گالری تصاویر "عباس حاجی محمدی"

         
عکس
نام :   عبور (امتیاز : 13)
عکاس :   عباس حاجی محمدی (امتیاز : 550)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D90
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   Nikon 18-200 f3.5-5.6 G AF-S VR DX
نظرات :   11
بازدیدها :   1687
تاریخ ارسال :   ۰۶ مهر ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   6
دسته‌بندی سايت :   مردم , سیاه و سفید , انسان
توضیحات عکاس

"۲۳:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید محمد حسین میرفخرایی (119)

سلام
کارتون از نظر اجرا ارزنده است اما موضوع تکراریست.
معذور از امتیاز+1
"۲۳:۲۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | امین دانشور (24)

با سلام
فوکوس خوبی در عکس مشاهده می شود..
ادیت عکس را خیلی زیبا تر کرده است...
کادر بندی خوب است و قاب دور عکس و سایه زیبایی خاصی به عکس داده است......
احساسی که در عکس نمایان می شود نشانر این است که چقدر ما نسبت به همدیر بی تفاوت هستیم ....
بنی آدم اعضای یکدیگرند **** که در آفرینش ز یک گوهرند
اما به نظر شما آیا عکس نمایانگر این است؟؟ چرا؟؟؟

با تشکر دوست عزیز از ارسال این ثبت زیبا

با آرزوی موِفقیّت برای شما
"۰۰:۲۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مریم ظهیری مهر (3065)

موضوع و زاویه دید شما بسیار جالب و دیدنیست حتی اگر تکراری باشد... دردیست که هر روز با دیدن آن نمک روی زخممان میپاشد.
مود سیاه و سپید به اثر بخشی ثبت کمک کرده است
"۰۲:۵۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (0) | سپیده نیک صفت (252)

سلام

عکس به طور کلی تصویر یک مقایسه بزرگ است

این مقایسه شامل هر آنچه در این عکس هست می شود ، از وضعیت اقتصادی و اجتماعی و ظاهر و محل زندگی گرفته تا مقایسه سه دوره مختلف سنی و اهداف و فعالیتهای روزمره و افکار و ظاهر متناسب با وضعیت. به طور کلی این عکس شرح بزرگی از المانهای موجود در اشخاص و تاثیر آنها در نحوه تشکیل شخصیت و زندگی آنهاست. این تعریف با توجه به پس زمینه ای محو از شهر در دور دست به حد کمال خود می رسد.

کادر عکس با توجه به اسنپشات بودن (الزام سرعت در عمل) و حضور پرسوناژ بسیار عالی و بی نقص است و محل سوژه در حال عبور در عکس به حدی خوب انتخاب شده که پرسوناژ هم در میان دو نفر پشتی قرار گرفته و کاملا آنها را از هم جدا کند و هم با حضورش در خط میانی عکس توجه را به بهترین شکل به عبور و تفکر درباره چگونگی این رفتار روزمره معطوف می کند.
نور و عمق بسیار مناسب بوده و ادیت متناسب با موضوعی هم برای عکس انتخاب شده .
نحوه کلی پرداخت این عکس و همچنین شرح پشت آن معرف یک عکاس خبری موفق است.

خسه نباشید
"۰۸:۲۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | محسن مقداری (944)

درود
نقطه قوت عكس علاوه بر تكنيك مناسب، ايده و ويرايش انجام شده است.
مفهوم به راحتي منتقل ميشه.
موفق باشيد
"۰۹:۴۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۰" | مفید (6) | امتیاز (3) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام دوست عزیز؛

ثبت از لحاظ بصری ترکیب ویژه ای را به نمایش گذاشته است.

در این ثبت شکلهای دیدگانی پایه نقش آفرینی ترکیبی شایسته ای دارند و خط و نقطه به شکلی قوی حضور خود را بر چشم تحمیل می کنند.

مهمترین شکل بصری ایجاد شده مثلث بزرگی است که خطوط پیرامون آن از زانوی دخترک سمت چپ آغاز شده در راستای بازوی او و بند کیف فرد در حال حرکت با بالا حرکت کرده در راستای دست پیش آمده فرد در حال حرکت به سوی پایین بازگشته به زانوی فرد زیر چادر رسیده و در راستای زیر انداز به زانوی کودک باز می گردد.

این مثلث دیدگانی خود در بر گیرنده سه مثلث کوچک تر درون خود است که شامل محیط در برگیرنده بدن دخترک؛ محیط دربرگیرنده فرد زیر چادر و فضای میان دو گام فرد در حال حرکت است.

مجموع این مثلثها، به دلیل هم راستا بودن قاعده مثلث با ضلع پایینی کادر افقی عکس، و راس رو به بالای آنها از انرژی فوق العاده زیاد حاصل از این شکل دیدگانی بهره می برد.

از سوی دیگر شاهد خطوط قوی افقی حاصل از میله های پشت سر افراد هستیم که همچون مانعی سترگ و ناگسستنی نمایان شده و با خط عمود قوی حاصل از ستون سمت راست نیز تقویت شده و به تعادل رسیده است.

اهمیت مثلث دیدگانی یاد شده در اینجا مشخص می شود که این مانع سترگ در برابر فشار پر انرژی مثلث بزرگ یاد شده قرار گرفته است.

عاملی انسانی که می کوشد تا حصار آهنین را پاره کند.

اما نکته بصری حایز اهمیت دیگر، ناقص بودن مثلث های یاد شده است. همانگونه که ملاحظه می شود راس مثلث بزرگ، توسط ضلع بالایی کادر قطع شده و راس دو مثلث کوچک درون آن نیز -شامل محیط پیرامونی دخترک و فرد زیر چادر- به دلیل پایین قرار گرفتن سر افراد، حالت مثلثی ناقص به خود گرفته است. برآیند این ترکیب موجب کاهش چشمگیر انرژی شکل دیدگانی مثلث گردیده است به گونه ای که امید بیننده را در گسست ریتم آهنین میله ها توسط عامل انسانی ناکام می گذارد.

این برآیند در القای نا امیدی مخاطب از رهایی افراد مستمند در تصویر و برانگیختن احساس نوع دوستی و انتقاد او از عدم وجود اراده قوی در گسست مشکلات این قشر، تاثیر بسزایی دارد.

تصویر نمودن دو فرد مستمند که توسط پیکر رهگذر در دو سوی متناظر قرار گرفته اند، یکی در پوشش چادر و دیگری در لباسی شاد و کودکانه باب دیگری را بر نگاه بر این پدیده اجتماعی گشوده است.

کودک خودرا با دمپایی و تکه چوبی مشغول کرده و انرژی پر نشاط کودکانه را در خود سرکوب نموده، کنار فرد بزرگتر - شاید مادر،خواهر یا یک بیگانه؛ برای جلب توجه رهگذران میخکوب شده است.

فرد زیر چادر خود را در زیر پوشش، از نگاه رهگذران مخفی نموده و دخترک را به نمایش گذارده است تا تلفیق این دو اثر، تحریک احساسات ایشان را مؤثرتر نماید.

و این دردناکترین سوژه ثبت است؛ آنجاکه سر دختر و نگاه و حالت صورت او نشان از رنج درون او می کند.

و شخصیتی که از کودکی با کلکسیونی از عقده های روانی و اجتماعی در نهاد پاک او نهادینه می شود.

شکل دیدگانی مربع حاصل از کیف بر فراز سر او سنگینی می کند و فشار بصری زیادی را بر آن وارد می کند.

شاید بی مایه نباشد اگر نقد تحصیلات دانشگاهی بی فایده ای را که باید در مسیر رفع مشکلات جامعه صورت پذیرد از درون آن بیرون بکشیم.

بی توجهی به دانشگاهی که کلاسهایش خیابانهای شهرها و روستاهای ماست و حمل کردن انبوهی از اطلاعات سنگین و بی فایده که بر سر قشر نیازمند کوبیده می شود.

و تمامی این فرم در نگاهی به عمق و دور دست پس زمینه مبهم و مات، که آینده قویترین نقطه بصری و ابژه شاخص تصویر - دختر زیبا و کوچک - را به چالش می کشد.

نگاه دردمندتان را می ستایم

پیروز و سرفراز باشید
"۱۲:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | حسین اسدزاده (485)

كادر و كنتراست با هم تصوير استواري رو ساختن

ايكاش رهگذر يك قدم جلو تر بود

بهر حال فرقي نميكنه اون دختر، بي نياز بر روي خاك نشسته...

خوش باشيد

يا علي مدد

سلام
"۱۶:۴۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | مرجان عبدالهی (1162)

درود بر شما
ثبت مستند تامل بر انگیزی را د رکادر وترکیبی مناسب ارائه کرده اید
اثری که بیش از آن که تاکیدی بر موضوع فقر باشد اشاره ای دارد بر رشد تکدی گری در این سالها
واز عوارض این رشد بی رویه بی تفاوتی عمومی نسبت به آن است.چشم ها عادت می کنند پس دیگر نمی بینند...
واما آنانکه باید ببینند هم چشم به روی آن بسته اند؟
آیا حق کودکان ماست که ابزار تکدی گری باشندوتامین کننده ی مخارج اعتیاد والدین.؟
امید است که نابینایان چشم بگشایند وزیر پای خود را ببینند نه دورتررا که چراغی که به خانه رواست...
"۱۹:۰۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | عباس حاجی محمدی (550)

از همه دوستان بی نهایت تشکر می کنم بویژه آقای دین محمدی که وقت گذاشتند و نقدی بسیار گیرا را برای عکسم بیان کردند
"۱۳:۰۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | امیررضا کاشانی (7213)

سلام

كادر بسيار مناسبي است.
اديت بساير موثري روي عكس صورت گرفته.

براتون آرزوي موفقيت روز افزون دارم.

متشكرم
"۱۲:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | م پ (6)

درود
عکس بسیار زیبا و از هر لحاظ هنری ثبت شده
تبریک میگم