گالری تصاویر "ساسان فهیمی"

         
عکس
نام :   بدون عنوان (امتیاز : 13)
عکاس :   ساسان فهیمی (امتیاز : 275)
نوع دوربین :   Pentax
مدل دوربین :   Pentax K-7
فیلتر :   UV
دیافراگم :   F22
سنسور :   14 MP
شاتر :   1/30 ثانیه
ایزو :   400
نظرات :   10
بازدیدها :   936
تاریخ ارسال :   ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
علاقه‌مندی‌ها :   2
دسته‌بندی سايت :   منظره
توضیحات عکاس

"۱۱:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | میلاد سلیمانی (1080)

با درود...

وهم انگیز و رویایی...

مثل خواب می ماند این نقاشی!

فقط نمیدانم چرا ماشین سمت راست ، خواب مرا آشفته کرده است؟!
+2
موفق باشید
"۲۰:۰۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (3) | امتیاز (0) | فهیمه درودی (1097)

درود

پوينده گي و جستجو در بررسي نيروهاي دروني بشر در نقش نيروي آغاز گر و پيش بر او در حركت نا متناهي اش به سوي يك نامتناهي تعريف نشده و خيال برانگيز ست ، در مولفه هاي تاريخي اش پيشينه اي برابر با حضور او دارد ، ايده آل يا به عبارتي آرمان را در ذهن او شكل مي دهد هم چنان كه در تجسم خود آرمان شهر مي سازد ، در انگيزه اي نا متناهي و در حركت ايمان تلاش مي كند تا براي اين پرسش نامتناهي پاسخي نامتناهي بيابد و هر آن اندازه كه خواسته و آرمان او و آن چه كه در برابرش مقابله مي كند بزرگ تر و دورتر و هراس آور تر باشند فرد در فرديت خود بزرگ تر و در تعبيري ترسناك تر به سوي ايده آلش با انديشه اي پرشور حركت مي كند . او اين ميل و رغبت را با اسطوره سازي هايش و قهرمانان اش تصوير كرده و مي كند كه در مسير مثبت يا منفي خود بحث ويژه اي است ولي فكر مي كنم بيش از سخن در اين باب اضافه گويي باشد ... اما هنر با برانگيزش اغوا و خيال براي دست يابي به آن چه كه شوراعظم و در تلميحي ايمان مي طلبد در نگاه پرسش گرانه اي كه هنر به مخاطب خود هديه مي دهد همواره دريچه ي روشن و بيداري براي برانگيزش اين نيروي پوينده گي و جستجوست ... طبيعت - البته آن چه كه روي زمين يعني خاستگاه زنده گي بشر مي شناسيم - قابل لمس است و به چشم به عبارتي مهم ترين درگاه دريافت و ثبت براي او قابل برداشت ... لنز يك دوربين به نظر مي رسد كه رئال ترين و حقيقي ترين تصوير را با برداشتي از زيبايي هاي خيال انگيز و رويا گون طبيعت به شيوه اي بسيار خوشايند براي آرمان پردازي اي از اين دست به يادگار مي گذارد و به جد تنها لنز دوربين اين چنين نزديك به حقيقت اين كار را انجام مي دهد و حتي نقاشي هم اين قدر به ذهن بشر نزديك رفتار نمي كند ... برهنه گي زمين و وجود تنها يك درخت كه او هم در تنهايي عظيم خود گونه اي شور تلقين مي كند و فضاي مه اندود دور دست قاب نقاط چشمي موثر اين برداشت هستند ؛ اتوموبيل از يك منظر با ورود آدميزاد و تاثيرات آن دلخوري چشمي ايجاد مي كند و در منظري ديگر چون به نظر مي رسد كه از آن فضاي خيال برانگيز در حال بازگشت است خود پرسش برانگيز است كه البته به نظر حقير اي كاش بخت ياري مي كرد و دست كم به جاي اين اتوموبيل يك فرد در بازگشت داشتيم ... انتخاب قاب افقي انتخابي بسيار مفيد است
پوزش اگر عرض ما طويل شد
سپاس از اشتراك
پايدار باشي
+2
فهيمه
"۰۰:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید امیدواری (2469)

در فرهنگ معاصر عکاسی تغییرات فراوانی در نگره‌ها پدید آمده است. عکاسی منظره هم در دایره اندیشگی این دوران با دگرگونی های صوری بسیاری همراه شده است. این عکس نیز شامل همین دگرگونی ها در نوع نگریستن به جهان است.

"۱۶:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین خادمی (1848)

در فرهنگ معاصر عکاسی تغییرات فراوانی در نگره‌ها پدید آمده است. عکاسی منظره هم در دایره اندیشگی این دوران با دگرگونی های صوری بسیاری همراه شده است. این عکس نیز شامل همین دگرگونی ها در نوع نگریستن به جهان است.
"۱۷:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (3) | احسان قنبری فرد (9266)

تجلی هنرمندانه من هنرمند در قابی از طبیعت..
جایی که انسان واسطه ای می شود برای تجلی شهودی حقیقت در منظری ذهنی..
"۱۹:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا مرادی (105)

!!!!!!!!!
????
"۲۰:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (1) | هومن صادقی (682)

درود بر شما
ثبت زیبایی را به یادگار گذاشته ایید انتخاب دیاف کمی پایین تر برای رسیدن به شارپنس بیشتر پیشنهاد حقیر است
کنترل نور در هوای مه آلود کار دشواریست که شما آنرا با قدرت انجام داده اید
شادزی
"۱۱:۴۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (1) | صابر محمد حسینی (590)

با سلام خدمت دوست گرامی
ثبت زیبایی انجام داده اید ، بسیار قوی ولی به نظر من با حذف اتوموبیل سمت راست بهتر میشود، موفق باشید.
با تشکر از اشتراک زیبای شما
متشکر میشم اگه نظر خودتون رو درباره عکس های من هم بگید ، خیلی بهم کمک میکنه.
"۱۰:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهرداد نعیمی (286)

سلام دوست من

ثبت زیبایی انجام داده اید ، بسیار قوی ولی به نظر من با حذف اتوموبیل سمت راست بهتر میشود، موفق باشید.
با تشکر از اشتراک زیبای شما...


موفق و سربلند باشید
"۱۰:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

ترکیب بندی دقیق و مناسب با حس فضا در کنار رنگهایی اغراق آمیز در لطافت ، تیرگی هایی هرچند شاعرانه و رویا گونه اما تیرگی .... در انتهای کادر که چشم را رو به سوی سپیدیها سوق می دهد ، گوویی عکاس با ظرافت های خاص خودش به مخاطب می فهماند که سپیدیها را بخواند .... لطافتها ... مهجوریها ...
المانهاییکه در دورترین فاصله نسبت به هم واقع شده اند ،
هر کدام از المانها را که بخواهی حذف کنی ، عکس یک عکس معمولی می شود و تکراری ، تمام جذابیت این اثر به رابطه ای که میان این دو المان ممکنست وجود داشته باشد ( البته در کنار سایر عوامل که از نظر من هیچ کدام اضافه نیستند و همه هم را کامل کرده اند )بر می گردد ، فضایی مه آلود به مانند هوای صبحگاهی .... مثل انتظاری که هر روز صبح شروع می شود ، یک شاعرانه ی ارام که در بطن اثر نهفته ست با نگاهی تلیفیقی از فرم و مینیمال ... سپاس ....
عذر خواهم که اینقدر ساده می نگارم ....