گالری تصاویر "هادی دهقان‌پور"

         
عکس
نام :   DoomsDay (امتیاز : 29)
عکاس :   هادی دهقان‌پور (امتیاز : 9761)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 60D
نوع لنز :   Canon
دیافراگم :   F8
شاتر :   1/250 ثانیه
ایزو :   100
نظرات :   21
بازدیدها :   1604
تاریخ ارسال :   ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   5
دسته‌بندی کاربر :   در گرو دیدن
دسته‌بندی سايت :   معماری , مفهومی , انسان
توضیحات عکاس

"۰۹:۰۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (5) | امتیاز (2) | زهرا دلاوری (4393)

گاهی باید عکس ها را نه یکبار که چندین بار دید و دید و دید
اینکه پیش زمینه ذهنی ات از هر عکس این باشد که هر عکاسی بی هدف شات نمیزند باعث میشود دقیق تر ببینی و متوجه باشی
از نظر من این عکس یک شاهکار است
یک داستان پر مفهوم و غمناک
پیرمردی که به خانه اش بازگشته است خانه ای قدیمی با درهای بسته که مدرنیته و شهر نشینی از پس دیوارهای آن سر به فلک کشیده ست
همه عکس یک طرف و آن دیوار سنگ چین روبه روی پیرمرد یک طرف یک نقطه عطف
پیرمرد راهی به تجدد و مدرنیته ندارد و حتی نه پله ای برای بازگشت به راهی که از آن آمده است
شما سردرگمی پیرمرد را حس نمیکنید نه حس کردنی نیست صدای گریه های بی صدایش را باید بشنوید
راهی نیست
سهم من این است.
"۰۹:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | سپهر دلیل صفایی (375)

با سلام:
عکسی بسیار زیبا.
یک داستان پر مفهوم و غمناک
پیرمردی که به خانه اش بازگشته است خانه ای قدیمی با درهای بسته که مدرنیته و شهر نشینی از پس دیوارهای آن سر به فلک کشیده ست
همه عکس یک طرف و آن دیوار سنگ چین روبه روی پیرمرد یک طرف یک نقطه عطف
پیرمرد راهی به تجدد و مدرنیته ندارد و حتی نه پله ای برای بازگشت به راهی که از آن آمده است
"۱۰:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | محمد صفرپور (923)

شالوده این عکس مانند ریشه یک درخت است که رفته رفته قرین با زمان می شود و واژه ای به نام تاریخ را خود نهادینه میکند..
"۱۴:۴۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

لایه های زمان و زندگی در هم آمیخته شده و نتیجه اش بن بستی است در میان کادر

عکس دارای کادربندی مناسبی است
"۱۵:۳۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | روح اله ایزدشناس (1670)

استعاره ای ظریف اما گزنده وتلخ پشت این قاب پنهان است.
....
...

گاهی باظن عبوراز گذشته وسنت،درهای مدرن - به زعم باطل سعادت ؛ راهم برروی خود میبندیم.
"۱۶:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حامد ماکانی (492)

لایه های زمان و زندگی در هم آمیخته شده و نتیجه اش بن بستی است در میان کادر

عکس دارای کادربندی مناسبی است
"۱۶:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | اعظم آیتی زاده (424)

دو قدمت در برابر هم قامت بسته اند. خونه ای که روح داره. همهمه دارد. حرکت داره . خونه ای که به حافظه ما کمک می کنه تا خودمون رو راحت تر پیدا کنیم. خونه ای که مثل یک بینش تثبت شده ست. خونه ای که ناظره و قامت دوم از آن یک انسانه. انسانی که موقعیتگراست و قدرت شوریدن علیه فضا رو داره و اصولا سنت شکنه اما همین انسان برابر همین فضا تابع می شه و تاثیر می پذیره. عکس فوق العاده ایه.

"۱۶:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

نوع نگاه و برداشت‌های خوب‌تون، داشته‌های ذهنیم رو بیشتر کرد.
"۱۷:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ا دب
چه زیبا گفتند جناب مقیمیلایه های زمان و زندگی در هم آمیخته شده و نتیجه اش بن بستی است در میان کادر
موفق باشید
"۱۸:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (6) | امتیاز (0) | سجاد حقگو (261)

نگاهی هوشمندانه و اعتراض امیز به عصر حاضر که توانسته با تفکری احساسی و درام به خوبی دنیای مدرن امروز را محکوم کند
طعنه ای بغض الود به سایه های تنگ و تاریک شهر نشینی و دنیایی ماشینی که زندگی ساده و سالم گذشتگان را در ژرفای سیاهی خود به دست فراموشی میسپارد
ثبت از نقاط قدرتمند فراوانی بهره جسته که ابژه ی انسان را میتوان مرکز و نقطه ی طلایی این هارمونی تاثیر گذار معرفی کرد
ارتباطی عمیق و قابل لمسی که بین انسان کهن سال و دیوارهای فرطوط و قدیمی وجود دارد تباینی عجیب با ساختمان نو و به اصطلاح مدرن امروزی دارد
لازم به ذکر است عصایی که در دست مرد قرار گرفته اشاره ای زیرکانه است تا ما را قانع کند در این تصویر با شخصیتی کهن سال مواجهیم
در و پنجره هایی که همه ی انها به نو عی عرصه را بر افکار قدیمی و ذهنیاتی که متفاوت با دنیای امروز است و مطعلق به شخصیت ناکام این تصویر به تنگ اورده
نگاه جستجوگر بیننده در قسمت زیرین عکس با قفلی مواجه میشود که حاصل و فراورده ی صنعت امروزی است و به دری کهنه که شاید نمادی از خاطرات و روند زندگی گذشتگان است مهر باطل میزند
فرم های بکار رفته در بناهای قدیمی با حالت های مدور احساساتی نظیر کندی ، ملایمت و شخصیتی فاقد ستیزه جویی را در ذهن تداعی میکنند که باز هم افکار را به سمت پیر مرد هدایت میکنند با خطوط راست ،تیز و عمودی ساختمان مدرن که احساس حرکت ، استقامت و روندی سریع را القا میکنند با یک کنتراست مواجه است
تم سایه سفید نیز نقشی اساسی در مفهوم بخشی به این اثر قابل تقدیر دارد
به راستی که در دنیای امروز ارزش ها و اموزه های با ارزش را از دست داده ایم و این را میتوان پیام برجسته ی این اثر دانست
با سپاس از نگاه زیباتان
پایدار باشید.

"۱۸:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

ممنونم از لطف دوستان.
سجاد عزیز، بابت خوانش ریزبینانه‌ی عکس، متشکرم.
"۲۳:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | علی اکبر خندان (7264)

مثل همیشه عالیست هادی جان. از اون مفهومی هایی که با آدم حرف میزند
"۰۱:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین ملکی (5639)

مثل همیشه عالیست هادی جان. از اون مفهومی هایی که با آدم حرف میزند
"۱۱:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیکروز بهادرمنش (452)

"همه در ها بسته است"
سلام . .. ممنون بابت عکس.
این تقارن و گذاشتن پیرمرد در وسط عکس چقدر به جا بوده است،و آن خانه چقدر خوب از اون بابا زده بیرون!!!
بی نهایت زیبا
ممنون
+2
"۱۹:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | پرویز فلاحتکار (5294)

سلام
کار با مفهومی است گویی آدمی بعد از مدتی بی خبری به مامن خود باز میگردد که با در بسته روبرو میشود .
بقول شهریار :
آمدی جانم بقربانت ولی حالا چرا
حالا که از پا فتاده ام......
"۲۰:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | پروانه پاری (3229)

اینکه غصه وار با گذشته درگیر باشیم و با عناد به سمت مدرنیته و زمان و حال و اینده بتازیم کمی رویایی و توهمی است. از اتفاق های این عکس گریزی نیست . از تضادها و درهای بسته و بی دری ها و در به دری ها و بن بستها و ......
مثل همیشه و همیشه نگاهت به ارزش ها و بی ارزشی های دور و برت ارزشمند و قابل تقدیره .
مرسیییییییییی.
"۲۱:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | افشین آذریان (455)

با تشکر از این اثر زیبا وتاثیر گذار
تمام مفهوم القایی عکس یک طرف ونامی که به زبان بیگانه بر آن نهاده اید در طرف دیگر--آیا این هم مربوط به آن طرف این خانه میشود؟
همیشه پیروز باشید.
"۰۷:۱۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

سپاسگزار همه‌ی عزیزان هستم.
"۲۰:۰۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مسعود شرفي فر (733)

با سلام حضور دوست عزیز اقای دهقان بور
عکس های شما گره خوردگی بینش و دانش است با دغدغه های نوستالزیک در ورای زمان . استفاده درست
نکات تکنیکی : مود رنگی .زاویه دید . المان انسانی...
تکمیل کننده و معنا بخشند
موفق و شاد کام باشی
"۰۴:۵۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | امین شیشه گر (1308)

تقابلیست میان امروز و دیروز. مردی که از دیروز به امروز رسیده است اما راهی به فردا نمی جوید ،حتی به دیروز!
ممنون از ارسال
"۰۰:۳۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۱" | مفید (1) | امتیاز (0) | حامد زمانی (2)

با سلام
یک عکس خلاقانه
و
عالی
ممنون ..
+2