گالری تصاویر "امیر عبدل پناه"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 28)
عکاس :   امیر عبدل پناه (امتیاز : 4500)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 450D
توضیحات لنز :   Canon Efs 10-22 mm
فیلتر :   ND
توضیحات فیلتر :   1000x B+W
دیافراگم :   F9
سنسور :   12 MP
شاتر :   60 ثانیه یا بیشتر
ایزو :   100
نظرات :   37
بازدیدها :   1526
تاریخ ارسال :   ۰۴ تير ۱۳۹۱
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   انتزاعی , ساحل و دریا , غروب آفتاب
توضیحات عکاس
تک شات - 240 ثانیه نوردهی

"۱۵:۲۱ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (2) | روزبه چراغی (217)

سلام دوست عزیز، واقعا خسته نباشید
بازهم غروب و بازهم دریا با این تفاوت که اینبار از دید شما و با تکنیک شما
به خوبی زمان نوردهی رو بالا بردین و جلوی زیبایی دریا و آشمان گرفته
ادیت ورنگها هم ملایم ومناسب با تصویرند
کادربندی شاید میتونست بهترم باشه
"۱۶:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (4) | امتیاز (2) | پرویز فلاحتکار (5294)

سلام
تقابل سختی سنگ با لطافت آب .
که این تقابل باحرکت و محوی آب و با سکون سنگ تضاد بیشتری یافته است.
"۱۶:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (6) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

ترکیب و تکنیک مناسب ولی ویرایش جای کار بیشتری داشته

------------------------------------------------------------
ادیت پیشنهادی :

51730667455435217593.jpg

-----------------------------------------------------------
چتری از مهربانی یکتا برسرشما
+1.5

"۱۶:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (4) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

ممنون از تلاش شما ...

اما این ویرایش کاملا عامدانه بوده است. و در انتقال حسی که من در نظر داشتم بیشتر از ویرایش شما کارکرد دارد.


"۱۶:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (5) | امتیاز (0) | محمد جواد شفیعیان (9750)

نظر شما متین و به عنوان مولف قابل احترام . .


ولی بنده این یکدستی دریا را در تقابل با این ساختار خشن سنگها و صخرها دلنشین تر وملموس تر می بینیم


باشد تا هر بیننده از منظر نگاه و برداشت خویش به لذت بصری و آرامش حاکم دست یابد


هدف بنده زیباتر دیدن ثبت شما در نظر مخاطب است نه چیز دگر ...
.
.

چتری از مهربانی یکتا برسرشما




"۱۶:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

ممنون از توجهتون ...

بله در مورد هر عکسی باید اجازه دهیم که هر بیننده از منظر خود ببیند.

سپاس از همراهی شما ... :)

"۱۶:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | حمید غرب (434)

ضمن احترام به سليقه آقاي شفيعيان , منهم بر اين باورم كه تاكيد عكاس بيشتر بر روي تقابل آب و آسمان به گونه اي رويائي و لطيف بوده است در حاليكه در اديت جناب شفيعيان تاكيد بر تجسم صخره ها و سختي آنها خصوصا با وضوح كامل است .
"۱۷:۳۵ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (2) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سلام
یک ثبت زیبا با رنگمایه ای از غروب
امواج آرامی پیش رو داشتید.
پیشنهادم حذف رنگ از روی سنگهاست.
موفق باشید.
منتظر ثبت های بعدی.
"۱۸:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (1) | مجید مومنی مقدم (8228)

عکس خوبیست
کاش پایین سمت چپ روی سنگ اینطور فلو نبود این مورد زیبایی اثر را کاسته است
ویرایش جناب شفیعیان هم زیباست
موفق باشین

"۱۸:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

جناب مومنی مقدم عزیز!

اون فلویی که شما می فرمایید و ایراد بهش گرفتید، مربوط می شود به نیمه سنگی که زیر آب است و به خاطر حالت محو آب است که آنچنان به نظر می آید.

نظر شما در مورد ویرایش ایشون هم محترم است، اما من به اندازه کافی در ویرایش تبحر دارم که بدانم دقیقا چه چیز از عکس می خواهم.

شاد باشید ...

"۱۸:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید مومنی مقدم (8228)

جناب عبدل پناه
اون فلو حاصل هرچه باشد زیبایی اثر را کم کرده یعنی اگر نبود عکس یکدست تر به نظر می آمد
یک نگاه دوباره به آن فلو داشته باشید و به کل عکس
جالب این مورد است که در ویرایش جناب شفیعیان این فلو زیاد به چشم نمی آید
در مورد ویرایش هم بنده حرفی از بهتر بودن ویرایش نسبت به ویرایش شما نبود صرفا بنده به عنوان بیننده ویرایش ایشان را بیشتر پسندیدم
موفق باشین
"۲۱:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

تصویری که جناب شفیعیان ادیت کردند خوبه ولی وقتی صحبت از سرعت شاتر طولانی میشه منظور نظر عکاس رسیدن به این حالت محوی روی سنگهاست . بنده هم فکر می کنم شارپنس روی سنگها می تونست بهتر باشه ولی ادیت انجام شده توسط جناب شفیعیان سنگها رو از آب دریا جدا کرده که همین امر باعث دور شدن ثبت از هدف اصلی عکاس بوده (نظر شخصی است)
اگر مطلبی هست خوشحال میشم جهت یادگیری...
موفق باشید.

"۲۱:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | محمد جواد شفیعیان (9750)

در جواب تمامی دوستان و عکاس محترم:


جناب عبدل پناه شاید شما از زاویه خاصی به طبیعت می نگرند که برای اینجانب درکش قابل هضم نیست و حق شما محفوظ است



ولی این واکنش شما باعث شد من به گالری شما سری بزنم و این عکس که بنده ویرایش نمودم و برخورد شما دوست گرامی. .



http://aks.akkasee.com/photos/194339


نتیجه ای که گرفتم این بود که شما ویرایش دیگران را به هیچ وجه بر نمی تابید و در راستای نگاه خویش نمی بینید


در مورد سطح ویرایش شما صلاح نمی بینم اظهار نظری کنم اما پیشنهاد بنده این است که هیچ وقت برای خود سطح یا سقف تعیین نکنید چون این امر مانند سدی باعث عدم پیشرفت و حرکت رو به تعالی شما خواهد شد




بنده در ابتدا حضورم همیشه شیفته و تشنه ادیتهای پیشنهادی تمامی دوستان بوده و هستم به عنوان مثال سر کار خانم میشا افشار که بسیار از ایشان آموختم




متاسفانه من نام شما رو نمی بینم ولی تجهیزات شما را یادداشت کردم تا دیگر موجب رنجش شما دوست هنرمند و نوع نگرش خاص شما نشوم


پوزش.................................
.
.
.
چتری از مهربانی یکتا برسرشما












"۲۱:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (-1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

درود ...

هیچ وقت نخواستم اینقدر بی تعارف این موضوع را به شما بگویم. حالا که اینگونه بی تعارف نوشتید من هم می نویسم.

مساله رنجش نیست!

اولا که بی اجازه ویرایش کردن عکس دیگران اخلاقا کار صحیحی نیست، مگر اینکه اجازه اش را داده باشند و دوما بی تعارف و رُک شما خوب و اصولی ویرایش نمی کنید، ویرایش تخریبی که در همین سایز کوچک هم اثرات مخرب آن مشاهده می شود چه رسد به سایز های بالا و چاپ های بزرگ.

در ضمن این شمایید که توان دیدن مخالفت یک نفر را ندارید دوست عزیز!
من عکاس این عکسم، و حق دفاع از عکس خودم را دارم، همان طور که شما حق اظهار نظر را دارید، اما به شکلی لجوجانه بر سر مواضع خودتون ایستاده اید! و جو این عکس را متشنج می کنید، توضیحات زیر هر دو عکس کاملا واضح اند و هر کسی می تواند نتیجه گیری خود را داشته باشد.

در مورد سطح ویرایش شما صلاح نمی بینم اظهار نظری کنم اما پیشنهاد بنده این است که هیچ وقت برای خود سطح یا سقف تعیین نکنید چون این امر مانند سدی باعث عدم پیشرفت و حرکت رو به تعالی شما خواهد شد


به یاد داشته باشید برای اظهار نظر های این چنینی لازم است که پله ای بالاتر ایستاده باشید نه پایین تر دوست عزیز.

شاد و موفق و پیروز باشید ...
"۰۸:۱۶ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

سلام دوست عزیز

ثبت شما نقاط قوت زیادی دارد از جمله خط افق تراز - تقسیم فضای مناسب - یکدست شدن سطح آب بدلیل لانگ شات - جایگاه خوب سنگها در گوشه کادر - رنگ زیبای آسمان و فضایی تیره و سنگین که سبب شده عکاس بدنبال بیرون کشیدن جزییات بیشتری از سنگها نباشد
اما تنها ایرادی که میتوان از ثبت گرفت قدری سادگی و خلوت بودن فضاست.

موفق باشید
"۰۸:۱۸ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

"۰۹:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین ملکی (5639)

سلام دوست عزیز

ثبت شما نقاط قوت زیادی دارد از جمله خط افق تراز - تقسیم فضای مناسب - یکدست شدن سطح آب بدلیل لانگ شات - جایگاه خوب سنگها در گوشه کادر - رنگ زیبای آسمان و فضایی تیره و سنگین که سبب شده عکاس بدنبال بیرون کشیدن جزییات بیشتری از سنگها نباشد
"۰۹:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

صرف نظر از خلوتي فضاي كلي كار و نيز عدم وجود عنصري طلايي در تركيب ، كه كمي از ارزش ثبت كاسته ، ولي از اجراي موفق تكنيك نميتوان نگفت !
"۱۰:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (1) | امیرحسین کمالی (297)

ثبتی بسیار عالی صورت گرفته با ادیتی خوب
ای کاش دوست عزیز در مورده اینکه چگونه سرعت شاتر این این زمان باز مانده و چوگنه باعت لرزش دست نشده را توضیح دهید

"۱۰:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

درود ...

مرسی بابت نظر و لطفی که داشتید، مسلما 240 ثانیه نوردهی فقط روی سه پایه ای محکم و تمهیدات ویژه ممکن است.

شاد باشید ...

"۱۰:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیرحسین کمالی (297)

نحوه شات زدن با حدود این مدت زمان چگونه شات زده میشود در اینکه از 3پایه محکم استفاده میشود شکی نیست و از مود بالپ استفاده میشود
نحوه اینکه تا موقعه ایی که دست بروی شاتر است و برداشته میشود زمان محسابه میشود
آیا با یلف تایمر متوان حل کرد؟
یا بایستی همین تمهیدات که میگین استفاده بشود؟
تمهیدات ویژه چیست؟

"۱۰:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

درود ...


دوربین های رایج حداکثر مدت زمان 30 ثانیه را دارند و اکثر این دوربین ها در مد M سرعت B (بالب) را هم دارند در این سرعت تا وقتی که دکمه شاتر پایین باشد سنسور نور می بیند، ولی از آن جا که دست روی ساتر بدون لرزش نمی تواند باشد، از ریموت های بی سیم یا با سیم برای این منظور استفاده می شود. به این صورت تماسی با دوربین برقرار نمی گردد.

برای زمان های زیر 30 ثانیه نوردهی کار راحت تر است، تایمر داخلی دوربین را فعال می کنید (مثلا 10 ثانیه) شاتر را به آرامی می زنید و رها می کنید. بعد 10 ثانیه که لرزش حاصل از دست و حرکت آینه به حداقل خود رسیده است، نوردهی آغاز خواهد شد.

تمهیدات ویژه هم ریموت، سه پایه محکم، قفل آینه، صبر و حوصله و ... است.

شاد باشید ...
"۲۰:۳۷ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (3) | حمید شریعتی (0) (1533)

عکس های اقای عبدل پناه را همیشه دوست داشتم و همیشه حتی زمانی که گالری را ترک کردم دنبال میکردم.
این عکس هم خیلی زیبا است
کادر بندی خوب
مد مناسب
نور مناسب
رنگ مناسب
تنها ایراد جزیی تاریک بودن قسمت پشتی سنگهاست که باعث از بین بردن قسمتی از جزییات سنگ است و سنگین شدن ان قسمت در عکس است.
دوست ندارم وارد بحثی بشوم که به بنده ربطی ندارد
اما اقای شفیعیان
بدون اجازه کار را ادیت کردن کار زیبایی نیست
سعی کنید وقتی این کار را بکنید که ایمان داشته باشید که ادیت شما بهتر خواهد شد,در این مورد ادیتتان کاملا تخریبی بود دوست من و اصلا حرفه ای نبوده.
مرسی از عکاس
مرسی از اینکه با حوصله به سوالات دوستان پاسخ میدهید

"۲۰:۳۷ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | محمدرضا دومیری گنجی (2308)

اما اقای شفیعیان بدون اجازه کار را ادیت کردن کار زیبایی نیست سعی کنید وقتی این کار را بکنید که ایمان داشته باشید که ادیت شما بهتر خواهد شد,در این مورد ادیتتان کاملا تخریبی بود دوست من و اصلا حرفه ای نبوده.
قبول ندارم !
از موارد سودمندی که در گالری مشاهده می کنیم , این گونه ادیت های پیشنهادیست . آقای شفیعیان هم حتما برای این ادیت وقت گذاشتند .
و دلیلی نیست حتما ادیت پیشنهادی بهتر از عکاس باشد.
. البته این به شرطی است که ادیت فقط به عنوان پیشنهاد بوده و کار عکاس را زیر سوال نبرد که درین صورت مخرب خواهد بود و فکر نمی کنم اینگونه باشد.
"۲۰:۴۵ ۰۵ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (3) | محمدرضا دومیری گنجی (2308)

با سلام .
عکس فوق العاده زیبا و دلنشین شده .
در نگاه اول اثرش رو روی من گذاشت . در 2/3 سمت راست عمق مورد توجهی رو به بیننده القا میکنه .
از سوی دیگه شاید از بهترین عکس هایی هست که توی گالری دیدم , از دید من ادیت به خوبی به تناسب این ثبت انجام شده و اختلاف نظرات از آنجاست که دوستان زیاد روی این سبک کار نکردن و ادیت رو از دید دسته بندی های تخصصی خودشون میبینن .
در آخر باز هم به شما برای این ثبت تبریک میگویم و امید که در مسیر پیشرفت به کارتون ادامه بدین .
"۰۰:۳۹ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

ممنون از کسانی که نظر دادند، انتقاد کردند و حتی عکس را دیدند.


خواهش می کنم این چند خط را بخوانید.

خواهش می کنم برخورد بنده در دفاع از عکسم را دگم اندیشی
نپندارید
، اگر به چیزی ایمان نداشته باشم، اینقدر مصرانه از آن دفاع
نمی کنم. همین طور که زیر بسیاری از عکس هایم این چنین بوده
ام.

این فریم کنتراست بسیار بالایی دارد، وین یت شدید فیلتر را هم که
به ان اضافه کنیم، با توجه به نوع دوربین که از سنسور جدیدی بهره
نمی برد، بازیابی نقاط بسیار تیره به عکس کمکی نمی کند که هیچ،
از دست دادن یک سری نقاط و مناطق تیره در عکس خود ممکن
است ضربه زننده باشد، برای یک لحظه فکر کنید که دنیا را بدون سایه
روشن می بینید! احساس خوشایندی نخواهد بود.


در عکس اصلی آسمان در مرز اور شدن کانال قرمز قرار دارد، به دلیل
اینکه در زمان غروب طیف نوری قرمز اطلاعات زیادی دریافت می کند.
و با توجه به روشن تر شدن آسمان در فریم آقای شفیعیان قطعا دچار
اور اکسپوز شده است.


سوای این مساله، قصد بنده از ارائه این تصویر به این صورت انتقال
فضای رو به خاموشی و کدری پس از پایین رفتن غروب آفتاب است.
با اینکه یک شات روشن تر هم برای عکس ها گرفتم اما ارائه این
تصویر با این سبک و سیاق مطابق سلیقه این روزهای بنده است.


از من نرنجید، چون همواره سعی کرده ام حقیقت را بگویم حتی اگر
کسانی با گفتم حقیقت ناراحت شوند. به صلاح این سیستم است
که ایراد کار ها و رفتار ها گوشزد شود. بسیار پیش آمده است به
عکسی که لیاقت -2 داشته است -2 داده ام و از بروز دشمنی طرف
مقابل هراسی نداشته ام، بارها هم شده است، که عکسی را لایق
3 دیده ام و باز هم بدون شک و تردیدی امتیاز +3 را داده ام، حتی اگر
به محرومیت من انجامیده باشد.


سعی کرده ام برای مبارزه با رفتار غلط کپی پیست که این روزها آفت
گالری شده است، هیچ گاه نظر دیگران را پای عکس کپی نکنم، و در
حد سواد خودم چند خطی از خود بنویسم، و به همین منوال زیر
عکس های خودم به نظرات کپی شده امتیازی نمی دهم، چون در
حق نفر اصلی نظر دهنده ظلم کرده ام. همیشه برای تغییر از خودم
شروع کرده ام و بعد از این مدت (فکر می کنم 6 7 ماه بیشتر) قصد
دارم، شما دوستان رو هم به انجام این عمل تشویق کنم. من به این
مکان علاقه دارم و در حد وسع خودم برای بهتر شدن آن می کوشم.


ممنون از اینکه این درد دل ها را خواندید ...



باز هم امیدوارم که هیچ کسی حتی جناب شفیعیان هم از بنده
نرنجیده باشند، و در همین پست ازشون دلجویی می کنم.



شاد باشید ...
"۰۲:۴۴ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (5) | امتیاز (0) | محمد جواد شفیعیان (9750)

ابتدا چند نکته عرض می کنم :


1. من اکثرا عکسهای رو ویرایش می کنم که پتانسیل بهتر دیده شدن را داشته یاشند و هدف تنها کمک به مولف است و لاغیر. .



2. ویرایش بنده دلیلی بر عیب گذاری بر عکس مورد ویرایش نیست بلکه دریچه است به بهتر دیدن یا نگاهی متفاوت از دنیای عکاس آن اثر



3.پیشنهادات بنده یا نقد هایم دلیلی بر این نیست که من در جایگاه بالاتر از عکاس مورد نظر قرار دارم یا در مقام تخریب آن عکس ( که مطلقا از آن پرهیز می کنم) قدم بر می دارم بلکه کمکی است ناچیز به فضا و درک مفهوم بهتر آن اثر...

------------------------------------------------------------------
در پاسخ جناب عبدل پناه و بعضی از دوستان محترم


سوای این مساله، قصد بنده از ارائه این تصویر به این صورت انتقال فضای رو به خاموشی و کدری پس از پایین رفتن غروب آفتاب است. با اینکه یک شات روشن تر هم برای عکس ها گرفتم اما ارائه این تصویر با این سبک و سیاق مطابق سلیقه این روزهای بنده است



این نکته که عرض کردید کاملا منطقی و منطبق بر ویرایش شماست و از ابتدا با گفتنش تمامی اختلافات می توانست در ابتدا پایان گیرد




بنده هر دو ویرایش را از دو دیدگاه مختلف اصولی می بینم:


1. ادیت شما که در راستای انتقال حس و فضای حاکم در لحظه غروب است و تاکید بر غلبه تاریکی است با رعایت مواردی که ذکر فرمودید...




2. ویرایش بنده که از لحاظ افزایش زیبای های بصری و نگاه زیباشناختی انجام شده با پیداش دوباره تمامی جزئیات حاضر....

.
.
.

چتری از مهربانی یکتا برسرشما









"۰۲:۴۴ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

درود ...

راستش من هم به این گونه ویرایش کردن شما را از منظر دیگری می پنداشتم و شاید دانستش این جملات باعث می شد چنین بحثی پیش نمی آمد، امیدوارم کدورتی در این بین نباشد.

ارداتمند شما
"۱۴:۲۵ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

خوشحالم از بحث و گفتگو در زمینه بهبود کیفیت گالری و همت دوستان عزیز
می آموزم
"۱۶:۰۹ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجید مومنی مقدم (8228)

از این دو عزیز بزرگوار انتظاری جز این هم نبود که بتوانند گفتگو نمایند و مشکلات را به این زیبایی حل نمایند

درود بر شما
"۱۸:۰۰ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (2) | علیرضا نوریان (4627)

من همیشه آخر بحثها میرسم...امیدوارم این گونه نقدهای محترمانه همیشه ادامه داشته باشند.
------------------------------------------------
اثری مشابه از شما اخیرا دیده بودم. فکر کنم این ثبت با ثبت مشابه قبلی شما در یک محدوده زمانی انجام شده باشد
این ثبت را به جهت کادر انتخابی و توجه بیشتر شما به دریا بجای آسمان بیشتر میپسندم. این تصویر به جهت مداخله سنگها بجای ماسه ها، جلوه نرمی آب را بهتر نمایش میدهد
همچنین بنظرم کنترل نور ثبت قبل بدلیل سایه روشنهای نامتعادلی که در آن وجود داشت، علارغم کیفیت بالا چندان جذاب نمینمود. اما در این ثبت، هر جا که نور بیشتری لازم بوده، به همان میزان تامین شده است.

"۱۸:۰۰ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

درود ...

کم سعادتی ماست.

راستش این ثبت و آن ثبت که پیشتر دیده اید در دو روز مختلف ثبت شده اند.

شاد باشید ...
"۲۰:۰۸ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | مجید حسن زاده © (210)

درود دوست عزیز
ثبت بسیار زیباییست
ولی چطور سرعت شاتر 450دی 240 ثانیه طول کشیده
تا جای که من یادمه فکر کنم حد اقل سرعت شاتر 450دی 15 غش 30 ثانیه باشه
چطور این اتفاق افتاده؟

"۲۰:۰۸ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

در جواب یکی از عزیزان دیگر که پرسیده بودند توضیح دادم که:

دوربین های رایج حداکثر مدت زمان 30 ثانیه را دارند و اکثر این
دوربین ها در مد M سرعت B (بالب) را هم دارند در این سرعت تا وقتی
که دکمه شاتر پایین باشد سنسور نور می بیند، ولی از آن جا که دست
روی ساتر بدون لرزش نمی تواند باشد، از ریموت های بی سیم یا با
سیم برای این منظور استفاده می شود. به این صورت تماسی با
دوربین برقرار نمی گردد. برای زمان های زیر 30 ثانیه نوردهی کار راحت
تر است، تایمر داخلی دوربین را فعال می کنید (مثلا 10 ثانیه) شاتر را
به آرامی می زنید و رها می کنید. بعد 10 ثانیه که لرزش حاصل از
دست و حرکت آینه به حداقل خود رسیده است، نوردهی آغاز خواهد
شد. تمهیدات ویژه هم ریموت، سه پایه محکم، قفل آینه، صبر و
حوصله و ... است. شاد باشید ...
"۲۳:۳۰ ۰۶ تير ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | حسین کاظمی (123)

سلام دوست عزیز، واقعا خسته نباشید
بازهم غروب و بازهم دریا با این تفاوت که اینبار از دید شما و با تکنیک شما
به خوبی زمان نوردهی رو بالا بردین و جلوی زیبایی دریا و آسمان گرفته
ادیت ورنگها هم ملایم ومناسب با تصویرند
"۰۰:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۱" | مفید (5) | امتیاز (2) | حسین اسماعیلی (2353)

خب وقتی این بحثها راجع به یک عکس داغ است من هم این را بگویم:
1.عکس زیبا و خلاقانه است .
2. همه از بحثهای سازنده می آموزند.
3. انتقاد نباید تند باشد، انتقاد مانند کبوتر جلد است؛ به هرجا بفرستیم پیش خودمان برمیگردد.
4. آن ویرایشگر عکس در واقع برداشت دیگری از عکس را ارایه داده است و اصلا مانعی ندارد؛ اتفاقا خوب هم است؛ یکبار بنده خودم از همین جناب شفیعیان خواستم تا یکی از عکسهایم را ویرایش کند تا عکس را از نگاه او هم ببینم.
5. تنها با تفاهم و فضای دوستانه است که ما همه از هم یاد میگیریم و این امر بسیار پسندیده ای است.
6. و همه یاد بگیریم که همیشه جا برای بهتر شدن است.
"۰۰:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | عباس مشایخ (103)

سلام
تصویر زیبا و رویایی از دوست خوبمون شاهد هستیم که عکس به نحو عالی گرفته شده و تنها ایراد اندکی در ادیت دارد
من ادیت اقای محمد جواد شفیعیان را زیاد نمی پسندم
ادیت پیشنهادی من

آپلود سنتر عکس رایگانnull