گالری تصاویر "آرش دهقانی"

         
عکس
نام :   آوار سایه ها (امتیاز : 18)
عکاس :   آرش دهقانی (امتیاز : 161)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 5D Mark II
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF 24-105 f/4 L IS USM
دیافراگم :   F22
سنسور :   16 MP و بالاتر
ایزو :   100
نظرات :   21
بازدیدها :   830
تاریخ ارسال :   ۰۷ تير ۱۳۹۱
علاقه‌مندی‌ها :   5
دسته‌بندی سايت :   مفهومی , انسان , فتو آرت
توضیحات عکاس

"۲۲:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (3) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب

پیش از شکل
تخیل و بازنمایی آن جدای از ترجمه ی متن هر تصویری نیازمند قدرت تجسم بخشی دوباره ، در قابی واقعی ست و همین نکته است که بسیاری خواب می بینند و نمی توانند حتی یک کلمه از خواب را دوباره بازگویی کنند چه رسد به تاویل و تصویر ...

شکل:
آوار سایه ها عنوانی نه چندان خوش بینانه و تصویر آن ، نمایشی از یک دلشوره ی عمیق در این نگاه...
سایه ، بارها مورد تفتیش هنرمندان و نویسندگان بزرگ و کوچک بوده است و زمینه ی آن را هنوز دارد تا به نماها و گوشه های بسیار آن پرداخته شود.
چیزی که در این ثبت مخیله ی مخاطبی چون این حقیر را به سوال وا می دارد، درک و حوصله ای ایست که می تواند جزئیات و المان های بسیاری را که می شناسیم پس بزند و به آشناترین المان ها و همچنین ساده ترین آنها بپردازد و از تصرف سایه و نور در قاب به یک ساختار مناسب تصویری برسد.
چگونه است که می توان خلسه را در چیدمان ها و انتخاب نوع رویداد و همچنین استناد به احساس پیدا کرد و تصویر با ویرایشی ظریف را بوجود آورد که خیال بر هم زدن یا ادعا کردن نداشته باشد؟
آیا مقدر است که چنین باشد؟ و اگر این چنین است که به مولف این اثر از این جهت ( خود فراموشی و سپردن و وقف در اثر ) باید تبریک گفت.

پس از شکل:
به تناسب حسی که بازتابنده است می توان خود ِانعکاس بود و نه چیز دیگر...

سپاس و ارج

"۲۲:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام
سلام و ادب پیش از شکل تخیل و بازنمایی آن جدای از ترجمه ی متن هر تصویری نیازمند قدرت تجسم بخشی دوباره ، در قابی واقعی ست و همین نکته است که بسیاری خواب می بینند و نمی توانند حتی یک کلمه از خواب را دوباره بازگویی کنند چه رسد به تاویل و تصویر ... شکل: آوار سایه ها عنوانی نه چندان خوش بینانه و تصویر آن ، نمایشی از یک دلشوره ی عمیق در این نگاه... سایه ، بارها مورد تفتیش هنرمندان و نویسندگان بزرگ و کوچک بوده است و زمینه ی آن را هنوز دارد تا به نماها و گوشه های بسیار آن پرداخته شود. چیزی که در این ثبت مخیله ی مخاطبی چون این حقیر را به سوال وا می دارد، درک و حوصله ای ایست که می تواند جزئیات و المان های بسیاری را که می شناسیم پس بزند و به آشناترین المان ها و همچنین ساده ترین آنها بپردازد و از تصرف سایه و نور در قاب به یک ساختار مناسب تصویری برسد. چگونه است که می توان خلسه را در چیدمان ها و انتخاب نوع رویداد و همچنین استناد به احساس پیدا کرد و تصویر با ویرایشی ظریف را بوجود آورد که خیال بر هم زدن یا ادعا کردن نداشته باشد؟ آیا مقدر است که چنین باشد؟ و اگر این چنین است که به مولف این اثر از این جهت ( خود فراموشی و سپردن و وقف در اثر ) باید تبریک گفت. پس از شکل: به تناسب حسی که بازتابنده است می توان خود ِانعکاس بود و نه چیز دیگر... سپاس و ارج

از نقدتان بر اثز بنده سپاسگذارم
پیروز باشید
"۰۱:۳۱ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (4) | امتیاز (0) | علیرضا رستگار (96)

تركيب بندي زيبا ،المانها وفضا شاعرانه است و ابهام بصري كه معاني مفهومي متفاوتي به تصوير مي بخشد ، وذهن را تا برداشتهاي سورئال وفضاهاي ناشناخته به پرواز درمي آورد وچون ازمود سياه وسفيد استفاده شده يادآور اتفاقات اتفاق افتاده يادرشرف اتفاق در خواب را تداعي مي كند.وما را به فضاي راز آلود خواب هدايت مي كند؛ ورازآلودگيهاي زيادي را براي تصوير ايجاد مي كند ؛ كه توام با دلهره است . وفضاهايي كه تامرز بي شكلي به ذهن فشار مي آورد.

"۰۱:۳۱ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام
تركيب بندي زيبا ،المانها وفضا شاعرانه است و ابهام بصري كه معاني مفهومي متفاوتي به تصوير مي بخشد ، وذهن را تا برداشتهاي سورئال وفضاهاي ناشناخته به پرواز درمي آورد وچون ازمود سياه وسفيد استفاده شده يادآور اتفاقات اتفاق افتاده يادرشرف اتفاق در خواب را تداعي مي كند.وما را به فضاي راز آلود خواب هدايت مي كند؛ ورازآلودگيهاي زيادي را براي تصوير ايجاد مي كند ؛ كه توام با دلهره است . وفضاهايي كه تامرز بي شكلي به ذهن فشار مي آورد.

از نقدتان بر اثز بنده سپاسگذارم
پیروز باشید
"۰۸:۰۹ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (5) | امتیاز (2) | حامد بنکدار (1078)

تركيب بندي زيبا ،المانها وفضا شاعرانه است و ابهام بصري كه معاني مفهومي متفاوتي به تصوير مي بخشد ، وذهن را تا برداشتهاي سورئال وفضاهاي ناشناخته به پرواز درمي آورد وچون ازمود سياه وسفيد استفاده شده يادآور اتفاقات اتفاق افتاده يادرشرف اتفاق در خواب را تداعي مي كند.وما را به فضاي راز آلود خواب هدايت مي كند؛ ورازآلودگيهاي زيادي را براي تصوير ايجاد مي كند ؛ كه توام با دلهره است . وفضاهايي كه تامرز بي شكلي به ذهن فشار مي آورد.

"۰۸:۰۹ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام

تركيب بندي زيبا ،المانها وفضا شاعرانه است و ابهام بصري كه معاني مفهومي متفاوتي به تصوير مي بخشد ، وذهن را تا....

سپاسگذار از شما
"۱۱:۲۰ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (2) | امیر عبدل پناه (4500)

درود ...

ترکیب بندی خوب و استفاده از فضای BW و همچنین استفاده
خوب از کنتراست و پراکندگی تن های خاکســتری در سراسر
کادر ...

"انتقال حس" خوبی دارد این عکس.

________________________________


در دســـته بندی ها فتوآرت انتخاب شده است، آیا این به مـعنا
است که المان هایی حذف یا اضافه شده اند یا منظــور دیگری
داشته اید؟


شاد باشید ...

"۱۱:۲۰ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (4) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام
در این عکس که حاصل سه نوردهی متفاوت است، قسمت هایی از تصویر حذف و چند عنصر به آن اضافه شده است.
----
غالبا در تعریف فوتوارت "حضور هنرمند کمتر احساس می شود و اثر به مخاطب سپرده می شود." با درنظر گرفتن چنین تعریفی شاید واژه فوتومونتاژ مناسب تر باشد.
اما چگونگی عدم حضور هنرمند در یک اثر هنری همواره برای بنده بی پاسخ مانده است. (بسیاری از عکاسان بزرگ مانند : کارتیه برسون را بی طرف می دانند و حتی به آن ها ناظران صحنه نیز می گویند!) در حالی که عکاس بر می گزیند (سوژه، دوربین، لنز، رنگ،...)، عکاس نگاه می کند، عکاس مفاهیم را ایجاد می کند و در جهت تفهیم آن المان هایی اضافه می کند (با انتخاب زاویه دید).

همواره در اثر برای ایجاد مفاهیم چند وجهی تلاش می کنم که گاهی حتی متناقض هم به نظر برسد و بخشی از کار را همواره بر دوش مخاطب قرار می دهم، اما حضور خودم را هم در عکس نمی توانم نادیده بگیرم (مانند حضور هر هنرمندی در اثرش)؛ حتی زمانی که مخاطب مفهومی متتاقض برداشت نماید

پیروز باشید.
"۱۵:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (2) | امید امیدواری (2469)

ژرف و ارزشمند.

"۱۵:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام و عرض ادب
ژرف و ارزشمند.
از شما و همه ی دوستانی که لطف کردند و نظرشون رو درباره اثرم گفتند سپاس گذارم
"۲۲:۵۵ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (2) | احسان قنبری فرد (9266)

فاین آرت.. با ویرایش هدفمند و چینش آگاهانه عناصر در جهت خلق معنا. .

"۲۲:۵۵ ۰۸ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام
فاین آرت.. با ویرایش هدفمند و چینش آگاهانه عناصر در جهت خلق معنا. .
سپاس از شما
موفق و پیروز باشید
"۰۰:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (2) | حسین افتخاری (1694)

درود بر شما دوست عزیز.
ژرف و ارزشمند.
فاین آرت.. با ویرایش هدفمند و چینش آگاهانه عناصر در جهت خلق معنا. .

موفق و پیروز باشید

"۰۰:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام
درود بر شما دوست عزیز. ژرف و ارزشمند. فاین آرت.. با ویرایش هدفمند و چینش آگاهانه عناصر در جهت خلق معنا. . موفق و پیروز باشید
سپاس از شما
"۲۱:۱۸ ۰۹ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | جواد رضایی شهرکی (877)

سلام دوست عزیز
قبل از نقد کارتون یه نکته به نظرم رسید اینه که تصویر در سایز کوچیک نه تنها گویا نیست بلکه انسان را به خطا میبره.
اقرار می کنم که اگر ثبت زیبای شما را در سایز کوچک میدیدم باز نمیکردم ....
و اما ثبت زیبای شما:
تبریک به خاطر نوع نگاه و البته چیدمان و اجرای مناسب.
بنده فقط ترکیب پایین کادر مخصوصا سمت چپ را کمی ضعیفتر از کل کادر میدونم
مخصوصا ادامه پیکره که در سیاهی پرده دنبال شده- به نظر بنده البته -از لحاظ بصری کمی ایراد داره.اگر پیکره و سیاهی به نحوی از یکدیگر قابل تمایز بودند-حتی با همین مدل ادامه-شاید خروجی بهتری از لحاظ بصری از آن می دیدیم
همواره شاد باشید+2

"۲۱:۱۸ ۰۹ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام دوست گرامی
سپاس از شما
ادامه سیاهی هایی که در ادامه شخص قرار گرفته اند به طور تعمدی با پرده تلفیق شده اند،
پرده ای که در امواج باد قرار گرفته است و رها پنداشته می شود. اما توامان با یک سیاهی که شخص را به سوی خود می کشد قرار گرفته است.{ شاید گریزی باشد به سوی ماهیت وجودی پرده (پوشش)}
سیاهی از آن کدام است؟...
انسان...
پایبندی...
پوشش...
"۲۱:۲۷ ۰۹ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمد سعیدی (202)

خسته نباشید
شما خستگی منو واقعا در اوردین
کادر کنترل نور ادیت عالی
کار بسیار ارزشمندی شده
پیروز و موفق باشید

"۲۱:۲۷ ۰۹ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام
خسته نباشید شما خستگی منو واقعا در اوردین کادر کنترل نور ادیت عالی کار بسیار ارزشمندی شده پیروز و موفق باشید
سپاس از شما
"۲۱:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام دوست گرامی
سپاس از شما
ادامه سیاهی هایی که در ادامه شخص قرار گرفته اند به طور تعمدی با پرده تلفیق شده اند،
پرده ای که در امواج باد قرار گرفته است و رها پنداشته می شود. اما توامان با یک سیاهی که شخص را به سوی خود می کشد قرار گرفته است.{ شاید گریزی باشد به سوی ماهیت وجودی پرده (پوشش)}
سیاهی از آن کدام است؟...
انسان...
پایبندی...
پوشش...

"۱۴:۳۲ ۱۰ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | دنیا غلامی (8)

زيباست اين اثر فقط همينو ميتونم بگم

"۱۴:۳۲ ۱۰ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش دهقانی (161)

سلام و عرض ادب
زيباست اين اثر فقط همينو ميتونم بگم
زيباست اين اثر فقط همينو ميتونم بگم
ممنون از شما