گالری تصاویر "محمد قجر"

         
عکس
نام :   شرط بندی (امتیاز : 0)
عکاس :   محمد قجر (امتیاز : 138)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 550D
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
دیافراگم :   F22
ایزو :   200
نظرات :   1
بازدیدها :   159
تاریخ ارسال :   ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   مردم , احساسات انسانی , مفهومی
توضیحات عکاس
مسابقات اسبدوانی شهرستان گنبد کاووس. کودک در حال پیش بینی وانتخاب اسبهای منتخب میباشد. پیش بینی مسابقات اسبدوانی گنبد به صورت کاملا شرعی واسلامی برگزار میشود. که لحظات وصحنه های زیبایی رابرای ثبت عکس به وجود میاورد.

"۱۵:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد قجر (138)

سلام دوستان عزیز
عکاسی مستند:واژه‌ی عكاسی مستند در سال‌های ركود اقتصادی كاربرد پیدا كرد. زمانی كه شرایط اسف‌بار كشاورزان وجدان مردم امریكا را بیدار كرد تا نیاز به اصلاحات اجتماعی را احساس كنند. این زمینه از عكاسی هنوز عكس‌های داست باول (Dust Bowl) را تداعی می‌كند, عكس‌هایی كه در آن‌ها، پس كوچه‌های كثیف و شرایط رقت‌بار شهری را تصویر كرده بود.
اما عكاسی مستند ابعاد وسیع‌تر از این‌كه فقط بدبختی‌ها و نارسایی‌ها را تصویر كند در بر می‌گیرد، چراكه می‌توان موضوع‌هایی جدا از بدبختی‌ها و ناكامی‌ها را نیز به تصویر كشید و سندیت بخشید, مانند مناطق دورافتاده و محروم, انسان‌های سرزمین‌های دیگر, ناملایمات جامعه و طبیعت, ابعاد وسیع عواطف و تنش‌ها، درواقع دامنه‌ی موضوع‌های عكاسی مستند بی‌شمار و نامحدود است. با این‌همه هر عكسی را نمی‌توان عكس مستند نامید. زیرا عكس مستند باید حامل پیام باشد. پیامی كه آن را از یك عكس طبیعت، یك پرتره و یك منظره‌ی خیابان مستثنی می‌كند. عكس مستند ممكن است ثبت‌كننده‌ی یك واقعه باشد اما این واقعه فی‌النفسه باید معنا داشته باشد. معنایی فراتر از آن‌چه عكس خبری با خود یدك می‌كشد. عكس مستند ممكن است شخصیت یا احساسی را ثبت كند. اما باز هم باید مفهومی اجتماعی داشته باشد و نمایانگر چیزهایی بیش از آن‌چه پرتره نشان می‌دهد باشد. درواقع ما را بر آن می‌دارد كه با دیدی نوبه دنیا بنگریم.