گالری تصاویر "ارشاد شریفی"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 7)
عکاس :   ارشاد شریفی (امتیاز : 496)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon IXUS 1000 HS
دیافراگم :   F4
سنسور :   10 MP
نظرات :   35
بازدیدها :   851
تاریخ ارسال :   ۲۳ تير ۱۳۹۱
علاقه‌مندی‌ها :   3
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید
توضیحات عکاس

"۲۳:۱۸ ۲۳ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (2) | امید امیدواری (2469)

فضای متفاوت و سحر‌آلود، شکلِ عالی و تصویری بی‌مانند؛ زیباست.
"۲۳:۵۵ ۲۳ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (2) | حامد بنکدار (1078)

درود بر شما دوست عزیز
فضای متفاوت و سحر‌آلود، شکلِ عالی و تصویری بی‌مانند؛ زیباست. ادیت زیبایی انجام دادید.
موفق باشید
"۰۱:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمد صادق علامی (165)

با درود
جاده ای که حتی تا بینهایت هم نرفته!!
فضای سحر آلود و جدید از عکاسی جاده
ادیت و ویرایش بسیار زیبا
دیدتان قابل تحسین است
+2
"۰۱:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (1) | حسین ملکی (5639)

درود بر شما دوست عزیز
فضای متفاوت و سحر‌آلود، شکلِ عالی و تصویری بی‌مانند؛ زیباست. ادیت زیبایی انجام دادید.
موفق باشید
"۰۱:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (2) | حسام شادمند (1480)

درود بر شما دوست عزیز
فضای متفاوت و سحر‌آلود، شکلِ عالی و تصویری بی‌مانند؛ زیباست. ادیت زیبایی انجام دادید.
موفق باشید
"۰۳:۰۱ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | emad zare mehrjardi (1186)

تصویری زیبا.. چقدر تابلوها به این عکس کمک کردند...
نگاه متفاوت و داشتن دید این چنین به آفرینش این عکس کمک کرده است
موفق باشید
"۱۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (-3) | امین شیرازی (194)

من واقعا از همه دوستان معذرت ميخوام مخصوصا از عكاس محترم اين عكس ...
آخه اين عكس چيه كه اينقدر تعريف ميكنين ازش ؟
كجاي اين عكي فضاي متفاوف و به قول خودتون سحر آلود داره ؟
من ازتون خواهش ميكنم يك مقدار حرفه اي به عكس نگاه كنيد و يك مقدار حرفه اي نقد كنيد هر چند نقد عكس كار هركسي نيست ولي سعي كنيد راجع به عكسهاي حرفه اي، حرفه اي نظر بدين
با تشكر

"۱۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | محمدعلی ابراهیمی (1881)

سلام
اگر بخواهید ، دوستانی که این تعاریف محیرالعقول را انجام داده اند و عکس را انتخاب کرده اند و به صفحه ی اول آروده اند حتما در این مورد توضیحاتی هم دارند که برایتان می نویسند.
در ضمن دوست عزیز نیازی به آن 3 امتیاز منفی نیست.

"۱۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | امید امیدواری (2469)

ویژگی‌های شکلی و محتوایی عکس را منطبق بر مولفه‌های سبک رئالیسم جادویی که در دهه 60 باب شد، دیدم. مواردی مثل نگاه تجربی و ذهنی عکاس توأم با فضایی سحر‌آلود (‌فرم خاص ابرها، ترکیب نامتقارن، سکوت جاده و کارکرد خوب گرین ها و مد سیاه و سفید) بعلاوه کمی چاشنی شاعرانگی. نمونه این فضاها را در آثار منظره رنه گراردی می‌توان مشاهده کرد. زیبایی این عکس را در اینها دیدم.

آخه اين عكس چيه كه اينقدر تعريف ميكنين ازش ؟
كجاي اين عكی فضاي متفاوف و به قول خودتون سحر آلود داره ؟


این بدترین لحنِ نظردهی بر عکس‌ها است. برای هرکدام از ما در گالری عکس‌هایی هستند که دوست‌شان نداریم، چرا برای عکسی که اصلاً قبول‌اش نداریم حتماً باید به این شکل نظرمان را بگوییم. آیا اجباری وجود دارد؟

و اگر احساس می‌کنیم نظر دیگران اشتباه است چرا منطقی و مستدل نظر آنها را تحلیل نمی کنیم؟

من ازتون خواهش ميكنم يك مقدار حرفه اي به عكس نگاه كنيد و يك مقدار حرفه اي نقد كنيد هر چند نقد عكس كار هركسي نيست ولي سعي كنيد راجع به عكسهاي حرفه اي، حرفه اي نظر بدين

بی‌تابانه و بی‌صبرانه منتظر شنیدن نقد یا نظر به قول شما حرفه‌ای برای بد بودن این عکس هستم.

موفق باشید.

"۱۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | شهــــاب الدّین رحـــمانی (162)

من از جناب امید امیدواری عزیز خواهشمندم وقتی عکسی را منتخب اعلام میکنید برای افزایش سواد بقیه زحمت همین چند خط تایپ نقد و تحلیل عکس را هم همان اول به خود بدهید تا یک پاراگراف جواب کوبنده ی روز بعد!!!
بدرود

"۱۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | امید امیدواری (2469)

جواب آقای رحمانی گرامی:

حقیقتاً نوشتن برای هر عکس در حد چند پاراگراف طوری که منطقی و ریشه‌ای باشد بعلت کثرت عکس‌ها و زمانبر بودن این امر، برای من در حال حاضر ممکن نیست. اما جملات کوتاه و تیتر‌واری که می‌نویسم منشأ علمی و تاریخی و نظری آن را در ذهن دارم و در صورت پرسش ، استدلال‌هایم را توضیح خواهم داد، مانند این مورد.

اما با شما موافقم که باید بیشتر نظراتم را تشریح کنم و بسط دهم.

ممنونم بابت این تذکر و انتقاد صحیح.
موفق باشید.






"۱۸:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | شهــــاب الدّین رحـــمانی (162)

و اما در باره ی عکس...
امروز شمس تبریزی منزل ما بود و از من خواست تا نقدی به این به قول خودش منظر (عکس) بگوید و من مشق (تایپ) کنم! :
.....و اینک تلوّن.....!
و این همان تلوّن(بی ثباتی و تغییر) است که آزار میدهد آنکه در این منظر ایستاده است ...
مرا چه سخن باشد از دید این منظریاب! (احتمالا منظورش همان عکاس بود!) به جز آنکه آینده اش جاده ایست که توان دیدن آن ندارد و آسمان رفتن هم ابری است !
(علامت عجب بگذار فرزند!) گذاشتم استاد!!!
و راه به گذشته هم او را هرچند اجازه ی سبق (سبقت گرفتن!) بوده است اما دیگر چه سود!
مرا توان دیدن آینده نیست مگر آن قانون ! و توان دیدن گذشته هست مگر آن قانون!!
درود من بر آنان که به هر ابزار به بیان حقایق دست میزنند و آرزوی من برای آنان این باشد که هرگز از یاد نبرند که اصل(اصالت) با سخن باشد نه با سیما و نگاه به بهانه ی نعره برآوردن حقیقت است که مجاز باشد!
تقدیم به مباحثه گران بر این منظر!!!
بدرود :-)

"۱۸:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | شهــــاب الدّین رحـــمانی (162)

با تشکر از عکاس محترم برای اعلام غیر مفید بودن این نظر!!!
بهتر میبود که همانطور که بنده ی حقیر یک پاراگراف صرف تحسین عکس جناب عالی کردم زحمت بکشید در یک خط بگویید چرا این نظر مفید نیست!؟

"۱۸:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

عذرخواهی مرا به دلیل کم توجهی ام بپذیرید
ممنون از نثر بسیار زیبایی که نوشتید. نثر شما زیبا و کمی پیچیده بود و من به دلیل این پیچیدگی،‌ به اشتباه برداشت غلط کردم

"۱۸:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | شهــــاب الدّین رحـــمانی (162)

خواهش میکنم قربان ، نقصان متن بنده باعث این مطلب گشته است که این سوء تفاهم رخ داده :-)
صادقانه بخاطر این ثبت زیبا به شما تبریک میگم...:-)
"۱۹:۱۳ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | سجاد قدیم پور (217)

با سلام
به نظر من در مورد بعضی عکسا سلیقه ی شخصی نسبت به دید هنری و نقادانه تو اولویت قرار داره,این موضوع تو حیطه های دیگه ی هنر مثل سینما نیز وجود داره,ولی هر نقد یا تعریفی باید با لحن هنری و ودر فضای صمیمیت صورت بگیره,و مخصوصا به دور از غلو و تعاریف الکی.
مثلا در مورد همین عکس چه طور میشه چند نفر دقیقا یک حس مشترک که در اینجا سحر آلود بودن فضاست رو از عکس دریافت میکنن؟؟
بهتره هممون تو نظر دادن و نقد کردن دقت کنیم.

"۱۹:۱۳ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | امید امیدواری (2469)

سلام

و مخصوصا به دور از غلو و تعاریف الکی.
مثلا در مورد همین عکس چه طور میشه چند نفر دقیقا یک حس مشترک که در اینجا سحر آلود بودن فضاست رو از عکس دریافت میکنن؟؟


لطفاً منظورتان را روشن‌تر بفرمائید. آیا اشاره شما به نظر اول من بر این عکس است؟ به پاسخ من به پرسش آقای شیرازی توجه کنید.

چند نکته مهم:

از دوستان عزیزم خواهشمندم که نظرات اینجانب را کپی و پیست نفرمایند تا سوتفاهمی پیش نیاید.


پرسش‌های خود را روشن و تفکیک شده مطرح بفرمائید تا متوجه منظورتان بشویم.

لحن مؤدبانه و عاری از احساساتی‌گری و تعصب، همواره قابل احترام بوده است. پس به این نکته توجه فراونی بفرمائید.


موفق باشید.



"۲۰:۰۴ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | امید امیدواری (2469)

چند نکتهٔ دیگر:

سعی کنید اگر حتی نظر کسی را نمی‌پسندید امتیاز منفی ندهید حتی برای عکس‌ها. به دلیل تأثیر و حس بدی که در صاحب‌نظر یا صاحب‌ عکس پدیدار می‌شود و ممکن است در‌صدد پاسخگویی به شکلی تند برآید و فضا را متشنج کند.

اگر نقدی به دیدگاه شخصی داریم با ذکر نام آن شخص و مشخص نمودن آن قسمت نظرش که به آن معترض هستیم، انتقادتان را بیان کنید.

با سپاس فراوان از شما دوستان فرهیخته و هنرمند
"۲۰:۰۹ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | امید امیدواری (2469)

از عکاس محترم این عکس خواهشمندم با تأمل و تعقل بیشتر به نظرات دوستان توجه کنند و از دادن امتیاز منفی به نظرات بپرهیزد.


"۲۰:۰۹ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | شهــــاب الدّین رحـــمانی (162)

با تشکر از جناب امیدواری عزیز
بابت تلاش برای داشتن فضایی صمیمی تر و منطقی تر جهت رشد همگی در کنار همدیگر
احساس من این است که متن بنده کمی پیچیده شد طوری که این احساس به عکاس انتقال پیدا کرده که من عکس او را بد میدانم
در صورتی که من نیم ساعتی بود که میهمان عکس خوب عکاس عزیز بودم و از تحلیل شما هم توان ادراک اینگونه عکس ها را یافته بودم و بخاطر همین ذوق بود که دلم خواست متنی به تحسین این بزرگوار بنویسم که شاید شوق بنده آن متن را کمی نا مفهوم کرده ...!

"۲۰:۰۹ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | امید امیدواری (2469)

آفرین!

دقیقاً همین طور است که می‌فرمائید، نثر شما زیبا و کمی هم پیچیده بود، بنده هم چند لحظه‌ای در آن درنگ کردم!

سپاس بابت مهرت...
پاینده باشی امیر جان
"۲۰:۱۹ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

از یکایک دوستان بابت نظراتی که ارائه کردند تشکر میکنم. ضمنا کم توجهی مرا ببخشید
"۲۱:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

دادن امتیاز -3 به عکسی که توسط اعضای اصلی سایت انتخاب شده است کمی کینه توزانه و یا بچه گانه به نظر میرسه، هر چند دوستی که امتیاز منفی داده از نظرات دیگر دوستان بدش اومده و به عکس نمره منفی داده.
البته شاید اگر اون امتیاز نبود این بحث ها هم نبود.
اما در مورد عکس
تمام توضیحات عکس توسط امید امیدواری عزیز داده شده. حتی بیش از چیزی که در ذهن من بود. ولی چند نکته رو ذکر میکنم،‌ حداقل برای دفاع از ثبتم که مورد تهاجم قرار گرفته.
حالت خاص ابرها و هجوم آنها تا مرکز عکس و جاده،
ترکیب دو تابلو دایره شکل در کناره های ثبت به صورت موازی و متقارن، اگر به انتهای جاده خیره بشید این حالت بهتر حس میشه
جاده ای که انتهای نا مشخصی داره
سکون و سکوت کامل
ادیت همرا با نویز و فریم
مود منوکروم یا سیاه و سفید
تمامی این موارد در کنار هم، مورد توجه بنده حقیر بوده است.
با تشکر

"۲۱:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | امین شیرازی (194)

ببین دوست عزیز:
کاری به عکاسی ندارم در کل هنر بهانه ای برای به دست آوردن و رسیدن به فهم و شعورات انسانی است...
دادن امتیاز منفی به شما یک نظر کاملا شخصی راجع به عکس بوده و این جمله شما ( کینه توزانه و بچه گانه ) نحوه درست صحبت کردن در جمع حرفه ای ها نیست هرچند با رفتار و نحوه حرف زدن شما، بنده و بقیه دوستان کامل متوجه شخصیت جنابعالی شدیم.
به قول دوستمون آقای علیرضا نوریان ( هر نظری شایسته تقدیر است. )
در ضمن در این نوع عکاسی با زاویه دید باز عمق و میدان نامحدود در حالت Auto و با دیافراگم 4 استفاده نمیکنن
پیروز باشید /*

"۲۱:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | شهــــاب الدّین رحـــمانی (162)

منو ببخشید والله منم دیگه داره صدام در میاد!

هرچند با رفتار و نحوه حرف زدن شما، بنده و بقیه دوستان کامل متوجه شخصیت جنابعالی شدیم.

اگر زحمتی نیست شما به جای تحلیل شخصیت دیگران پاسخ آقای امیدواری را درباره ی تحلیل و نقد حرفه ای عکس که فرمودید البته کار هر کس نیست! بدهید...

آخه اين عكس چيه كه اينقدر تعريف ميكنين ازش ؟
كجاي اين عكي فضاي متفاوف و به قول خودتون سحر آلود داره ؟
من ازتون خواهش ميكنم يك مقدار حرفه اي به عكس نگاه كنيد و يك مقدار حرفه اي نقد كنيد هر چند نقد عكس كار هركسي نيست ولي سعي كنيد راجع به عكسهاي حرفه اي، حرفه اي نظر بدين


بی‌تابانه و بی‌صبرانه منتظر شنیدن نقد یا نظر به قول شما حرفه‌ای برای بد بودن این عکس هستیم.

"۲۱:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

از امیر رحمانی عزیز تشکر میکنم و سپاسگذاری مجدد برای نثر بسیار زیبایی که نوشتید.

امین شیرازی شما در دو نظری که دادی حرف از حرفه‌ای بودن، حرفه‌ای نظر دادن، حرفه‌ای دیدن، حرفه‌ای نقد کردن و باز هم جمع حرفه‌ای ها رو بیان کردی.

در ضمن در این نوع عکاسی با زاویه دید باز عمق و میدان نامحدود در حالت Auto و با دیافراگم 4 استفاده نمیکنن
اگر اینقدر حرفه‌ای هستی و با دید حرفه‌ای نگاه کردی، باید بدونید دوربینی که من استفاده کردم یک کامپکت کاملا اتوماتیک بوده و عکاس هیچگونه تنظیم دستی روی اون نمیتونه اعمال کنه، تمامی تنظیمات به وسیله خود دوربین صورت میگریه، البته اگه شناخت کافی رو دوربین‌ها داشته باشید

و در مورد صحبت‌های دیگر هیچ نطری نمیدم، چون وقت تلف کردنه و قبلا تجربه‌ی جر و بحث با افراد پر مدعا رو داشتم

"۲۱:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

در ضمن در این نوع عکاسی با زاویه دید باز عمق و میدان نامحدود در حالت Auto و با دیافراگم 4 استفاده نمیکنن

توضیح بدید چه دیافراگمی برای این نوع عکاسی مناسب است، تا من و دیگر دوستان از نظرات حرفه‌ای شما استفاده کنیم.
"۲۱:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

و نکته مهمی که باید ذکر میکردم اینه که هیچ ثبتی بدون ایراد نیست. و اگر میخواهیم از عکسی ایرادی بگیریم و یا آن را نقد کنیم بهتر است با دلیل و منطق باشد.
اینکه صرفا عکس، از منظره‌ای زیبا یا یک حشره و یا عکسی HDR باشد ملاک زیبایی و یا انتخاب آن نمیتونه باشه. من از عکس خودم هیچ تعریفی نمیکنم و در ابتدا انتظار این رو هم نداشتم که جزو عسکهای منتخب قرار بگیره. اما حالا شرایط فرق میکنه. وقتی نگاهی عمیق پشت چیزی باشه اون رشد میکنه و گسترش پیدا میکنه.
شاید اگر نگاه عمیق عکاس محترم و بسیار عزیز امید امیدواری نبود،‌ همه به سادگی از کنار این ثبت میگذشتیم حتی خود بنده.
"۲۱:۵۶ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | علیرضا نوریان (4627)

هر نظری شایسته تقدیر است.

"۲۱:۵۶ ۲۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

جناب نوریان اگه اجازه بدید من هم نظری دارم که عرض میکنم:

به نظر من هر نظری شایسته تقدیر نیست، هر نظری شایسته احترام است.
هر نظری رو تقدیر نمیکنند اما میشه بهش احترام گذاشت.
با تشکر از شما
"۰۰:۰۱ ۲۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (1) | عباس آذریان (629)

نگاه عکاس نگاه خوبی بوده است اما به نظر من اجرای آن با تقارن بیشتر و اندکی تغییر کادر بهتر میشد من شخصا با شارپنس منجر به نویز موافق نیستم.

"۰۰:۰۱ ۲۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

سلام
با تشکر از نظر شما
نویز ایجاد شده به دلیل شارپنس نیست. و اصلا شارپنس در این ثبت دست نخورده است. نویز به صورت عمدی برای ایجاد صحنه ای متفاوت است.
"۰۰:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین افتخاری (1694)

به دور از همه ی بحث ها و گفتگو ها فضای عکستون دوست داشتنی است.

کادر بندی به نوعی است که بیننده قادر خواهد بود خودش رو در میان این جاده حس کنه. در فضای نامعلوم و بی انتها حرکت کنه.
دست مریزاد

"۰۰:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارشاد شریفی (496)

سلام
با تشکر از نظر شما
شما دقیقا به نکته ای اشاره کردین که مورد نظر بنده بوده است. فضای نا معلوم و بی انتها
موفق باشید
"۲۲:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | سجاد قدیم پور (217)

با سلام خدمت آقای امیدواری
من منظورم با دوستانی بود که تحت تاثیر نظرات دیگران نظر میدهند و خیلی وقت ها هم نظر را کپی میکنند والا شما که در این عکس نظر اول را داده اید.
با تشکر