درباره عکس ها نیستم.
اما می توان از دیدن عکس ها لذت برد و تبریک گفت.
سپاس از ارسال
"۱۳:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (3) | احسان قنبری فرد (9266)

چینش هدفمند عناصر به منظور القای ضمنی معنای مورد نظر مولف ارزنده و قابل اعتنا است. در این میان، مخاطب نیز تا اندازه ای آزادی خود را در دستیابی به برداشتهایی متفاوت حفظ خواهد کرد..
"۲۳:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (2) | سیروس سروری (490)

سلام دوست عزیز خانوم بیات
فتوآرت و مفهومی، ثبتی زیبا و هوشمندانه ، موضوع و هدف عکاس به روشنی نمایان است.
کادری مناسب و ادیت خوب، ترکیب بندی جای تحسین دارد.
در دیتیل، اکسپوژر رو اتوماتیک دیدم، این احساس میشه که دوربین خودکار بعلت نور کم و خاموش بودن فلاش زمان داده ودیاف رو باز گذاشته است،ای کاش تنظمات خودتون رو روی مو منوآل دوربین ست میکردین.
شاد و پیروز و سلامت باشین
"۱۵:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (2) | میلاد بشردانش (831)

ثبت زیبایی ست
حضور سوژه در سمت راست تصویر به زیبایی اثر افزوده اما خودرا متاسفانه بسیار بزرگ نشان میدهد .تا حدی که کمی چشم را مورد ازار قرار میدهد.


در هر حال به ثبت این اثر زیبا از طرف استاد گرامی ام،،خانم شکوفه بیاتی تبریک میگویم ومنتظر راهمایی های بزرگوارانه شما خواهر خوبم در پیشرفت اثارم میباشم.
"۱۹:۴۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | زهرا جوربندیان (8)

عکس خلاقانه ای است و عکاس راجع به آن فکر کرده است اما به نظرم زیبا و چشمگیر نیست اما توانایی عکاس را می رساند.
"۱۳:۰۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | وحید شاه کرمی (13)

سلام در صورت امکان در مورد تکنیک مورد استفاده برای این عکس و در کل نحوه عکاسی این اثر توضیح بفرمایید
"۰۰:۲۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (2) | :: فاطمه‌انتـظار :: (1083)

عکسی که در آن تکنیک و مفهوم، به خوبی با هم پیش رفته‌اند. و در یک قاب خوش ترکیب، در کنار هم نشسته‌اند.
::
درود بر شما