گالری تصاویر "محمدرضا ابیادی"

         
عکس
نام :   تب ... (امتیاز : 10)
عکاس :   محمدرضا ابیادی (امتیاز : 57)
نوع دوربین :   Panasonic
نظرات :   11
بازدیدها :   453
تاریخ ارسال :   ۰۳ دى ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   مفهومی , انسان
توضیحات عکاس

"۲۰:۴۶ ۰۳ دى ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | مژده رها (2467)

با سلام
ثبت زیبائیست و بار معنایی خوبی را یدک میکشد
صفحه مانیتور.. مثل پنجره ای نورانیست در میان تیرگیها و موهومات..و دستی که هاله ای از نور به دورش نمایان هست.. دستی که برای رسیدن به این پنجره یا همان مجاز در تلاش هست..
ممنون از ارسال.. لذت بردم
"۲۰:۵۶ ۰۳ دى ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | بهروز چهاری زاده (382)

سلام
ثبتی مفهومی است :
آیا فن آوری های نوین ارتبـــاط
جمعی می توانند راهی برای
هـــدایت انسان ها باشند ؟؟؟

با سپاس
"۲۱:۲۱ ۰۳ دى ۱۳۹۰" | مفید (5) | امتیاز (2) | سیدروح الله یزدان پرست (1272)

سلا ...
اسم با مسمی برای عکستان انتخاب نموده اید و در انتقال مفهوم تب (اعتیاد به) کامیوتر موفق بوده اید عارضه ای که گریبان گیر عده زیادی از جوانان این مملکت شده
کار زیبایست و از تکنیک جالبی اسفاده نموده اید بطوریکه من وقتی عکس را در سایز کوچک دیدم فکر کردم رو به سوی نور و روشنائیست

با تشکر ار ارسال
"۲۲:۱۶ ۰۳ دى ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | محسن دل آگاه (204)

تصویر جالب توجهیه.
تصاویری که آدمو به تامل وا میداره رو دوست دارم. همینطور تصاویر کارگردانی شده.

داشتم به این فکر می کردم که اگه فضای تیره منفی سمت چپ تصویر در سمت راست تصویر قرار می گرفت ، کار به چه شکلی در می اومد که بلافاصله متوجه شدم کار خراب میشد و بخشی از مفهوم عکس از بین می رفت.
روشنایی تنها در قسمت جلوی مانیتور دیده میشه و پشت مانیتور کاملا ظلمات و تاریکی است. شاید بشه به نوعی بهش سراب هم گفت.

سپاس از کارتون.
موفق باشید.



سپاس از شما
"۲۲:۱۷ ۰۳ دى ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | ناصر گل نظری (1628)

درود ...
......
تکنولوژی مرا تب زده کرده
میان صفحاتش
هر شب گم می شوم
و خودم را پیدا نمیکنم
دوباره میروم دردرونش
و تب می کنم
دستهایم را به سمتش میکشم
شاید
شاید خودم را پیدا کردم
میان یک @
یا میان سه دبلیویی که یک نقطه ختم میشود ....

......
یه ثبت مفهومی و چالش انسان امروزی رو به خوبی و به شکل ساده اما گیرا به تصویر کشیدین ... یک تب زدگی بوجود اومده و یک اعتیاد مفرط ...
.....
ممنون از ارسال و ...شاد زی
"۲۳:۲۸ ۰۳ دى ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | مسعود مومن (137)

با سلام خدمت شما دوست گرامی و عرض خسته نباشید از بابت ثبت زیباتون . اثر خلاقانه و پر مفهوم است . انتقال کادر بسمت راست مطلوبتر بود هرچند در این حالت هم حس خاص خودشو که همون تیرگیها و موهومات در پس دنیای مجازی و زندگیه ماشینی هست رو بخوبی منتقل می کنه . ای کاش ژست دست پر تمناتر بود تا حس تب و تاب رو قویتر نشون میداد . بهر حال لذت بردم موفق باشید
"۲۳:۴۶ ۰۳ دى ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (0) | محمدرضا ابیادی (57)

سپاس فراوان از بزرگواران


شیشه های رنگ رنگ آن نور را می نمایاند چنین رنگین به ما
چون نماند شیشه های رنگ رنگ نور بی رنگت کند آن گاه دنگ

مولانا
"۱۰:۱۸ ۰۴ دى ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام دوست عزيز،

ثبت قابل تاملي و ارزشمندي را ارائه نموده ايد.

در بيان فرم،

هرچند وزن بصري سمت راست كادر افقي ماهيتاً نسبت به سمت چپ سنگينتر است، و حضور المانهايي با لومينانس بالاتر و تينت (سهمبري از نارنگ سفيد) در اين ناحيه با سبكتر نمودن وزن بصري آن در رسيدن به تعادل نسبي بيشتر تلاش نموده اند اما توان مقابله با سنگيني بصري تراكم زياد تيرگي سمت چپ را ندارد و در نظر بيننده ثبت دچار يك بي تعادلي است.

اين اثر تا حدي است كه تمايل به حذف نيمه چپ كادر و مشاهده ثبت در كادري عمودي - شمال فضاي سمت راست - را به شدت تقويت مي كند.

در بيان محتوا:
مفهوم غالب اشاره شده توسط دوستان و عكاس محترم، بسيار برازنده است.

از منظر ديگر براي من برداشت زير نيز قابل تامل است.
با توجه به المانهاي:

دست: در بيان طلب ياري، ارتباط، خواهش
رايانه: در بيان وسيله كسب آگاهي، وسيله ايجاد ارتباط
روشني: در بيان نور، آگاهي، رهايي
ظلمت: در بيان ضد نور، جهل، ظلم

مي توان مفهوم زير را به ثبت نسبت داد:

انسان نگه داشته شده در سيطره تيرگي و ناآگاهي دست نياز به سوي ابزار كسب آگاهي دراز نموده و از فن آوري نوين و پنجره اي كه در اين ظلمت به سوي او گشوده شده، ياري مي جويد تا آنچه از او بازداشته شده است را از درگاه آن بيابد.

شايد دستي كه به سوي ميوه ممنوعه دراز شده است و دانشي كه او را به هبوط محكوم خواهد كرد.

انساني كه در جزاي اين دست درازي "زميني" خواهد شد.

و ترديد جاري در اين انتخاب ناگزير!

به بياني ديگر ثبت تداعي كننده داستان آدم و هوا به شيوه مدرن آن است.

در تباين فرم و محتوا، به دليل اينكه بيتعادلي بصري در راستاي محتوا قرا دارد، مي تواند بعنوان تكنيك ثبت تلقي گردد و لذا از ايم منظر نقصي بر فرم وارد نخواهد بود.

نگاهت پرفروغ و انديشه ات بارور باد.

(با عرض پوزش، محروم از امتياز دهي. +3)

"۱۰:۲۲ ۰۴ دى ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا دین محمدی (4030)

با عرض معذرت لطفا اصلاح فرماييد:

اين اثر تا حدي است كه تمايل به حذف نيمه چپ كادر و مشاهده ثبت در كادري عمودي - شمال فضاي سمت راست - را به شدت تقويت مي كند.

اين اثر تا حدي است كه تمايل به حذف نيمه چپ كادر و مشاهده ثبت در كادري عمودي - شامل فضاي سمت راست - را به شدت تقويت مي كند.

"۱۳:۱۴ ۰۴ دى ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید امیدواری (2469)

صفحه مانیتور.. مثل پنجره ای نورانیست در میان تیرگیها و موهومات..و دستی که هاله ای از نور به دورش نمایان هست.. دستی که برای رسیدن به این پنجره یا همان مجاز در تلاش هست..

آیا فن آوری های نوین ارتبـــاط جمعی می توانند راهی برای هـــدایت انسان ها باشند ؟؟؟

در انتقال مفهوم تب (اعتیاد به) کامیوتر موفق بوده اید

تصاویری که آدمو به تامل وا میداره رو دوست دارم. همینطور تصاویر کارگردانی شده

که همون تیرگیها و موهومات در پس دنیای مجازی و زندگیه ماشینی هست

و نظرات خوب آقایان دین محمدی و گل نظری

عکسی در باب تکنولوژی ارتباطات (کامپیوتر و اینترنت) و معایب و محاسن اش.
"۱۵:۳۹ ۰۴ دى ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | رضا نوروزی (718)

با سلام
عکس زیباییست که گفتنی ها رو دوستان گفتند.به نظر من جا داشت از سمت چپ کراپ شود
موفق باشید.